Gå til innhold

Twinkle skal bli fit

twinklestar

Anbefalte innlegg

Så flink du er som har trent allerede! Og 11% stigning på toppene da, phew! Nå fikk jeg lyst på sushi :sikle:

jeez.. jeg visste ikke at det gikk an å ha så høy stigning jeg.. stå på Twinkle!! :-)

:sjenert: hmm... kanskje ikke helt sant. Der har jeg visst skrytt på meg litt... :skratte: Det skulle stå at jeg løp i 11km/h! Det kan jo tilføyes at jeg skrev det innlegget etter midnatt og etter to glass vin....

11%stigning hadde vært imponerende ja :fnise:

(innlegget over er nå rettet :) )

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flink du er til å trene nå, Twinkle! Er formen bra, eller kjenner du deg sliten idag? :danse:

11 % stigning er vel mulig, men kanskje ikke sånn formmessig på toppene? Jeg har hatt stigning på en 12-13 % oppoverbakke, da går jeg i ca. 5 km/h og det er TUNGT og en får kjempehøy puls. Liker å kunne GÅ og trimme..hihi.

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei twinkle....

Wow som du har fått resultater og som du står på med den nye boken og de nye målene!Må si jeg er enda mer imponert enn før, du er bare rååflink!!;) Dette liker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)

Uke 4: 67,2kg

Uke 5: 66,8kg

Det vil si ned 400g siste uka. :hoppe: Jeg er faktisk veldig fornøyd fordi jeg kostholdsmessig har hatt mange utskeielser... Det vil si at jeg har vært flink med treninga :) Og det er jo ingenting bedre enn å kunne trene masse og kose seg med mat - men likevel se resultater :nigo:

Orket ikke styre med målebånd i dag, så det får jeg ta neste uke.

Litt om helga:

Ingen trening, mye stillesitting. Jeg har ikke vært hjemme og har faktisk hatt lite muligheter til å være sunn... Noen mener sikkert at man alltid har et valg, men det hadde jeg faktisk ikke denne gangen.

Uke 4: 3 treningsøkter + 1 halv dag med slalom :)

Plan for uke 5:

Mandag: Styrke, helkropp

Tirsdag: 4x4 intervall

Onsdag: Treningsfri

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Styrke helkropp

Lørdag: Sykkeltur

Søndag: Antagelig treningsfri

(men mulighet for små endringer)

Tid for en kopp te :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er til å trene nå, Twinkle! Er formen bra, eller kjenner du deg sliten idag? :danse:

11 % stigning er vel mulig, men kanskje ikke sånn formmessig på toppene? Jeg har hatt stigning på en 12-13 % oppoverbakke, da går jeg i ca. 5 km/h og det er TUNGT og en får kjempehøy puls. Liker å kunne GÅ og trimme..hihi.

Takk Aurelia :) Formen var helt fin i helga :) Tenkte mye på at jeg gjerne skulle trent... men det fikk jeg desverre ikke mulighet til :( Så gleder meg til i kveld! Ja, går jo fint å gå på den stigningen, men litt værre med løping. Men det er jo absolutt god trening å gå i oppoverbakke, og absolutt anstrengende! Og ikke minst: bra trening for sprettrumpa :skratte:

Hei twinkle....

Wow som du har fått resultater og som du står på med den nye boken og de nye målene!Må si jeg er enda mer imponert enn før, du er bare rååflink!!;) Dette liker jeg.

Takk Matvraket :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer med vektnedgang!! Det går rette veien, og det er jo ekstra godt når man har kost seg og likevel går ned.. Misunnelig :gjeiper: Fint treningsprogram for uka, du er flink til å variere!

Nå er det kaffe og jobb :kaffekopp:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Lilly, Yoga og Shamin :)

Men det som er morsomt er jo at jeg ikke har vært så flink :nigo:

Dagens kosthold så langt:

Frokost: havregrynsgrøt kokt på melk og vann med noen nøtter og 1 banan.

MM: 1 eple

Lunsj: 1 stor skive rugbrød med avokado og reker med sitron og pepper :)

Til middag planlegger jeg wok med svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vektnedgang :heiajente: Så lurt med sånn treningsprogram for uken :Nikke: Tenkte jeg skulle begynne med ukeplaner jeg også, men da må nok studiene være inkludert..problemet mitt blir vel å faktisk følge planen :huh:

(Hilsen Meg_457 med nytt nick ;) )

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I går ble det styrke, helkropp. Var helt skjelven etterpå. Prøvde meg på super set for første gang. Det var ganske intenst.

Jeg gjorde følgende øvelser (etter 11 minutter oppvarming på ellipsemaskin)

- Knebøy med stang - nedtrekk (bredt grep)- knebøy med stang - nedtrekk - knebøy - nedtrekk

- Utfall (med manualer) - push ups - utfall - push ups - utfall -- push ups

- adductor apparat - (apparat, øvre rygg,) robevegelse - adductor - robevegelse - adductor - robevegelse

- bakside legg (på leg press maskin) - triceps (med manualer) - legg - triceps - legg - triceps

Til slutt 5 minutter cool down på ellipsemaskin

(dette ble kanskje litt rotete - beklager)

Oppsummering gårsdagens kosthold:

Frokost: havregryn med 1 banan + nøtter, kokt på melk og vann

MM: 1 eple

Lunsj: Rugbrød med avokado og reker

MM: Bittelitt mango (var rotten inni, så kunne nesten ikke spise noe :snurt: )

MM: 2 fiberknekkebrød med cottage cheese

Etter trening: 1 proteinshake

Middag: wok med masse grønt og svinefilet (ikke ris eller noe til!)

Så - veldig fornøyd med gårsdagen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bee og Momseguri :)

En uke plan er veldig greit syns jeg, så man er sikker på å få til minst 3 treninger i uka. Men jeg er åpen for endringer underveis. I dag for eksempel, kjenner jeg at beina kanskje ikke er klare for en hard intervalløkt. Så tror det blir en rolig cardio økt og så mage/rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg blir syk jeg :forkjola: Våkna med vondt i halsen og nå renner nesa... :( Synes litt synd på meg selv nå ja. Og det gjør det ikke noe bedre at jeg for hvert tiende minutt kjenner jeg blir mer og mer støl... Dette lover dårlig - trente i går kveld og allerede så vondt... Er vanligvis værst to dager etter... :omg:

Varm kopp te nå ja :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, god bedring! :klem:

Jeg er nyskjerrig, er det noen grunn til at du ikke logger antall kg etc? For det er så morsomt å se :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, god bedring! :klem:

Jeg er nyskjerrig, er det noen grunn til at du ikke logger antall kg etc? For det er så morsomt å se :trene:

Det er rett og slett fordi jeg har lett for å glemme det. Kanskje jeg skal ta med meg papir og penn neste gang...

Dette er det jeg husker fra gårsdagens trening:

Knebøy: 30kg+ stang (hvor mye veier stang i sånt apparat der stanga sitter fast/sklir opp og ned??)

Nedtrekk: 30kg tror jeg

Utfall 2x12kg manualer

Push ups: kroppsvekt

Adduktormaskin: 45kg

Roøvelser (hva heter dette apparatet?? Foretrekker egentlig trekkapparat, men det var opptatt)35 eller 40kg tror jeg

Legg: 70kg tror jeg

Triceps: begynte med 10kg, avslutta med 12kg manualer

Jeg huska visst mer enn jeg trodde :) Skal bli flinkere til å logge! :trene:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo:

Jeg vet ikke hvor mye stanga veier i smith maskin jeg, ikke i de andre apparatene heller for de har jeg ikke brukt.. Men den stanga vi bruker veier 20kg, men jeg tror ikke den i smith mskinen veier like mye, uten å vite det helt sikkert.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...