Gå til innhold

hva spiser dere som ikke er på slankekur i ca-mengde


Gjest haren

Anbefalte innlegg

har hatt litt issues ifht matmengder pga helseting.

altså, jeg klarte ikke spise det jeg vil si er normal porsjon av gangen, så det ble mange små.

nå som denne perioden er over merker jeg jo at jeg blir veldig fort småsulten igjen veldig raskt etter lunch(vi snakker sekundet etter) - og jeg lurer da på ca hva i mengde dere bruker å spise til lunch?

ser at enkelte spiser som meg(to brødskiver+frukt e.l), mens andre gjerne kan spise en "mindre" middagsrett som serveres i kantina.

ingen svar fra de på slankern takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har hatt litt issues ifht matmengder pga helseting.

altså, jeg klarte ikke spise det jeg vil si er normal porsjon av gangen, så det ble mange små.

nå som denne perioden er over merker jeg jo at jeg blir veldig fort småsulten igjen veldig raskt etter lunch(vi snakker sekundet etter) - og jeg lurer da på ca hva i mengde dere bruker å spise til lunch?

ser at enkelte spiser som meg(to brødskiver+frukt e.l), mens andre gjerne kan spise en "mindre" middagsrett som serveres i kantina.

ingen svar fra de på slankern takk:)

Har vokst opp med den typiske norske brødskiva, og det er framdeles det som er lunsj for meg, mine søsken og flesteparten av mine venner. Men det stilles større krav til skiva, og det beste jeg spiser er ferskt, grovt brød med lett philadelphia og masse druer. Frukt og en stor kopp med te attåt og jeg er i havn :) Samboer er fysisk aktiv og veltrent (samt at han går opp og ned sykehusganger hele dagen), så for ham og endel av hans kolleger er et varmt måltid tingen (middagsrester e.l. som varmes opp). Lasagne, kremet pasta eller kyllingsalat er populære da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ganske prisgitt tilbudet i kantinen på jobben..prøver å variere så godt som mulig likevel, og stort sett blir det en av tre:

- liten salat med to knekkebrød/ en brødskive ved siden

- Større salat

- tre knekkebrød eller skived med pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det blir stort sett 3-4 knekkebrød eller et rundstykke (foretrekker ofte brød etter trening, av en eller annen grunn) pluss en 110 grams boks med makrell i tomat. Nok protein og fett til å holde seg god og mett til middag :)

Å øke proteininntaket er en bankers måte å holde seg mett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er ganske lik som deg egentlig, jeg blir ektremt fort sulten etter jeg har spist, men jeg har begynt å prøve å vende meg av med det og prøve å spise litt mer til faste tider enn små spising. Jeg pleier å spise ordentlig skikkelig grovt brød, for den mettheten holder seg faktisk lengre, eller middagsrester. Vanlig brød og salat er ikke noe for meg ihvertfall hvis jeg ikke skal bli sulten igjen med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser to grovbrødbrødskiver (hjemme bakt m/brødbakemaskin)med ett eller annet smørbart pålegg (philedelpia, smørost, el.)+ en youghurt med muslie (ikke Go'morgen - tilsetter egen muslie i "vanlig" youghurt) + en frukt (banan, eple eller pære).

Det holder meg mett til jeg er ferdig på jobb, men tar gjerne en frukt igjen når jeg kommer hjem fra jobb - før middagen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel er det tre brødskiver med varierende pålegg, en yoghurt og en frukt. Hender jeg spiser middagsrester hvis det passer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvor stor man er. Jeg er 161 cm/ca 55 kg og moderat fysisk aktiv, og spiser 2 skiver brød pluss frukt og evt en liten neve nøtter/druer som snacks (har frukt o.l. på jobben). Så må jeg ha en banan for å overleve rushtida på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-9 brødskiver (blingser takk, ingen tynne fliser) med forskjellig pålegg, litt kjøttpålegg, fisk og ost, ikke noe særlig søtkliss. Samt ca. en halvliter juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skiver til lunsj, med en eller annen frukt til, og et stort glass juice.

Men... Jeg merker at hvis jeg slurver med frokosten, blir jeg enda fortere sulten etter lunsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stort sett 3-4 knekkebrød eller et rundstykke (foretrekker ofte brød etter trening, av en eller annen grunn) pluss en 110 grams boks med makrell i tomat. Nok protein og fett til å holde seg god og mett til middag :)

Å øke proteininntaket er en bankers måte å holde seg mett på.

Noe tilsvarende spiser jeg også, noen ganger to rundstykker (trener ikke, men går en del). Og noen ganger spiser jeg middagsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er på jobb/skole har jeg to store grove brødskiver med pålegg, en yoghurt og en frukt, eller en mettende salat (bønner, kylling eller couscous i) med et rundstykke. Men jeg har da 1-2 mellommåltider før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nok på linje med de fleste her. Går mest i brødmat til lunsj, av og til salat, men vanligvis blir det to- tre knekkebrød med pålegg samt litt frukt og grønt :-)

Nøkkelen til å ikke bli så sulten rett etter lunsj ligger vel i at man bør spise en god frokost. Jeg spiser en god porsjon havregrøt hver morgen, og da holder lunsjen stort sett til jeg sitter på banen etter jobb, men en banan som nødproviant er alltid greit å ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hva slags motivasjon utenom slanking finnes det for å ikke spise lunsj?

At man ikke er sulten. Jeg spiser heller ikke dersom jeg ikke er sulten. Av og til (spesielt i helgene) er aktivitetsnivået så lavt at jeg ikke spiser før i tre-fire tiden uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke er sulten. Jeg spiser heller ikke dersom jeg ikke er sulten. Av og til (spesielt i helgene) er aktivitetsnivået så lavt at jeg ikke spiser før i tre-fire tiden uten at det er noe problem.

Jada, du har greid ut om kostholdet ditt og slikt her før. Men jeg tviler på en 18 år gammel jente er i samme situasjon som deg i forhold til matinntak og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

For all del. Men når hun skriver i en tråd med lunsj for folk som ikke slanker seg får vel tvilen komme tiltalte til gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...