Gå til innhold

Twinkle skal bli fit

twinklestar

Anbefalte innlegg

:nigo:

Jeg vet ikke hvor mye stanga veier i smith maskin jeg, ikke i de andre apparatene heller for de har jeg ikke brukt.. Men den stanga vi bruker veier 20kg, men jeg tror ikke den i smith mskinen veier like mye, uten å vite det helt sikkert.

:trene:

Jeg vet den veier mindre enn 20kg. Der jeg trener har de bare Smith maskin (takk for svar :) ). Noen andre som kan svare?? 7kg??

Googla litt rundt og den andre maskina heter seated row machine :) Liker den egentlig ikke. Men det var opptatt ved trekk apparatet og hadde lyst til å bruke noe annet enn manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :)

Takk for god bedring meldinger alle sammen! Jeg er vel ikke så veeeldig syk, men bare slapp og forkjølet. Nok til å synes litt synd på meg selv iallfall :fnise:

Dro på bowling i går kveld. Morsomt - år og dag siden sist. Teller det som trening eller??? :fnise:

Gårsdagens kosthold:

Frokost: Havregrøt kokt på melk og vann med 1/2 eple i biter og kanel

MM: 1/2 eple

Lunsj: omelett (2 egg, melk og 2ss cottage cheese) + 3 ss avokado + litt paprika+ 1 stor tomat + 1 fiberknekkebrød :sikle:

MM: 1 cappucino

MM: 2 knekkebrød med peanøttsmør + 1 stooort glass med hjemmelaget appelsinjuice (4-5 appelsiner!)

MM: noen peanøtter (dette skulle jeg klart meg uten!!!)

Middag: biff med grønnsaker og grov sennep + 1 glass rødvin...

Får se om jeg orker trening i kveld, akkurat nå føles det ikke sånn...

Ha en flott dag alle sammen. I dag er det lillelørdag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, twinkle :kaffekopp:

Du trener jo bicepsene litt ved bowling, da..? :sjenert::fnise:

Bare et lite spørsmål...ser du ikke skriver sukker på havregrøten - hjelper det å ha eple oppi? ...akkurat nå føler jeg meg nødt til å ha sukkeret oppå...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål...ser du ikke skriver sukker på havregrøten - hjelper det å ha eple oppi? ...akkurat nå føler jeg meg nødt til å ha sukkeret oppå...:sjenert:

Jeg har aldri sukker oppi lenger. Jeg har alltid litt frukt og synes det er nok nå. Er som regel eple, banan eller blåbær jeg har oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Twinkle...Håper formen er bedre:) Typisk å være litt "hanglete" på denne årstiden, håper de ufriske basillene forsvinner raskt:)

Ps. bruker heller ikke sukker i havregrøten, men suketter...da blir den søt og god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sukker oppi lenger. Jeg har alltid litt frukt og synes det er nok nå. Er som regel eple, banan eller blåbær jeg har oppi.

Blåbære og kanel i/på grøten= *nam nam* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåbære og kanel i/på grøten= *nam nam* :)

Ja, ikke sant :sikle: Jeg har gjerne oppi frosne blåbær, for de smelter jo med en gang allikevel. Men litt dyrt med blåbær på denne årstiden da :(

I dag er jeg skuffa over meg selv. Lunsjen ble tagliatelle carbonara... Kanskje det mest usunne jeg kunne funnet på menyen :kjefte:

I kveld er jeg bedt på kyllingsuppe hos en venninne. Håper bare den ikke er kremet.... Lyst på noe sunn mat til middag når jeg spiste så dårlig til lunsj... Skal uansett ha i meg noe av det beste jeg vet snart :hjerter_rundt: MANGO :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det blir godt med frosne blåbær altså? Jeg prövde det og syns liksom det blir en rar "frossen" smak av gröten, og ikke blåbærsmak.. Det höres veldig rart ut, det er kanskje bare meg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kanskje heller jeg som er rar :fnise:

Men jeg foretrekker selvfølgelig blåbær som ikke er frosne. Men noen ganger er det billigere og/eller mer praktisk å ha frosne i fryseren.

Nå er 1 stykk mango konsumert :sikle: Spiser dere andre en hel mango når dere først spiser mango? Jeg klarer nemlig ikke å begrense meg og koser meg derfor alltid med en HEL mango. Med mindre mannen min eller noen andre er her, da får de selvfølgelig en bitteliten bit :lol:

Har gått meg en rolig tur i dag, ca 30-40 minutter... ellers ingen trening. Kroppen min er ikke klar for noen store fysiske utfordringern enda... Kanskje i morra kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig i at en mango går fint på høykant ned her også...Det er ordentlig DIGG...Lenge siden jeg har spist det nå ja...mmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

En rolig morgen her. Føler meg litt bedre i dag, men er fortsatt forkjøla og litt slapp. Også fortsatt støl siden MANDAGENS trening!!! :sjokkert:

Men jeg savner å trene, så tror jeg skal gå på en mage/rygg time i dag som visstnok skal være veldig bra. Det er ikke så utfordrende for lungene + beina får hvile litt til. Tenker jeg tar en god oppvarming på sykkel først for å få god sirkulasjon i beina.

Håper jeg blir bedre snart så jeg får dratt på sykkeltur i helga...

Kyllingsuppa i går var heldigvis ikke kremet :) Den var kjempegod og perfekt mat når man ikke er i form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som deg nå.. sliten og slapp i kroppen, en eller annen liten bug i kroppen (iallfall litt forkjøla) og så mangler jeg overskudd og lyst til å trene akkurat nå. Gleder meg til helg! (skal vekk i helga, så blir vel så som så med trening.. dvs pappa har en stepmaskin/skimaskin)... kanskje jeg må teste den?

God bedring!! :goodbye: Kyllingssuppe hørtes jo ut som den perfekte næringsrike gode kosematen sin i vinterkulden.

edit: Vinterkulden.. holder ikke du til i varmene strøk da? Never mind.. åhh guri, kjenner 25 grader og sol hadde vært megagigadiggsuperfantastisk... *sukk* sommerkjoler, bare tær... åhhhhhhhhhhh

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: Vinterkulden.. holder ikke du til i varmene strøk da? Never mind.. åhh guri, kjenner 25 grader og sol hadde vært megagigadiggsuperfantastisk... *sukk* sommerkjoler, bare tær... åhhhhhhhhhhh

Langt unna 25 grader her da.... Men langt unna 20 minus også :nigo:

Gleder meg til å få litt farge på kroppen jeg kjenner jeg. Nesten frista til å ta litt sol... :sol: Føler meg såååå mye bedre med litt gylden farge! :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei twinkle..

Godt å høre at formen er bedre:) skjønner at kroppen kribler etter litt trening nå som du har holdt deg litt i ro.....Du får prøve forsiktig.

Ja vi er flere som drømmer om 25 grader pluss ja, og ikke minst: GRØNT og ikke Masssse masse hvitt!! Lei snø nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kosthold så langt:

Frokost: havregrynsgrøt kokt på melk og vann med kanel + 1 banan

MM: en liten neve cashewnøtter (uten salt)

Lunsj: 2 knekkebrød+ 1 omelett (2 egg+ litt melk + 2ss cottage cheese) + 1 tomat+ litt paprika+ 1-2 ss avokado. Var fortsatt sulten etter det... så ble en yoghurt også (dobbel 0%).

Og nå har jeg lyst på mat igjen!! selvom det bare er halvannen time siden en stor lunsj.... Hjeeelp!!! Må komme meg ut en tur og tenke på noe annet....

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den grøt diskusjonen over...

Vet ikke om jeg har sagt det før... men brunost er kjempegodt oppi!

Bruker det isteden for sukker. Tar det oppi når grøten er ferdig og rører den ut (den smelter med en gang)

Nam nam nam :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er litt skeptisk Aurora.... Men jeg kommer nok til å gi det et forsøk en gang... Nå har jeg ikke tilgang til brunost, men neste gang jeg skal til Norge kanskje...

Confession :sjenert:

Har spist en pose med Haribo godt + 1 sjokolade croissant... :frustrert:

Ikke skal jeg på trening heller... føler meg fortsatt ikke i form... Litt slapp og subfebril + vondt i halsen og snørrete. Synes fortsatt synd på meg selv... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt skeptisk Aurora.... Men jeg kommer nok til å gi det et forsøk en gang... Nå har jeg ikke tilgang til brunost, men neste gang jeg skal til Norge kanskje...

Ikke skal jeg på trening heller... føler meg fortsatt ikke i form... Litt slapp og subfebril + vondt i halsen og snørrete. Synes fortsatt synd på meg selv... :tristbla:

masse god bedring pjuske :klem: snop og crossaint gjør da ingenting det, så lenge det ikke er hver dag? Du hadde vel behov for litt tilbakelendt dag med litt snacks.. ;) Ikke ha dårlig samvittighet for det, du er jo så flink om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt riktig god bedring, ja. :)

Er ikke i form selv, og det er så kjedelig. For det første så synes jeg jo grusomt synd på meg selv, og for det andre så får jeg ikke trent. Ikke det at jeg ikke kunne ha tatt meg en økt, men fornuften min forteller meg jo at det ikke er lurt nå.

(ikke hjelper det heller at min kjære samboer også er puslete nå. Men i motsetning til meg så har han den dødelige varianten) ;) -hoho-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. brunost i havregrøt, det må kanskje testes :lur:

Ikke ha dårlig samvittighet for at du har kost deg, det betyr ingenting i den store sammenhengen! Sånn er det for alle tror jeg, av og til man bare ha noe godt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...