Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Anbefalte innlegg

Gjest Naria
Skrevet

I kantinen på min arbeidsplass stod "carry-suppe" på menyen en gang :fnise: .

:ler:

Jeg har ikke sett det selv, men en kollega av meg fortalte at de også skriver sandwitch hver gang det står på menyen. Kanskje jeg bør bevege med ned i kantina oftere, kan jo tydeligvis være ganske underholdende.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I kantina på jobben min selger de i dag aspargis suppe..

Herregud så pinlig. :rodme:

På sykehjemmet der jeg jobbet hadde de Aspargisk suppe!

Anonym poster: 129cea72101434d4987b86bb56490e47

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Tror ikke mye topper denne, jobbet en plass hvor kantinedamen skrev "vaffle"om vafler i flertall. OMG, skjønte hvorfor hun hadde den kantinejobben.

• Liker 1
Skrevet

Noe av det som irriterer meg mest er folk som skriver "bildet" i stedet for "bilde". F.eks "Jeg tok et bildet i går", "For et fint bildet!".. ÅÅååårh!

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Enig! Og motsatt, altså bilde uten t i bestemt form. Altså bilde ditt var fint. En annen ting som irriterer meg er folk som sier og skriver et TV. TV mitt. Det heter da vitterlig EN TV og TV-en min. Mulig det er lov å si et TV da, det vet jeg ikke, men jeg syns det høres rart ut. Muligens dialekt?

Endret av RusaPåBrus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier en TV, men jeg synes i grunnen det er mer logisk å ha et her. (Et TV-apparat.)

Anonym poster: b9bfe411816eaecd230e5e9dbfda0768

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg irriterer meg over feil bruk av å og og. Virker som det blir mer og mer av det...

Er norskundervisningen virkelig så dårlig i disse dager?

Klassisk eksempel:

Sant det er ingen menneskerett og eie en egen bolig,

Men jeg synes at det er en menneskerett og ha et sted og bo.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke, men jeg tror vi nå ser tekster skrevet av større deler av befolkninga enn tidligere.

Skrevet

Jeg irriterer meg over feil bruk av å og og. Virker som det blir mer og mer av det...

Klassisk eksempel:

For øvrig har du misforstått denne tråden hvis du skal sitere folk direkte, slik du gjør.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sier en TV, men jeg synes i grunnen det er mer logisk å ha et her. (Et TV-apparat.)

Anonym poster: b9bfe411816eaecd230e5e9dbfda0768

Jeg er vokst opp med å si et TV. Foreldrene mine, og deres jevnaldrene, pleide å si et og ikke en. Antageligvis kommer det av et TV-apparat, eller et fjernsyn. Det har også vært vanlig for dem å si fjernsyn i stedet for TV.

Endret av Perelandra
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke, men jeg tror vi nå ser tekster skrevet av større deler av befolkninga enn tidligere.

Det sier uansett en del at så mange sammenblander å og og. Det kan såklart være at en større andel av de med skrivevansker publiserer sine tekster nå enn tidligere.

Jeg bare spør.

For øvrig har du misforstått denne tråden hvis du skal sitere folk direkte, slik du gjør.

Er du sikker på det? TS har ikke definert spilleregler for tråden, så slik jeg forstår er det helt opp til oss hvordan vi formulerer oss for å få frem de verste skrivefeilene vi ser.

Skrevet

Alle som skriver på dialekt, og som tror at det er greit. De fortjener en klaps, pluss skolegang på nytt siden de tydeligvis ikke fullførte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skiltet utenfor den lokale "vi har alt, men mest sykkel og fiskestenger"-butikken:

KVALITETS

HUNDFOR

Resten avskiltet er for smått til å lese i forbifarten, men tipper det står i stil :P

Anonym poster: 1005b5a453fd71b4435718e30946bbc6

Skrevet (endret)

Alle som skriver på dialekt, og som tror at det er greit. De fortjener en klaps, pluss skolegang på nytt siden de tydeligvis ikke fullførte.

Det synes jeg kommer an på situasjonen. Når man skriver på Facebook og tekstmeldinger, burde det ikke være et problem. Det føles mye mer naturlig og mindre formelt.

Endret av Samaysa
Skrevet

Det synes jeg kommer an på situasjonen. Når man skriver på Facebook og tekstmeldinger, burde det ikke være et problem. Det føles mye mer naturlig og mindre formelt.

Nei, all tekst skal være skrevet på tekstspråk... Jeg får vondt av å lese statuser fra trøndere.

• Liker 3
Skrevet

Nei, all tekst skal være skrevet på tekstspråk... Jeg får vondt av å lese statuser fra trøndere.

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg synes synd på deg.

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på det? TS har ikke definert spilleregler for tråden, så slik jeg forstår er det helt opp til oss hvordan vi formulerer oss for å få frem de verste skrivefeilene vi ser.

Ja, jeg er helt sikker. Det å henge ut spesifikke brukere som ikke engang er i denne tråden, tyder på lav sosial intelligens og dårlig nettvett - det er ingen som gjør dette her, og jeg skjønner godt om noen rapporterer deg.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg leste nettopp en artikkel på Wikipedia, hvor det blant annet stod "han fikk bare en rotten frukt".

• Liker 1
Skrevet

De som skriver "funker" eller "mast". Ille nok at man sier det, men skal for all del ikke skrive det.

Skrevet (endret)

De som skriver "funker" eller "mast". Ille nok at man sier det, men skal for all del ikke skrive det.

Mener du de som skriver for eksempel: "det funker bra"?

I så fall er det ikke en skrivefeil, men et ord du ikke liker.

Og hva mener du med mast? Jeg har mast eller en mast?

Det er heller ikke feil.

Endret av Samaysa
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...