Gå til innhold

hva spiser dere som ikke er på slankekur i ca-mengde


Gjest haren

Anbefalte innlegg

For all del. Men når hun skriver i en tråd med lunsj for folk som ikke slanker seg får vel tvilen komme tiltalte til gode ;)

Pfft, det tok ikke akkurat så mange innlegg i 'hvor mye tjener dere som par'-tråden før enkeltpersoner svarte for sin egen del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et grovt rundstykke eller 2-3 fullkornsknekkebrød med egg, hvitost, leverpostei og majones. Men jeg ser jeg spiser mindre enn mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød med kjøttpålegg og en ostetype

Knekkebrød med leverpostei/smøreost

Salat, enten med pasta eller couscous (alt ettersom hva de har i kantinen...)

Gjerne med ett glass melk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser helst ett stort og godt frokostrunstykke med smør og hvitost på det ene halve og fløtemysost og jordbærsyltetøy på det andre halve og ett glass saft eller kaffe latte!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hva jeg spiser til formiddagsmat. Det kan være:

To brødskiver

En fruktsalat

En salat, gjerne med kylling eller pasta

En smoothie av frukter eller bær og litt yoghurt naturell

Nudler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ella_*

I det siste har det gått mest i to rugbrød (volkornbrot) med skinke, ost, agurk og paprika på, pluss en gulrot eller en frukt.

Andre ting jeg spiser til lunsj er to knekkebrød med ymse pålegg (da blir det ofte to frukt/grønnsaker i tillegg), fruktsalat med youghurt, pastasalat.

Drikker stort sett vann og kaffe/te til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det blitt 2 skiver rugbrød m makrell i tomat og agurk + 1 knekkebrød m philadelphia, skinke og paprika + 1 frukt eller 1 gulrot. Da holder jeg meg sånn passe mett en stund, men må spise noe 1500 for å holde til middag. Spiser frokost ca 0730, og en frukt eller en gulrot kl 1000.

Men jeg trener mye, så må ha mat!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det blitt 2 skiver rugbrød m makrell i tomat og agurk + 1 knekkebrød m philadelphia, skinke og paprika + 1 frukt eller 1 gulrot. Da holder jeg meg sånn passe mett en stund, men må spise noe 1500 for å holde til middag. Spiser frokost ca 0730, og en frukt eller en gulrot kl 1000.

Men jeg trener mye, så må ha mat!:)

ja, men da spiser jeg ikke så alt for lite da.

går i to brødskiver til frokost(evt en bolle havregryn) og to brødskiver til lunch.

de serverer salat i kantinen, men de tilbyr ikke noe særlig mettende som eks bønner etc. derav kjipt brød:)

alle dager spiser jeg noe tilsvarende frokostmengde i 15 tiden for å overleve trening og/eller turen hjem.

må spise hver 3. time, og sånn har det alltid vært.

har forsøkt å spise mer og sjeldnere, men det ender med at jeg blir desperat, sur og overmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser enten 3 grove brødskiver eller 3 knekkebrød med diverse pålegg. Kan være alt fra smøreost til roastbiff. Et par kopper med kaffe og melk som tilbehør.

Jeg spiser ikke frokost (ja, vet det ikke er bra og blabla :sjenert: ), så da klarer jeg akkurat å være sulten når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange her spiser lite jeg, da...

Her går det som regel i en salat, men den inneholder mindre salat enn proteiner for å si det sånn. ;) For eksempel 100 gram tunfisk, en neve bønner, oliven, avokado og salat. + et rundstykke, vanlig dressing, melk og en frukt.

Eller det kan være 3 grove brødskiver/2 rundstykker med smør og alt mulig av pålegg, frukt, juice eller melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg et ofte havregryn med rosiner og mjølk. Og så sluker eg all mat som ingen passar på, men det gjeld alltid, ikkje berre til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Jeg spiser som regel 2 grove speltbrødskiver med magert kjøttpålegg(som regel kalkun, da jeg ikke synes skinke er noe godt), med litt grønt til + 1-2 frukt og vann. Spiser det samme til frokost, men da har jeg alltid makrell i tomat på begge + melk istendenfor vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Jeg spiser visst veldig mye får jeg intrykk av. Jeg pleier å spise minst tre, oftest fire brødskiver av hjemmebakt brød, med smør og pålegg på. Drikker bare vann til da, så kanskje det er derfor det blir mer brødskiver på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lina_*

Jeg spiser visst også ganske mye.

Det blir gjerne 4 knekkebrød med gulost + frukt/litt salat/gomorgen, drikker vann og kaffe latte til,

eller en porsjon av dagens varmrett + vann og kaffe og evt. frukt,

eller en stor skål med salat (bestående av bønner, avokado, couscous, linser, kikerter, tomat etc) + 1-2 brødskiver + frukt og vann og kaffe.

Syns ikke jeg blir spesielt mett av dette.

Frokost er typisk havregrøt, også må jeg spise "noe mer" ~3 timer etter lunsj (et par knekkebrød til og frukt f.eks.).

Middag spiser jeg da på kvelden etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt stor lunsj. Jeg pleier å spise middagsrester fra dagen før, som jeg spiser kaldt eller varmer i mikrobølgeovn på jobb. Da holder jeg meg mett lenger og fungerer optimalt resten av arbeidsdagen. Slipper også å bli desperat sulten og evt. godtesugen når jeg kommer hjem. Skjønner ikke at jeg i flere år kun spiste to brødskiver til lunsj - det er mye bedre for meg å spise større lunsj, noe jeg tok til meg da jeg bodde i et annet land i en periode for noen år siden.

Spiser for øvrig alltid en frukt i tillegg, og enda en mot slutten av arbeidsdagen.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som oftest blir det to grove brødskiver, helst rugbrød med skinke, ost, makrell i tomat, egg eller noe annet godt pålegg på:) Ved siden av drikker jeg vann og spiser gulrot eller et eple!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...