Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for god-bedrings-hilsener.. :klem:

Jeg er bedre nå, men ar fått en infeksjonsutløst astma i kjølvannet av denne lungebetennelsen, så helt 100% er jeg ikke riktig ennå. Men dog bedre.

Har vært på åpen bhg med Sebbis i dag, og ble tipset om en park med flexi-tid som kanskje kunne være en løsning på barnepassproblemet som dukker opp når jeg får meg jobb.

Sendte 4 søknader her om dagen, alle på kontor i Oslo sentrum, 1 virket ekstra spennende men spørs om jeg er helt kvalifisert. :sjenert: Sønaden ble ganske bra likevel da, så vi får se.

Skrev en søknad om assistentjobb bhg i nærheten her også, men den håpløse møkkafjøla av en laptop jeg har hang seg opp (igjen) så hele skiten ble borte!

Noe så helt borti alle staur og vegger frustrerende!!! :sur: og :kjempesinna:

Tasturet er i tillegg helt håpløst og får ikke med seg alle bokstavene jeg skriver så jeg må rette i ett sett og det tar tre ganger så lang tid å skrive noe som helst. :murvegg:

Denne blir vraket om kun kort tid til fordel for en stasjonær en, det er helt sikkert..

Ellers ikke så mye nyt, fortsatt mye scrapping på meg.

Pappa skal ta meg med på lunsj og en all-expences-paid tur til scrappebutikken i morgen. Me like! :sjarmor:

Hvis han er riktig spandabel så kanskje jeg får meg et nytt alfabet.. :enig:

På kvelden kommer det 11 damer her på homeparty.. ulltøy til barn.

Hvis jeg noen gang skal gi ut en biografi så kan den hete "Fra houseparty til homeparty.. historien om mitt liv.."

:icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang skal gi ut en biografi så kan den hete "Fra houseparty til homeparty.. historien om mitt liv.."

:ler::ler: Så utrolig bra!!! Det værste er at det er en kjempefin beskrivelse av mitt liv også.

Spennende å se om du blir den lykkelige eier av et nytt alfabet, da! Hvilket har du mest lyst på? Jeg går og sikler på Khaki, håper jeg får det enten til bursdagen min (om kun få dager) eller til jul. Hvis ikke kjøper jeg det selv. :sjarmor:

Håper du blir helt frisk snart, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  :ler:  Så utrolig bra!!! Det værste er at det er en kjempefin beskrivelse av mitt liv også.

Spennende å se om du blir den lykkelige eier av et nytt alfabet, da! Hvilket har du mest lyst på? Jeg går og sikler på Khaki, håper jeg får det enten til bursdagen min (om kun få dager) eller til jul. Hvis ikke kjøper jeg det selv.  :sjarmor:

Håper du blir helt frisk snart, da.

Jeg ønsker meg (minst) to alfabet, høyest på ønskelsten akkurat nå står Abigail og Phoebe.. og så hadde det vært grøsselig stas med Snow Angel, men jeg vet ikke om det er fonten eller en lekre rosa mappen som følger med som fenger mest.. :ler:

Har forresten den rosa squeez'en nå.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innbydelsen til å være med på scrappetreff. Det er mulig jeg hadde blitt med selv om det er i Oslo, men jeg må nok vente til Oliver har blitt litt større før jeg drar avgårde en hel kveld. Han skal ha mat i tide og utide, og jeg klarer ikke å rive meg løs og la pappa'n mate han med flaske. Litt hønemor, kanskje...? :sjenert:

Men det kan hende at jeg kan være med senere, det hadde vært hyggelig det! Det er jo ikke så langt fra Moss til Oslo.

Gratulerer med nytt alfabet og silent setter. (Jeg vil også ha!!! :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silent setter er helt genialt, Siam.. nå er det eyelets overalt på LO'ene mine.. :ler:

Deilig dagen-derpå-første-søndag-i-advent i dag.

Var i morsomt 50-års lag til mamma i går og ungene har ikke kommet hjem fra sine respektive barnepassere, så da pusler jeg litt med å sette opp adventsstaker og stjerner, surfer litt, koser litt med mannen og sånt.

Er ikke fyllesyk i det hele tatt faktisk. :rosasmil:

Har to ting jeg MÅ gjøre i dag; nemlig bestille skidress til Fabian (julepresang) og skrive en jobbsøknad til en jobb der fristen går ut i morgen.

.. og så må jeg vel scrappe en LO eller to.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LO'er ble scrappet, men hverken søknad eller skidress ble fikset.

Gjør et nytt forsøk i kveld, det er aller siste frist! :fy_fy:

Har vært overmåte flink og vasket og støvsugd bilen innvendig i dag. (Vasket den utvendig i går kveld)

Da jeg overtok Lagunaen hadde jeg store planer om å rydde ut alt rotet til mannen og støvsuge, vaske og shine den og gjøre den "min", men har ikke kommet så langt. Før nå. :sjenert:

Plan for resten av dagen:

- Surfe mens Sebbis sover

- Dusje

- Handle og hente skijakke og "lille lam"-ulltøy fra partyet på torsdag

- Støvsuge

- Skifte på senger

- Lage middag. (Men hva? Fisk av et eller annet slag tror jeg. Kokt torsk kanskje?)

Nå er det under to uker til vi reiser til Edinburgh..! :overrasket:

Må sjekke opp togforbindelse mellom Newcastle og Edinburgh. Huskhusk.

Dessuten; må sette opp julegavehandleliste. Huskhusk.

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umåtelig sløv, fikk ikke gjort noe av det jeg satte meg fore i går kveld (HM-bestilling og jobbsøknad)..bortsett fra å scrappe litt da såklart :sjenert:

HM-bestilling tas i dag, skal samtidig handle gaver til niese C og M, de har visst krysset av hva de ønsker seg i katalogen til svigermor.

Og så jeg få avgårde noen flere jobbsøknader.

Å finne ny jobb og barnepass henger over meg og gir meg konstant blanding av dårlig samvittighet og bekymringer. :forvirret:

Nå skulle jeg og Sebbis egentlig vært på åpen barnehage, men han var så trøtt og sur at jeg ble nødt til å legge han til å sove, så vi får heller komme litt senere.

Har pakket apekatt-sekken hans med matboks med brød i terninger, eplejuice på tåteflaske, clementin, bleie og våservietter.

Verdens søteste ryggsekk..! :rosasmil:

I morgen kommer venninne J og lille P på lunsj og for å hente lille-lam dress.

Det blir koselig. :Nikke: (NB. må huske å kjøpe rundstykker og godt pålegg)

Får vel gå og stelle meg litt jeg, så vi er klare til å dra når S våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet tre stillinger til jeg vil søke på, den ene hadde vært kjempemorsom å fått, men der er det garantert maaange om beinet. :sjenert:

Har kommet opp med en Plan B.. å ta inn et dagbarn og bli Mary Kay konsulent på kveldstid..for et halvt år. Max.

Var egentlig kjempeklar for å gjøre Plan B til Plan A tidligere dag, nå er jeg kjempegira på den ene jobben jeg skal søke.. :briller2:

Nå: Skrive søknader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev 2 av 3 søknader io går, det er ikke så verst.

Den siste har frist 15 desember, så det er ikke noe stress foreløbig.

Har hatt en kjempefin dag i dag. :tommel:

Fikk besøk av venninne J og lille, søte 8 mnd gamle P til lunsj.

Sebastian syntes det var storveis med babybesøk :rosasmil:

Har dessuten vært på Bikuben i dag :sjarmor:

Var forholdsvis moderat i shoppingen, bare litt Bazzillkartong, farget A4 (bruker det til å skrive ut små tekster på printeren), en pakke eyelets, noen få mønsterark, litt tråd og bånd og en ny fotohjørne-dies med blonder til QK tanga. :sjenert:

Veldig stas å gå der med god tid og myse uten stress.

Dersom jeg får gavekort på Bikuben til jul skal jeg kjøpe mappe til å ha alfabet i (hvis jeg ikke får Holiday gift-settet med roooooosa mappe til jul da :briller2: ), album, kanskje minisymaskin .. og masse stæsj...!

Kjapp tur innom senteret også, på Din Sko ramlet jeg over et par råtøffe forede sko til Fabian som var satt ned til bare 100,- så de kjøpte jeg.

..og fant genial småstæsj-til-scrapping-boks med små rom på Claes Ohlson til bare 24,- :overrasket:

Kjøpte en, men kommer til å trenge minst en til veldig veldig snart...

Ellers litt rask julegaverekognosering. HM er nemlig utsolgt for den skidressen jeg hadde tenkt til å kjøpe til Fabian til jul :sur: , så da må jeg lete etter en annen.

Var innom mamma en liten tur og fikk med meg pakkekalendere til ungene, en hvit amarylls og en rød vin. Innbringende visitt. :rosasmil:

Nå skal jeg straks gå og legge meg.

Har blitt noen grøsselig sene scrappekvelder de siste dagene, og jeg blir så trøtt om morgenen.

Passe på å sove nå som jeg er mellom LO'er og det ikke er noe spennende på tv.

Hm.. dette ble et veldig materalistisk innlegg... :sjenert:

Jaja, får skrive noe dypsindig og veloverveid i morgen i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin start på desember, skikkelig koselig og julete "tiddelibom"-snø! :tommel:

Har vært en tur hos mormor i dag, Sebastian har lagt seg til å sove litt, og jeg er på scrapperommet mitt for å surfe/se på tv/spise lunsj/scrappe.

Når Fabian kommer hjem tenkte jeg at jeg skulle kle på oss alle tre og gå ut og ake litt.. Sebbisens første aketur :rosasmil:

.. og kanskje kakao og brødskiver når vi kommer inn igjen :smilbla:

Svigers har reist til syden i dag... :forvirret:

Det blir 14 lange dager uten den luksusen jeg vanligvis har siden Sebastian er der en time eller to mer eller mindre hver dag.. :sjenert:

Nei, nå er bildene jeg har scannet ferdige, så jeg får scrappe litt nå mens jeg kan.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(hvis jeg ikke får Holiday gift-settet med roooooosa mappe til jul da  :briller2: ),

Det fikk jeg til bursdagen min! :sjarmor: Den er knakandes fin, altså. Skriv opp på ønskelisten din!

Nå er det sengetid for meg, natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ønsker meg såklart Snow Angel, Siam.. OG Phoebe.. :sjarmor:

Endelig fredag..!

Har vært på åpen bhg med Sebastian i dag, skal shine litt kåk når han våkner, ellers ingen planer..

I morgen skal jeg og mannen på det årlige julebordet vårt, dvs vi skal bare ut og spise sammen med mange venner av oss, og så reiser enten mannen eller begge to hjem.

Fikk ikke ordentlig barnevakt, så nevøen til mannen skal bare høre etter ugene for oss i et par timer. Litt synd, men.

Pappaog kona hadde Sebastian forige helg, og skal ha begge ungene fra fredag til søndag kveld neste helg, så jeg syntes det var litt drøyt å spørre dem igjen..

Vi får ta det igjen neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk i bokji, Klips og Siam.. :rosasmil:

Fortelle ALT sier du..? :overrasket:

Okei da..

Skalvise.. Fredag pakket vi to biler fulle av unger, vogn, akebrett, bager, kofferter og reiseseng og leverte 2 stk avkom hos pappa og kona i Moss.

Så kjørte vi mannens bil til kaia og tok båten til Horten og kjørte derfra til Torp.

Der hadde vi minst 2 1/2 time til rådighet før vi måtte gå ombord, men vi rakk det bare med et nødskrik.. :forvirret: . Vi hadde installert oss med pc og blader og mat og sjokolade på cafeén og mente vi hadde allverdens tid, helt til vi hørte at det var siste opprop for flyet til Newcastle.. :overrasket: Surrehuer vi asså.. :sjenert:

Grei flytur (med unntak av når vi tar av som jeg ikke kan fordra, er hvit i ansiktet og svett i hendene hver gang). Uspiselig Ryanairbesetning, men prisen for billettene tatt i betraktning får det være. (1.295,- for to biletter t/r)

Tok Metroen til togstasjonen i Newcastle og tok Glasgowtoget til Edinburgh (ca 1,5 timer)

Hadde flaks og gikk av på riktig stasjon og fikk taxi derfra til hotellet.

Hotellet lå i den nye delen av byen (dvs ikke middelaldersk, "bare" 1-200 år gammel bebyggelse) på en høyde og med 10 minutters gange til sentrum.

Hotellet var sånn passe, hadde av en eller annen grunn fått plassert en reiseseng der, gudene vet hvordan det har kommet opp på bestillingen vår? :forvirret:

Vi var ganske slitne på fredag og det var forholdsvis sent så vi bare freshet oss opp litt kjapt og tok en øl i baren på hotellet, dro ut og spiste litt og tuslet litt i byen og så hjem igjen. Dvs vi fikk oss en stambar rett ved hotellet, kjempekoselig sted med akkurat passe med folk, så der var vi første gang på fredag.

Lørdag tok vi taxi til Edinburgh castle og tuslet der noen timer. Var bla. i rommet der Mary, queen of scots fødte sønnen sin, så på "The Honours"- en samling kongelige juveler og sånt fra 1500-tallet og inne i et 1000 år gammelt kapell. Elsker sånt.

Tuslet litt i gamlebyen etterpå. Kjapp oppsummering av den: brostein, trange smug, 23645646 forhandlere av kilter og skotskmønstret stoff, skotsk whiskey, folk overalt, sekkepipemusikanter, store høydeforskjeller og en og annen uteligger.

Gikk tilbake til den nye delen for å shoppe litt..:roll: det var helt mareritt; folk overalt.

På River Island hadde de til og med laget en sånn kø-anordning foran kassa, sånn labyrint av bånd (gudene vet hva det heter).

Shoppet derfor bare: sort topp og sort liten veske på Gap og kremhvit genser på River Island. Støvletter måtte jeg bare gi opp.

Forsøkte å finne et sted å sette oss ned for å ta en øl og spise litt lunsj, men det var helt håpløst, endte opp på tidligere omtalte "stamsted" (i den grad man kan ha noe sånt etter 2 dager).

Der var det varme i peisen, øl og svæææær skinnsofa å slenge seg nedpå.. og god mat.

Kjøpte med oss litt brus og sånt (og engelske sladreblader.. :sjarmor: ) og slappet av litt på hotellet før vi skulle ut og spise på fin restaurant. (trodde vi)

Etter dusjing og årning satt vi oss med en restaurantguide i hotellbaren og fant et par stykker vi kunne tenke oss å spise på i gamlebyens High street, bestilte taxi og dro. Første stedet var det fullt.. andre stedet var det også fullt... og det tredje.. og fjerde.. og femte.. og sjette..

Til og med Pizza Hut var fullt av folk! :overrasket:

Tuslet litt slukørede hjemover mot hotellet igjen (note to self: når skal spise i stor, populær by: bestill bord!!!!) Endte opp på et bittelite bord rett ved siden av kassa på en skikkelig jalla dekorert italiensk restaurant.

Plastikkblomster og papirduk på bordet :grine:

Spiste scampi fritert i hvitløk og hvitvin til forrett :sikle: og verdens tørreste og seigeste biff til hovedrett. :sprettoy:

Dvs, jeg spiste den ikke; jeg fikk halve møre og saftige biffen til mannen i stedet.. og drakk masse deilig vin.

Vi slapp heldigvis å betale for biffen min, og servicen og vinen var såpass god at vi var sånn tålelig fornøyde likevel.

Tok noen drinker på stambar og dro fnisete og fjollete hjem en stund senere.

:kline:

Søndagen sjekket vi ut og dro på togstasjonen for å sette igjen bagasje og sjekke togtider til Newcastle.

Hele poenget med å fly til Newcastle i stedenfor Glasgow var for å få litt tid på søndagen, siden Glasgowflyet gikk forholdsvis tidlig, mens vårt gikk 18.20

En time til rådighet fikk vi før vi måtte sette oss på toget, så det var helt bortkastet.

Hadde i utgangspunktet tenkt oss til Roslin for å se på kirken der omtalt i Da Vinci koden, men ikke gikk det buss dit på søndager og ikke fikk vi tid heller.

.. og så var det vel ikke særlig mer, litt shopping på flyplassen i Newcastle (kjøpte med Donna Karan "Cashmere Mist" Eau de toilette. :tommel: Må ha litt avbrekk fra "Laura".

Leker og godis til ungene, Ferrero Rocher, cognac og Baileys til jul.. og tre flasker rødvin.

Sov over i Moss sammen med ungene til i dag (mannen kjørte sin bil hjem i går kveld), og kjørte hjem i morges. *puh*

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...