*Enigma* Skrevet 28. november 2010 #1561 Del Skrevet 28. november 2010 Skjønner frustrasjonen din, håper du klarer å finne tilbake motivasjonen. Har ingen gode råd å komme med egentlig, annet enn at du ikke må gi opp og at ting bare må få ta den tiden det tar før det løsner og du finner nøkkelen til hva som funker for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 30. november 2010 #1562 Del Skrevet 30. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1563 Del Skrevet 30. november 2010 Takk for koslige hilsner alle sammen! Jeg surrer rundt her, men trener ikke og føler ikke for å skrive stort. Sliten om dagen, mye kvalm og har hatt 1 migreneanfall til siden lørdag. Jeg regner med at det går seg til, jeg vil jo trene og alt, men akkuratt nå føles det bare tungt og kjipt å skulle trene, så jeg hviler til jeg blir i bedre form. Jeg regner med at en uke uten trening ikke kommer til å gjøre meg tjukk :gjeiper: Jeg har prøvd å logge mat på slutten av dagen/neste dag i et par dager, og jeg føler jeg spiser masse og er flink men når jeg sjekker så ligger jeg på rundt 1700. Så da må det spises mer. Men jeg orker ikke stresse med det nå, jeg prøver bare å få i meg nok mat. Eksamen på fredag, den vanskeligste (for meg) dette semesteret, og det faget jeg har klaget på de siste ukene Vi får se hvordan det går, jeg leser og leser og føler jeg gjør det bra, men det har jeg jo gjort før uten at det har betydd stort. Går også og venter på karakter fra prøven forrige fredag. Regner med at mye av slitenheten kommer av stress, og mye press (som jeg legger på meg selv). Jeg har hatt det veldig enkelt gjennom alle årene på skolen (ikke sosialt, men skolemessig hvertfall), har blitt tilbudt å hoppe en klasse opp, alltid brukt neste års bøker osv. Jeg har aldri måttet jobbe for bra karakterer, og heller aldri interessert meg spesielt for det jeg driver med på skolen, annet enn noen få fag innimellom. Nå er det plutselig universitetsnivå, på et annet språk, og jeg må lese bra og gjøre det godt. Alle sier at de er sikre på at jeg kommer inn på mastergraden jeg vil, at jeg kommer til å få gode nok karakterer, men jeg er ikke så sikker lenger. Jeg har jo ikke måttet bevise noe før, og det har vært veldig behagelig å bare "være smart" uten å måtte jobbe for det. Nå får jeg se om det faktisk var sant. Altså, bare det å komme gjennom første semesteret er veldig bra, siden over 70% stryker og veldig mange må ta det om igjen, men hvis jeg skal komme inn på den retningen jeg vil så må jeg ha gjennomsnitt på 8/10 i alle tre årene på bacheloren, og jeg nekter å starte de tre årene med dårlige karakterer, selv om dette visstnok er de vanskeligste fagene å få bra karakterer i. Nå tror jeg jeg skal gå og legge meg, istedenfor å bare ramble.. Jeg skal bli flinkere til å kommentere inne hos dere også, jeg skal bare få tilbake litt overskudd først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. desember 2010 #1564 Del Skrevet 1. desember 2010 Godt å høre fra deg Håper du samler masse energi og overskudd denne uken. Og så senkes nok skuldrene litt etter fredagens eksamen. Så er du tilbake in no time! Hvis det er noen trøst, så har jeg det ganske likt som deg om dagen. Så vi er ikke alene om å være stresset, frustrerte, kvalme og eksamensleselei. Men snart er det ferie, og da skal vi kose oss Lykke til med lesing, og ikke minst lykke til på eksamen. Gjør ditt beste. Og husk at det alltid ordner seg på et vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. desember 2010 #1565 Del Skrevet 1. desember 2010 Klemmer... forventningspress er noe dritt! Pust dypt, og VIT meg deg selv at det beste du gjør er mer enn bra nok. Knallbra er det! Flinka som studerer på annet språk og greier! Lykke til med innspurten før fredag, snart er den verste eksamen overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 1. desember 2010 #1566 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei Kongulo! Av og til må ein bare prioritera. Ta det viktigste først og la treningslysten komma etter kvert. Som regel kan trening vera eit fint avbrekk, men når det blir eit sted ein må "prestera" kan det ta på. Hvis du går og føler på at du ikkje løfter nok, ikkje går nok ned i vekt, etc...så blir treninga og ting rundt det i seg sjøl meir stress enn moro (er min erfaring). Kanskje du kan prøva noe anna form for trening, bare for å få et avbrekk? Det høres ut som du krever veldig mykje av deg sjøl- både faglig og på trening. Prøv å ikkje ver så streng med deg sjøl. Du har jo som du sjøl ramser opp, trent, spist riktig, gjort VELDIG mye. Kvifor du føler at du ikkje har blitt særlig sterkare no veit eg ikkje, men ting tar tid og du kjem ganske snart til å få eit dugelig hopp i det meste trur eg. Du har nedlagt enormt mye tid og krefter og kjem til å se veldig gode resultater...det er eg heilt sikker på. Men av og til så er ein ikkje på topp (kanskje spesielt når eksamen og migrene slår inn omtrent samtidig). Håper du får ei fin friveka/veker og eg er heilt sikker på at du kjem tilbake sterkare enn ever. Hjælpes då blir du sterk! Håper eg ikkje blei oppfatta veldig belærande no. Eg bare kjenner meg veldig igjen og ville gi litt oppbacking... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #1567 Del Skrevet 1. desember 2010 Godt å høre fra deg Håper du samler masse energi og overskudd denne uken. Og så senkes nok skuldrene litt etter fredagens eksamen. Så er du tilbake in no time! Hvis det er noen trøst, så har jeg det ganske likt som deg om dagen. Så vi er ikke alene om å være stresset, frustrerte, kvalme og eksamensleselei. Men snart er det ferie, og da skal vi kose oss Lykke til med lesing, og ikke minst lykke til på eksamen. Gjør ditt beste. Og husk at det alltid ordner seg på et vis Takk for det Sarah Det hjelper jo merkelig nok å vite at man ikke er alene, selv om det føles slemt :gjeiper: Jeg var helt uforberedt på stresset og kvalmen, har aldri reagert sånn før så jeg lurte på om det var noe galt.. Evt. om jeg var gravid som var kvalm hver formiddag, men det sjekket jeg og det er jeg heldigvis ikke enda Klemmer... forventningspress er noe dritt! Pust dypt, og VIT meg deg selv at det beste du gjør er mer enn bra nok. Knallbra er det! Flinka som studerer på annet språk og greier! Lykke til med innspurten før fredag, snart er den verste eksamen overstått! Takk for gode ord Aurelia! Du har jo rett! Og takk for det, en dag nærmere nå Hei Kongulo! Av og til må ein bare prioritera. Ta det viktigste først og la treningslysten komma etter kvert. Som regel kan trening vera eit fint avbrekk, men når det blir eit sted ein må "prestera" kan det ta på. Hvis du går og føler på at du ikkje løfter nok, ikkje går nok ned i vekt, etc...så blir treninga og ting rundt det i seg sjøl meir stress enn moro (er min erfaring). Kanskje du kan prøva noe anna form for trening, bare for å få et avbrekk? Det høres ut som du krever veldig mykje av deg sjøl- både faglig og på trening. Prøv å ikkje ver så streng med deg sjøl. Du har jo som du sjøl ramser opp, trent, spist riktig, gjort VELDIG mye. Kvifor du føler at du ikkje har blitt særlig sterkare no veit eg ikkje, men ting tar tid og du kjem ganske snart til å få eit dugelig hopp i det meste trur eg. Du har nedlagt enormt mye tid og krefter og kjem til å se veldig gode resultater...det er eg heilt sikker på. Men av og til så er ein ikkje på topp (kanskje spesielt når eksamen og migrene slår inn omtrent samtidig). Håper du får ei fin friveka/veker og eg er heilt sikker på at du kjem tilbake sterkare enn ever. Hjælpes då blir du sterk! Håper eg ikkje blei oppfatta veldig belærande no. Eg bare kjenner meg veldig igjen og ville gi litt oppbacking... Neinei, ikke belærende i det hele tatt.. Det er veldig godt med litt tid vekk fra veiing og måling og telling og løfting, merker jeg klarer å slappe av litt mer for hver dag som går uten. Ikke har jeg savnet det veldig heller, noe jeg er veldig glad for, var redd for at jeg skulle bli for opphengt i å måtte sjekke vekta og slikt. Regner med at jeg kommer sterkere tilbake senere ja! Og jeg har jo ikke dårlig tid! Det er noe jeg må minne meg selv på, for jeg vil jo så gjerne bli sterkest nååå. Men det hadde jo ikke vært noe morsomt, da hadde hele meningen vært borte.. Så da tar jeg det steg for steg I dag har jeg kost meg masse med mandariner og hjemmelagde "havre+blåbær+sjokolade"muffins! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. desember 2010 #1568 Del Skrevet 2. desember 2010 Sitter du der og koser deg med sånt aleina uten å dela oppskriften med oss???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #1569 Del Skrevet 2. desember 2010 Tja, det var improv-muffins! Jeg hadde så lite i skapene at jeg bare slang sammen noe, så selv om de ble gode så tror jeg de kunne blitt mye bedre om jeg hadde hatt f.eks kakao istedenfor nesquick.. Jeg slang sammen: Havregryn Nesquick Egg Lettmelk Litt mel Litt sukker Kanel Blåbær Da daaa! Ikke er de sunne heller, så det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 2. desember 2010 #1570 Del Skrevet 2. desember 2010 Det hørtes godt ut!! Har hatt så utrolig lyst på noe bakst i det siste, så det hjalp ikke akkurat med fristelsene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #1571 Del Skrevet 2. desember 2010 Haha, skyld på madam_mim som ba om oppskriften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 2. desember 2010 #1572 Del Skrevet 2. desember 2010 Masse lykke til på eksamen!! Ikke lenge til den verste er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. desember 2010 #1573 Del Skrevet 2. desember 2010 Bytter bare ut sukker med sukrin og nesquick med kakao så erre sunt nok for meg. YUM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 3. desember 2010 #1574 Del Skrevet 3. desember 2010 Lykke til i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #1575 Del Skrevet 3. desember 2010 Takk for det! Nervøøøs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #1576 Del Skrevet 3. desember 2010 Tror det gikk bra i dag jeg! Ble nok ikke 100%, men det hadde jeg heller ikke ventet. Nå er det bare å håpe at de er kjappe på rettingen, i fjor tok det 6 dager men det kan jo fort ta opp til tre uker. Nå skal vi snart ut og gå, og møte couchsurferen som skal være hos oss denne helga, det blir koslig! Så gleder jeg meg til julegavehandling i morgen, det er morsomst å handle gaver! Dessuten er det sikkert julepyntet nå, og da er det så koslig! Jeg har ikke vært ute av huset siden forrige helg, annet enn en kjapp tur for å låne kalkulator, så nå gleder jeg meg til å komme meg ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 3. desember 2010 #1577 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Så bra at du har en god følelse Så deilig å være ferdig med den! Ha en knallfin fredagskveld, K! Endret 3. desember 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. desember 2010 #1578 Del Skrevet 3. desember 2010 Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. desember 2010 #1579 Del Skrevet 4. desember 2010 Lørdag, førjul, julegaver, kos... its nice! Nyt dagen til det fulle og hent deg inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 4. desember 2010 #1580 Del Skrevet 4. desember 2010 Gratulerer med vel overstått eksamen! Nå kan du slappe av og senke skuldrene litt, håper jeg? Jeg ønsker deg en riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg