Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

Åh, jeg tror neste islandske slektning som kommer til Norge må ha med skyr til meg! :jepp: Her koster det jo 13 kr for 160 g skyr, galskap!! Og jeg syns Q-meierier kan finne på nye smaker snart. Litt smålei kan man si.

Og genialt at man kan handle på søndager.

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du blir lei, merker jeg blir smålei selv :fnise: Ellers så kan du jo bestille fra nammi.is, selv om det er litt mer jobb! Rotten hai og, bestill i vei! :ler:

Jeg kjeder meg, har gjort alt på leseplanen for i dag men kan jo alltids gjøre mer.. Skulle vært chat her for å kunne bruke enda mere tid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom og titta på den hjemmesiden! Og OJ til stort utvalg i feks skyr!!! Tror det tar liiiiitt lenger tid å bli lei der oppe enn her hjemme!

Jeg syns det er så morro å kikke på matvarer når jeg er i utlandet, for det finnes jo alltid et eller annet jeg ikke har sett før! Musli-barer i Alpene er jo typisk. De finnes jo her og, men ikke i samme utvalget :ler:

Hvordan er det å bestille skyr fra island da...? Få en stinkbombe på døren...? Sammen med en overraskende regning?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nyskjerrig på Musli-barer i Alpene :fnise: Jeg synes også det er morsomt å spise/drikke andre ting når man er i utlandet, helst ikke bare junkfood-kjeder som er overalt :gjeiper: Vi hadde litt problemer når vi var i Russland for rundt et år siden, der var det mye spesiel mat som ikke var spesielt god.. :gjeiper:

Hm, de sender visst all mat med express, så det skulle ta 3-12 dager, og det burde absolutt være nok. Du betaler visst alt på forhånd, men jeg vet ikke hvordan frakt-kostnadene er jeg, vi var på såpass regelmessige besøk til Island at det vi ville ha ble kjøpt med hjem igjen. Jeg anbefaler Islandsk påske-egg til påsken! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nyskjerrig på Musli-barer i Alpene :fnise: Jeg synes også det er morsomt å spise/drikke andre ting når man er i utlandet, helst ikke bare junkfood-kjeder som er overalt :gjeiper: Vi hadde litt problemer når vi var i Russland for rundt et år siden, der var det mye spesiel mat som ikke var spesielt god.. :gjeiper:

Hm, de sender visst all mat med express, så det skulle ta 3-12 dager, og det burde absolutt være nok. Du betaler visst alt på forhånd, men jeg vet ikke hvordan frakt-kostnadene er jeg, vi var på såpass regelmessige besøk til Island at det vi ville ha ble kjøpt med hjem igjen. Jeg anbefaler Islandsk påske-egg til påsken! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russisk mat er jo fantastisk??!!! Men joa, du kan havne i ein ond kål-sirkel om du er uheldig.

Mye festlig på den sida...mose for eksempel? Heheh.

Eg vil definitivt dra til Island på Skyr-ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant faktisk veldig lite god russisk mat.. Mye kjøttpaier og slikt, og supper. Men kan hende at vi er kresne også da :gjeiper:

Du har guide/gratis overnatting/trening hvis du tar deg en tur hvertfall ;)

Aktiviteter

Dietmar's nybegynnerprogram.

Uke 1. Dag 1.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6198.0 kg

YTWL

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Militær situps

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

Knebøy

50.0kg x 7.0

55.0kg x 6.0

60.0kg x 5.0

65.0kg x 4.0

65.0kg x 4.0

67.5kg x 3.0

67.5kg x 3.0

Benkpress medium grep m. stopp

32.5kg x 6.0

35.0kg x 6.0

37.5kg x 5.0

37.5kg x 5.0

40.0kg x 3.0

40.0kg x 3.0

Halve markløft (Stiff-legged deadlift)

20.0kg x 8.0

20.0kg x 8.0

22.5kg x 8.0

22.5kg x 6.0

Foroverlent roing m. stang

35.0kg x 12.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Foroverlent sidehev

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

Rotator cuff

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

Lår curl liggende (bakside lår)

7.0kg x 12.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 8.0

Uvant med så mange set i knebøy, ble småtungt men ikke noe problem. Benkpressen var veldig lett. Ble skikkelig skjelveben etter alle benøvelsene! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Start, 11.10: 73,6kg

2000/2300kcal:

15.10: 72,6kg (-1,0)

18.10: 72kg (-0,6)

21.10: 72kg (0,0)

25.10: 71,8kg (-0,2)

2100/2400kcal:

28.10: 72,1kg (+0,3)

01.11: 71,8kg (-0,3)

04.11: 71,6kg (-0,2)

08.11: 71,4kg (-0,2)

Så lenge det går nedover er jeg fornøyd! :) Nå er det opp på 2200/2500!

Uke 5. Mandag.

Trening: Styrke. Uke 1, dag 1.

Mål: 2500kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

2 små grove brødskiver m. 1 egg

5 Mandler

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

Havregrøt laget på 50g havregryn, 2dl melk + vann.

200g Skyr

1 Eple

1 Banan

10g Solsikkekjerner

Middag:

15 biter Sushi (ca)

2 glass Hvitvin

Totalt: 2514kcal.

Gleder meg til middag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se eg slår til på det. Eg vil ri på islandshestar :)

Lett benk, jah...hadde vært på intensiven sjøl :gjeiper:

Ka er ein militær sit-up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo:

Militærsitups er knærne ut i 90grader, så høyre albu til venstre kne og motsatt :) Bare en random jeg valgte i dag, står bare "Mage 3x30" i programmet, så da kommer jeg til å variere litt!

Litt moro med benkingen, blir plutselig mye tyngre når man har smalere grep, og har med stopp i bunn! Fint med variasjon i programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig å kunne spise masse, når mat er så godt som det er..? :nigo:

Si ifra hvis du drar til Island madam_mim, så henger jeg meg på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trives overraskende godt med å spise mye nå! :fnise: Husker når 1600 var så mye mat at jeg gikk halvkvalm hele dagen.. Men jeg har nok blitt mye flinkere til å velge hva slags mat som skal fylle opp kcalorier også! Selv om det er mest sunt så er det jo en del oljer og karbohydratkilder, som har mye kcal selv i små mengder.

Gjør det! :nigo: Vi skal sikkert få lagt inn litt løping også, for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi skal arrangera KG-treff på Island :mrgreen: Er lett med, elsker å dra til artige land som ikkje er alt for varme... Ka årstid er å anbefala med tanke på optimale treningsforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! :nigo:

Tja, det er aldri ordentlig varmt her, når de hadde varmerekord sommeren 2009 var jeg kjempefornøyd for da trodde jeg sommeren endelig hadde begynt.. Da kom temperaturen opp mot 26 :gjeiper: Vanligvis ligger temperaturen på sommeren rett under 20 grader, selv om det virker litt kaldere med vind.

Vind er det hele året rundt, lite snø (det ligger hvertfall sjeldent lenger enn noen dager, her i byen), men også sjeldent veldig kalde temperaturer. Det bare virker kaldt pga. vind :gjeiper:

Haha dette var god reklame.. Det er egentlig bare relativt få svingninger her, sjeldent veldig kaldt eller veldig varmt liksom.. :) Ang. hva som er best for trening, så spørs det jo helt hva vi vil gjøre. Styrketrening her kan jo gjøres når som helst, løping også selv om det selvfølgelig er mer komfortabelt på sommeren :)

Ang. ridning så har jeg få kontakter der, men det skulle ikke vært vanskelig å finne noen som har dagsturer el. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå lagune, Skyr-testing, islandshestar og styrketrening, samt shopping så er eg fornøyd. Leste et sted at det var fint å sykla på sagaøya?

Høres for øvrig ut som det er varm sommar i forhold til der eg bur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -Sarah-

Så kult at du er i gang med nytt program da, Kónguló! Spennende :Hehe: Lurer litt på hvorfor du øker inntaket? Skal du øke til du begynner å gå opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det er veldig gjennomførbart Madam_mim! :) Fant et par fine sider med forskjellige turer her i nærområdet (så vi ikke trenger å kjøre til nord-island liksom) som ikke hadde så verst pris heller.. :) Ang. sykling så er jeg ikke sikker. B sier at de prøver å lokke turister hit, og gjøre tilbudene bedre, men det er ikke spesielt bra enda. Men det kan godt hende at det er noen bra steder, bare at vi ikke helt har fått det med oss (som ikke er veldig usannsynelig, siden vi ikke har lett etter det :fnise: )

Helt enig Sarah! (Du må jo nesten bare slenge deg med på KG treff da, siden du har så forhold til landet :nigo: ) Jeg skal øke til jeg finner vedlikehold/der jeg legger på meg, så jeg har funnet ut -once and for all- hvor mye jeg burde spise! :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sykla trengs vel strengt tatt bare ein sykkel og termos? :) Men hest er best ingen protest, så syklinga er ikkje så viktig :mrgreen:

Ja men då kjem vi til våren ein gang då :) Synst eg vi skal. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vokste opp med hest og red vel før jeg kunne gå, så jeg er veldig entusiastisk til en ridetur! Blitt lenge siden sist, siden jeg flyttet ut.

Det synes jeg absolutt dere skal! :) Finne noen lavpris billetter og ta en tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...