Suzy Skrevet 30. april 2010 #661 Del Skrevet 30. april 2010 God formiddag! Ikke alt har gått som planlagt i dag, skjønner jeg Men høres ut til å være håp om en bra dag likevel. Flislegging er slettes ikke så vanskelig og jeg syns Megaflis er veldig bra (kjøpte alt til badet mitt derfra). Bare pass på at du har på nok lim og ikke få noen løuftrom under flisene (for da sprekker de om det ramler noe på dem f.eks) - men alt slikt får du jo hjelp med der. Gøy! Jeg syns også du skal gå hjem tidlig - basta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. april 2010 Forfatter #662 Del Skrevet 30. april 2010 Trøøøøøøøtt!!! Har sneket til meg en vaffel også, og den ligger som en solid klump i magen. Ikke noe mer vaffel nå, må minst 10 uker! Så det så... Småmasete på jobb i dag, og jeg ser oftere og oftere på klokka. Vil ikke være her! Har en plan om å lure meg ut mellom 1330 og 14 (det vil si at jeg begynner å forberede meg til å gå 1330, og så satser jeg på å være ute av døren senest kl 14). Da blir det flisemysing og hjem til leilighetspusling. Litt usikker på om det er tørt nok til maling, hvis ikke får det bli inne-husarbeid i stedet. Noe MÅ gjøres! Får løpe og gjøre litt før jeg skal snike meg ut herfra! Snart helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. april 2010 #663 Del Skrevet 30. april 2010 Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. april 2010 Forfatter #664 Del Skrevet 30. april 2010 Og der tror jeg flisedrømmen gikk i tusen knas. En ting er prisen på selve flisene, men frostsikker membran, avrettermasse, fliselim, primer, fugemasse etc... Himmel for en pris!!! Fikk et pristilbud hos Right Price Tiles (hos Megaflis fikk jeg knapt kontakt med betjeningen, og tenkte ikke på å få et komplett pristilbud når jeg først fikk tak i en fyr), og totalsummen ble 14.000 kroner. Så mye har jeg ikke til terrassebruk! Basta! Så får se hva jeg gjør, må tenke litt igjen Regnet hele ettermiddagen her, så blir ingen maling. Ergo må det bli rengjøring. Usj... Men det er helg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 1. mai 2010 #665 Del Skrevet 1. mai 2010 Det var en god pris for fliser ja.... Vet du ca. hvor mye det blir for treplatting? Helga ja Herlig ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #666 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg hater å male vinduer!!! Sånn, nå er det sagt Ymse typer maling og en hel oppskrift fra vaktmester om hvor de ulike typene skal brukes. Foreløpig har det gått ganske greit, men nå fant jeg ut at det var på tide å ta vinduene. Jeg hater vindusmaling! Har i tillegg skyvedør, og hvordan jeg skal få den pen, det aner jeg ikke... Argh! Jaja, det får bli som det blir... Hjelper ikke akkurat at jeg har sinnsykt lyst på heller... Men ellers er alt bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mai 2010 #667 Del Skrevet 1. mai 2010 Så heldig du er med sol i dag - her er det faktisk snø i lufta igjen i dag. Grisekaldt Har det blitt noe maling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mai 2010 #668 Del Skrevet 1. mai 2010 Og der postet vi ca samtidig - du mot sjokosug... De derre browniesene som jeg fant hos Store My var helt utrolig gode og det er bare en oppskrift på to porsjoner så de er helt perfekte faktisk: Lavkarbobrownies (2 små posj) 60 gram kremost, philadelphia (1,92 g karbo) 2 ss smør 1 egg 1 ts vanilje ekstrakt (eller litt vaniljesukker) 1 ss bakekakao (1 g karbo?, er 13,5 per 100 g) 1/2 ss peanøttsmør (2 g karbo?, er 15 g karbo per 100 g) søttstoff (natreen/sukrin) så mye du vil (smak på røra, jeg bruker 1 ss sukrin + litt natreen). Jeg visper alt sammen til det er fint og jevnt, fordeler det over to skåler og hver for seg 40-60 sec i microbølge på 900 watt. 60 sec blir den tør kakelik 40 sec blir den litt som varm sjokolade inni De var virkelig topp for en veldig sjopkosugen meg her i uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #669 Del Skrevet 1. mai 2010 Jo.... Hmmm.... Men det blir nok uansett ikke før til uka i så fall, har ikke sukrin/natreen, peanøttsmør etc. Men jeg har en 70% kokesjokolade som jeg prøver å spare til kvelden (so far so good). Må bare holde igjen med viljestyrke her, rett og slett... Argh! Ut til malinga igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mai 2010 #670 Del Skrevet 1. mai 2010 Flinka! Du kan bruke splenda i stedet for sukrin altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #671 Del Skrevet 1. mai 2010 Flinka! Du kan bruke splenda i stedet for sukrin altså... Har ikke noe kunstig søtning i hus i det hele tatt Faktisk ikke trengt det eller savnet det siden jeg startet med lavkarbo. Sjelden jeg lager søte desserter etc. Argh! Gått på en "utstyrs-smell" her. Jordan skaft og Biltema ruller passer ikke sammen... Så nå har jeg rett og slett invitert meg selv på middag til mams og paps, og spurt om å få låne hans Biltema-skaft. Orker ikke ta to store vegger og taket på verandaen med en dårlig kost... (jeg er visst ikke så flink til å kjøpe maleutstyr, men jeg lærer nok etterhvert!) Fått tatt den veggen med mest plunder i dag da, så er godt fornøyd så langt. Akkurat kommet ut av dusjen, får kle meg og komme meg avsted etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #672 Del Skrevet 1. mai 2010 Tilbake med Biltemaskaft, Jordanrulle, forlengerskaft og skiftenøkkel. Klar for en malesøndag i morgen! Fikk også skravlet litt, spist en herlig biffmiddag og hjulpet paps med litt bæring. Nå blir det litt sofasløving og en tidlig kveld tenker jeg. Må jo komme tidlig igang i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 2. mai 2010 #673 Del Skrevet 2. mai 2010 God Søndag!! Ønsker deg en fin-fin maledag idag, og akkurat passe sløvings på en søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #674 Del Skrevet 2. mai 2010 Tjobing! Godt i gang med malinga, og nå lurer jeg på om jeg skulle bakt en ladning solsikkeruter innimellom. Så er det gjort liksom! Må jo ha lunsj etterhvert også... Vindusmalinga truer med 2-4 døgns tørketid ved temperaturer mellom 15-5 grader. Herlig... Men det er i alle fall en overkommelig arbeidsmengde, som jeg kan ta etter jobb i ny og ne. Det viktigste er å bli ferdig med de store flatene! Mye gjenstår ennå, men jeg er i alle fall ferdig med endel plukk. Deilig! Satser på at to strøk holder Nei, får lage litt mat her tror jeg, og komme meg ut igjen etterhvert. Nyt søndagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #675 Del Skrevet 3. mai 2010 God morgen! Fikk malt masse i går, og ryggen var helt mos da jeg var ferdig. Den er ikke så veldig glad i sånn utagerende fysisk aktivitet... Men nå har jeg vært over alle flater en gang, og endel flater to ganger. Satser på at jeg får tatt andre strøket på de store flatene i ettermiddag (må rett og slett ta trening en annen dag og komme i mål med denne malingen nå), og så får jeg ta vinduene litt nå og da (eviglang tørketid jo!). Det blir veldig bra da! Selv om jeg lærte noen nye gloser i går... Dro ut og spiste med ei venninne i går ettermiddag, kjempekoselig! Tidlig hjemme, fikk lagt på rent sengetøy og sløvet litt før jeg fant senga. Ikke helt klar for ny uke kjenner jeg, men det går seg gjerne til. Har i alle fall tatt sykkelen til jobb i dag! *fornøyd* Nei, får vel komme i gang her så smått. er servert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. mai 2010 #676 Del Skrevet 3. mai 2010 God morgen! Du har jo fått gjort skikkelig mye på malinga - virkelig bra - og som du sier nå er det like godt å bare hale det hele i land og bli ferdig med det Det er så godt med alt som er gjort og som en ikke trenger tenke mer på. Jeg trenger litt Det kjennes som jeg bare har vært utenfor her og snudd i døra - åttende dagen på rad på jobb. Ikke helt inspirert... Nuvel... det er vel bare å begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 3. mai 2010 #677 Del Skrevet 3. mai 2010 God morgen Malingen er det like greit å bli ferdig med, hvis det drar ut blir du bare ekstra lei. Også må du utnytte det fine været Snodig å våkne opp til minusgrader og rim på gresset, men det er virkelig verdt det når jeg ser den fine blå himmelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #678 Del Skrevet 3. mai 2010 Den minusgraden som er her i morgentimene er skrekkelig kald Jeg er liksom i skikkelig vårmodus, spesielt når det er strålende Hvem tenker på at det kan være bikkjekaldt da? Satte meg på sykkelen og la i vei, og holdt på å fryse ihjel Hvitveisene i grøftekanten så omtrent like frosne ut som jeg følte meg... Jaja, godt turen var unnagjort på omtrent 9 minutter! Og masse god samvittighet i det minste! Snart tid for møte her, håper det går kjapt og greit. I morra skal jeg en tur på seminar, og tenkte kanskje jeg skulle ta hjemmekontor i forkant og etterkant av seminaret. Blir ikke så mye igjen av dagen uansett liksom. Vi får se! Skikkelig innskjerping av kostholdet fra og med i dag, kjenner det skal bli godt. Kroppen har hatt litt å stri med de siste par ukene, når jeg har herjet litt rundt med kostholdet. *kremt* Men nå er det fullt fokus. Vi regnet forresten litt på hvor mye det ville koste med nytt tregulv på verandaen. Grovt regnet kom vi til at det vil ende på rundt 3000 kroner eller deromkring. Litt annen sum enn 14.000 kroner ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #679 Del Skrevet 3. mai 2010 Og DER kom ettermiddagstrøttheten sigende. Mett etter lunsjen, trøtt og skrekkelig klar for å kveile meg og sove litt. Men får vel være flink jente og gjøre litt til her tenker jeg. Den første skikkelige kostholdsutfordringen i dag kommer i fruktpausen, men jeg føler meg ganske godt forberedt. Får bare stå over rett og slett! Aner meg at det står en STOR bolle sjokolade fra forrige uke der inne også, og den skal jeg bare overse totalt Nå SKAL alt ut av kroppen igjen! *drikker vann for harde livet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 3. mai 2010 #680 Del Skrevet 3. mai 2010 Tjolahei!! Vann og atter vanner lurt Lykke Til med kostholdet! Og hvis du ikke kan krølle deg opp under skrivebordet, sånn helt umerkelig får du benytte deg av den velkjente mandagsstrategien; gå i raskt gange i korridorene med noen papirer i hendene, slik at du ser veldig travel og opptatt ut ( mens hjernen blir satt i dvale ). Ekstra trim får du også Hadde du vært mer enn cyberkaffedrikker, ville seff den andre, mer kjente metoden funket også: :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå