Gå til innhold

Yogas` treningsglede

yoga

Anbefalte innlegg

Det har blitt dårlig med kardio økter denne uken! Hmm.. Det er for mye å gjøre med studiene til at jeg kan tillate meg å prioritere enda mer trening framfor fag nå. :/

Har heller ikke fått ordna meg noe ordenlig løpesko enda. Det må jeg se å få gjort! Er jo mye lettere å bare springe ut døra her, enn å stikke ned på senteret for å trene det.

Men :sol: skinner, og livet er herlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg på min første Corebar time, og det heelt alene. Jeg har en latterlig angst får å være med på saltrening alene! :ler:

Dette har vært en super dag! Jeg har tatt meg helt fagfri, og fått shinet opp både meg selv, heimen og hagen. Det å jobbe ute i sola, kan virkelig gjør underverker!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Tips for å gjøre helkroppsøkten din raskere gjennomført (fordi den er ganske lang):

Benkpress

Knebøy

Øvre rygg- baktrekk

Chins (apparat)

Hvorfor gjør du både nedtrekk og chins? De to øvelsene trener hovedsaklig de samme musklene. Jeg ville heller lagt chins eller nedtrekk i supersett med en ro-øvelse.

Lår curl sittende (bakside lår)

Bicepscurl sittende

Arnoldpress (skulderpress)

Senker du hantlene helt ned til lårene i arnoldpress får du med masse biceps i øvelsen. Evt kan du avslutte bicepscurl med arnoldpress. Tidsbesparende og utfordrende.

Franskpress (med EZ-stang)

Gjør disse i supersett:

Beinhev

Rygghev

Hofteabductor

Ikke lov med noe pause mellom settene, men paus 1 min etter at du har gjennomført 1 runde.

La inn noen kommentarer der jeg har forslag til tidsbesparing eller endring. 2-splitt er fint det også, jeg liker godt å dele i push og pull -øvelser. Forside lår, bryst, triceps, skuldre en dag, og rygg, bakside lår, biceps en annen dag. Så legger jeg inn mage/rygg der det passer.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, Lucy! :)

Nei, kjører ikke både nedtrekk og chins; har gått over fra nedtrekk til chins.. Litt med tanke på variasjon, og litt med tanke på å prøve og spare skulderen min litt.

Rygghev-"apparatet" er i en annen seksjon enn mattene til å gjøre behnev og hofteabductor på, men jeg skal begynne å ta de sistenevnte i supersett.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt noen styrkeøkter denne uken. :/ Har trent på saltimer, men er ikke motivert til å trene styrke uten treningspartner for tiden. A er ikke helt i form, og har så mye å gjøre at han velger å nedprioritere trening akkurat nå.. Vi skal prøve å få til en økt på lørdag formiddag.

I utgangspunktet var planen å stikke ned og sykle i kveld, men jeg gjorde istedet en avtale med sofaen, og den avtalen har jeg stoore planr om å overholde. :fnise:

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

40 min. intervall-sykling på senteret

+

supersett med hofteabductor og benhev.

(er det bare meg som ikke får uttrykksikoner, kursiv etc. til å fungere nå?)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg. :kyss:

Så rart, hos meg fungerer ingenting.. Listen til høyre med uttrykksikoner kommer heller ikke opp. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

Oppvarming: 10 min. på sykkelen

1) Vekttrening

Varighet: 2 t

Totalt løftet: 4265.0 kg

Benkpress

6.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

22.5kg x 5.0

25.0kg x 5.0

25.0kg x 5.0

30.0kg x 2.0

Knebøy

30.0kg x 5.0

40.0kg x 5.0

40.0kg x 5.0

42.5kg x 5.0

Øvre rygg- baktrekk

20.0kg x 5.0

20.0kg x 5.0

20.0kg x 5.0

Lår curl sittende (bakside lår)

35.0kg x 5.0

47.5kg x 5.0

50.0kg x 5.0

50.0kg x 5.0

Chins (apparat)

45.0kg x 5.0

35.0kg x 5.0

35.0kg x 5.0

35.0kg x 5.0

Franskpress (med EZ-stang)

15.0kg x 5.0

17.5kg x 5.0

20.0kg x 5.0

20.0kg x 5.0

Bicepscurl sittende

6.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

9.0kg x 5.0

+ øvelser for mage.

Det var ordentlig herlig å trene styrke igjen! :nigo: Økta kjentes grei selv om det har blitt en stund siden forrige økt.

Har en følelse av at det i tiden fremover blir mer sal- og kardiotrening enn styrke, men det tar jeg som det kommer.

Ha en flott lørdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 40 % på alle varer fra Den Stolte Hane på ICA idag, deriblant kyllingfileter og kyllingkjøttdeig. Løp og kjøp!

Fryseren her i heimen har nå fått et godt lager med kyllingfileter.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, hos meg fungerer ingenting.. Listen til høyre med uttrykksikoner kommer heller ikke opp. :/

Det er noen andre som opplever det innimellom, men det er uvisst hva som er årsaken til at det skjer hos noen og ikke hos andre. Hvilken nettleser bruker du? Kan si i fra til admin, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med fremgang i benkpressen :heiajente:

Hatt en bra lesehelg? Har du mange eksamener fremover?

Takk! :)

Ble ingen lesing i går, men i dag har det gått med noen effektive timer til det. Skriver bacheloroppgave dette semesteret, og itllegg skal jeg ha én eksamen i ett 15 studiepoengs fag. :/

Det blir godt med ferie etterhevrt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på en corebar-time, og imorgen blir det enten pilates eller en styrkeøkt. Er fortsatt ikke lysten på å trene uten A, og en spotter (må se å sparke meg selv i ræva!), så det blir litt alternativ trening for tiden.

Til aldri å ha vært ei saljente, ser jeg nå at det kan ha et potensiale. Tror det kan være både moro og effektiv trening. Føler meg foreløpig som ei høne i hanegården, (eller var det omvendt? :fnise:), men det kommer seg nok, håper jeg..

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alternativ trening er jo bare sunt for kroppen!!!

Vet hvordan det kan føles å være høna i hanegården (eller omvendt) :fnise: Jeg mangler fullstendig koordinasjon. Det gjelder å finne de timene som har minst mulig krav til koordinasjon - også må du gå på den samme timen mer enn én gang. Tenk deg alle de som ser sååå flinke ut - de har sikkert vært med å gjøre det samme programmet flere titalls ganger.

Stå på - du skal klare deg en periode uten A! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å finne de timene som har minst mulig krav til koordinasjon - også må du gå på den samme timen mer enn én gang. Tenk deg alle de som ser sååå flinke ut - de har sikkert vært med å gjøre det samme programmet flere titalls ganger.

Ja, er det jeg også trøster meg med. :Hehe:

I dag var planen egentlig å kjøre en styrkeøkt med A, men så har han blitt dårlig, og dermed har det blitt en treningsfra dag i dag. Jeg fant ut at det var dumt å stikke ned å trene styrke idag, siden jeg da ikke får trent med A i morgen. Jaja, sånn kan det gå.... :fnise:

Jeg er så leeei den oppgaven min! Gleder meg til å få ferdigstilt den, og få den inn til sensur... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...