Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Måtte herme litt og bytte bilde på FB jeg også... :sjenert: Men tok ikke det samme bildet som deg da :fnise:

Ja, det er rart å tenke på at det bor noen der inne, uansett kjønn.. Nå føles det mer virkelig enn sist, fordi denne gangen vet jeg jo at det kommer ut en baby, men allikevel er det så rart å se Tassen i dag og tenke at han var inni magen min.. Vi er også nøye på å si at dette er vår baby, ikke bare mamma sin feks. At det er like mye hans :Nikke:

Sydenferie høres deilig ut.. :sol: Men vi er også litt på det med charterangst.. Hold oss oppdatert med hva dere finner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...vi skal hit en uke og så en uke her...utenfor turismens hjerte men likevel nært nok til at en kan velge om en vil ha en dag og to i byen! Vi skal ha leigebil, men det er gode togforbindelser i Italia, så om dere ikke vil ha leigebil er jo det et alternativ :jepp: Vi brukte tog når vi var på bryllupsreise, da uten barn altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente

Takk! :klem: Hyggelig å se deg her, Becky! :)

Kefalonia da? Det er en veldig ukjent øy i Hellas, men finns også turist områder. Rolig, varmt, vingårder og utflykter...........finns mulighet for charterfly direkt eller rutefly med mellomlanding i Athen tror jeg.

Jeg sjekket det ut! Ser kjempefint ut! Men nå er faktisk planene lagt litt på is.. :( Kjære innså at hans mange utgifter pga hobbyen sin har gjort et solid innhugg i reisekassa.. Så ja, jeg ble dritskuffa.. han ble først sur fordi jeg igjen nevnte at turen han tok (bestilte før han spurte meg!) ikke akkurat passet i budsjettet.. Så krangla vi og jeg tømte til gjesterommet for en natt :fnise: Dramaqueen..?? Dagen etter kom han slukøret og sa han ønsket seg innskudd til sydentur i bursdagsgave i stede for en vanlig gave.. :roll: I 40-årsgave fra meg..? I don't think so.. Det føles bare teit. Så nå avventer vi og håper på at skatten slår bedre ut dette året..

Måtte herme litt og bytte bilde på FB jeg også... Men tok ikke det samme bildet som deg da

...

Men vi er også litt på det med charterangst.. Hold oss oppdatert med hva dere finner

:fnise: Jeg angret litt sånn helt først, men så var det jo litt gøy også da.. hehe

Jeg skal oppdatere dersom det blir tur.. ;)

...vi skal hit en uke og så en uke her...utenfor turismens hjerte men likevel nært nok til at en kan velge om en vil ha en dag og to i byen! Vi skal ha leigebil, men det er gode togforbindelser i Italia, så om dere ikke vil ha leigebil er jo det et alternativ Vi brukte tog når vi var på bryllupsreise, da uten barn altså

Åh.. dere er så heldige :rodmer: Vi har vært i nærheten av første stedet en uke da Bolla var 6 mnd. Utrolig deilig!! Men Italia er jo bedre sånn litt uti juni, i alle fall slutten av mai. Men så seint tror jeg ikke vi tør reise.. Litt redd for å plutselig bli nektet å reise eller føde for tidlig i utlandet eller noe.. Sikkert ingen grunn til å frykte det, men ja.. vi får se om det blir midt i mai og vi ser at vi vil reise alikevel.

Uansett.. Italia :hjerte: En vakker dag! Kanskje vi leier hus med noen venner der neste år! :)

NB! Husk norsk GPS! Det var en viktig faktor for vår suksess på biltur i Italia.. ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det skikkelig turning i magen her! Lillemor jobbet og sparket noe voldsomt! :rodmer: Vi så flere av sparkene kjempegodt på utsiden! Hun sparker mye ned på siden av magen, rett over lysken. og det er det tydeligvis lite som demper, både på innsiden og utsiden. (morkaka er jo etter sigende på forsiden, uten at jeg kan merke noe til det..) Når jeg ligger på siden/halvt på mage sparker hun iherdig der. Og hvis jeg ligger med hånden flatt under der kan jeg kjenne veldig tydelig at det er et foster som sparker der. Et par ganger har jeg kjent foten (tror jeg det er). Som dytter og sparker iherdig. Kjenner at det er hardt og rett bak bukveggen liksom. Helt utrolig hvor sterk hun har blitt på kort tid... :hjerte: Nå styrer hun på igjen. :rodmer:

(21+2 i dag)

Statusrapport:

HALSBRANNEN er her! :kjempesinna:

Får jo aldri trent.. bare jobber.. :( Klør etter å bevege meg! Og redd for å legge på meg mer enn jeg må..

Litt urolige bein av og til.

Bekkenet oppfører seg bra! :)

Stort sett veldig god form. Holder ut overraskende bra med innspurt på jobb! :)

Magen begynner å bli stor!! :daane: Tydelig at diastasen ikke akkurat hjelper på..

Puppene fyller nå DD. De har nesten ikke vært vonde dette svangerskapet. Sist var de helt krisevonde.

Følsom og har gråtetendenser for alt som er marginalt trist eller rørende :ler: Stemmen knekker når jeg f eks forteller Bolla at gutten i tvserien har fått en søster. :lol:

Svimler fortsatte en del, glemmer jo helt jernpillene.. :sjenert:

Vekt, bt og sf-mål oppdateres i morra etter første jm-time på ABC! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det høres ut som meg mtp følsomheten... ;) Jeg gråter er gang jeg hører sangen om gutten som var nummer 1 hos foreldrene, men har nå fått en lillebror som tar den plassen på en måte.. Huff, vil ikke tenke på det nå engang :fnise:

Lykke til på kontroll i dag :) Fott at formen er såpass bra, det er det bare å ta med seg :) Her vokser alt mulig også og puppene får såvidt plass i en bh jeg hadde på slutten med tassen :sjenert: Halsbrann, ikke nevn det engang! Grrr

Heldigvis hjelper gaviscon tablettene endel, så det er jo bra.

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff halsbrann er så ubehagelig, fikk jo ikke sovet pga det husker jeg. Prøvd å spise banan? det hjalp meg sykt mye at jeg våkna på natta og spiste en hehe

Håper kontrollen går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det på kontrollen på ABC? :)

Håper dere har hatt en strålende helg :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :vinke: Hilser fra solveggen her! :nigo:

Halsbrannen har faktisk dempet seg litt her! :hoppe: Tror det blir verre når jeg stresser. Og det gjør jeg IKKE nå! ;) Har kjøpt noen greier nå men faktisk ikke fått bruk for det enda. Banan gjør det dessverre verre for min del..

Kontrollen gikk bra! Min nye jm er ammeeksperten fra sist! :hoppe: Torill heter hun. Tror jeg.. Vi snakket om forrige fødsel og statistikk for andregangsfødende på både igangsetting, fullføre fødsel på ABC og lengde på fødsel. Hun sa også at jenter vistnok "sitter løsere" :fnise: Ble litt rørt da jeg gikk inn der, men etter en halvhøy samtale med meg selv på toalettet fikk jeg svelget klumpen :fnise:

Vekt 60, sf 20 cm og bt 110/60. Følger omtrent samme vektkurve og sf-kurve som sist, bare litt lavere på begge. Så ingen grunn til å frykte lav vektøkning mao :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag blir min kjære 40 år! :daane::strix: Startet dagn med bursdagsfrokost og gave som han ble kjempeglad for :rodmer: Det var gøy.

Og så fikk jeg plass på restauranten som vi har lenge hatt lyst til å gå på! :hoppe: Han vet det ikke og jeg har fikset barnevakt til i morra så vi kan dra dit :lur: Tror han blir veldig glad! :nigo:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dine :klem: Jeg håper og tror det :lur:

***

Lillemor som ellers er så aktiv har et par rolige dager.. Me no like.. :( I går måtte jeg hente fram doppleren. Fant henne laaangt nedi bekkenet. Og jeg hørte jo swooshelydene som er bevegelser (i tillegg til hjertelyden). Mulig hun har flyttet på seg så jeg kjenner det dårligere. Kombinert med at jeg er på jobb igjen og løper hit og dit så jeg ikke har tid til å kjenne så godt etter som i ferien.. ;)

Mannen minnet meg på at det var mange sånne ganger i løpet av Bollas svangerskap og, så jeg må vel bare prøve å roe meg med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert normalt! .jepp: Jeg mener å huske at så lenge man kjenner liv hver dag, så er det ingen fare?!? Og hjertelyd er definitivt et godt tegn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det for meg også. Noen dager er hun fullstendig bananas inni her og andre dager er hun roligere. I stad tokmjeg 5 min langt videoopptak av de rareste bevegelser, men for et par dager siden var hn veldig rolig.

Som Cypress sier, såmlenge du kjenner bevegelser hver dag såmer det normalt at styrken varierer. Men jeg forstår godt engstelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine og Cypress! :klem: Takk for oppmuntring! Utrolig glad jeg har den doppleren altså.. :sjenert:

Ny oppdatering! :) Aktiviteten tok seg opp igjen! Hun hadde bare ligget og slappet av litt nederst i bekkenet et par dager ;) Nå har hun hatt en sparke utover-dag. Det har vært noen dager med innoversparking og det er rett og slett ganske rart! Føles som å bli sparket i rumpa innenfra.. :fnise:

Formen er superbra!! :hoppe: Har faktisk vært på 3 ganger spinning og 1 gang yoga på 5 dager :trene: Har bestemt meg for å ha kontroll på vekten i litt større grad denne gangen. Håper jeg da.. ;) Vann er vanskelig å gjøre noe med, men jeg ser jo at aktiviteten hjelper veldig på akkurat det. Så håpet er å sykle meg inn i fødsel :fnise: Foreløpig er bekkenet veldig snilt og da går det jo greit. Sittende spinning funker veldig bra. Og så går jeg på yoga en gang i uka. Vekta er nå ca 61 kg så foreløpig er jeg fornøyd! Det er ca 5 kg opp fra start svangerskap. (nå uke 24) Og til sammenligning veide jeg 61,5 i uke 20 sist svangerskap..

Men men.. tiden vil vise hvordan det går :)

Magen klør forresten!! Skjønner ikke hvorfor.. Huden har jo vært strukket maksimalt en gang før! (uten å få strekkmerker)

Nå MÅ jeg ha (en til) kiwi før jeg legger meg ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh det der med å bli sparket i rumpa innenifra husker jeg......fikk faktisk følelsen å måtte på do :sjenert: hehe

Juicetrikset kan man jo forsøke om man kjenner lite aktivitet....men husker ikke helt fra hvilken uke man kan bruke det........så fort man glemmer saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en kynner oppå en full blære..! :daane: Hadde to nestenuhell på en handletur her om dagen.. :roll:

Enig i at man glemmer fort! Lurer på hvordan det blir når lillemor kommer.. Husker jeg noen ting da mon tro?? :ler:

I dag var jeg hos jm. Kom nesten 15 min for sent så det blir litt kort. Men greit.. ;) Er jo ikke så mye å gjøre der egentlig. Alt er vel. Hjertelyd 145, rakk ikke urinprøve.., blodtrykket var fint selv etter spurten jeg la inn utenfor sykehuset :lol: (som jm så.. hehe). Fra i går til i dag gikk jeg opp 0,8 kg... Noen som sa VANN?? :kjefte: Skjønner ikke hva det var som skjedde.. Kjente jeg var sprengt i bein og hender i går kveld.. Man tar vel ikke inn vann i bassenget?? :fnise: Må komme meg på spinning igjen å få sirkulert det ut.. Kommer til å bo på spinningsalen i sommer.. :roll:

For ja, vi var i bassenget her i nærheten i går. Og Bolla koste seg såååÅ!! For nå når han bunnen! Og så ville han ha på seg sånn flytedings så vi kunne la han gå litt fritt rundt. Han var ren glede å se på :hjerte: Sparket meg litt i magen men jeg tror det gikk bra.. Han er ikke så forsiktig med magen dessverre.. ;)

Og i går lagde han hytte under en skinnfell. Inviterte både mamma og pappa inn i hytta som var ca 0,5x0,5m. Dvs det var jo bare plass til hodene våre der inne sammen med han. Og så prompa han av begeistring!! :blink::skratte: Vi holdt på å le oss i hjel!! Koooselig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det er jo helt normalt med +/- 1 kg i forskjell i kroppsvekten uten at du har lagt på deg, så det er ikke noe å ta på vei for. Når babyen tar større plass bruker også maten lenger tid gjennom tarmsystemet, noe som også vil påvirke vekta.

Det er koselig med bading ja! Murmel og jeg er i bassenget hver uke, vanligvis. Han elsker det, men jeg synes det er litt kjipt at han fremdeles foretrekker babybassenget. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...