Sekretæren Skrevet 29. april 2010 #141 Del Skrevet 29. april 2010 Dæven, Englefjes, gratulerer!! Det har jeg ikke fått med meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. april 2010 #142 Del Skrevet 29. april 2010 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 29. april 2010 #143 Del Skrevet 29. april 2010 Wow, grattis. DET er ein prestasjon. Kos deg masse med småtten. Du får jo løfta litt på han i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 29. april 2010 #144 Del Skrevet 29. april 2010 Aiai, da ble det barn! Gratulerer :D Ja, nå er jeg spent, følte du at trening hjalp noe i det hele tatt? Eller var det mer av en "utenomjordisk opplevelse" og alt bare var AU uansett? Hei, madam_mim :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 30. april 2010 #145 Del Skrevet 30. april 2010 Gratulerer Englefjes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 #146 Del Skrevet 30. april 2010 Gratulerer Englefjes! Hei og velkommen, madam_mim! Alltid hyggelig med nye, entusiastiske mennesker her inne! Det blir man ekstra motivert av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2010 #147 Del Skrevet 30. april 2010 Velkommen mim Kjempehyggelig å ha deg med i tråden!! Vi setter ingen andre krav enn entusiasme, så her håper jeg du vil trives og få gode råd. Denne tråden har vært litt stille i det siste, men til tider er det masse som skjer og det er bare å poste alle slags spørsmål, innspill etc her. Vi har alle startet et sted, kranglet med bittesmå vekter og stenger og alt som er. --- Jeg er heller ikke så mye her for tiden; grunnen til det er halvannen uke gammel og ligger akkurat nå og sover på brystet til pappaen sin. Gratulerer Englefjes!! :rødme: Håper du koser deg som nybakt mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 30. april 2010 #148 Del Skrevet 30. april 2010 Tusen takk for velkomsten alle. Snart kranglar eg med større vekter! Eg har lurt litt på kviletid mellom settene. Eller,korleis ein brukar kviletida. Her merker eg det er foirskjellpå folk. GENERELT (og detta er veldig generelt) har eg observert at musklegutta set seg rett ned og drikk shake i to minutt, mens jentene vandrar rundt og strekker på seg og "løsner" i kroppen før dei tar neste sett. Eg er vel i den siste kategorien. Fordi eg har tenkt at ein ikkje skal stivna og holda seg varm. Men no som treninga er tyngre enn før lurer eg på om det er noe i sitt-stille-metoden. Du skal jo faktisk kvila. Så ka gjør dåkke? Og kvifor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 30. april 2010 #149 Del Skrevet 30. april 2010 Velkommen hit, Mim! Så hyggelig med flere løftejenter. Når det gjelder hva du gjør i pausene, så tror jeg det er mer enn smakssak enn noe du trenger å tenke så mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. april 2010 #150 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg tror heller ikke du skal tenke så mye på hva du "skal" gjøre, og mer på hva du selv ønsker å gjøre. Jeg liker best å gå rundt og strekke litt på meg osv, rett og slett fordi jeg ville følt at jeg stivnet hvis jeg bare satte meg boms ned på en benk, i tillegg til at jeg synes det er greit å ikke få et eventuelt kjempedropp i puls osv. Men hvis jeg kjører sett på benk, så sitter jeg jo bare der, jeg reiser meg ikke opp og går rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2010 #151 Del Skrevet 30. april 2010 Gjør som du selv vil. Jeg sitter stille, digger til musikken på ørene, eller kanskje skravler med noen. Pleier ikke å reise meg hvis jeg sitter, vil ikke miste benken. Hvis det er en stående øvelse kan det hende jeg tøyer litt. Eller drikker jeg av flaska. Gjør alt egentlig jeg. Ser det ut som.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 30. april 2010 #152 Del Skrevet 30. april 2010 Takkfor svar jenter! Eg gjør josom eg sjøl vil allerede, hehe. Har egentlig aldri tenkt på det før, bare slo meg i dag på treninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 1. mai 2010 #153 Del Skrevet 1. mai 2010 Gratulerer så MASSE Englefjes, åååååå så utrolig flott!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. mai 2010 #154 Del Skrevet 1. mai 2010 Vurderer å kosta på meg ein PT-time neste gang eg er på et sted i landet der slikt er tilgjengelig. Teknikken min suger fundamentalt,og hadde vært fint å få litt konkret hjelp før eg drit på draget. Noen anbefalingar eller tips? Meinte å lesa at folk nevnte Eirik Sandvik her. Noen som har hatt timar med han? Har godt inntrykk etter omtalar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 1. mai 2010 #155 Del Skrevet 1. mai 2010 Vurderer å kosta på meg ein PT-time neste gang eg er på et sted i landet der slikt er tilgjengelig. Teknikken min suger fundamentalt,og hadde vært fint å få litt konkret hjelp før eg drit på draget. Noen anbefalingar eller tips? Meinte å lesa at folk nevnte Eirik Sandvik her. Noen som har hatt timar med han? Har godt inntrykk etter omtalar... Jeg trener hos ham for en liten periode nå, og jo, jeg kan anbefale ham. Hvis du ikke holder til fast på østlandet, vil jeg anbefale deg å sende mail allerede nå og avtale selv om det er en stund til du kommer hitover. Han har stor pågang på mail for tiden, så det kan ta litt tid før du får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2010 #156 Del Skrevet 2. mai 2010 Gratulerer så mye med den lille, så koselig! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. mai 2010 #157 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for det sportyshorty. Håper han er lika teknikkfiksert som det verkar. Østlandet er nok veldig perifert for meg så eg trur eg sender ein e-post allerede no. Tar sjølvsagt imot fleire tips og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. mai 2010 #158 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for gratulasjoner! Ja, nå er jeg spent, følte du at trening hjalp noe i det hele tatt? Eller var det mer av en "utenomjordisk opplevelse" og alt bare var AU uansett? Det er ikke så lett å si om treningen hjalp, i og med at jeg ikke har født barn som utrent. Eller, jeg fikk ikke trent i det hele tatt de siste seks ukene av svangerskapet pga. bl.a problemer med restitusjon; jeg var som et slakt halvannen dag etter styrketrening, og klarte ikke gjøre noe i det hele tatt. I tillegg hadde jeg mye vonde kynnere de siste ukene, noe som satte en effektiv stopper for mye, så det ble bare til litt gåturer (som kan være tungt nok nok vekta viste 90 kg og lungene er skvist opp i ribbeina). Så jeg mistet nok litt form på slutten. Dermed er det litt vanskelig å si uten sammenligningsgrunnlag. Men det jeg tror treningen kan ha spilt inn på er følgende: - Jeg hadde et veldig ukomplisert svangerskap, jeg hadde ikke vondt i ryggen (som mange andre får i tredje trimester) - Fødselen varte bare i åtte timer, det er kort for en førstegangsfødende. Jeg hadde riktignok rier to døgn i forkant, men de var ikke så harde og tette at de regnes som en del av fødselen. Selve utpressingen tok bare et kvarter. - Jeg er selvfølgelig sliten etter dette, og barseltid er knallhardt, men jeg har kommet meg kjapt. - Nå to uker etter fødsel, har jeg mistet ni av de fjorten kiloene jeg la på meg. Jeg ser ut som en dvaskere og litt større utgave av meg selv (med gigantiske pupper ), men magen er faktisk nesten flat igjen. Ingen sixpack lenger selvfølgelig, men magen har trukket seg kjapt sammen. - Jeg tror at det at jeg var så godt trent, og er så vant til å trene mye, gjorde at jeg enklere fikk til å slappe av mellom riene siden jeg kjenner kroppen min så godt. - Snuppa var litt over 3 kg og 49 cm, så hun var veldig slank. Det kan ha noe med treningen å gjøre, siden trenende mødre gjerne føder barn med litt mindre fett på kroppen. Ups, det ble en lang utledning. Men som sagt så aner jeg faktisk ikke. Det eneste jeg føler meg ganske sikker på er at fysikken min gjør at kroppen henter seg fortere inn igjen, og at den gjorde at jeg kom meg raskere etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 2. mai 2010 #159 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for utfyllende svar Englefjes, det var spennende å lese! Så fint at det gikk så bra som det gjorde, og så herlig det må være med en vakker liten snuppe i armene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. mai 2010 #160 Del Skrevet 2. mai 2010 Kjempebra at det gikk såpass ukomplisert for deg Englefjes. Fødslar er vel aldri enkle og greie,men din hørtes ikkje avskrekkande ut, slik noen historiar er. Har og hørt andre fortella om såkalte "enkle" fødslar, nesten uten unntak var desse damene idrettsjenter eller godt trente. Har nok ein del å si! Gjør meg bare meir og meir overbevist om at eg har tatt et bra valg. Kos deg masse med familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå