Daria Skrevet 30. desember 2020 #16941 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg savner også kultur, reiser og sosialisering - og når det er det jeg klager mest over ved årets slutt, skal jeg jo egentlig ikke klage i det hele tatt. Men det er jo alt det andre også, med hele verden på skeive - jeg savner en normal tilværelse. Å kunne stikke ned på romjulssalget uten at det innebærer en komplisert moralsk vurdering av lyst, behov og reell nødvendighet (med det resultat at jeg blir hjemme). Å kunne kjøpe en teaterbillett og kunne ta for gitt at det faktisk vil skje. Å ikke ha dårlig samvittighet hver gang jeg reiser kollektivt uten at det strengt tatt er nødvendig. Det går over - selv svartedauden forsvant, selv uten vaksine - men kan det ikke gjøre det snart...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #16942 Del Skrevet 30. desember 2020 Så enig, Daria! Savner impulsiviteten og «friheten». Men akkurat nå sitter jeg og ser på nyhetene, og kjenner at Korona kommer i bakgrunnen noen timer. Tenk å våkne til at huset reiser, eller at nabohuset er borte i et stort krater kvikkleire. 12 personer er fremdeles ikke gjort rede for, og kjenner jeg krysser fingrene for at så mange som overhodet mulig blir funnet i god behold. Men jo lenger tid det går jo dårligere blir vel oddsen... Leste på Twitter om en som ikke hadde fått kontakt med venner, de bodde i et av husene som er borte og er ikke gjort rede for. Kjenner jeg får frysninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2020 #16943 Del Skrevet 30. desember 2020 Ja, kvikkleire er skumle saker. Har sett det før og det skjer gjerne på plasser der det er utenkelig det skal kunne skje - før det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. desember 2020 #16944 Del Skrevet 30. desember 2020 Det er helt grusomt. Heldigvis har tallet på de som ikke er gjort rede for sunket uten at man har funnet omkomne, men det er fortsatt forferdelig høyt og det er i overkant optimistisk å håpe at de alle sitter på hytter uten mobildekning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #16945 Del Skrevet 30. desember 2020 Cata skrev (1 minutt siden): Ja, kvikkleire er skumle saker. Har sett det før og det skjer gjerne på plasser der det er utenkelig det skal kunne skje - før det skjer. Sant. Men virker som om dette ikke kom helt uventet, siden området var klassifisert som risiko-område og hele Romerike stort sett er leire. Uansett fryktelig når sånt skjer, og typisk at det skjer nattestid (eller tidlig morgen om du vil, men for meg er 04-tiden nattestid...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #16946 Del Skrevet 30. desember 2020 Daria skrev (1 minutt siden): Det er helt grusomt. Heldigvis har tallet på de som ikke er gjort rede for sunket uten at man har funnet omkomne, men det er fortsatt forferdelig høyt og det er i overkant optimistisk å håpe at de alle sitter på hytter uten mobildekning... Det er nettopp det. Tallet er heldigvis halvert i løpet av relativt kort tid, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å synke så fryktelig mye mer. Håper så inderlig jeg tar feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. desember 2020 #16947 Del Skrevet 30. desember 2020 Cata skrev (1 minutt siden): Ja, kvikkleire er skumle saker. Har sett det før og det skjer gjerne på plasser der det er utenkelig det skal kunne skje - før det skjer. Det har vel skjedd i området der før - jeg mener det var på Romerike disse veiarbeiderne ble tatt av skred for noen år siden også. Men man kan jo aldri sikre seg mot alt - det har jo vært flere tilfeller av snøskred i Alpene hvor man har undersøkt og beregnet og skredsikret og definert sikre soner på forhånd, og så har det kommet skred som har overgått alle beregninger likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 30. desember 2020 #16948 Del Skrevet 30. desember 2020 Det er skremmende ting med leire. En kollega bor i området og det var godt å få melding om at de var på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2020 #16949 Del Skrevet 31. desember 2020 Problemet med leire er at den kan ligge der og virke stabil og så med ett skjer det noe som får den til å kollapse totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 1. januar 2021 #16950 Del Skrevet 1. januar 2021 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #16951 Del Skrevet 1. januar 2021 Godt nytt år! 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #16952 Del Skrevet 1. januar 2021 Da var juletreet kastet ut, og det er kun litt lys og et par planter som gjenstår av julepynten. Hverdagen nærmer seg med stormskritt... 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #16953 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Husker vi diskuterte at Endomondo skulle fases ut, @Cata, men husker ikke hvor? Var det på PM? Eller annet sted? Eller i ei av bøkene? Jeg har gått for alternativet foreløpig og gir det en sjanse. Ikke fått over gamle data ennå, så får sende en henvendelse etterhvert tenker jeg. Funnet noe bedre alternativ? Endret 2. januar 2021 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. januar 2021 #16954 Del Skrevet 2. januar 2021 *skjønner ikke spørsmålet (som uansett ikke var rettet til meg) og lister meg ubemerket ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #16955 Del Skrevet 2. januar 2021 Daria skrev (1 time siden): *skjønner ikke spørsmålet (som uansett ikke var rettet til meg) og lister meg ubemerket ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. januar 2021 #16956 Del Skrevet 2. januar 2021 Roadrunner skrev (1 time siden): Husker vi diskuterte at Endomondo skulle fases ut, @Cata, men husker ikke hvor? Var det på PM? Eller annet sted? Eller i ei av bøkene? Jeg har gått for alternativet foreløpig og gir det en sjanse. Ikke fått over gamle data ennå, så får sende en henvendelse etterhvert tenker jeg. Funnet noe bedre alternativ? Tror det var messenger faktisk? Nope, ikke funnet noe bedre alternativ. Problemet mitt er at alle er "dårligere" etter det jeg kan se. Vil ha et som man både kan registrere styrke og jogging, men finner enten bare rene løpeapper eller apper som inneholder treningsprogram i seg selv. Jeg gav søren i gamle data og slettet Endomondo på nyttårsaften uten å overføre noe som helst. (Snufs, der gikk halvmaratonen min i vasken gitt...) . Prøvde meg på MapMyFitness eller noe sånt men den har ikke lyst til å snakke med Fitbit'en min... Så foreløpig nøyer jeg meg med selve Fitbitappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #16957 Del Skrevet 2. januar 2021 Vært på trening i dag, gått en liten tur, puslet litt hjemme og hatt solide timer i sofaen. Siste ferieinnspurt før ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. januar 2021 #16958 Del Skrevet 2. januar 2021 Det er sant - du har jo spennende ting i vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #16959 Del Skrevet 2. januar 2021 Daria skrev (31 minutter siden): Det er sant - du har jo spennende ting i vente Ja...!! Vekkerklokka er spisset til mandagen. Så fridagen i morgen skal nytes litt ekstra! (Og så må man plutselig legge seg tidlig igjen ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. januar 2021 #16960 Del Skrevet 2. januar 2021 Utfordringen er ikke å legge seg tidlig, men å stå opp tidlig... Men det blir sikkert bra, selv om de første ukene i ny jobb alltid er utfordrende. Og tenk på din fancy og anvendelige nye tittel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå