Gå til innhold

Feel Good!


LetThemEatCake

Anbefalte innlegg

åh, jeg hater når treningsstudioet/svømmehallen plutselig er stengt :kjefte: Når man først har dradd seg ut av sofaen må man jo få lov å trene! Flink du var som tok rockeringen istedet da, jeg hadde nok bare furtet i sofaen jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, tro mig, det lockade mer! Men Ibland får man ju nästan tvinga sig själv.. IDAG ska jag simma dock! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simmade 40 rundor (2000 meter) och är helt slut i både kroppen och i huvudet. När jag simmat 38 rundor så trodde jag verkligen att jag skulle tuppa av. Jag tror att jag nöjer mig med 20-30 rundor i fortsättningen.. Mår verkligen inte bra just nu, har ätit men det känns mest som att jag ska spy. Jag orkar inte röra mig och jag har ont i huvudet. Nä, fy! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått i köket hela dagen och lagat onyttigheter (TÅRTA) till min och min älsklings 2-årsdag! Så det har inte blivit mycket träning.. Men det blev en tur till affären, alltså en promenad på 35 minuter. Alltid något! Och man skulle nästan kunna säga att allt slit i köket är lika effektivt som 1½ timme på gymmet, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promenad på 1 timme och 40 minuter! Kallt. Låren svullnade upp(!!) när jag kom hem igen och blodet strömmade fritt i husvärmen. Det strålade värme fårn dem som från en braskamin! Sjukt konstigt.. Och huden över hela låren blev mörkröd och hård och kliade. Usch. Bättre nu dock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minuters träning, har bråttom och har inte haft tid till varken uppvärmning eller stretching.

3x20 utfall med boll

3x10 vägg 90 grader med boll med 5kg extra

3x10 rumplyft med boll

3x10 rygglyft med boll

3x10 armhävningar med boll

3x10 klättring på boll

3x10 benlyft med boll

3x10 situps på boll

Statisk mage på boll 30 sekunder

3x10 tålyft med 5kg extra

3x10/arm bicepscurl med 3kg

3x10/arm lyft åt sidorna med 2.5kg

3x10/arm tricepsövningar med 2.5kg

3x10/ben benlyft, liggande på sidan, ytterlår

3x10/ben benlyft, liggande på sidan innerlår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag är en bra dag. Musklerna är ganska stela sedan gårdagens träning, men det gör ingenting. Känns bättre efter dagens träning, hehe. Vi får se om det blir någon simning idag!

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens träning gick bra! Jag styrketränade trots att jag egentligen tänkt simma. Innan jag började tänkte jag att jag skulle åka till simhallen efter, men nu är jag både trött och frusen och känner mig inte det minsta sugen på att simma.. Men jag SKA göra det! Har ju fram till 21:00 på mig.

Uppvärmning: 15 minuter rockring med armvev, 10 minuter jonglering.

3x20 benutfall med boll

3x10 90 grader mot vägg med boll

3x10 rumplyft på boll

3x10 rygglyft på boll

3x10 armhävningar på boll

3x10 klättring med boll

3x10 benlyft för magen med boll

3x10 situps på boll

30 sek planka

3x10/ben benlyft för ytterlåren

3x10/ben benlyft för innerlåren

3x10 tålyft med 5kg

3x10/arm bicepscurls 3kg

3x10/arm tricepscurls 2,5kg

3x10/båda armar triceps bakåtlyft 3kg

3x10/arm axellyft

15 minuter stretching

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minuters promenad. Har huvudvärk och orkar inte träna. Simmade inte heller, har inte tid till det idag och jag har dessutom röd vecka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag gick upp klockan 6, men har bråttom och har bara tid att göra 2 av 3 repetitioner. Jag har även skippat vikterna.

Uppvärmning: rockring 10 minuter

Tålyft 2x10

Utfall 2x20

Vägg 90¤ 2x10

Rumplyft 2x10

Rygglyft 2x10

Armhävningar 2x10

Klättring 2x10

Benlyft för mage 2x10

Situps 2x10

Statisk mage 30 sekunder

Ytterlår 2x10

Innerlår 2x10

Stretching 7 minuter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har jobbat så hårt i 2 dagar nu, så jag har varken haft tid eller ork till träning. Jobbet är träning nog! Jag står och går 8 timmar i sträck och säljer grejer. Jag får sitta ner i en halvtimme för att äta lunch.. Jag ska jobba idag också, men IMORGON får jag äntligen sova ut! :natti:

Jag tänkte simma en del nästa vecka också. Jag har ju inte simmat den här veckan alls av olika skäl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå rundt i 8 timer er vel trening det? Går du med skritteller? Høres ut som en veldig slitsomt jobb egentlig :(

Det blev visst 30 minuter promenad till. :)
Flinkis! :klappe: Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nej, ingen skritteller.. :P Och det är bara någon helg då och då som jag jobbar så här, och det är när det är mässa (vad heter det på norsk?). Men ja, det är träning det också, haha. Det är sällan man är så trött som efter en mässa.. Jag är dessutom förkyld idag! Det är väl bara en tidsfråga när man handskas med flera hundra människor om dagen. Men nu är jag ledig tills på lördag. :)

Hur går det för dig Momseguri? Har det gått bra med träning och sådant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är förkyld och tänker därför inte simma idag. Trafiken är dessutom helt fuckad på grund av all snö. Stockholmstrafiken är ju likadan varje år! "Oj, snöar det i år igen? Hoppsan." Och det gäller vid bara ett par centimeter snö också. Sjukt.

Idag blir en slappdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jeg titter innom tråden din etter at du svarte i anoreksi-tråden, og jeg vil bare si at du må være forsiktig nå. Jeg tror du er ute på gyngende grunn, og det virker du jo selv å forstå. Dersom du vil fra 59 til 53 kg, så er du allerede slank! (Med mindre du er 135 høy)

Jeg snakker av erfaring. Jeg har en lang karriere som ortorektiker/treningsfanatiker bak meg, på samme måte som en spiseforstyrrelse. På et tidspunkt kunne jeg trene hardt tre ganger om dagen, og jeg har trent på meg utallige skader. Skadene betydde ikke noe, det viktige var at jeg fikk trent, slik at jeg ikke skulle bli tykk. Sånn holdt jeg på i en seks års tid. Heldigvis er jeg ferdig med det nå, men får fortsatt et voldsomt treningsbehov i stressede perioder.

Det jeg reagerer litt på, er at du virker å regne alt mulig av fysisk aktivitet som trening, og det kjenner jeg veldig igjen. Ah, nå har jeg hatt sex sånn og sånn, så da kan jeg trene litt mindre sånn og sånn. Jeg reagerte også på at du ble så satt ut av at svømmehallen var stengt, slik at din planlagte treningsøkt ikke ble noe av. Kjenner den veldig igjen! Dagen kan fort bli sur av småting som denne.

En annen ting du må unngå, for å unngå skader (snakker fortsatt av erfaring) er å trene styrketrening to dager på rad. Jeg ser du gjør dette, og det er absolutt ikke bra for muskulaturen. Du trenger alt fra 24-48 timer på restitusjon, men det er veldig få som takler å kun ha 24.

Til sist: Husk at du er flott uavhengig av de siste kiloene. Tenk over hva som ligger bak det at du nå ønsker å slanke deg. Savner du kontrollen? Det er ufattelig skremmende å slippe taket i sin egen kroppskontroll, men livet blir faktisk så utrolig mye bedre. Nå, når jeg stresser og vil trene masse, klarer jeg å slippe taket i følelsen, og ikke henge meg opp i det.

Du sier jo selv at du vet du ikke burde slanke deg, så kanskje du skal stoppe opp et lite øyeblikk. Du sa også i anoreksitråden at du for første gang er uten terapeut/behandler. Det kan hende det er lurt å knytte til seg en behandler i en slik fase som denne; eller er det kanskje fordi du faktisk er uten en behandler, at du nå tar på deg et treningsprosjekt?

Tenk nøye etter! Hvis du kommer fram til at du ønsker å "slanke" deg, så er du kanskje på feil spor. Hvis du trener utelukkende for å holde deg frisk og glad, så vil jeg gratulere deg med dette! Det er ufattelig deilig å nå det punktet i livet hvor kroppens helse betyr mer enn kroppens utseende.

Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg ble litt bekymret for deg. Håper du ikke tar dette som kritikk. Det er bare det at jeg kjenner igjen endel tendenser, og jeg ønsker ikke at du skal gå i den fella. Det er altfor lett å bli treningsfanatiker i disse overfokuserte slanketider.

En klem fra meg skal du få. Lykke til, uansett!

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jag förstår vad du menar och jag hör vad du säger. :) Jag är ju medveten om de eventuella konsekvenserna det här projektet kan ha, men jag är faktiskt inte särskilt orolig. För första gången i mitt liv så tycker jag att det är roligt att träna! Förut har det bara varit ett tvång, något jag måste göra för att inte bli tjock. Nu är jag bara lycklig och glad för att det för med sig så många goda resultat! Och jag tänkte bara gå ner till 55, har nu 4kg kvar. Men det är ju bara ett mål jag har, så om jag känner mig nöjd efter 2kg så stannar jag då. :) Det är främst för att jag är arbetslös just nu som jag gör upp en plan för mig själv, så att jag har något att kämpa för liksom.

Men jag grinar inte för att simhallen är stängd eller att en träning uteblir (har inte tränat på flera dagar nu faktiskt), visst blir jag besviken, men that's it. Men jag kan ju erkänna att jag är lite orolig för mig själv.. Men jag är fortsatt helt säker på att jag aldrig kommer att bli sjuk igen. Det skulle jag inte tillåta.

Jag uppskattar dina ord och jag lyssnar. Jag säger just precis sådant där till mig själv hela tiden, för att vara vaken när och om varningsklockorna sätter igång. Och ja, jag funderar faktiskt på att skaffa någon att prata med, jag vet bara inte vart eller vem. Har haft så många dåliga erfarenheter att jag känner mig ganska omotiverad till det. Så nu ter jag mig till dagboken! Fungerar rätt bra, haha. Men vi får se hur det blir i framtiden. Jag behöver ju pengar till det också, och det är svårt när man är arbetslös.

En klem till dig för att du bryr dig och tar dig tid att skriva ner dina tankar och funderingar! Det uppskattas verkligen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre! Jeg syns fortsatt ikke det virker som om du trenger å ha vekt som målestokk, men... Hva med helsa i seg selv, er ikke det nok som mål? Jeg tenker bare at et oppheng i vekt likevel ikke er bra.

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne gå på slankekur uten å henfalle til gamle tendenser, i alle fall. Det er bare derfor jeg vil forvisse meg om at du vet hva du holder på med.

Ha en fin kveld og kos deg med treningen! Du har rett; det kan jo faktisk være lystbetont også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hälsan är ju prio ett naturligtvis! Men det blir så svårformulerat och så svårt att sätta upp delmål. Och nu har jag haft en målvikt i huvudet i flera år som jag vill ner till, det är inte bara nu. För 2 år sedan vägde jag 70kg(!) och har gått ned pyttelite hela tiden. Så det går ju långsamt och bra! Och under dessa två åren så har jag inte trillat tillbaka så det känns ganska säkert att gå den sista biten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kjenner deg selv best. Godt du har et gjennomtenkt opplegg. Det var mest det at du selv sier at du ikke burde slanke deg, som gjorde at jeg bekymret meg litt. Jeg vet i alle fall at jeg selv ikke kan gjøre en slik innsats uten å falle tilbake i gamle takter. Selv har jeg latt kroppen gå dit den ville være av seg selv; og gjett hva: den gikk rett til normalvekt for én på min størrelse. ;)

Hurra for en sunn sjel i et sunt legeme! Men sjela bør og må komme først. Ha en fin dag der over grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...