Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Hei jenter! :)

Da var vi tilbake i "sommernorge" igjen.. Håper værmeldinga stemmer og at det blit litt finere snart! Må jo få vist fram brunfargen :fnise: Man blir fortere brun ja! Jeg holdt meg mye i skyggen og vi tok et par dager i bil og kikket rundt. Men er fortsatt brunest i husstanden :fnise: Ferien var helt utrolig fin. Vi har kost oss og hatt skikkkelig kjæresteferie :rødme: Stakkarn i magen har måttet leve med en litt i overkant amorøs mamma og en pappa som IKKE synes det er så dumt. :ler: Vet ikke hva det er men tror varmen (pluss ektra blodomløp) har skylda! :fnise:

Vi har slappet av, spist SÅ mye godt, badet masse og sett mye. Egentlig en helt perfekt ferie! :hoppe: Formen har vært kjempefin, og foruten sinte ribbein og litt vann i kroppen har alt vært bra. Og jeg kunne atter en gang oppleve at i Spania er det veldig opptatte av gravide. Man blir SÅ godt tatt vare på! Tilbake på Gardermoen kunne jeg kjapt merke at jeg var i Norge igjen.. :rolleyes: Ikke snakk om å vente så man kommer seg ut av setet på flyet f eks. Presser seg forbi som om det er premieutdeling for de som får stå LENGST å vente på bagasjen! Holdt på å klaske til en jente.. :fnise:

Ribbeina mine er altså en histore for seg selv.. De har jo vært vonde så lenge jegkan huske nå. Og nå har jeg har rett og slett fått betennelse i magemuskelfestene mot ribbeina over magen. Hovnet opp, potetmelfølelse og ganske smertefullt til tider. BH har vært nesten umulig å bruke. Merker at en uke i bikini har hjulpet! :jepp: I dag skulle jeg egentlig ringe legen for å be om en kortisonsprøyte rett i festet, men det kjennes litt bedre ut så jeg prøver meg på tverrmasasje et par dager til.. Hele området har vært helt numment og nesten litt følelsesløst på huden så det synes jeg var litt ekkelt.. Leste at spesielt små eller korte personer kunne få slike plager, men jeg er jo ikke spes kort da.. Jeg har nok bare ganske trang ribbekasse. Har faktisk gått ut 3-4 cm under puppene så det er tydelig at de må vike plassen nå!

Honning:

Jaaaa! :strix: Nå går det fort synes jeg!! Og jeg gleder meg så jeg holder på å gå i frø om dagen.. :rødme: Klarer nesten ikke vente til jeg får holde han og bli kjent med han ansikt til ansikt.

Vi har til nå bare kjøpt gravidbilbelte, men nå på ferie fant vi en utrolig søt liten biteleke/rangle som jeg bare MÅTTE ha :rødme: Og det var så gøy! Har ikke turt å kjøpe noe tidligere, men nå kjenner jeg trangen bli større og større. :sjenert: Vi har fått så mye også. Vi har fått barneseng, reiseseng, bæremeis(!), babybjørn, trille, tilbud om barnenstol (men den tror jeg ikke de er ferdig med før vi trenger den). Og så husker jeg ikke mer. Bestemødre og tanter er i gang med strikking og masse barneklær er på vei fra bror og kjente! :) Planen er å kjøpe en leandervugge også. Og foreldrene mine vil gjerne kjøpe barnestol til oss. Ingen av disse tingene er i hus enda, og jeg gleder meg til vi får ting på plass.

Nå må vi se på vogn snart.. Hva fant dere ut da? Jeg blir stadig anbefalt Emaljunga. Og tror det blir 4 hjul. I tillegg vil vi ha barnesete med liggefunksjon og hjul til, eller at det passet til vognunderstellet. Så sinnsykt praktisk å bare plukke han ut av bilen og sette stolen på hjulene når vi skal handle osv.

I dag skal jeg prøve å kommer meg på trening igjen. Og da får jeg kanskje veid meg.. VELDIG spent på det! Kjenner i beina at jeg har blitt tyngre..

Men nå må jeg få på meg klær! :fnise:

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å se deg igjen :klemmer: Så hyggelig å høre at dere har hatt en fin ferie :jepp:

:dåne: Du er snart 27 uker allerede :hakeslepp: Har dere tenkt på 3D ul? Jeg tok det i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siebaeo!

Tusen takk for mange gode tips i dagboka mi. Det var veldig flott. Jordmora mi sa ikke så mye sånt, så det var bra å ta med seg :)

Jeg har også blitt anbefalt Emmaljunga-vogn av flere, og 4 hjul. Så jeg tipper at det enten blir Edge Duo Combi eller City Cross. City Crossen er litt lettere, men liggedelen er litt mindre, og jeg kjenner ei som har den nå hvor ungen er 4 måneder gammel og holder på å vokse utav den. Og nå er det jo sommer og man ikke trenger skinnpose i tillegg, så jeg lurer litt på om vi må ta den tyngste som også er større for å være sikker på at det er nok plass hele vinteren. Skinnposen må man jo regne med å kunne bruke i februar/mars også tenker jeg? Hvilke Emmaljunga-vogner ser dere på?

Hvordan gikk det på veiinga i forrige uke forresten? Har du gått opp mye? Det er veldig morro å følge deg her inne siden vi er like langt :nigo: Det med ribbeina høres litt kjent ut. Jeg trodde egentlig bare at det var feil bh-størrelse som gjorde at det pressa sånn under puppene der, men jeg vet nesten ikke hva det er. Håper på at det kan bli mulig med noen bikinidager framover nå ja ;)

Det høres forresten ut som at dere har hatt en deilig tur og fått kosa dere masse! Det gjør godt å komme seg bort i varmen og bare slappe av og kose seg med god mat og hverandre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Da var jeg tilbake i min fine stue! Borte bra men hjemme definitivt best (i lengden altså). Vi har hatt en veldig innholdsrik ferie og rukket over ganske mye må jeg si. Først nordnorgesbesøk, så Mallorca (fiiiin ferie med kjærsten!!) og så nesten to uker på sørlandet. Jeg har nå logget så og si alle sørlandsbyene... Sånn er det med kjærste fra sørlandet, og det er jo ikke så dumt. Det var utrolig hyggelig, men også litt slitsomt oppdaget jeg da det nærmet seg slutten.. Man blir litt sliten av å forholde seg til andre hele tiden! Spes om man har en litt tung dag eller er litt sliten. Da er det greit å ha muligheten til å bare være alene eller med kjærsten/mannen. Tror vi begge syntes det var ganske deilig å komme hjem.. Han har begynt på jobb igjen, mens jeg nå nyter ferie etter ferien :fnise:

Formrapport:

Stort sett ganske så bra! Sliter fortsatt en del med ribbeina og nå har betennelsen blusset litt opp igjen.. Holdt meg våken forrige natt.. Kombinert med at jeg følte meg svimmel, litt kvalm og generellt ganske utilpass. Plutselig verket korsryggen og ned i beina så jeg trodde jeg skulle bli gal! Litt sliten i går kan man si.. I tillegg har jeg fått en del vann i kroppen. Det kommer og går litt, men en vektøkning på 3 (!!!) kg på to uker rimer ikke helt med hva jeg har spist og gjort. En dag fikk jeg et spor i leggen etter å ha sittet inntil noe som ikke gikk bort på flere timer. Så jeg mistenker et litt lavt jernnivå.. Det rimer i alle fall med at energinivået har sunket en del i det siste. Typisk nok har legen ferie til neste uke og jormoren er også borte i tillegg til sykdom på helsestasjonen. Men de skulle få en jordmor til å ringe meg så jeg kunne få litt tips av henne.. :) Det var jo fint.

Honning:

Hvordan går det med bekkenet ditt? Husk dette med bæring og sånn.. I går handlet vi og kjærsten bar 4(!!) poser og jeg ingen.. :sjenert: Han tar dette ganske alvorlig og det er godt å slippe å føle seg sytete siden han bare tar det som en selvfølgelighet. Gode kjærsten min!

Jeg blir så svett av å lure på dette med barnevogn altså! :dåne: Her er det City Crossen vi har tenkt litt på. Men nå begynner vi å se litt i retning trehjulinger igjen.. Easywalker Sky ser fin ut og har fått en del god kritikk. Den er lett (vekt) og lett manøvrerebar. Og stabil ikke minst. Men det ser ut som man ikke kan snu sportsdelen og det synes jeg er litt dumt.. I tillegg har vi nå fått tilbud av en slektning om å overta (gratis tvirker det som!) en Quinny Freestyle med Dreami bag. Men den har fått litt ymse kritikker, selv om en venninne av meg er veldig fornøyd med den. Så jeg vet jammen ikke.. Vi vurderer å overta denne og se om vi blir fornøyde, for så å bare skaffe en annen om vi ikke er det. men det er bare om den er gratis. Skal vi betale vil jeg være mye mer kresen i førstevalget..

Vekt ja! :dåne: Jeg veide meg den dagen (i uke 26) og hadde gått opp til 66 kg!! :dåne: Ettet Mallorcaferien og mye varme og tapas hadde jeg en del vann i kroppen, men det skulle vist ikke stoppe der.. Veide meg igjen to uker etter det (med jeans osv) og da stod det 69!!!!! :haar: Det rimer liksom ikke helt.. 3 kg på to uker hvor jeg faktisk passet på kostholdet og bevegde meg en del.. Liker ikke at jeg samler på dette vannet, føler meg pløsete når det står på. Kjærsten legger merke til det for det synes jo i ansiktet og hele kroppen generellt. Jeg ser at jeg har lagt på meg på hoftene, typisk der hvor man legger "ammereservene". Og så er det jo disse puppene da! Jeg må snart oppgradere til E eller F jeg og. Jeg tyter ut av DD. Lurer på hva som skjer med oss når vi skal amme jeg!! :dåne: Hvor langt går dette bh-alfabetet egentlig? :ler:

Hvordan er det med ribbeina nå da? Jeg må så og så LIGGE i bilen når vi skal kjøre et stykke! Holder på å bli sprø.. Og lurer på hvordan det skal gå å sitte på jobb hver dag.

Men ellers går det bra her altså! :nigo::ler: Skulle ikke tro det slik som jeg klager. Men det er nå litt greit å få det ut her hvor alle vet hva man snakker om.. :sjenert: Jeg koser meg jo egentlig veldig med den store magen. Og lillegutt er så aktiv og svarer på tiltale :rødme:. Det er ganske voldsomt innimellom når han virkelig spreller der inne. Selvfølgelig SOV han da vi var på 3D-UL! :fnise: Vi fikk et par bilder av et sovende NYYYYYYDELIG ansikt!! :rødme: Og så fikk vi satt opp ny gratis time neste uke. Utrolig hyggelig lege! (eller hva han nå er) Lille gutten ligger med hodet ned og ryggen mot venstresia mi. Han er symetrisk og flott i både ansikt og kropp og veide over 1300g i følge målingene. Ligger an til å bli 3750 ved termin. Jaiks.. Det hadde jeg ikke trodd.. Vi som begge var ganske små da vi ble født. Men det viser seg jo at disse estimeringene ofte er ganske unøyaktige. Så vi får bare vente og se! :) I går satt jeg oppe litt mens kjærsten hadde lagt seg. Så måtte jeg komme på soverommet litt fordi han skulle si meg noe.. Han ville bare si at han var så glad for at lillegutt hadde vært så fin. Og ville kjenne på han.. :rødme: Gleder oss veldig til å se han når han er våken. Cola og sjokksi på venterommet! Doctors orders :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at han sov, men god service å få komme tilbake da :nigo: Blir spennende :)

Ang vogn har jeg tenkt på deg som en sånn dame som vil ha Bugaboo :ler: Har bare hatt det bildet i hodet mitt. Forbinder deg med en ganske urban by-dame som bor i sentrum og drar på cafe med venninner, og de har nesten alltid Bugaboo :jepp: Kunne godt tenkt meg det selv egentlig, men jeg har valgt Stokke.

Det er veldig lurt å dra i en butikk og prøve litt forskjellige vogner, får mye bedre inntrykk av dem da enn å lese på nettet og se på bilder.

Søte mannen din som bærer poser, og vil kjenne på babyen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så morsomt! Jeg hadde faktisk ikke sett på den en gang! Som du sikkert skjønner er jeg litt fersk på barnevognsområdet.. Prøvde å se på den nå. Den er litt kul synes jeg. Selv om framhjula så veldig små ut.. Men leste et sted at man kunne få vinterhjul også. Må sjekkes ut! :jepp: Men selv om jeg er urban har jeg også en forkjærlighet for det som er sporty også! Så jeg liker ganske godt de som ser litt mindre "kjøpesenteraktige" ut.. Og ikke alt for traust igjen heller. Sikkert derfor jeg liker disse trehjulingene.. Vogna må funke bra på skogs/grusveien også. Og på slapsete føre.. Man spinner jo rundt på salt hele vinteren her i Oslo. Må nok i en butikk snart ja! :jepp:

Er det Stokke Xplory dere har? Den er jo utrolig smart.. Jeg liker sånt design som er laget for å utvikle seg med behovet. Eneste er at jeg synes den ser litt spinkel ut.. Men den har jo fire hjul og burde jo være like stabil som alt annet. Det er vel bare at jeg ønsker meg det litt mer joggeaktige/sporty utseende.. :rolleyes: Jeg har en venninne som har den og den ser utrolig grei ut sånn i forhold til å legge sammen. Og så ønsker vi oss IziSleep.. Hmm.. Ikke lett dette her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har virkelig hatt det bildet i hodet, at du går rundt med en Bugaboo :ler:

Ja, det er Stokke Xplory vi har. Den ser litt spinkel ut, men jeg synes den virker veldig robust når jeg rister i den, og har ikke hørt noe om at den blir fort ødelagt eller velter eller noe. Bestevenninnen min har en svigermor som driver en babybutikk, og hun kan ikke få roset vognen nok, så vi endte opp med å kjøpe den, både jeg og venninnen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg lagt inn bilder når jeg får beskjed om at makskvoten er brukt opp..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inn og slette de bildene du har lagt ut før, inne på kontrollpanel et sted. Jeg spurte om det på ris og ros en gang, eventuelt kan du jo søke opp den tråden, der står det forklart :)

Spent på bilder :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke klarer med photobucket?

Jeg laster opp bildene mine der, legger de i mapper (kan sløyfes) høyreklikker og velger åpne bildet, klipper ut adressen og limer den inn i en link her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest luremegpå

HEllu!!!!

Du er savnet av meg:) hehe

Sliter du me å legge inn bilder eller? Hmmmmmmm...

Ser ut som du har hatt en deilig sommerferie:) weeee! Når kroppen din slapper av, det er da plagene kommer..kjedelig at det skal være sånn altså:(

Sørlandsbyene er jo fantastisk fine! Har selv kjæreste fra Sørlandet faktisk:) Hehe

Har du ikke kjøpt vogn enda? Vi kjøpte faktisk en emmaljunga på nettet, og angrer ikke enda. Like greit det, for jeg hadde ikke lysst å gå i butikkene å prøve så mange, da hadde jeg ikke klart å bestemme meg!

Men du må få fingen ut:) Hehe:)

Jobber du fulltid enda eller?

Tenkte forresten å bestille en UL time om noen nuker vi da, men hvilken uke har du hørt er best da? Vil jo så gjerne så noe flesk på kroppen til babyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. kom dere inn på hele albumet nå eller bare et bilde..? :klø: Jeg som vanligvis er litt teknisk av meg! :ler:

Luremegpå! Tilbake senere! Må lage middag til mannen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på enkelt bilder :)

Kjempeflott mage, flotte kjær og nydelig lillegutt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...