Roadrunner Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #18461 Del Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Vintertid er tøft hvert år synes jeg, men normalt ikke noe stort problem før vi nærmer oss februar. For akkurat med julebelysning og julepynting blir det mer koselig, og dermed kommer man seg gjennom november, desember og starten av januar på et vis. Men så... Derfor er det godt å vite at det endelig ligger en sol-og-varme-tur i potten i februar. Det er lys og varme der fremme! Og det er noen år siden man fikk dra på vintertur! Endret 30. oktober 2022 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2022 #18462 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har fortsatt et par analoge klokker, hvilket som regel medfører litt forvirring et par søndagsmorgener i året I avdelingen for "aldri så galt er det godt for noe" får jeg med meg mer dagslys vintertid nå enn før; selv om jeg aldri har vært veldig værsyk merker jeg jo at det er deilig å faktisk kunne prioritere å komme meg ut når det er sol i de mørkeste månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 30. oktober 2022 #18463 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg bruker dagslyslampe på vinteren jeg. Det hjelper godt med en times tid på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #18464 Del Skrevet 30. oktober 2022 Skravla skrev (7 minutter siden): Jeg bruker dagslyslampe på vinteren jeg. Det hjelper godt med en times tid på morgenen. Mistenker at det kommer i hus her også innen relativt kort tid. Har fått tips om det i flere år, og hvis det virker såpass bra som mange påstår, så er det absolutt verdt det. En bedre vintertid hadde gjort seg! Vuderer Beurer TL50 LED fra Clas Ohlson, noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 30. oktober 2022 #18465 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har sjekket den selv. Jeg har en Beurer fra Enklere Liv. Min er noen år gammel. Mulig jeg trenger ny, men må se an hvordan det går utover vinteren. Det viktigste er visst at de er på minst 10000 lux - for at det skal være noen virkning. Jeg pleier vanligvis å sette min en 50 cm unna og la den stå en times tid. Heller enn å ha den tettere på og kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 30. oktober 2022 #18466 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg bruker min kun på jobb. I helgen får jeg jo dagslys i løpet av dagen, mens på jobben blir det ikke så mye. Men i de nye lokalene så sitter jeg nærmere vindu og mer lys. Gamle kontoret var det vindu mot mørk bakgård. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #18467 Del Skrevet 30. oktober 2022 Skravla skrev (1 minutt siden): Jeg har sjekket den selv. Jeg har en Beurer fra Enklere Liv. Min er noen år gammel. Mulig jeg trenger ny, men må se an hvordan det går utover vinteren. Det viktigste er visst at de er på minst 10000 lux - for at det skal være noen virkning. Jeg pleier vanligvis å sette min en 50 cm unna og la den stå en times tid. Heller enn å ha den tettere på og kortere tid. Så på noen av de mindre fra blant annet Enklere Liv, men der var det anbefalt 10 cm fra ansiktet, og ca 20 cm på det meste, Det tenker jeg blir vel intenst... Bedre med en som kan stå på litt mer behagelig avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #18468 Del Skrevet 30. oktober 2022 Skravla skrev (Akkurat nå): Jeg bruker min kun på jobb. I helgen får jeg jo dagslys i løpet av dagen, mens på jobben blir det ikke så mye. Men i de nye lokalene så sitter jeg nærmere vindu og mer lys. Gamle kontoret var det vindu mot mørk bakgård. Jeg sitter ved vinduet, men med ryggen til, og i tillegg er vinduene påsatt folie på utsiden for å dempe sol og varmen fra sola. Ergo slipper det ikke gjennom like mye lys som det burde. Jeg håper jeg mest kan bruke den hjemme, tror det blir kronglete på jobb, men får se på sikt. Pleier å ha en liten time hjemme før jeg kjører til jobb, så kanskje en mulighet? Foreløpig har jeg notert den på ønskelista til jul, så får vi se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 31. oktober 2022 #18469 Del Skrevet 31. oktober 2022 Roadrunner skrev (På 27.10.2022 den 18.43): Normal har Toblerone adventskalender Og nærmeste Normal har ikke like mange på lager som de hadde for et par timer siden. Mulig det blir en tur på Normal snart da… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2022 Forfatter #18470 Del Skrevet 2. november 2022 Good morning! November, midtuke og svært høy luftfuktighet. Heldigvis tørt og relativt lyst inne, og arbeidsdagen er godt i gang. Går litt i ett med møter i dag, så satser på at dagen går kjapt og greit uten krøll og unødvendige utfordringer. Ellers? Ikke allverdens å melde fra denne kanten tror jeg. Prøver å finne veien tilbake til treningssenteret på mer regelmessig basis, og fikk tatt en spinningøkt i går. Booket time i dag også, får bruke lyst og motivasjon for alt det er verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2022 #18471 Del Skrevet 2. november 2022 Er senteret stadig på flyttefot, eller det GPS'en som krangler...? Mye luftfuktighet her også i dag (og i overskuelig framtid, hevder yr), det er bare å finne fram regnjakke og støvler og stålsette seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2022 Forfatter #18472 Del Skrevet 2. november 2022 Etter en sykdomsrunde og dermed lite trening så er det ikke bare bare å finne tilbake til senteret gitt... Prøver å klare meg uten GPS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2022 #18473 Del Skrevet 2. november 2022 Roadrunner skrev (3 minutter siden): Prøver å klare meg uten GPS Det er kanskje det som er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2022 Forfatter #18474 Del Skrevet 2. november 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2022 #18475 Del Skrevet 2. november 2022 Nok en fordel med å reise kollektivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2022 Forfatter #18476 Del Skrevet 2. november 2022 Det forutsetter jo at det kollektive fremkomstmiddelet stopper i nærheten av bestemmelsesstedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. november 2022 #18477 Del Skrevet 2. november 2022 Roadrunner skrev (2 timer siden): Det forutsetter jo at det kollektive fremkomstmiddelet stopper i nærheten av bestemmelsesstedet... Er vel et godt utvalg kollektive transportmidler som stopper rett ved treningssenteret ditt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2022 Forfatter #18478 Del Skrevet 2. november 2022 Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): Er vel et godt utvalg kollektive transportmidler som stopper rett ved treningssenteret ditt… Hyyysj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2022 #18479 Del Skrevet 2. november 2022 Se der, ja - godt vi har lokalkjente informanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. november 2022 Forfatter #18480 Del Skrevet 7. november 2022 Mandag og ny uke. Og det trengs Tok litt tid før jeg fikk sove i går kveld, så kjenner natta ble litt kortere enn ønsket. Og natt til i går ble litt oppstykket, så ikke helt på pluss-siden sånn søvnmessig. Men det går seg til! Kan jeg bare få nevne hvor utrolig glad jeg er for at værgudene spiller på lag og gir i helgen? Det gjør underverker for en solglad trekkfugl med litt frisk luft, sol og glede i helgen Fikk en liten rusletur på lørdag ettermiddag, og ble en finfin tur med venninne i går i kjært turterreng. Gikk rundt med et fjollete smil og bare NØT! Kjenner det er litt lettere å håndtere grått og vått novemberregn en mandag morgen etter ei slik helg. Denne uka byr på trening, jentekveld, jobbseminar og konsert. Og julegaven fra mine foreldre er bestilt og blir forhåpentligvis levert neste uke (ja, jeg vet hva jeg får - har valgt helt selv ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå