Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

F R E D A G ! !

Endelig! :strix:

Ingen møter på jobb (så langt, kanskje farlig å si høyt?), linsekontroll kl 14, som betyr tidlig avreise fra jobb, blå himmel, alene-kontor (begge "samboerne" er borte i dag), og helg! :bolledeig:Man klager ikke :nigo:

Litt småstøl etter treninga i går (tre uker siden forrige styrketreningsøkt), litt trøtt etter litt kort natt (venninnekveld utgikk grunnet sykdom hos vertinna, men i stedet ringte ei anna venninne så det ble godt over en times koselig kjas allikevel, og litt sent i seng), og ellers god stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:kaffekopp:

God fredag! :hoppe:

Trøtt og småsliten fuggel klamrer seg fast til tastaturet, og jobber seg gjennom arbeidsdagen time for time. Det har vært en veldig hektisk periode på jobb, og det begynner å merkes. Rett og slett sliten. Men helga er full av planer, så får bare klamre meg fast og henge på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvile? Hva er det? :bond:

Helgen var veldig hyggelig, men gikk også skikkelig i ett. Kjapt innom hjemme etter jobb fredag for å hente et par ting jeg hadde glemt, så videre til foreldretraktene. Kjøpe juletre, pynte juletre, spise god middag og skravle litt. I seng i høvelig tid siden vi måtte opp grytidlig (06:30 på en lørdag ER grytidlig) for å måke snø før avreise. Kom oss avsted til 08, og hadde heldigvis beregnet god tid. Grisete føre, selv på hovedveiene! Vel fremme ble det litt skravling før vi skulle avsted og få litt kulturell underholdning. Så ble det labbetur, middag og litt skravlings før det var på tide å kjøre til foreldretraktene igjen. Og selv om vi følte føret på morgenen var grisete, så var det lite sammenlignet med returen på kvelden. Da brukte vi 50% lengre tid enn vanlig, og lå i flere mil i brøytekø i 33-40 km/t. Men det viktigste er å komme trygt hjem! Landet etterhvert i senga, mør i toppen og trøtt som ei strømpe. Gårsdagen startet med litt rolig frokost, før ei solid snømåkeøkt. Måtte grave frem biler og gårdsplass... Så retur hjem, pynting av juletre, spise litt middag og sparke igang vaskemaskin og oppvaskmaskin. 

Brøytebilen har herjet i natt, så litt snaut med god søvn kjenner jeg. Treningstøyet står klart i bilen (nå er det skralt med treningsmotivasjon... :sjenert:), og arbeidsmandagen er snart unnagjort. 

Men det er 11.desember og snart jul! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt det før - snø er primært til glede for oss uten bil og med vaktmestertjenester... :ler: For øvrig er det lenge til jul -adventsstaken har fortsatt to utente lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt ganske brukbart vær i dag, så jeg vurderer en svipp innom sentrum etter jobb for litt julestemning. Men får ikke helt bestemt meg, for må en tur innom kjøpesenter utenfor byen også, Og så bør det gjøres litt hjemme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 timer siden):

Julestemning i sentrum burde man få med seg ja… 🎅🎄

Jepp, det burde man. :tree:

Men det skjedde ikke på tirsdag, og ikke i går, eller i dag. Kanskje i morgen? Eller neste uke? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heller solid gjennomføring av "Svart senker natten seg, i stall og stue (og kontoret!)..." i går, er vi i dag heldigvis på plass med "Mykje lys og mykje varme..." :strix:

Treningstøyet er atter en gang på plass i bilen, optimisten er våken og opplagt etter ei god natts søvn, og det nærmer seg helg med stormskritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo sånn sett en passende dag å gå i svart på - selv om det helst skal følges av tente lys og lussekatter... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Det var jo sånn sett en passende dag å gå i svart på - selv om det helst skal følges av tente lys og lussekatter... :fnise: 

Lussekatter manglet vi (men vi har et solid utvalg av Berthas bakst :nigo:), og tente lys dukket ganske kjapt opp. Batteridrevne lysslynger, batteridrevne kubbelys, gode gamle kubbelys og så hjalp det jo med dagslys noen timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lussekatter er jo egentlig ikke så gode (bortsett fra når de serveres nystekte av hvitkledde barn/elever...) - det hender jeg kjøper i anledning dagen og ender alltid opp litt skuffet. Selv om jeg var litt fristet da jeg gikk forbi bakeriet i går og de hadde iført sine unge, mannlige ansatte hvit kappe og luciakrone og satt dem til å selge utendørs :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke så mye mer dramatisk og spennende enn dette... Jeg har sett den på dansk tv - der er skuffelsen stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var HELT sikker på at vi kom til å ryke... Men å score det avgjørende målet når det gjenstår under ETT sekund er helt vanvittig! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til julaften :sjokkert: og to uker igjen av 2023 :bond:

Husmorva virker litt, så støvsugeren er tatt frem og vaskefilla venter etterpå. Trengs! 

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen og uka er i gang, fuggel'n er på jobb og gråter ikke. Men trøtt... Som vanlig. 
Og som vanlig står treningstøyet klart i bilen og ukens løpetime er booket. 

Ute skinner sola :sol:, men det skal visst bli kortvarig. Dog mildt, så vinteren er så og si borte. Godt med plussgrader samt solid vinddrag gjør sitt for smeltingen gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Løpetimen ble gjennomført med ganske god stil i går, og puls og pust fikk som vanlig kjørt seg. Men hadde en bra rygg på mølla foran meg i går (ikke tenkt over at det faktisk kan bety noe, men hun løp ryddig og jevnt og da ble det færre blikk på klokka/pulsen, og heller fokusere på Mizuno-logoen på t-skjorta foran), og klarte å gi litt mer enn jeg hadde trodd på forhånd. Godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...