Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Nå er den lille bolla di fullbåren, og kommer den nå så gjør det strengt tatt ingenting - den er ferdig utviklet :strix: Det er verdt en feiring altså :strix::perebrus::duskedame::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

f025.gif 37 uker f025.gif

Både jeg og mannen var lyse (og er nå kommunegrå :rolleyes: ) og hadde ikke hår før vi var ett år gamle, men lille Gofflus ble allikevel født med masse mørkt hår :jepp: Og jeg har ikke funnet på noe tull :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!! :strix: :strix: Det ble feiret med ca 1 kg godteri i går!! :dåne: :fnise: Så da var det hyper 1 og 2 som lå og vibrerte på sofaen her! En inni og en uttapå. Og her inne var det jo FEST!! :nigo: Hvor har du fått tak i den gjengen, Pupsilure??

:fnise: Lurer på hvor Gofflus har fått sitt mørke hår fra..

Min ikke så rent lille Bolle dytter og sparker i ribbeina mine om dagen. Nå kan han snart ikke bli større her! Han har jo rumpa oppi magesekken min. For en frekkas.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kjenne forskjell på kroppsdelene til Bolla nå? Eller du har kanskje klart det en stund? Innimellom virker det som min sparker fra i ryggen min og PRESSER seg mot magen min, så jeg får en hard klump som står ut, men jeg skjønner ikke om det er hodet eller rompa eller hva... Det gjør jeg kanskje etter hvert??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen var lyse (og er nå kommunegrå :rolleyes: ) og hadde ikke hår før vi var ett år gamle, men lille Gofflus ble allikevel født med masse mørkt hår :jepp: Og jeg har ikke funnet på noe tull :opplyser:

Apropos - kanskje litt unormalt, men dette har jeg tenkt på mange ganger, at jeg er så ekstremt glad for at jeg slipper å ha det liggende og gnage, at jeg ikke vet hvem som er barnefaren. Fy søren så megadritt det hadde vært! :gjeiper: Ikke bare har man vært så dum og vært utro, men så blir man gravid på omtrent samme tid i tillegg, og må vente til ungen kommer ut før man kan begynne å se etter hvem den ligner på.. :klaske::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner helt tydelig en liten fot som insisterer veldig på siden og øverst på magen. :jepp; Noen ganger glir den liksom over magen. Såå kos. Så dytter vi litt på hverandre. :) Jeg har lenge kjent at det er lettere boksing/tromming nederst i magen og hardere spark i øverste halvdel. Nå er armbevegelsene blitt sterkere også pg jeg kjenner det jeg tror er en albue og arm som veiver nedi der ut ut i lysken. Noen ganger buler magen skikkelig og er helt skeiv, da er jeg usikker på om han presser ryggen eller beina ut.. :klø: Når han ligger "normalt" kjenner jeg en større del (rumpa) som er øverst og ryggen som ligger ut mot venstresiden. Tror jeg da.. Stemmer med at han sparker mest mot høyre siden også.

Jeg viste allerede i uke 28 at han lå med hodet ned (etter ultralyd) så da har det nok vært enklere å skjønne hva bevegelsene er. Når de spenner seg og trykker seg utover inbiller jeg meg at det er ryggen du kjenner.. Men hva som er opp og ned er en annen sak!

Husker jeg syntes det var så rart da han presset seg ut i skinnet sånn der.. Flyter han ikke rundt der inne?? tenkte jeg.. :fnise:

Nå er han så lang at han kan spenne hodet nedover så det stikker i blæra og "utgangen" samtidig som det presser noe voldsomt opp mot toppen av magen/ribbeina. Da må jeg strekke ryggen og gi litt mer plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos - kanskje litt unormalt, men dette har jeg tenkt på mange ganger, at jeg er så ekstremt glad for at jeg slipper å ha det liggende og gnage, at jeg ikke vet hvem som er barnefaren. Fy søren så megadritt det hadde vært! :gjeiper: Ikke bare har man vært så dum og vært utro, men så blir man gravid på omtrent samme tid i tillegg, og må vente til ungen kommer ut før man kan begynne å se etter hvem den ligner på.. :klaske::fnise:

En bekjent av kjærsten opplevde akkurat det!! Han var en litt under middels kjekk mann men med masse penger som hadde en SKIKKELIG bimbo golddiggerdame. Det ble slutt en periode, men så ble de sammen igjen og de ble raskt gravide. Noen måneder etter at barnet var født kom hun med en dns-test som viste at barnet egentlig tilhørte en av partnerene på jobben hvor hun var sekretær.. :haar: Barnet lignet jo kjempemasse på sin egentlige far og det ble vel vanskelig å skjule vil jeg tro. Hun bor nå alene i en liten leid leilighet og er verken sammen med "vår rike bekjente" eller trebarnsfaren/partneren i firma hun jobbet i.. Snakker om IDIOT! :dåne: Og stakkars stakkars mann.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Så koselig å lese her:) :)!

1 kilo med godteri hørtes fantastisk ut!!

Jeg går rundt med en følelse av at du føder snart...rart egentlig! Har vært litt "synsk" i det siste, så ja...hehe, vær forberedt:) !!

Er det ikke deilig å har fri? Er jo alltid mye å gjøre selvom man har fri, men nå har du jo fri i 1 år!!!!!

Hva er planene for helgen da?

Et lite som..har hodet festet seg? `Kan ikke huske at jeg har lest noe om det..hmhm..

Tror ryggen ligger mot navlen hvis du skjønner hva jeg mener?Fikk iallfall jeg beskjed om hos JM for noen uker siden:)

Gleder meg til å se mer bevegelser jeg også, nå er det bare en hel haug med kynnere!

Klemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Luremegpå!

Hyggelig å ha deg her! :klem:

I dag sa mannen til en venninne: jeg tror du føder om en uke jeg. Lørdag eller søndag mente han :fnise: Jeg tror liksom han skal komme snart. Men det gjør sikkertt alle når de begynner å bli skikkelig lei.. For der er jeg nå! Leeei av å være tung og verke i ryggen. Meeen vil gjerne hente meg litt inn først om der er mulig ;) Og ja, hodet er festet. Det fant de ut i uke 35. :)

veldig godt men fortsatt litt uvirkelig at jeg ikke skal på jobb på så lenge! Skjønner der egentlig ikke helt..

Kynnere er litt plagsomt! Spes om de er vonde. Men man må bare trøste seg med at det er livmora som trener på fødsel.

Fytti katta nå er jeg trøtt.. Men det er IKKE lillegutt. Han er helt PROPELL! Villeste jeg har kjent tror jeg! Håper han ikke er stressa men bare koser seg og danser litt.. :) stikker i blæra og ned der titt og ofte. Føler jeg går og kniper konstant. Bra knipetrening...

Må prøve å sove selv om han er helt gal her.

Sov godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er lei :klem: Men litt godt at man blir det også, for da ser man gjerne frem til fødselen istedefor å grue seg :jepp: Jeg trodde også at han skulle komme når som helst på slutten, men gjorde visst ikke det :fnise: Lurt å forberede seg på å gå 14 dager over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure! :vinke:

Jeg er helt enig! :jepp: Tror man trenger litt dytt i rett retning for å bli skikkelig klar for fødsel. jeg har ikke gruet meg, men begynner å bli veldig spent.. Lurer på hvordan jeg takler det og hvor ille/greit det faktisk blir. Turte bare så vidt skrive "greit" nå :fnise:

Jaa, jeg føler også at han kan komme når som helst! :roll: Men nå skal jeg ikke tenke så mye på det, og bare nyte fridagene. 14 dager over ja.. :dåne: Det er jo nesten mer sannsynlig det. Men DA klatrer jeg nok i taket her! Har planlagt å begynne på aerobic etter termin :fnise:

I natt har jeg sovet så GODT! :nigo: Våknet en gang i halv fem-tia og måtte til slutt stå opp og spise litt. Var våken en times tid og sov videre til klokka halv elleve!! Det har jeg ikke gjort på mange måneder! Og halvbrannen plagde meg bare litt da jeg skulle legge meg. Blir nesten litt mistenksom her.. :fnise: Er jo oppe tre fire ganger pr natt for tiden egentlig..

Planen for dagen er nå å pusle hjemme og slappe av, svømmetrening og så skal jeg og kjære på IKEA en liten tur. Har funnet ut at vi trenger en ny kommode og bytte ut en stol i stua med en stol som er god å amme i. Og sitte generelt da.. Den vi har er så vond.

Åh, så deilig det er å ha perm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har sovet godt i natt! Kroppen trenger å lade seg opp til fødsel, selv om det kanskje er noen uker igjen. Jeg merker at humøret og formen og alt blir bedre når jeg får sove godt, så det er deilig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med en god nattessøvn, det er virkelig balsam for sjela det :)

Hvilken stol skal dere kjøpe?

Jeg kjenner at jeg er litt mer usikker på de der ammegreiene, spesielt etter å ha sett filmen vi fikk låne på helsestasjonen. Ser hvor viktig det er å ha gode sitte/liggeplasser for amming, og der er jeg jammen ikke sikker på hvordan det er stilt her i huset...

Vi har et vennepar som fikk i går, hun fikk 10 dager før tiden, vannet gikk en tid før og hun ble satt igang i går, og ungen var født før midnatt. Enkelt og greit (høres det ut som), og her i huset ble mannen litt sånn, "Piece of cake!!" :fnise:

Så, hvem vet når disse små finner på å komme? :)

Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Vi har en superenkel, men goooood lenesol fra IKEA, klarer ikke finne ut hva den heter, men jeg sitter i den hver dag, og jeg klarer meg ikke uten. Åsså hviler jeg beinene på skammelen som hører til! Fantastisk!!

Kan vise deg bildet av den, men det er kanskje allerede for sent?

Vi og kjøpte en kommode til baby..Kjøpte en MALM med 4 skuffer, slik at det kan gå ann å stelle litt på den i nøden:)

Fantastisk godt å høre at du har fått deg søvn! Det er så deilig når kroppen år slappet av, og du ikke har ti tusen ting i hodet som verker.

Håper du har koste deg i dag!

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iril, o'hara og Luremegpå! :vinke: Nybada Siebaeo her! :fnise:

Jaa! ALT blir mye bedre når man har fått sove godt! Hm.. Minner meg på at det skal bli lange tider uten for mye søvn..:dåne: Så vi får nyte det mens vi kan! Jeg skal være flink til å prøve å være sånn passe uthvilt hele tiden nå fram til fødsel.. Dvs sove på dagen for å veie opp for dårlige netter og ikke fylle dagene for mye med aktiviteter. For ja, de kan jo komme når som helst når det nærmer seg termin!

Piece of cake ja... :fnise: La oss leve i håpet! :jepp: Hørtes ut som en kort og grei fødsel da.. Tenk om man hadde blitt så heldig.. Det gjenstår å se!

Jeg tenker en del på det men amming jeg og.. Og derfor tenker vi det er greit å lage en god plass hvor jeg kan sitte godt og lenge. Vi har sett på denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10184918

Den er jo ikke akkurat fancy-pancy design stol, men utrolig god å sitte i! Med armlen som virker veldig bra. Og billig er den. Og så kan man legge den bak og vippe opp fotstøtten. Til å være en sånn type stol er den faktisk ganske enkel og grei å se på. Og ganske nett. Vi skal ha den i sort, som er en slags sortmelert.. Så får vi vente med de store designsprellene til vi flytter i ny kåk. Og blir rike.. :ler:

Tanken var veldig god Luremegpå! :klem:

Håper alle damene har hatt en super dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nybada ja! Deilig følelse:)

Ja, ah, den stolen din var fin altså!

Den jeg sendte over har gyngefunksjon, så det er deilig synes jeg da...sitter her å gyngner nå, det er viktig for min del iallefall:) Har 2 venninner så har brukt samme type stol, og det er genialt:)

Just saying:) Hihi:)

Men ja, slappe av er sååå viktig..når jeg ble sykemeldt hadde jegikke slappet av på 2 år ontrent..men det tok sin tid og da, og lere seg å slappe av. Fremdeles er jeg på farta mye, det er så mye så skal ordnes hele tiden, men jeg sover alltid så lenge jeg klarer, for den søvnen får man ikke igjen:)

Ha en superduper dag du åsså!!

:yvonne::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta!

god ammestol her var en god investering! så utrolig viktig å sitte riktig!

Høres ut som kroppen er i modning modus :lur: nyt de siste dagene alene med mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cypress, de greide å amme unger i "gamle dager" også ;)

Men ja, er enig, det er mye å huske på... :sukk:

Ha en super dag siebaeo! Deilig med permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...