Gå til innhold

Bibelens profetier


Gjest Hans72

Anbefalte innlegg

Gjest VinglePetter

Svar meg, med all denne kunnskapen og visdommen vi har ervervet de siste to tusen år burde vi ikke ha klart å stanse det meste av "jævelskapen" da? I følge innlegget ditt ovenfor har ting ikke blitt bedre i det hele tatt?

Alle vet visst hvor skoen trykker men ingen klarer på fikse det :filer:

Før jeg evt. går inn på hva jeg evt. mener er løsningen på problemet, vil jeg gjerne spørre deg:

Tror du kristendom og forkynnelse av denne er beste og eneste løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar meg, med all denne kunnskapen og visdommen vi har ervervet de siste to tusen år burde vi ikke ha klart å stanse det meste av "jævelskapen" da? I følge innlegget ditt ovenfor har ting ikke blitt bedre i det hele tatt?

Alle vet visst hvor skoen trykker men ingen klarer på fikse det :filer:

Mesteparten av jævelskapen i dag kan enten kobles til:

1) Religiøse fundamentalister,

2) Totalitære ideologier,

3) En blanding av 1) og 2).

Bare ved å henge i dette forumet så ser man hvor vanskelig det er å snakke personer i gruppe 1) til fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg evt. går inn på hva jeg evt. mener er løsningen på problemet, vil jeg gjerne spørre deg:

Tror du kristendom og forkynnelse av denne er beste og eneste løsning?

La meg si det slik; et samfunn bygd på de OPPRINNELIGE kristne verdiene (da utelukker vi svært mange trossammfunn som eksisterer i deg) vil være et ganske så harmonisk sted å leve.

Fullkomment? Neppe, siden vi ER ufullkomne og lider under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

La meg si det slik; et samfunn bygd på de OPPRINNELIGE kristne verdiene (da utelukker vi svært mange trossammfunn som eksisterer i deg) vil være et ganske så harmonisk sted å leve.

Hvordan skal du få luket ut de trossamfunnene DU mener er er feil da? Snakke dem til fornuft eller vente på guds inngripen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du få luket ut de trossamfunnene DU mener er er feil da? Snakke dem til fornuft eller vente på guds inngripen?

Det mest komfortable ville vært å lukke øyne og ører og satse på det siste men jeg er nærmest forpliktet til ihvertfall å forsøke å hjelpe de til å forstå. Det er ikke riktig å ta det i denne tråden men det er så mange åpenbare misbruk av Bibelen i bl.a. den Norske Kirke at det er til å bli pinlig berørt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Det mest komfortable ville vært å lukke øyne og ører og satse på det siste men jeg er nærmest forpliktet til ihvertfall å forsøke å hjelpe de til å forstå. Det er ikke riktig å ta det i denne tråden men det er så mange åpenbare misbruk av Bibelen i bl.a. den Norske Kirke at det er til å bli pinlig berørt av det.

Hvis du glemmer den Norske Kirke, og konsentrerer deg om ikke-kristelige trossamfunn. Hvordan tror du f.eks de ytterliggående sunni-muslimske gutta ville reagert om du forsøkte å hjelpe de til å forstå?

Og hvordan ville du gått frem for å overtale dem?

Vi hadde en periode fra 11. til 13. århundre hvor vi forsøkte å overtale disse folka. Det gikk ikke så bra den gangen heller - selv med Guds hjelp.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du glemmer den Norske Kirke, og konsentrerer deg om ikke-kristelige trossamfunn. Hvordan tror du f.eks de ytterliggående sunni-muslimske gutta ville reagert om du forsøkte å hjelpe de til å forstå?

Og hvordan ville du gått frem for å overtale dem?

Vi hadde en periode fra 11. til 13. århundre hvor vi forsøkte å overtale disse folka. Det gikk ikke så bra den gangen heller - selv med Guds hjelp.

Som du sikkert har skjønt så er jeg et Jehovas Vitne og har fremgangsmåten for dette klart hvis jeg får muligheten :) Jeg synes ikke KG er forumet for å distribuere dette på. Anser dette forumet mest som en triviell avsporing mens jeg sitter på jobb og ikke har en eller annen student som sitter på andre siden av bordet og lurer på hvordan livet egentlig er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mesteparten av jævelskapen i dag kan enten kobles til:

1) Religiøse fundamentalister,

2) Totalitære ideologier,

3) En blanding av 1) og 2).

Er i grunnen uenig. Mesteparten av jævelskapen i dag kan kobles til menneskelig natur. Religioner og ideologier er uttrykk for vår natur, og du kan ikke gjøre ende på dem så lenge vi er mennesker. Det blir som å forsøke å stoppe en blødning ved å vaske bort blodet etterhvert som det fosser ut.

Bare ved å henge i dette forumet så ser man hvor vanskelig det er å snakke personer i gruppe 1) til fornuft.

Vi er vel alle sta på forskjellige områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, men kommenter gjerne hva som er årsaken til at vi i vår opplyste og forståelsesfulle verden ikke klarer å få ting BEDRE enn det de var før ;)

Hva er det egentlig som ikke er bedre? Vi har, i den vestlige verden, mer utdanning i dag enn vi noen gang har hatt, vi har bedre helsetjenester enn vi noen gang har hatt, vi har større variasjon av og bedre tilgang på goder enn vi noen gang har hatt, og vi har mindre vold enn vi noen gang har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som ikke er bedre? Vi har, i den vestlige verden, mer utdanning i dag enn vi noen gang har hatt, vi har bedre helsetjenester enn vi noen gang har hatt, vi har større variasjon av og bedre tilgang på goder enn vi noen gang har hatt, og vi har mindre vold enn vi noen gang har hatt.

...og hva med resten av verden? Joda vi vestlige er i den tro at vi er verdens navle men vi må nok krype ut av ego skallet vårt og innse at så lenge at vi ikke er i stand til å dele det vi har så er ikke det du skriver noe å skryte av :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profetier = piss & papir. Selvoppfyllende programering av sinnet, ønsketenkning. Det er en ørliten mulighet for at guder finnes, men sjansene er forsvinnende små. Kan likevel ikke utelukke muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert har skjønt så er jeg et Jehovas Vitne og har fremgangsmåten for dette klart hvis jeg får muligheten :) Jeg synes ikke KG er forumet for å distribuere dette på. Anser dette forumet mest som en triviell avsporing mens jeg sitter på jobb og ikke har en eller annen student som sitter på andre siden av bordet og lurer på hvordan livet egentlig er :D

Hvorfor gjør du ikke som dine trosfeller? Lusker fra dør til dør for å overbevise folk at din tegneserieverden er relevant i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva med resten av verden? Joda vi vestlige er i den tro at vi er verdens navle men vi må nok krype ut av ego skallet vårt og innse at så lenge at vi ikke er i stand til å dele det vi har så er ikke det du skriver noe å skryte av :-/

Jeg ser ikke hvor det er blitt verre når man ser på historien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gjør du ikke som dine trosfeller? Lusker fra dør til dør for å overbevise folk at din tegneserieverden er relevant i dag?

Jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at du er her ennå, Sofiemyr! :)

Det hadde vært fint om du kunne kommentere opplysningene i tråden "Bibelen og vitenskap".

Vi venter i spenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det skjer mye vondt i verden i dag, og det har det alltid gjort. Gud kan ikke kontrollere hva som skjer i verden, for han kontrollerer ikke hvert enkelt menneske. Han har tildelt oss fri vilje. Vi kan selv velge hva vi skal gjøre og hvordan vi skal oppføre oss. At mennesker er slemme mot hverandre er menneskenes eget valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest VinglePetter

Det skjer mye vondt i verden i dag, og det har det alltid gjort. Gud kan ikke kontrollere hva som skjer i verden, for han kontrollerer ikke hvert enkelt menneske. Han har tildelt oss fri vilje. Vi kan selv velge hva vi skal gjøre og hvordan vi skal oppføre oss. At mennesker er slemme mot hverandre er menneskenes eget valg.

Så herlig naivt. Hva med all grusomhet som ikke er menneskeskapt da? Jordskjelv f.eks?

Der kan han vel hjelpe oss litt? Når ett barn ligger delvist knust under stein og betong, står han bare å ser på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så herlig naivt. Hva med all grusomhet som ikke er menneskeskapt da? Jordskjelv f.eks?

Der kan han vel hjelpe oss litt? Når ett barn ligger delvist knust under stein og betong, står han bare å ser på?

Sukk :jepp: Når jeg leser slike svar med sarkasme og ironi i skjønn forening så undrer jeg på om KG er stedet for tilsidesatte mannsindivid som trenger et sted hvor de ihvertfall verbalt kan få "denge" slitte husmødre og dumme kvinnfolk for å gjennvinne noe selvfølelse :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Sukk :jepp: Når jeg leser slike svar med sarkasme og ironi i skjønn forening så undrer jeg på om KG er stedet for tilsidesatte mannsindivid som trenger et sted hvor de ihvertfall verbalt kan få "denge" slitte husmødre og dumme kvinnfolk for å gjennvinne noe selvfølelse :filer:

Dere er velkommen til å flytte overtroen deres til nyhetsspeilet. Vi kommer garrantert ikke til å komme etter dere dit med våre forsøk på å utfordre dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik; et samfunn bygd på de OPPRINNELIGE kristne verdiene (da utelukker vi svært mange trossammfunn som eksisterer i deg) vil være et ganske så harmonisk sted å leve.

Fullkomment? Neppe, siden vi ER ufullkomne og lider under det.

Unnskyld meg, men de OPPRINNELIGE kristne verdier bygger på et patriarkalsk samfunn som tillater hold av slaver og salg av kvinner under en lav sko - Jeg vet ikke med deg sofiemyr, men for meg burde et "harmonisk sted å leve" være et samfunn for ALLE, og ikke bare for de rikeste og mest priviliegerte familiene.

Og før du argumenterer at det Gamle Testamentet ikke gjelder lenger: i det Nye Testamentet sier Jesus klart og tydelig at alt det som før var skrevet ennå gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...