Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Oioioi for en ettermiddag. Har gått fra trøtt og lei til sliten til rasende til lei meg til glad igjen. *puh* (lang historie, J er litt dustete og jeg er kvinnelig og overtolker alt, men alt er bra nå)

Egg blir bare grønne hvis de blir kokt for lenge ja, mine blir ihvertfall aldri det om de står over natta. :)

Menneh Wind? Kresenbøtte! :fnise:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, jeg vet. :ler: Alltid vært det. ;) Liker ikke hvit fisk heller. Og ikke asparges. Og ikke avocado. Og ikke paranøtter. Og ikke ditt og ikke datt. ;) Men jeg liker rare ting, som kaviar og banan, og kaviar og majones, og rosiner og sukat i boller. Sambo synes i alle fall det er rart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raring! :ler:

I dag laget jeg og J kinesisk: sånn ferdig szechuan-pakke fra Toro (de der svarte med både ris, marinade og saus i). Brukte svinekoteletter som vi strimlet opp, og wokmix. Veldig enkelt, og det var faktisk veldig godt! Ikke det sunneste i verden, men jeg begrenset meg litt, og vi brukte mye grønnsaker. Og har spist sunt ellers i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker diett.no! Var på bektklubben.no før, og der får man bare oversikt over kaloriinntak. Diett.no har oversikt over alt næringsinnhold. Så det fine her er jo at jeg omtrent hver eneste dag har ligget innenfor deres anbefalte mengder på vitaminer og andre stoffer, det er jeg glad for :) Det eneste unntaket er sink, noe som er interessant siden legen min nettopp nevnte det samme. Så da må jeg få i meg mer av det!

Har forresten et godt tips til alle de som bruker diett.no og lignende slankedagbøker: disse nettsidene har ganske omfattende tabeller over vekt og mål på ulike matvarer, med omregning og alt. Det er vel det jeg synes er det STORE minuset med diett: alt registreres kun i gram, savner å kunne legge in ett stk egg eller ett beger yoghurt. Slitsomt å måtte regne ut hvor mange gram med øl jeg har drukket i helga ;)

Jeg legger heller ikke inn aktivitetene mine, kanskje jeg burde det? Der kan man fylle opp hele døgnet ser jeg, dor både soving, TV-titting og rolig gange er på lista.

Det var en genial side for omregning! :) Jeg er medlem på vektklubb, og er fornøyd med det. Det står ikke i detalj hva maten inneholder, men det er jo sånn sirkel som viser hvor mye fett/karbohydrater/protein det er i. Diett.no har jeg faktisk aldri hørt om, jeg meldte meg bare inn på den ene jeg visste om :fnise:

Når det gjelder sånne daglige aktiviteter, f.eks gå i trapper, vaske gulv o.l så er det i hvertfall på vektklubb tatt med i beregningen i det antallet kalorier man har fått oppgitt. Litt klønete forklart, men poenget var i hvertfall at på vektklubb så skal man ikke legge det inn. Så det får du sjekke ut hvordan det er på diett.no :)

Ellers håper jeg du får en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en genial side for omregning! :) Jeg er medlem på vektklubb, og er fornøyd med det. Det står ikke i detalj hva maten inneholder, men det er jo sånn sirkel som viser hvor mye fett/karbohydrater/protein det er i. Diett.no har jeg faktisk aldri hørt om, jeg meldte meg bare inn på den ene jeg visste om :fnise:

Når det gjelder sånne daglige aktiviteter, f.eks gå i trapper, vaske gulv o.l så er det i hvertfall på vektklubb tatt med i beregningen i det antallet kalorier man har fått oppgitt. Litt klønete forklart, men poenget var i hvertfall at på vektklubb så skal man ikke legge det inn. Så det får du sjekke ut hvordan det er på diett.no :)

Ellers håper jeg du får en fin uke :klemmer:

ja, jeg falt helt i staver da jeg fant den siden. Superpraktisk! Tror diett er litt ulik, eller: man kan godt la være å legge inn noen aktiviteter i det hele tatt, eller man kan legge inn "alt". Jeg har lagt inn alt i dag (inkl. soving og å sitte rolig), mest fordi jeg var nysgjerrig. Får se hvor lenge jeg gidder det.

Tusen takk! Håper du får en superknakelibrakfantastisk uke! Nemlig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lunsjen til i morgen laget! Omternt det samme som i går;

fullkornspasta

squash

sopp

gulrot

erter

brekkbønner

kalkunkorv

massemasse oregano

Og i dag har jeg spist akkurat passe! Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg har sovet masse i natt! Kom til lesesalen først nå, men det var verdt det! Sitter med en stor :kaffekopp:, og er klar for dagens dyst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere klar for den brutale sannheten om hvor glamorøst og spennende en arkeologs (OK, arkeologistudent) liv er? Glem alt dere tror dere vet om Indiana Jones og Lara Croft, her er min actionfylte dag:

- 11:00 Trøtt ankomst på instituttet. Kaffe.

- 11:30 Ferdig med surfing og begynner dagens arbeid: å lete gjennom flere hundre kommunale dokumenter for å finne noen som er relevante for oppgaven min. De som er relevante lagres.

- 13:00 Kryss i øya og svimmel i hodet, men ferdig med leting (jobbet 2-3 timer med det i går og). Lunsjpause!

- 13:30 Går igjennom dokumentene for å fjerne sider som ikke er relevante. Dette er stort sett innkallinger og protokoller fra kommunestyre/formannskap/ulike råd sine møter, og jeg trenger ærlig talt ikke plankomiteens beslutninger om garasjebygging på en eller annen gård.

- 14:15 Ferdig. Kaffe.

- 14:16 Tomt for kaffe. Faen!!!

- 14:17 Te.

- 14:20 Setter meg på datarommet for å skrive ut 73 (!!!) PDFer (på alt fra 2 til 40 sider). Siden printeren der er veldig treig til å lese PDFer, så må jeg skrive ut ett og ett dokument av gangen.

- 15:30 Ferdig med å skrive ut. 73 dokumenter er veldig uoversiktlig, så jeg må dobbeltsjekke at jeg har fått med meg alt. Blar manuelt gjennom alle papirdokumentene og legger fila i en mappe når jeg ser at den er skrevet ut. Ikke lett å finne riktig fil når alle har filnavn av typen "07+05+29+ER+protokoll"...

- 16:00 Ferdig med det. Sliten. Surfepause!

- 16:15 Begynner å skrive på innledninga på masteroppgaven.

- 16:17 Jeg har visst lavt blodsukker. Matpause.

- 17:00 Har kopiert tre avsnitt fra prosjektbeskrivelsen over i masteroppgaven uten å endre noen ting. Veldig fornøyd.

- 17:30 Skriver om prioriterte kulturminner og -miljøer i Plan for kulturminner.

- 18:00 Vil hjem. Skal jeg gå hjem mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er på tide å gå hjem når du sitter på KG og ramser opp dagen din time for time :fnise:.

Haha, du har jo fått nytt nick! Så fiiiint! :hjerte:

Ja æh, jeg gikk hjem. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk studentdag.. :sukk: Men du har jo faktisk fått gjort noe da! Drittjobbene er jo også jobber! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk studentdag.. :sukk: Men du har jo faktisk fått gjort noe da! Drittjobbene er jo også jobber! :Nikke:

Ja, og det verste er at jeg jobber mye bedre når jeg gjør ting som dette. Når jeg skal lese og skrive oppgave så vimser jeg mye mer. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har jo fått nytt nick! Så fiiiint! :hjerte:

hehe, ja, jeg forvirrer visst folk litt :sjenert: Men syns det er lettere å lese (eller si inni seg) en meg_457 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen min! :nigo:

Falafel laget jeg selv fra scratch. Hermetiske kikerter, et egg, litt hvetemel, fersk korianer, spisskumin, tahini og chillipulver.

Ved siden av hadde jeg ovnsbakt søtpotet med litt salt, pepper og paprikapulver. Og salat med ruccola, rødløk, oliven, fetaostog cherrytomat.

...liker du NOE av det, Wind? ;)

Prøvde å begrense mengden med feta, men det var ikke så lett gitt. Også kjøpte jeg økologiske oliven med stein. Smaker MYE bedre enn de billigste, desverre. (hater det når det er sånn, billige varer burde også være best, alltid! :kjefte:)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpoteter ja.. Så på bildet først og tenkte "jøss, det var da noen veldig rare gulrøtter" :ler:

Så veldig godt ut! (Unntatt olivenene) ;)

Eller.. Oliven ser godt ut. Det bare er det ikke :ler:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen min! :nigo:

Falafel laget jeg selv fra scratch. Hermetiske kikerter, et egg, litt hvetemel, fersk korianer, spisskumin, tahini og chillipulver.

Ved siden av hadde jeg ovnsbakt søtpotet med litt salt, pepper og paprikapulver. Og salat med ruccola, rødløk, oliven, fetaostog cherrytomat.

...liker du NOE av det, Wind? ;)

Prøvde å begrense mengden med feta, men det var ikke så lett gitt. Også kjøpte jeg økologiske oliven med stein. Smaker MYE bedre enn de billigste, desverre. (hater det når det er sånn, billige varer burde også være best, alltid! :kjefte:)

:snurt:

Vel, siden du spør... :erter:

Liker: Egg, hvetemel, koriander, spisskummin, salt, pepper, chilipulver, paprikapulver, ruccola, rødløk, feta og tomat.

Aldri smakt: kikerter (ikke overbegeistret for slike ting, som vi diskuterte tidligere.. :ler: ) og søtpotet.

Liker definitivt ikke: oliven.

Sånn. Værsågod!

Men det så godt ut, da. :)

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:snurt:

Vel, siden du spør... :erter:

Liker: Egg, hvetemel, koriander, spisskummin, salt, pepper, chilipulver, paprikapulver, ruccola, rødløk, feta og tomat.

Aldri smakt: kikerter (ikke overbegeistret for slike ting, som vi diskuterte tidligere.. :ler: ) og søtpotet.

Liker definitivt ikke: oliven.

Sånn. Værsågod!

Men det så godt ut, da. :)

:fnise: Men de var skvosja de kikertene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Sto opp tidlig i dag (7) til tross for at det ble sent i går. Tror jeg må snakke emd naboen, stabling av oppvask kl. 0130 er ikke greit. Jeg kan ikke nekte ham å spise på natta, men da får han rydde neste dag. Dumme bygget som er så lytt :kjefte:

I dag skal jeg til blodbanken for første gang! Tror ikke jeg skal gi blod i dag, men det blir nå bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Sto opp tidlig i dag (7) til tross for at det ble sent i går. Tror jeg må snakke emd naboen, stabling av oppvask kl. 0130 er ikke greit. Jeg kan ikke nekte ham å spise på natta, men da får han rydde neste dag. Dumme bygget som er så lytt :kjefte:

I dag skal jeg til blodbanken for første gang! Tror ikke jeg skal gi blod i dag, men det blir nå bra uansett :)

Herremoses så mye god mat du lager! *føler at jeg gjentar meg selv i det kjedsommelige*

Jeg og A var på Blodbanken i går! Tok hele 5 glass hun tappedama! Også var vi inne på "intervju". Jeg var vist litt nervøs, for pulsen min var skyhøy :fnise: Men den roa seg etterhvert da ;)

Håper alt stod bra til med deg og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...