Salamandra Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #1181 Del Skrevet 10. februar 2008 Pokker også, leste gjennom forrige innlegg og følte behov for å korrigere litt av hvert egentlig, men få'kke til! Nå MÅ je g gå og legge mefg! hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #1182 Del Skrevet 10. februar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #1183 Del Skrevet 10. februar 2008 Fikk kjempefin morsdagspresang av gutta (mannen); en sort cardigan .. i str "S".. og den satt som et skudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #1184 Del Skrevet 11. februar 2008 Alene og overlatt til meg selv hele uka, Salamandrè er på jobbgreier helt til torsdag. Har kjørt Fabbis til pappa'n sin, de skulle på kino og se Asterix. Koselig å se hvor glad Fabian er i pappa'n sin.. selv om jeg ikke var så fornøyd med'n, er det jo fint at han er det.. hihi Vi er gode venner vi asså, men har aldri angret på at jeg gikk.. velvel. Tok en tur på senteret med Sebbisen etterpå, måtte innom Body Shop og kjøpe ny lipliner.. og sporveksler til Duplo-Thomas-toget-settet hans. Nå skal jeg slange meg foran tv'n (dvs prosjektoren i kjelleren) og se på bare de programmene jeg vil..Grand Designs og E! og sånt fjas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #1185 Del Skrevet 26. februar 2008 Fytterakker'n..! Omgangssyke er virkelig noe av det verste jeg vet! Den kombinerer det jeg synes er aller mest pyton; magesmerter og kvalme/oppkast Fabian ble dårlig natt til i går, så jeg var hjemme med han i går, og i går kveld ble jeg dårlig. Ble faktisk så dårlig at mannen ble litt bekymret og vurderte en tur på sykehuset. Når man er tom for mageinnhold men kroppen fortsatt insisterer på å kvitte seg med magesyre, mens magen vrenger seg i kramper og smerter så man holder på å besvime.. vel, da lider ikke jeg i stillhet asså. .. også nå da, jeg har IKKE tid til å være hjemme fra jobb nå, jeg skulle bruke disse dagene til å close en del av de salgene jeg jobber med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #1186 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Har ligget på sofaen og sett på dansk dokumentar fra Strandvejens pleiehjem. Lurre på hva slags alderom jeg får? Hvordan vil jeg og Salamandré se ut som gamlinger? Blir jeg en sånn? : Uansett håper jeg inderlig jeg får lov til å beholde vettet til det siste, det ser så fryktelig ut å være redd og forvirret, og ikke minst fælt for de som er rundt. Du blir på mange måter en levende død. Hvis jeg ikke får være meg kan det være det samme. .. og håper jeg er i stand til å ta vare på meg selv, så jeg slipper å råtne bort på et pleiehjem i årevis. Selv om de ansatte gjør så godt de kan (takk og pris for at noen orker en sånn jobb! ) er det en dyster stemning på sånne steder, fullt av gamle som venter på enten besøk av pårørende... eller døden. En i mannens familie døde en eksemplarisk død, han var frisk som en fisk helt til han segnet om og døde noen-og-åtti år, på dansekveld med masse andre gamlinger. For en velsignelse! Nå mistet han sønnen sin i en dramatisk ulykke, og konen hans hadde også vært død i en del år, så kanskje hvemdetnårersombestemmerslikt konkluderte at han hadde lidd nok? Jeg har jo gjort meg opp noen tanker om hvor jeg skal hen når jeg dør, og det skal bli innmari spennende å se om jeg har rett.. (PS jeg tror ikke jeg skal dø av dette mageviruset altså, det er ikke det som utløste dette innlegget :rosasmil: ) Endret 26. februar 2008 av Salamandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #1187 Del Skrevet 27. februar 2008 Fortsatt på følelsen av at jeg har svelget betong.. en sånn uggen klump i mellomgulvet. .. og så ble selvsagt Sebbisen dårlig i dag, men jeg har vært på jobb altså (og sannsynligvis closet et salg til.. jeej! ) .. men har ekkel følelse av at vi har regnet feil avstand på den svinedyre komposittsteinplaten kompis C har kjøpt av meg, tror hull til vask og blandebatteri er for nær hverandre.. .. og så han som har ventet såååå lenge på varene sine fra før av! Ikke min feil det asså, men det er typisk at når det først er noe feil på en ordre, blir ALT galt! Får ikke gjort noe med det nå uansett, får ta det i morgen. Mannen er på middag med jobben i dag, blir sittende alene her med betongmagen min jeg da. I morgen er det jeg som blir sen, har kampanjedager og langåpent på jobb i morgen. 30% på alle integrerte hvitevarer fra Bosch og Siemens ut denne uka... hvis noen skulle være interessert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #1188 Del Skrevet 1. mars 2008 Hah! Hullene på platen til C var ikke feil, de satt perfekt! Gudskjelov! Har solgt masse i februar, endte til slutt opp på 640 000,- totalt, langt over budsjettet :rosasmil: Jeg og Salamandrè hadde besøk av kompis D i går kveld, var kjempekoselig! Satt og skravlet om alt mulig, og spiste ost og kjeks. Så deilig å snakke litt om ting som virkelig betyr noe innimellom, ikke bare trivialiteter. I dag skal vi kjøre Fabian til pappa'n sin, og ta en handletur etterpå. Sebbis trenger sykkelhjelm og mannen trenger joggebukse og sorte sko til jobb. .. og jeg trenger.. vel.. gidder ikke handle meg noe før jeg skal shoppe til vårsesongen, i en eller to mindre størrelser jeg bruker nå, kjenner klærne sitter litt strammere, så må ta meg sammen snart. I kveld er mannen borte og jeg og Sebbis får besøk av baby-B og nybakte mamma P. (Så sant baby-B har vært grei i natt og ikke slitt ut mamma'n sin. Det blir hyggelig, bare skravle om babyer, fødsler og amming hele kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #1189 Del Skrevet 1. mars 2008 Kan se ut til at baby-B og P blir hjemme (ikke overraskende, det er bare noen som tar litt løslig på avtaler), hun var ikke helt i form. Spiller ingen rolle for min del, tar like gjerne en kveld med film og snop i kjelleren jeg. Innbringende handletur med Sebbis og mannen, begynte med en tur på kinarestaurant for litt lunsj, og fikk rasket med oss haugevis av sko; piratsandaler med blinkelys til Sebbis (til bruk i barnehagen i stedenfor tøfler), jobbesko og dress-sko til mannen, crocs til Fabian (innesko på skolen) og mørkeblå jogge-/fritidssko til meg, to filmer; Flåklypa grand Prix og Happy Feet, ny sykkelhjelm til Sebbis og litt snop til i kveld. Mannen skal på noe jobb greier i kveld og i morgen, skal holde en presentasjon av IT prosjekter han jobber med for 50 stykker. Flinke mannen! Nå skal jeg slange meg på sofaen med Se & Hør Weekend. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. mars 2008 #1190 Del Skrevet 1. mars 2008 GOD helg! Liker at du skriver igjen, savna det..hadde jeg bare hatt ork til å være mer her inne..akk ja... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1191 Del Skrevet 13. mars 2008 Koselig at noen gidder å lese da, Kipa.. selv om innleggene kommer litt i rykk og napp Sebastian er syk igjen i dag, så jeg og mannen deler på å være hjemme. Han kommer og avløser meg ved lunsjtider. Har forresten solgt V70'n vår og kjøpt oss nye biler begge to (vel, ikke klæss nye da, men nye for oss! ), en Volvo S80 til mannen og en Peugeot 307 til meg... gullfarget med sort interiør Gleder meg til påskeferie nå, merker jeg er sliten om dagen.. mye jobbing. Har det så morsomt på jobb at det egentlig ikke føles som arbeid, men det blir så dårlig tid til alt annet. Haster for å hente unger, handle, husarbeid.. Himlet litt med øynene over folk som klagde over tidsklemma tidligere, men den er høyst reell nå i allefall. Døgnet har bare et visst antall timer, og når både jeg og mannnen tilbringer såpass mange av dem på jobb sier det seg selv at det blir hektisk de få timene som er igjen, uansett hvor flinke vi er til å planlegge. Skulle egentlig på fjellet i påsken, men vi blir nok hjemme i stedet. Liker å ha påskeferie hjemme jeg, pusle litt i hagen hvis det er vær til det og bare ta det med ro. Har alltid ment at det er helt bakvendt å reise på fjellet i påsken, når det endelig begynner å bli vår og varmt i være hjemme skal man til fjells for å oppsøke mer snø..! .. men så har jeg aldri vært noen utpreget skifantast heller da, det skal sies. Fabian skal antagelig på en liten utenlandstur med faren sin, og Sebastian elsker å være hjemme, så har ingen dårlig samvittight på deres vegne or at vi blir hjemme i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1192 Del Skrevet 13. mars 2008 Btw; jeg og mannen har 5-års bryllupsdag i april, tips til overraskelse/feiring mottas med takk..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #1193 Del Skrevet 15. mars 2008 Lørdag i joggis, Fabian har overnattingsbesøk av en kompis fra skolen og mannen og Sebbis har hatt besøk av kompis J og Sabastians bestevenn, lille-P. Når ungene har lagt seg blir det muligens besøk av kompis D, kanskje TP-kveld..?.. eller musikk og skravvel som vanlig. Det var playstation med D og K i går kveld, så da har de sikkert ikke samvittighet til å spille PS3 i kveld også. Fikk fiks idé om Ikea tur etter jobb i dag, siden jeg har fått lønning, men mannen har planer om å bruke 10 000 av lønningen min på regninger, så da utgikk det. Nei, nå skal jeg lese litt aviser til det er leggdags for unger. Guuud, for et gørkjedelig innlegg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1194 Del Skrevet 29. mars 2008 Hva skal jeg finne på i dag mon tro..? Er så vant med å jobbe på lørdager at jeg nesten blir litt handlingslammet.. Tror jeg muligens er litt premenstruell også, er småmuggen og tiltaksløs, og synes i bunn og grunn alle andre er ganske teite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1195 Del Skrevet 29. mars 2008 Tror jeg har funnet løsning på dritthumør-problem.. tar med meg kompis R som også er litt mutt og uttafor en tur på byen i kveld, mannen skal uanett ha besøk av J og lille-P i kveld/natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1196 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Link til fantastisk serie som har gått på DR2 nylig.. om det å være mamma. Anbefales! http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uniqueid=...simulcast.dr.dk Endret 31. mars 2008 av Salamandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1197 Del Skrevet 21. april 2008 *Urk* Hektisk uke.. Fabbisen blir 10 år på onsdag og i tillegg har jeg pådratt meg ansvaret for en av aktivitetene på et arrangement på skolen hans på torsdag, krever en del jobb og planlegging i forkant. Tenkte å ha barnebursdag hjemme for en gangs skyld, selv om jeg egentlig hadde lovet meg selv å aldri mer ha det hjemme, etter 6-års dagen hans hvor det var sukkerhøye guttunger som løp og herjet helt ukontrollert! Blir vel forhåpentligvis noe roligere nå som de er større, og tenkte å bruke kjellerstua.. den er det ikke så farlig med. Må få ut invitasjonene i morgen, dvs. lage dem i kveld. .. og hva skal jeg servere? Kanskje noe mer spennende enn pizza eller pølser? Får nesten høre med Fabbisen hva han kunne tenke seg. Har hatt en kjempefin helg da, jeg og mannen har feiret 5 års bryllupsdag (en uke på forskudd). Vi var på Otto Jespersen på Latter og ute og spiste på Lofoten fiskerestaurant etterpå. Hadde hotellrom også, så vi slapp å styre etter taxi evt. at en av oss ble nødt til å kjøre. I går hadde vi noen timer å slå ihjel før vi var bedt i bursdagsselskap så vi fartet rundt store deler av Oslo for å hente inspirasjon til hagen vår som vi har planer om å gjøre ordentlig i stand. Var dessuten og drakk kakao på Frognerseteren og lå i gresset på Akershus Festning. Deilig dag! (Med unntak av at jeg hadde/har en fight med pappa'n til F ) Har forresten fått lønnsforhøyelse... igjen..! Spratt opp 20 000,- for andre gang, dvs 40 000,- totalt på ca 6 mnd.. det er slettes ikke verst! Har også blitt valgt inn i styret, som medlem. Kult å bli satt pris på både i ord og handling :rosasmil: Aporopos handling, jeg må skaffe: - Ark m/struktur - Kalligrafipenner - Lyse/hvite ballerinasko (til meg selv altså, ikke til arrangementet ) - Bursdagskort til Fabian .. og jeg må gjøre følgende i kveld: - Sjekke om fjærpenn-greie funker som jeg hadde tenkt, ellers må jeg finne en annen løsning - Høre med J om jeg får låne tangen hennes - Sjekke om skrivemaskinen til svigers kan brukes - Finne om vi har noe som kan brukes til å meisle inn i stein med - Lage ark /"pergamentruller" - Skrive handleliste til bursdag (kaketing, mat, tallerkner/servietter/pynt) - Fullføre gjesteliste - Lage innbydelse - printe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. april 2008 Forfatter #1198 Del Skrevet 27. april 2008 Sånn, nå er jeg snart ferdig med denne uka.. familieselskap i dag, og det er ikke så mye stress. Har sukkerbrød i ovnen, synes det er gøy å lage bløtkake! Blir dessuten en kort uke; skal til tannlegen med Sebbis såpass sent i morgen at jeg og sjefen fant ut at det ikke var noen vits å komme tilbake på jobb etterpå.. og torsdag og fredag har jeg fri. Skal jobbe på lørdag da.. dvs at jeg slipper å sove i c a m p i n g v o g n e n sammen med mannen, Sebbis og svigers.. får klaus bare ved tanken. Vi skal uansett kjøre den ned til plassen sin på torsdag, men jeg får dra hjem igjen og sove hjemme jeg da. Så synd :rosasmil: Blir vel noen dager på v o g n a til sommeren, men heldigvis ikke bare det. En uke i Lofoten og fire dager i Italia blir det også. Italiaturen blir dessuten sponset, og er uten unger..! Luksus! Ibiza utgikk med høye kneløft i år (igjen).. men neste år, da skal jeg dit, uansett om jeg må haike dit.. alene..! Har dessuten store planer for hagen, men hvor i all verden finner jeg ca 150 000 til å få det akkurat som jeg vil, og utført i løpet av sommeren (Må ha inn folk til å gjøre jobben. Mannen er flink men treeeeeeeeeg å få igang! Han har jo tross alt gjort så og si alt av innvendige arbeider + garasjen + grunnmur på huset så jeg kan jo egentlig ikke klage heller, det er bare det at han stopper opp rett før han er ferdig, og så blir det stående nesten-ferdig til evig tid. Utrolig frustrerende) Går det an å låne så mye av pappa, kanskje? Han har jo til salt til maten og vel så det, men har han mulighet til å låne bort så mye? Forskudd på arv? Og kan jeg egentlig tillate meg å spørre nå som de skal sponse meg med både reise og opphold i Italia til sommeren, samt sponse mannen og ungene med en del av utgiftene på Island/Canadaturen deres? Vil ikke virke storforlangende og utakknemmelig heller... men vil så grøsselig gjerne få i stand hagen! Hoster som en fabrikkerbeider på 1800-tallet, tror jeg har fått bronkitt. Dvs jeg VET jeg har fått bronkitt, får se om jeg får en legetime i morgen når jeg allikevel skal til tannlegen med S, tror jeg må ha en liten antibiotikakur for å få has på den. Må sjekke sukkrebrødet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #1199 Del Skrevet 24. mai 2008 ... og så vare det helg igjen da. Mannen var ute i går og skal til en kompis i kveld så jeg blir alene i kveld også... litt deilig også må jeg innrømme, da kan jeg se på så mye interiørprogrammer, barnefødsler og Grand Prix jeg bare gidder :rosasmil: Skal på jobben om en times tid, skal prøve å close et ganske stort salg jeg har jobbet med en stund, etter jobb skal jeg og Sebbis en tur på senteret så jeg får kjøpt noen gaver som må handles inn, bl.a. til 80- års lag vi skal i morgen. Gud, jeg er så unispirert noen ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #1200 Del Skrevet 24. mai 2008 ... mens andre ganger føler jeg meg riktig så inspirert, drodler oppi det blonde huet mitt med et bokprosjekt jeg skal tilbringe pensjonisttilværelsen min med å forfatte. Er så borti alle staur og vegger bissi absolutt hele tiden, kan ikke forestille meg at jeg skal få tid til noe slikt før jeg sitter med permanentkrøll og flagrende gevanter i haciendaen min på Ibiza etter endt arbeidsliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå