twinklestar Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #141 Del Skrevet 12. februar 2010 I går ble det ikke trening Vi fikk plutselig middagsgjester... så da måtte jeg ordne hjemme... Det var dumt jeg ikke dro på trening på morra'n. Og i dag tidlig hadde jeg et ærend, så fikk ikke trent i dag heller... Og ikke tid senere i dag heller. Det vil si, denne uka blir det bare to treninger Men men... sånn blir det noen ganger. Spiste hjemmelaga hamburger i går kveld med hjemmelaga hamburgerbrød. Klarte heldigvis å begrense meg til én. Også ble det et glass vin til... Så langt i dag har jeg hatt en sunn dag. Frokost: 1 yoghurt (dobbel 0%) med litt bran flakes og firkorn MM: 1 neve cashewnøtter (u/salt) + 1 glass juice Lunsj: Havregrøt med 1 banan og masse kanel. God helg alle sammen Jeg blir nok ikke så aktiv her i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. februar 2010 #142 Del Skrevet 12. februar 2010 God helg Twinkle! Nå er det hvertfall bra vi tok den 4x4 ökta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. februar 2010 #143 Del Skrevet 12. februar 2010 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 12. februar 2010 #144 Del Skrevet 12. februar 2010 God Helg!!! Synes forresten du er veldig flink til å spise sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei Da er det mandag igjen og jeg skal prøve å glemme langhelgen jeg nå er ferdig med. Det har blitt mye usunnt (sjokolade, potetgull, alkohol, desserter osv...) og ingen trening. I går kom også tante rød på besøk, så jeg har bestemt meg for å utsette veiing og måling en uke... Denne ukens treningsplan: Mandag: Styrke overkropp Tirsdag: 4x4 intervall Onsdag: treningsfri Torsdag: Mage/rygg time Fredag: Treningsfri Lørdag: Sykkeltur?? Søndag: Styrke bein Litt usikker på hvordan denne uka utvikler seg, så blir spennende å se hvordan treningen egentlig blir. Håper å få til iallfall 4 treninger, siden det bare ble to forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei De dagene eller periodene jeg ikke gjør det så bra som jeg skulle ønske får jeg ikke så lyst til å skrive her på kg... Det ble ingen trening i går kveld fordi jeg rett og slett var kjempesliten og trett etter helga. Så da ble det OL-kveld i sofaen i steden. Heldigvis sovna jeg under 15km langrenn - så jeg slapp å se på I dag er jeg litt i tvil om jeg rekker å trene også - uff, ikke noe morro å måtte komme med alle disse dumme unskyldningene... Må uansett være flink å lese litt nå! Uka er fortsatt lang - og tre treninger blir det UANSETT!!! Vært flink med maten i dag da, om ikke annet... Beklager sutrete posting - og lite motiverende for dere som håper på å få litt motivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 16. februar 2010 #147 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei du Alle har slike dager/periode iblandt. Jeg synes det er bedre at du da smaler krefter når du er så sliten, enn å sjanse på at du ikke blir enda mer sliten ved å presse deg selv til å trene.. Jeg begynner å erfare at det er to typer slitenhet (hvis ikke flere). Det er en type hvor kroppen rett og slett har godt av hvile, og det er den andre hvor jeg kvikner til ved å trene. Den gyldne middelvei er en fin vei, synes jeg. Ha en fin dag videre, og slapp av meg god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #148 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk yoga I går hadde jeg en sånn dag som du skrev først: kroppen hadde godt av hvile. I dag tror jeg nok desverre jeg har en sånn dag: kroppen kvikner opp av trening... Så får vi se hva det blir til i løpet av dagen/kvelden... Har tenkt lenge på at jeg drikker ALTFOR LITE VANN! Så neste uke skal jeg begynne å gjøre noe med det. Da skal jeg logge alt jeg drikker av vann også. Sikkert ikke så veldig spennende for dere, men da får jeg en liten oversikt selv også. Jeg vet jo hvor viktig det er. Så nå skal jeg gå å ta meg et stort glass vann! Kanskje kan mer vann hjelpe meg å kutte ned på cola zero drikkinga mi også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. februar 2010 #149 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk yoga I går hadde jeg en sånn dag som du skrev først: kroppen hadde godt av hvile. I dag tror jeg nok desverre jeg har en sånn dag: kroppen kvikner opp av trening... Så får vi se hva det blir til i løpet av dagen/kvelden... Har tenkt lenge på at jeg drikker ALTFOR LITE VANN! Så neste uke skal jeg begynne å gjøre noe med det. Da skal jeg logge alt jeg drikker av vann også. Sikkert ikke så veldig spennende for dere, men da får jeg en liten oversikt selv også. Jeg vet jo hvor viktig det er. Så nå skal jeg gå å ta meg et stort glass vann! Kanskje kan mer vann hjelpe meg å kutte ned på cola zero drikkinga mi også... Mitt problem er motsatt nå.. er syk så det eneste jeg orker er vann.. omtrent. (og havregrøt og litt frukt og youghurt da).. men det er jo sant; vann er kjempeviktig. bra tiltak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 16. februar 2010 #150 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei twinkle Du da, alle har slike dager..og du har da ingen ting å unnskylde deg for, det er lov å sutre litt! Man kan ha dårlige dager, slik som man har gode dager:) Og det har også du lov til...og vi skal alle tåle litt her inne og da må vi tåle dårlige dager også Du er ellers så kjempe flink med treningen, så jeg synes ikke du skal klandre deg selv så altfor hardt om du har et par dager uten trening. Men jeg skjønner dette med samvittigheten altså, men du tar deg så sterkt tilbake så det er ingen fare snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #151 Del Skrevet 17. februar 2010 Da er forhåpentligvis Twinkle tilbake igjen for fullt! Treningstøyet er på og jeg skal nå ta meg en tur på treningssenteret. Det er nå en hel uke siden forrige trening Men bedre sent enn aldri! Nå gleder jeg meg Rapporten kommer i løpet av kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 17. februar 2010 #152 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Heia deg! Trikset er jo å ikke gi seg selv om du har en glipp; back on the horse Endret 17. februar 2010 av Momseguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. februar 2010 #153 Del Skrevet 17. februar 2010 Da er forhåpentligvis Twinkle tilbake igjen for fullt! Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #154 Del Skrevet 17. februar 2010 Kveldensøkt ble styrke overkropp. Oppvarming: 15 minutter på ellipsemaskina Nedtrekk bredt grep 30kgx12 30kgx12 30kgx10 Push ups 12 11 7 (+5 med knærne i gulvet) YTWL (min nye øvelse som jeg stjelte fra Shamin ) 1kgx5 på hver bokstav 1kgx5 på hver bokstav 1kg x 5 på hver bokstav (ante ikke hvilken motstand jeg skulle begynne med her... 3 kg kjentes litt tungt ut, og fant ikke 2 kg manual, så da ble det 1...) Flies (på swiss ball) 4kgx15 6kgx12 6kgx12 Sittende roing med trekanthantel 30kgx12 30kgx10 30kgx9 Triceps pull down med tau 10kgx12 10kgx9 10kgx6 Skulderpress, ensidig (sittende på swiss ball) H: 6kgx12 V: 6kgx12 H: 6kgx12 V: 6kgx12 H: 6kgx12 V: 6kgx10 Til slutt 7 minutter på ellipsemaskina mens jeg venta på mannen skulle bli ferdig. Det var en helt grei økt i kveld - veldig deilig å være tilbake og gleder meg til å trene igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. februar 2010 #155 Del Skrevet 18. februar 2010 wow. Twinkle! Virker som du er frisk og rask, ja.. Herlig å få treningen på plass igjen tenker jeg, og så skal du trene idag også? Flinking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 18. februar 2010 #156 Del Skrevet 18. februar 2010 Yay Twinkle is back Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #157 Del Skrevet 18. februar 2010 Yay! I am back Trening i kveld igjen!! Dagens kosthold så langt: Frokost: havregrøt med kanel og 1 banan MM: 2 små havrekjeks (lav GI) Koser meg nå med en kopp grønn te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 18. februar 2010 Og nå hopper jeg inn i treningsklærne igjen Har vært veldig fnysen på noe godt i ettermiddag... Lunsjen var: meksikansk kyllingsalat (mmm ) Etterpå har jeg spist: - litt cottage cheese med 1 kiwi + kanel - 1 neve nøtter - noen sånne små mini crisps jeg fant i en veske, fra special K (98kcal) Til middag etter trening blir det rester fra i går: hjemmelaget tomatsaus (laget av ferske tomater + litt tomatpurree + tabasco+ løk+hvitløk+gulerøtter+ kikerter) med karbonadekjøttdeig. + litt fullkorns pasta. Desserten i går var 1/2 beger jordbær yoghurt (dobbel 0%) med 2 kiwi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #159 Del Skrevet 18. februar 2010 Trening gjennomført. I dag ble det intervalltrening på sykkel. Har tenkt litt på målene mine, og egentlig gir det mer mening for meg å drive intervalltrening på sykkel, da det er det jeg ønsker å bli bedre i. Og det var jo det jeg testet meg på ved VO2max test og test av laktatterskel. Etter 10 minutter oppvarming, gjennomførte jeg 5x4minutter, med 2 minutters "pauser". På toppene holdt jeg meg rundt terskel, det vil si ca. 153 i HF. Da hadde jeg en frekvens på 76-82, med watts 122-126. Etterpå gikk jeg på tredemølla i 20 minutter, (3 minutter på 15% stigning og 2 minutter på 0,55 stigning, hele tiden 5,3km/h) HURRA FOR GULL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 19. februar 2010 God morgen Denne uka har virkelig ikke blitt som planlagt, noe jeg også mistenkte. Men så lenge jeg gjennomfører treninger er jeg fornøyd. Her var planen - det i grønt er gjennomført Denne ukens treningsplan: Mandag: Styrke overkropp Ingen trening Tirsdag: 4x4 intervall Ingen trening Onsdag: treningsfri Styrke overkropp Torsdag: Mage/rygg time Intervalltrening sykkel Fredag: Treningsfri Lørdag: Sykkeltur?? Søndag: Styrke bein Jeg har lagt planer for lørdagen, så det blir nok forhåpentligvis trening i kveld og på søndag! Nå må jeg få i meg frokosten - havregrøt! Litt treg start på dagen her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå