Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #1261 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Haha, ellers er det bare å "herme" hvis jeg lager noe du syns ser godt ut Vi hadde laksewok her om dagen, det kan jeg anbefale - selv om jeg egentlig ikke liker laks! - Jeg heller nok mot et Dietmar program, fra styrkeløft sine sider. Da blir det fullkrops, og 3 dager i uka som nå, men med færre isolasjonsøvelser, flere set og færre reps. Spennende hvertfall! Meh jeg har hatt småvondt i ryggen innimellom i det siste, fordi stuebordet vårt er for lavt for at jeg kan sitte der og jobbe Men jeg gjør det jo uansett, og merker det i korsryggen, men det har alltid gått fort over så det har liksom vært greit. Nå de siste dagene har det ikke gått over, og jeg har svakt vondt der nesten hele tiden.. Ikke når jeg går, står eller jogger, men spesielt når jeg sitter eller ligger. Merker heller ikke noe mer til det når jeg trener eller har trent, men jeg tror kanskje det ikke blir bedre fordi jeg trener tungt uten å la ryggen fikse seg helt først. Er uansett ikke noe "farlig", er ikke spesielt vondt, bare irriterende, men jeg får se om jeg må droppe trening i morgen eller ikke. Jeg gidder ikke dra på meg skade fordi jeg ikke gidder å hvile.. Ellers må jeg skryte litt av meg selv i dag! Jeg løp 4x4 intervaller på morgenen, så har jeg bakt 3 brød, satt på og hengt opp 2 runder med klesvask, lest til prøve og tatt notater fra forelesning Ikke ofte jeg har så mye energi altså! Endret 26. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 26. oktober 2010 #1262 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nybakt brød høres godt ut! Har jeg siklet på lenge, men har enda ikke giddet å handle mel osv... Og effektive dager er herlig! jeg skal ha en slik en i morgen...fryktelig god på å utsette ting. De øvelsene du kjører nå- disco move feks- hva er det..? Du høres forresten sterk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1263 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei loxodonta! Takk for det! Ja det tar litt tid å bake, men det er jo litt koslig også! Så baker jeg bare en gang i uka og så har vi i fryseren i hvertfall en uke. Disco-move, ytwl og rotator cuff er alle skulderøvelser, for aktivering og styrking av forskjellige muskler inne i skuldrene. Jeg trenger litt ekstra trening "inni" der, pga. en svakhet som gjør at den venstre detter ut av ledd i noen rare vinkler. Jeg håper på å få den sterk nok til at jeg slipper å bekymre meg over at den skal dette ut bare jeg snubler mens jeg er ute og løper :gjeiper: Tror ikke det blir trening i dag desverre.. Korsryggen er stiv, så jeg tøyer og slikt men den er ikke 100% bra, så jeg tror jeg utsetter trening til i morgen for å være på den sikre siden.. Litt kjedelig siden jeg ikke har noen andre planer i dag annet enn studier, men ganske fult opp de neste par dagene, men det får bare gå.. Så da er det bare å håpe at det løsner opp i løpet av dagen! Uke 3. Onsdag. Trening: Ingen. Mål: 2100kcal. Frokost: 1 Proteinshake m. melk 1 Glass juice 1 stort grovt knekkebrød m. ost og aurk. 100g Skyr Vitaminbjørner Tran Lunsj: Havregrøt laget på 50g havregryn og 2dl melk + vann. 1 Eple 200g Skyr Middag: 150g kylling m. salat av: 200g brokkoli tomat, agurk, kinakål Sopp stekt i smør. Ovnsbakte poteter. Olje til steking. Totalt: 2099kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #1264 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvorfor et edderkopp-navn? (for det er vel det..? :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1265 Del Skrevet 27. oktober 2010 Haha ja det er det Jeg syns det er ett så søtt ord, og jeg bor på Island så jeg tenkte et islandsk navn var passende. Også ville jeg bytte ut det gamle navnet mitt, for det har jeg brukt så lenge og på så mange forskjellige steder. Så nå er jeg Kónguló! (Pft, jeg fant ingen edderkopp smiley! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #1266 Del Skrevet 27. oktober 2010 stilig! Husker du sa en gang at du bodde på Island, så trodde det var noe islandsk over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #1267 Del Skrevet 27. oktober 2010 Forresten- hvordan er treningsbølgen der borte? Hva er bra og dårlig med Island? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1268 Del Skrevet 27. oktober 2010 Haha tja, hva skal jeg si til det.. Her i byen (Reykjavik) ser man nesten ikke overvektige folk, trening er veldig populært (man ser joggere overalt)og det er relativt mange treningssenter for en såpass "liten" by. Men Island har visstnok en høy andel overvektige, men de bor ikke i hovedstaden, men heller i småbyene rundt om i landet (dette har jeg ingen kilder på altså, dette er bare hva flere har sagt). Men jeg har heller ikke merket noen negative holdninger mot overvektige, så jeg håper ikke det er grunnen til den skjeve fordelingen.. Syns det virker veldig merkelig med denne fordelingen, og jeg føler meg kjip som i det hele tatt skriver om det, så jeg håper det bare er innbilning av de som har påpekt det, og ikke en reell forskjell.. Ellers er Islendingene veldig koslige, varme og avslappet og blir ofte sammenlignet med danskene. De som kommer hit kommenterer på den gode stemningen her, og at de føler seg veldig velkomne og avslappet. Nå er det jo også veldig billig her om man har norske penger, men Island er fortsatt et relativt dyrt land å bo i, og var jo på topp i Europa over dyre land før økonomikrisen. Også liker de å spise rotten fisk og hai, og sure geiteballer og andre koslige ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. oktober 2010 #1269 Del Skrevet 27. oktober 2010 Island Er det noen øvelser du kan gjøre for å styrke korsryggen? Planken eller noe? (Åh søren, kom på at jeg glemte planken i dag!). Håper du blir bedre i løpet av dagen hvertfall! Jeg synes liksom at jeg spiser mer enn deg, men færre kcal. Håper ikke jeg teller feil!! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1270 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ja! Island! Tar jo planken og får ellers styrke fra bøy og mark, så jeg tror styrken er grei sånn sett, er nok mer at jeg har en dårlig sittestilling i flere timer daglig når jeg studerer hjemme.. Blir fort mange timer i feil vinkel for korsryggen! Hm, tar du med alt av olje og smør som du bruker? Tran? Det blir fort noen hundre kcal ekstra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #1271 Del Skrevet 27. oktober 2010 God reklame for Island her! Jeg har blitt mye mer forsiktig med oljeflasken nå når jeg steker enn tidligere. Husk at en ss er nesten 100 kcal (97 visstnok, soyaolje) Skal man steke masse grønnsaker og ovnsbakte poteter, går det fort noen ss. 4-5 ss og man har en middag liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1272 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ja jeg fikk litt sjokk jeg også Men jeg har aldri brukt spesielt mye, var mere det at hvis jeg steker potetbåter i litt olje, og steker karbonadedeig i litt olje, så var det plutselig 200-300kcal ekstra på middagen! Og hvis jeg da ikke teller med de men legger meg på et nivå jeg tror er akkuratt passe, så kan det jo bli veldig feil.. Det er jo ikke noe problem om man ikke er veldig spesifik i kcal inntak, men det er jo jeg om dagen.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1273 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ææh godteri-cravings, første gang på to uker! Det har jo gått litt for lett til nå, så det skulle vel bare mangle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. oktober 2010 #1274 Del Skrevet 27. oktober 2010 God reklame for Island her! Jeg har blitt mye mer forsiktig med oljeflasken nå når jeg steker enn tidligere. Husk at en ss er nesten 100 kcal (97 visstnok, soyaolje) Skal man steke masse grønnsaker og ovnsbakte poteter, går det fort noen ss. 4-5 ss og man har en middag liksom Whatt!!?? Å, nei :dåne: Vilikkevite-vilikkevite-vilikkevite ___________ Takk for svar Kongulu Du skal ikke se bort i fra at det kommer noen flere spørsmål etterhvert Jeg syns også du skal melde deg inn i styrkeløft-klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #1275 Del Skrevet 27. oktober 2010 Bare hyggelig! Jeg svarer gjerne på det jeg kan Opprett gjerne en treningsdagbok, så kommer sikkert flere av oss RYP'ere ( ) og følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #1276 Del Skrevet 28. oktober 2010 Vekt: Start, 11.10: 73,6kg 2000/2300kcal: 15.10: 72,6kg (-1,0) 18.10: 72kg (-0,6) 21.10: 72kg (0,0) 25.10: 71,8kg (-0,2) 2100/2400kcal: 28.10: 72,1kg (+0,3) Hmf, håper det bare er vann etter at jeg økte matinntaket! Vil ikke stresse med det enda hvertfall Uke 3. Torsdag. Trening: RYP. Uke 5. Dag 14. Mål: 2400kcal. Frokost: 1 Proteinshake m. melk 1 Glass Juice 300g Skyr 1 stort grovt hjemmelaget knekkebrød m. ost og agurk Tran Vitaminbjørner Lunsj: Havregrøt laget på 50g havregryn, 1dl melk og vann. 1 Proteinshake m. melk 1 Eple Middag: Omlette laget på 3 egg, 2dl melk. 200g Brokkoli 100g Tomat 2 grove hjemmebakte brødskiver med litt smør. Olje til steking. 1 Eple. Totalt: 2404kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #1277 Del Skrevet 28. oktober 2010 Aktiviteter 1) Vekttrening Varighet: 1 t Totalt løftet: 5180.0 kg YTWL 2.0kg x 20.0 2.0kg x 20.0 Disco-move 10.0kg x 20.0 10.0kg x 20.0 Markløft 60.0kg x 8.0 80.0kg x 4.0 60.0kg x 4.0 60.0kg x 4.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 40.0kg x 8.0 55.0kg x 3.0 55.0kg x 3.0 50.0kg x 4.0 52.5kg x 4.0 Foroverlent roing 17.0kg x 4.0 17.0kg x 4.0 17.0kg x 4.0 Sidehev (To armer om gangen) 10.0kg x 4.0 (S) 10.0kg x 4.0 (S) 10.0kg x 4.0 (S) Rotator cuff 10.0kg x 10.0 (S) 10.0kg x 10.0 (S) 10.0kg x 10.0 (S) Smalbenk 45.0kg x 4.0 45.0kg x 4.0 30.0kg x 12.0 Bicepscurl stående 12.0kg x 4.0 12.0kg x 4.0 Usj dårlig dag i dag! Trente alene, og korsryggen er fortsatt stiv, så dette gikk ikke så bra.. Markløften var uvanlig tung i dag, så jeg tok ikke sjangsen på å fortsette med 80kg og kanskje ødelegge korsryggen mer, så da tok jeg heller noen lette set med 60kg, bare for å ha gjort noe.. I benkpressen skulle jeg egentlig ta 3 set med 4 reps av 52,5kg, men jeg klarte å legge på feil Tar 2 set med 3 reps på hver, tørr ikke prøve den siste rep'en når jeg ikke har spotter og det føles ut som om det ikke kommer til å gå. Blir skikkelig skuffa og misfornøyd, og har mest lyst til å bare gi opp treninga for dagen. Tar av litt vekter for å heller ta et set på 50kg, tar ett lett set med 4 reps der, og ser så at de små skivene jeg har tatt av var 2,5kg og ikke 1,25kg.. Da var det kanskje ikke så rart alikevell! Lett irritert legger jeg på riktig, og tar 4 reps på siste settet. Resten gikk veldig greit og fint, tok et siste set med flere reps i smalbenk bare for å kjenne det skikkelig i triceps. Det er uansett mest fristende nå og kutte ut neste uke med RYP og gå rett på deload.. Jeg er sliten i kropp og hode, korsryggen er stiv og jeg har ikke lenger lyst til å gå og trene. Jeg vet jeg ikke kommer til å få til de siste øktene (bøy og mark) med riktig teknikk, og har derfor ikke spesielt lyst til å prøve de heller. Har mest lyst til å ta en uke fri, bli helt bra i korsryggen og så begynne på noe nytt. Samtidig føler jeg det er kjipt å "gi opp" sånn på slutten når det begynner å bli tungt.. Evt. kan jeg justere kraftig ned knebøy og markløft, og heller legge meg på rundt 70kg de siste par øktene, bare for å gjøre noe selv om jeg ikke følger progresjonen. Vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 28. oktober 2010 #1278 Del Skrevet 28. oktober 2010 Bra økt! Pass på korsryggen nå, jenta. Tror defintitivt ikke det er en dum ide å kutte ut knebøy og mark til den er helt bra igjen. Kanskje bedre det enn å risikere at den blir mye verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #1279 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg syns jeg er flink som kutter ned på markløften og slikt altså! Selv om det går, og kunne gått å ta alle 3 set'ene, så tok jeg det heller med ro. Det er fremgang for min del Tror det blir til at jeg ser det ann til neste økt, er korsryggen helt bra så justerer jeg ned knebøy og tar økta, er den ikke det så kutter jeg ut knebøy og heller bare tar de andre øvelsene. Det virker som den beste måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 28. oktober 2010 #1280 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja, du var absolutt veldig flink som kutta ned på markløften! Cred til deg for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg