AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1321 Del Skrevet 17. desember 2010 "sjerf". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1322 Del Skrevet 17. desember 2010 "Bryllupsfestèn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 17. desember 2010 #1323 Del Skrevet 17. desember 2010 Dette jeg skriver nå, er ingen skrivefeil, men feil bruk av ord. Jeg vet ikke hvilken tråd jeg skulle legge det i ellers. Det gjelder ordene komplement og kompliment. Det heter ET komplement, EN kompliment. Hvem pokker har bestemt noe så fullstendig idiotisk? Det er jo ingen, utenom språkfanatikere, som sier noe annet enn "ett kompliment". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #1324 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg kommer ikke inn på side 67 i denne tråden, så jeg skriver et innlegg og ser om det funker da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2010 #1325 Del Skrevet 18. desember 2010 TEST Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2010 #1326 Del Skrevet 18. desember 2010 "Bryllupsfestèn" Ja jeg trodde det var rusk på skjermen. Kan være det er en fránsk fest. De har jò apotingér over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 18. desember 2010 #1327 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg vet at det "heter" EN kompliment, men jeg nekter plent å si/skrive det for det høres/ses fullstendig feil ut. Så her mener jeg at ordboka har feil og alle vi som siet ET kompliment har rett og jeg nekter å bøye meg for overmakta. :slåss: Enig. Er noe med at det slutter på -ment. Mine ører driver sin egen korrektur og setter det i samme bås som engasjement og sortiment osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 18. desember 2010 #1328 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) heter det virkelig EN kompliment? Endret 18. desember 2010 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2010 #1329 Del Skrevet 18. desember 2010 heter det virkelig EN kompliment? Ja, det heter det. Se i hvilken som helst ordbok hvis du ikke tror meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 18. desember 2010 #1330 Del Skrevet 18. desember 2010 Nå har jeg funnet en genial måte å unngå hele problemstillingen. "Ta det some kompliment", sto det i en tråd her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 18. desember 2010 #1331 Del Skrevet 18. desember 2010 Når noen opphøyer seg selv og skriver om INTELIGENS, med én jævla L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 18. desember 2010 #1332 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvem pokker har bestemt noe så fullstendig idiotisk? Det er jo ingen, utenom språkfanatikere, som sier noe annet enn "ett kompliment". Ikke skriv "ett" med to t-er, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #1333 Del Skrevet 18. desember 2010 Folk som skriver evt. når de mener eventuelt som forkortes ev. Jeg har nylig latt meg bli mer og mer irritert over de som skriver enda når de mener ennå og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 18. desember 2010 #1334 Del Skrevet 18. desember 2010 Folk som skriver evt. når de mener eventuelt som forkortes ev. Jeg har nylig latt meg bli mer og mer irritert over de som skriver enda når de mener ennå og omvendt. Synd da, for det er ikke feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2010 #1335 Del Skrevet 18. desember 2010 Folk som skriver evt. når de mener eventuelt som forkortes ev. Jeg har nylig latt meg bli mer og mer irritert over de som skriver enda når de mener ennå og omvendt. Jeg lærte at eventuelt skulle forkortes evt. Det skal noe til å klare å følge med i alle reformene og språkendringene. Da må man, tror jeg, arbeide i skoleverket eller være spesielt interessert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 18. desember 2010 #1336 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg lærte at eventuelt skulle forkortes evt. Det skal noe til å klare å følge med i alle reformene og språkendringene. Da må man, tror jeg, arbeide i skoleverket eller være spesielt interessert. Evt. er fortsatt tillatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2010 #1337 Del Skrevet 18. desember 2010 Evt. er fortsatt tillatt. Det var det jeg trodde også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. desember 2010 #1338 Del Skrevet 18. desember 2010 Ikke skriv "ett" med to t-er, da! Jammen jeg sier jo ETT ikke eeeet... Ett kompliment! Så kan språkforskerne skyve ordboka si opp en viss plass Skulle hatt flere språkmenn som Vuk Karadžić. Mann med vettet i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2010 #1339 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jammen jeg sier jo ETT ikke eeeet... Ett kompliment! Så kan språkforskerne skyve ordboka si opp en viss plass Skulle hatt flere språkmenn som Vuk Karadžić. Mann med vettet i behold. Nå risikerer jeg sikkert verbal bank av deg, ettersom du hater "språkfanatikere", men det er altså forskjell på "ett" og "et". "Ett" er tallord, "et" er artikkel. Eksempel: Jeg har et ønske, at du kunne forstå at jeg er et hyggelig menneske. Jeg har ett ønske, """"""""""""""""""""""""""""""""""""". Den siste setningen med "ett",er altså det eneste jeg ønsker av deg . Endret 18. desember 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 18. desember 2010 #1340 Del Skrevet 18. desember 2010 Folk som skriver evt. når de mener eventuelt som forkortes ev. Jeg har nylig latt meg bli mer og mer irritert over de som skriver enda når de mener ennå og omvendt. Da er jeg en sånn en som irriterer deg, jeg visste ikke at det ikke het evt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå