Salamandra Skrevet 30. august 2004 Forfatter #341 Del Skrevet 30. august 2004 Sånn, nå skal jeg prøve å skrible litt her igjen.. Dagene går ganske i ett for tiden, så jeg har ikke prioritert KG akkurat.. Sebastian har snart blitt to måneder og er en blid og god liten babygutt stort sett.. Han har dager innimellom hvor han ikke er like fornøyd, men sånn er det jo. Han veier over fem kg nå og er mye mere våken og responderer mye mer til oss når vi koser og prater med han. Han smiler og det ser ut som om det er like før han begynner å le.. dvs han ler uten lyd.. At det går an å bli så søt. :hjerter2: Fabian ser ut til å trives på skolen, han har hatt med seg en ny venn hjem etter skoletid allerede. Godt å se at han ikke har problemer med å passe inn sosialt med de andre ungene.. Vi bor bare et par hundre meter fra skolen så egentlig kunne han gått til og fra skolen på egenhånd, men enn så lenge vil han helst at jeg følger og henter så jeg gjør det hver dag. Ellers går dagene med til amming, handling og husarbeid. Noen dager går det ganske i ett og jeg kjenner at det er stor forskjell på å ha ett barn i forhold til to. En er som ingen og to er som ti heter det jo.. Gudskjelov er Sebastian ganske flink til å sove på natten. Jeg legger han i vogga ved siden av senga mi eller i sprinkelsenga hans på rommet hans når jeg legger meg om kvelden og da pleier han å sove til 3-4. Da får han pupp og så pleier han å sove til 6-7 tiden igjen. Da pleier jeg å stå opp for å få Fabian klar for skolen, så det blir ikke sånn kjempemye søvn på meg da, men det kunne vært verre. Passer på å sove litt i helgene når mannen er hjemme. På fredag skal jeg på fest.. gleder meg veldig! Mannen skal bli med en kjapp tur, sannsynligvis med Sebastian, så drar de hjem mens jeg slår ut håret.. :enig_animasjon: Har ikke vært på fest siden i fjor høst så det skal bli moro... må passe på at jeg tar det litt pent, vil ikke bli dårlig og reise hjem klokka elleve.. hih Har tenkt litt på at jeg kanskje skulle startet en ny dagbok, jeg er jo definitivt ikke gravid lenger.. men jeg vet ikke helt.. har så dårlig tid til å sitte på nettet for tiden, og da blir det bare til at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke får skrevet, og ikke minst lest og skrevet i andres dagbøker.. Kommer vel til å skrive i denne så lenge moderatorene lar meg.. :oops: og så droppe dagbok på KG.. det tar for mye tid rett og slett.. Oops, har glemt å ta på meg ammeinnlegg, har store våte flekker på genseren.. Får gå og skifte jeg, og kanskje komme i gang med dagen her.. Hasta la pasta så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. september 2004 Forfatter #342 Del Skrevet 18. september 2004 Fy f.. som jeg hater denne møkkadrittlaptop'en til mannen.. mistet alt jeg har tilbragt den siste halvtimen med å skrive her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. september 2004 Forfatter #343 Del Skrevet 18. september 2004 Jaja, får prøve på nytt da... Er alene hjemme i kveld, mannen er på fest på jobben og Fabian er hos pappa'n sin. Sebastian sovnet i syvtiden etter at vi hadde tatt oss et bad sammen i det store badekaret vårt. Det er kjempekoselig, jeg dimmer lyset og tapper i masse vann og bader sammen med ham. Lille deilige lubne kroppen som flyter i det varme vannet.. (kroppen hans asså, ikke min.. ) Mye bedre enn kavete babysvømming da gitt.. og så slipper jeg å vise meg offentlig i badedrakt ennå også.. Etter at han sovnet har jeg malt en vegg i stua brun.. sånn sjokoladebrun.. Ble ganske kult, i allefall når jeg får hengt opp noe på veggen der, et par bilder med hvite, tykke rammer kanskje.. og når jeg får byttet de sorte trekkene på spisestuestolene inn i kremfargede og fått lagt et kremhvitt og brunt teppe under spisestuen. Har sett på film i kveld også.. "Lost in translation". Den var virkelig ikke allverden asså.. langdrygt og lite engasjerende.. Jeg koser meg veldig med Sebastian om dagen, han lo med lyd for første gang i går.. ! Jeg skrev så masse fint i stad (det som ble borte for meg ) om det å ha baby.. skal prøve å skrive det på nytt.. Det er jo ganske mye jobb med sånne småttiser, men her er noen av grunnene til at det er den beste "jobben" i verden: - strålende smil med bare gommer.. - lubne strømpebuksebein.. - myk, varm lukt av baby som kan kjennes i hele huset.. - bittesmå sokker i tørketrommelen - lite, blidt bustehode som titter opp av vogga om morgenen - koselyder når han får pupp - følelsen av at hjertet holder på å sprenges når jeg ser på et lite, sovende nurk - det lille uskyldige bakhodet med masse babyfjonehår og liten spinkel pusete nakke.. Sukk... Han kunne godt vært baby et par-tre år han for min del.. :D Kan ikke huske å ha vært mer tilfreds med livet mitt enn jeg er nå for tiden. Stortrives i det nye, fine huset vårt og stedet vi bor på, et kjempefint sted for barn å vokse opp, jeg har det kjempefint med mannen, vi er like forelsket ennå.. :kysse: og jeg er så takknemmelig for at jeg får være mamma'n til verdens go'este og snilleste unger.. Har ikke mye å klage på for tiden, nei.. Har dessuten snart bursdag, så da får jeg meg noen nye klær og sko også.. Vi skal ha dåp for Sebastian her den 17 oktober, jeg burde kanskje begynne å planlegge litt i forhold til den også.. sende ut invitasjonene i allefall.. Nei, nå må jeg poste dette innlegget før alt blir borte for meg igjen.. Natta..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 19. september 2004 Forfatter #344 Del Skrevet 19. september 2004 Sebastian sov helt fra 19.00 til 04.20 i natt.. ny pers, det er jo over ni timer i strekk det! :o Flinke snuppen til mamman sin.. Er egentlig litt klønete å skrive nå, for han ligger på magen og sover over det ene benet mitt.. bleierumpa hans er i veien.. Jeg har derimot ikke sovet så fryktelig mye i natt for det, ble vekt av mannen når han kom hjem, og da tok det en god stund før vi sovnet.. Jaja, sove kan man gjøre når man blir gammal.. Har funnet ut at den nymalte veggen i stua ble fin, bare at det var feil sjokoladefarge. Den er i sånn melkesjokoladefarge men jeg tror jeg må kjøpe noe mer kokesjokoladeaktig i morgen når jeg får lønning. Ellers er planen for i dag å levere filmen jeg leide i går, og muligens ta en tur innom mormor og mamma og levere innbydelser til dåpen. .. og støvsuge og vaske i kjelleren, mannen var flink og ryddet opp masse dritt som har stått under trappa siden vi flyttet inn.. Men nå må jeg først vikle meg unna Sebastian uten å vekke han og finne meg litt mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. september 2004 Forfatter #345 Del Skrevet 20. september 2004 Puhh.. enda en effektiv dag! Klokka er bare halv tolv og foreløbig har jeg rukket følgende: (mye morsommere å liste opp hva jeg har gjort enn hva jeg må gjøre.. ) - fulgt storebror til skolen (m/tilhørende pålkledning osv) - ryddet ut av oppvaskmaskinen - lag sammen tøy og lagt det på plass i skapene - støvsugd deler av kjelleren, trappa og 1 etg (2 etg må vente, vil ikke vekke Sebbis) - vannet blomster - badet sammen med Sebbisen - gått ut med søpla - kledd på meg, sminket meg og ordnet håret - spist frokost - ammet Så nå har jeg egentlig ingenting å gjøre.. annet enn å vente på at lønningen skal komme inn på kontoen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~*Tomine*~ Skrevet 20. september 2004 #346 Del Skrevet 20. september 2004 oooo.............. (.... )......Oooo. . (........ (.... ) .._).........) / .............(_/ Legger igjen et spor etter meg her Koselig å lese i dagboken din,Salamandra Ønsker deg en fin uke :dagensrose: Klem fra Tomine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. september 2004 #347 Del Skrevet 20. september 2004 Takk for omtanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. september 2004 Forfatter #348 Del Skrevet 21. september 2004 *Tomine*: takk for hilsen.. koselig når noen legger igjen spor etter seg.. :D Kipa: Ingenting å takke for det da vettu.. Godt å se at du takler det sånn noenlunde.. Har mye trøst i Lukas tenker jeg.. :trøste: Nå er klokka fem over sju og jeg har vært oppe med Sebastian en god stund allerede. Litt surt i og med at vi kunne sovet lenge i dag siden Fabian er hos pappa'n sin og blir kjørt til skolen av han. Har lagt lillesnurken under babygym'en og venter på at han skal bli trøtt igjen.. Mye hvin og hiksting og sprelling der foreløbig.. Søtingen.. Kjenner jeg har fått litt dilla på KG igjen etter en litt laber periode.. utmerket tidsfordriv mens jeg sitter og ammer, har nemlig laptop'en i stua.. Nei, får gå og holde han lille snuppen min litt med selskap.. kanskje han prater og ler litt til meg i dag? :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. september 2004 Forfatter #349 Del Skrevet 22. september 2004 Nesten like tidlig på'n i dag, men jeg fikk lurt han til å sove ti min ved puppen.. Drømte at jeg støttekontakt for ei lys negerjente med et hjul i stedenfor bein.. veldig pussig drøm, den sitter liksom i kroppen ennå.. En god nyhet på morgenen; jeg veier 5 kg mindre nå enn jeg gjorde den 18 august.. Veier altså 300g mindre enn jeg gjorde på den første svangerskapskontrollen den 8 desember..Det er kult! Enda jeg har sluttet å røyke i tillegg.. det er jeg nesten ennå mer stolt av, jeg røyket jo sikkert 20 om dagen når jeg ble gravid, og har ikke tatt en eneste sigarett siden jeg testet positivt den 5 november..! Var litt bekymret for om jeg kom til å sprekke den første turen ut på fest, men det gikk greit. Det fristet å ta en røyk, men jeg vurderte aldri å gjøre det selv om jeg ble rimelig canacas utpå kvelden.. I dag kommer kanskje mamma en tur hit på dagen.. det er koselig. Mannen kommer ikke hjem før senere i kveld, tror han skal dra til Moss rett etter jobben. Blir suppe til middag på meg og Fabian i dag da tenker jeg. Kalorifattig mat for meg, og jeg får lurt i den vesle kroppen litt kjøtt og grønnsaker, ikke bare karbohydrater. Smart plan.. Må også huske på å lage sånn pinnebrød-deig og hente to kubber med ved til turen han skal på med skolen i morgen. Husk, husk.. ! Gud, nå venter jeg fælt på lønning asså. Trodde den skulle komme den 20 for det har den gjort de foregående månedene jeg har fått fødselspenger, men når jeg ringte trygdekontoret i går fikk jeg beskjed om at den skulle være mottaker i hende før den 25. I verste fall får jeg ikke penger før på fredag.. :o Grøss! Når jeg får lønning må jeg kjøpe mere klær til Fabian. Han har vokst så veldig i det siste, så han har jo nesten ikke klær lenger.. stakkar. Lillebror har skuffer og skap fulle foreløbig.. Han er så søt i dag med blå dress med stort flodhestansikt på magen.. :hjerter2: På tide med pupp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. september 2004 Forfatter #350 Del Skrevet 22. september 2004 Iiiiik! Måtte egenhendig ta affære overfor en sånn ekkel blanding av edderkopp og stankelbein som hadde forvillet seg inn på soverommet ..! Dælja en kladd med vått dopapir på'n.. det likte'n dårlig.. *ond latter* Æsj.. grøsser ennå, og godter meg litt ved tanken på at den er på vei gjennom avløpssystemet. Hmm.. hadde egentlig ikke tenkt å sitte mer på KG nå, men fikk så god samvittighet etter å ha lagt sammen tøy, satt på ny maskin, satt på oppvaskmaskinen og funnet ut når det er måleravlesning på strømmen her. Ikke før 1 november.. det husker jeg sikkert.. (veldig!.. ) Og så må jeg huske å notere meg en ting; når jeg får lønning må jeg ta med alle de engangskameraene som ligger her og slenger og få fremkalt dem. Noen av dem er veeldig gamle.. fra Danmarksferien i fjor tror jeg.. Og så burde jeg kjøpe et album og sette inn bildene fra bryllupet vårt også kanskje.. Æsj, ingen vits i å bli for ambisiøs heller.. baby steps.. Må jo også kjøpe ny mørkebrun maling til stueveggen min, men da må jeg få no' penger her snart! *ringer kontofon for 86'e gang de siste 3 dagene* Hmpfr! "Syttitrekroner og femti øre".. Dusje da kanskje..? Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 22. september 2004 #351 Del Skrevet 22. september 2004 Jøss som du tar av da!! :klappe:renner det bare av deg, eller har du en plan for det også... Jeg tror Lukas og Sebastian er like søte i dag..om du har kjøpt den flodehestdressen på HM ... :hjerter2: ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. september 2004 Forfatter #352 Del Skrevet 22. september 2004 Kipa: her renner ingenting som helst uten iherdig innsats fra min side, dessverre.. (.. og ja, dressen er fra HM.. handler nesten ikke barnetøy noe annet sted jeg) Både jeg og mannen har vært flinke (men ikke fanatiske) siden vi kom hjem fra ferien i august. Har spist mindre og lettere og prøvd å være flink til å gå trilleturer. Koser oss litt i helgene uten å ta helt av da, men litt pizza og store frokoster blir det da.. Uvant for meg dette egentlig, for jeg har fått et ganske ødelagt forhold til mat etter at jeg slanket meg noenogtjue kilo etter at jeg var gravid med Fabian. Ble veldig tynn da, men var ikke langt unna enn spiseforstyrrelse.. :-? Siden da har jeg levd på to måter; enten på slanker'n og ikke unnet meg noen ting, eller ikke på slanker'n og spist akkurat hva jeg vil og mye.. Kjempesunt i lengden.. Nå klarer jeg å gjennomføre en middelvei.. sånn litt i allefall.. Nå er jeg skikkelig fornøyd med meg selv, begge barna mine ligger nybadet og sover i sengene sine, huset er strøkent (det er det stort sett alltid da), stearinlys er tent (tenner 6 stearinlys og tre telys hver kveld) og det er masse go' programmer på tv i kveld.. (BBCPrime) La meg til et kveldsrituale mens jeg bodde alene med Fabian. Jeg rydder bort alt rot, tørker over bordene og tenner stearinlys. Kveldene er litt hellige for meg.. :D Nå kommer mannen hjem.. skal lage te og knekkebrød med brunost til oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 26. september 2004 Forfatter #353 Del Skrevet 26. september 2004 Gud, så flink jeg har vært de siste dagene! ..mannen også, da.. Har malt den tidligere omtalte brune veggen min to strøk med mørkere brun maling. Det ble dødsfint! Tok litt av med brunmalingen, så har malt noen potteskjulere og litt annet småtteri i den samme fargen også.. Har endelig fått malt en taklist på kjøkkenet som har irritert vettet av meg, skal male 2 strøket i dag. Mannen har grunnet garasjen nesten ferdig.. gikk tom for grunning, og nå er han i gang med å male veggene i garderoben i 1 etg tror jeg.. Gleder meg til å få det rommet ferdig, med skap og hyller. Deilig å ha en plass å gjøre av parkdresser, cherrox og alt annet yttertøy.. Syns vi var ganske smarte når vi gjorde om rominndelingen på de opprinnelige hustegningene. Opprinnelig var det ikke tegnet inn en egen gang engang, bare inngang rett inn i en hall, så vi gjorde om og tegnet inn vindfang med eget garderoberom ved siden av. En annen ting jeg er fornøyd med er at vi har egen inngang til vaskerommet fra hagen, så kan man ta møkkete unger inn den veien i stedenfor inn vindfanget. Supersmart! Jeg veide meg i stad, veier 1 kg mindre enn forrige gang jeg skrev i dagboken.. juhuu! Får håpe jeg ikke legger på meg til uka da.. Har bursdag på onsdag og da blir det vel litt kaker regner jeg med.. Tenker jeg lager en bløtkake, er liksom ikke bursdag uten og en kake til.. men hva? Banankake? Kanskje prøve meg på en ny.. får titte igjennom oppskriftene mine. Fabian vil garantert ha "brun kake" (sjokoladekake) Bake boller kanskje? Må begynne å vurdere hvilke kaker som skal bakes til dåpen til Sebastian også. Mål for dagen: - male list strøk nr 2 - ta med Sebastian på ukentlig pliktbesøk til mormoren min - sende ut resten av dåpsinvitasjonene - Plantasjen hvis det blir tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. september 2004 Forfatter #354 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg fikk faktisk gjort alt jeg hadde satt meg fore i går, inklusive Plantasjen.. Der var det salg på alle uteplantene, så jeg kjøpte to søyletuja'er (79,- for to stk!) med sinkpotter til. Har satt dem på hver sin side av garasjeporten, det ble veldig fint. Kjøpte to erica'er også som jeg plantet på verandaen ved inngangsdøren. svigermor har lovet meg to erica'er til som jeg tenkte å ha på den andre verandaen.. Det blir bra.. Kjøpte to eføy'er også til de nymalte veggblomsterpottene mine (inne), og en bukett med røde roser til mormor. Snilt barnebarn jeg er i grunn.. Alt det kostet bare 350,- eller noe sånt.. rasende billig! Denne uken har Fabian høstferie fra skolen, så jeg skal være hjemme med begge ungene hele uken.. Det går vel bra det.. Planer for uken: Mandag: Ingen planer.. Mannen og en kamerat skal kjøre PS2 (øver seg til NM.. ) Male inntil list m/veggfarge Tirsdag: Bake sukkerbrød? Vaske Onsdag: Bursdag! :enig_animasjon: Lage bløtkake, gjester fra ca 18.00 Torsdag: Shoppe! (NB! Huske å kjøpe bursdagsgave til stemor) Fredag: Mannen kjøre PS2NM-kvalik Fabian til pappa'n sin Lørdag: Ingen planer.. (shoppe mer?? ) Mannen kjøre Go-kart Søndag: Bursdag hos pappa og stemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. september 2004 Forfatter #355 Del Skrevet 27. september 2004 Maling utgikk i dag til fordel for 2 timer lang tur med Fabian, Sebastian og Svigermor. Kjempekoselig.. Fabian syklet da.. og så spiste vi niste ved vannet.. :D Noe særlig mer har vi ikke rukket i dag.. jeg fikk etter mye om og men tatt en dusj, kledd på meg og sminket meg.. Sebastian var forholdsvis misfornøyd med at jeg skulle gjøre noe annet enn å dulle med han.. Hadde planlagt å ta en tur i butikken, men han sovnet, så mannen får ta en tur innom butikken på vei hjem fra jobben i stedet. Kanskje male i kveld hvis det ikke er noe morsomt på tv.. og Sebastian sovner tidligere enn i går.. (kl. 22.00).. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. september 2004 Forfatter #356 Del Skrevet 27. september 2004 Forresten;.. dårlig med hilsener i dagboken min om dagen synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. september 2004 #357 Del Skrevet 27. september 2004 Klart du skal hilsen...og klemmer og på ondag blir det nok noen klemmer til og gratulasjoner :kysse: :klem2: hhj umh5nuhm g og der var noen ord fra Lukas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. september 2004 #358 Del Skrevet 27. september 2004 Hei på deg! Ville bare si at dette bildet var kjempesøtt! For en nydelig gutt, får vi se flere bilder snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. september 2004 Forfatter #359 Del Skrevet 27. september 2004 Se der var det kommet noen hilsener, ja.. Takk skal dere ha, jenter.. .. og du må gjerne titte innom her på onsdag, ja Kipa.. Sandra: Jeg skulle grøsselig gjerne lagt ut flere bilder av Sebastian, men digitalkameraet vårt er sendt inn til reparasjon. Jeg vet det høres ut som en helt fjern unnskyldning, men det er faktisk helt sant.. :D Sånn som han smiler på bildet du viser til gliser han støtt og stadig for tiden, gjerne akkompagnert av en liten søt latter... er så god atte.. :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. september 2004 Forfatter #360 Del Skrevet 27. september 2004 Har bedt moderatorene om å flytte dagboken min over på generell... jeg er jo strengt tatt ikke gravid lenger nå.. (gudskjelov) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå