Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jepp. Eller jeg vet jo egentlig ikke altså, men det var snakk om noe man kunne servere med pasta.

Bet kan jo ha vært barnålsås (-saus), siden det er jul, altså. Grei måte å gjøre nytte av barnålene, bare å koste opp under juletreet og koke saus (sås). Tenger ikke å gå i butikken engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bet kan jo ha vært barnålsås (-saus), siden det er jul, altså. Grei måte å gjøre nytte av barnålene, bare å koste opp under juletreet og koke saus (sås). Tenger ikke å gå i butikken engang.

Det skal du se det er :skratte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne på FB`en til en venninne i dag: "Dersom du ønsker å være på min vennelist, trykk LIKER, visst ikke blir du slettet fra min venneliste".

Hvor vanskelig kan det være å skille mellom hvis og visst? Vi snakker om to ord med helt forskjellige betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg fant denne på FB`en til en venninne i dag: "Dersom du ønsker å være på min vennelist, trykk LIKER, visst ikke blir du slettet fra min venneliste".

Hvor vanskelig kan det være å skille mellom hvis og visst? Vi snakker om to ord med helt forskjellige betydning.

Enig, for ikke å snakke om viss og vis. En bevist handling for eksempel, er noe helt annet enn en bevisst hadling. Men dette var en digresjon.

En list og en liste er heller ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har forøvrig laget en helt nydelig skrivefeil selv i dag:

Hvis dere skal komme hit må jeg ta dere pulevis, 3 og 3 av gangen siden det faktisk bare er plass til 4 som skal spise her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værden, værre/værst og hærlig. Dessuten hater jeg når folk bruker "hvem" eller "hvordan" når det skal være "hvilken". Feil bruk av de/dem og han/ham irriterer meg også en del, og det samme gjør orddelingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silvermist

Værden, værre/værst og hærlig. Dessuten hater jeg når folk bruker "hvem" eller "hvordan" når det skal være "hvilken". Feil bruk av de/dem og han/ham irriterer meg også en del, og det samme gjør orddelingsfeil.

*host* Særskrivingsfeil *host*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...