Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

Da har jeg fått roet ned tankene ang dagens sprekk, og fått anledning til å lese i boken din :)

Bra styrkeøkt ser jeg! Føler du at det er bedre med 8 reps i forhold til 12? Og så må det jo være såå gøy å klare tyngre vekter for hver gang!! :bolledeig: Haha, kjedelig lett, tøffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mye mer glad i 8 reps enn 12 :fnise: 12 blir så langtekkelig og utholdenhets-tung (om det er ett ord!), mens 4-8 reps er tungt-tungt. Selv om man må slite mer (syns jeg) der og da, så er det fortere over og deiligere etterpå, pluss at jeg føler meg tøffere med høyere vekter :lol:

Ja jeg har nesten lurt på å gå opp på vektene litt, siden det ikke blir noen "nye" vekter før i uke 5. Opp til da har jeg klart alt tidligere. Men jeg regner med at uke 5-6 blir tungt nok, så jeg får heller justere opp neste gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Ser den med utholdenhets-tung!

Kanskje du er litt ekspert på Mylog? Lurer på hvordan man registrerer antall sett? Og hva betyr de pilene (opp og ned) og bokstavene bak treningen (F DS S RP N)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig ekspert men.. For antall sett skriver du KG - REPS og så trykker du på + tegnet til høyre. Da legger de på en rad til. Pilene er for å flytte sett opp eller ned i rekkefølgen, hvis du kom på at du gjøre noe før eller etter f.eks. Bokstavene er jeg ikke heelt sikker på. F er failed, S er superset, RP er rest-pause, resten vet jeg ikke.. Jeg bruker egentlig bare superset knappen :gjeiper:

Morn morn! Sen morgen her, jeg hadde jentekveld med "svigersøster" i går, og vi satt oppe til langt på natt og drakk rødvin og strikket gensere og pratet! Kjempekoslig :) Så da ble det to små vinglass på meg, men det var med i "budsjettet" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh vektene våre har kommet! :nigo: Da bli frokost forskyvet og vi stikker rett og henter! :trene:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa :nigo: De hadde ikke alt, så vi mangler et par 2,5kg og 5kg's plater, men vi har nok til at vi klarer oss fram til neste shipment neste uke! Så nå er en snekker-kompis her og hjelper oss med å sette opp buret, for vi har ikke kunne feste det sammen før vi visste nøyaktige målinger på stanga osv. Første trening i hjemmegymmen blir altså i morgen! :trene:

Og bilder kommer når vi har fått satt det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig! Nesten hvertfall! Nå mangler vi bare å skru på hektene på de ytterste stolpene, hvor vi skal legge stanga før knebøy og benkpress. Vi må nok også flytte stengene litt ned, siden jeg klinker borti hvis jeg går skikkelig dypt når jeg bøyer. Men det er ikke noe problem å fikse på!

http://img.photobucket.com/albums/v729/Shamim89/DSC_0027.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v729/Shamim89/DSC_0025.jpg Kompisen vår som hjalp til ville også være med på bildet :fnise:

http://img.photobucket.com/albums/v729/Shamim89/DSC_0029.jpg

Det er et rør overst for chins og pullups, ellers stenger for å redde oss hvis vi detter og hekter til å legge stanga på.

Jeg syns nå det ser awesome ut :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det treningsrommet deres blir skikkelig kult!

Så deilig og ikke engang behøve å gå ut døra for å trene. Nå finnes det ingen dumme unnskyldninger for å kutte ut øktene lenger, hvis det ikke er noen reelt gode grunner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vi kunne ikke motstå å prøve de ut i kveld.. :fnise: Mye fordi vi tror vi får dårlig tid i morgen, og kanskje derfor må hoppe over en økt og det vil vi jo ikke! Så da ble det en sen økt, fra rundt 22.30 - 00.00.

RYP. Uke 2. Dag 5.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 35 min

Totalt løftet: 5016.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Markløft

60.0kg x 8.0

60.0kg x 8.0

60.0kg x 8.0

80.0kg x 1.0

Benkpress

20.0kg x 12.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Smalbenk

30.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

Foroverlent roing

14.0kg x 8.0

14.0kg x 8.0

Sidehev (To armer om gangen)

7.5kg x 8.0

7.5kg x 8.0

Bicepscurl stående

9.0kg x 8.0

9.0kg x 8.0

Rotator cuff

7.5kg x 12.0

7.5kg x 12.0

Alt lett og fint.. :) Ble litt surr med håndvektene, for de er litt kjipe å snurre av og på for å få riktig vekter, og det ble 7,5 istedenfor 7 på sidehev f.eks. Men men! Kommer til å bytte bicepscurl m. hantlers og foroverlent roing med bicepscurl m. stang og foroverbøyd roing m. stang, bare for enkelhetsskyld.

B sitt program var på 3 sett med 8 reps av 80 i markløft i dag, og på slutten av siste settet hans kunne jeg ikke motstå å prøve :lol: Kjente litt på den, og dro en lett og fin rep! Tangering av pers der, og sist gang var det tuuungt. Så litt fremgang altså!

Nå er det natta her tror jeg :nigo:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si det frister litt å lage treningsrom selv... må være utrolig greit å bare kunne stikke hodet innom får å ta noen reps når man har tid! Får jeg mann og barn og Volvo må det absolutt vurderes å ofre et rom til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! 80kg var forrige markløft persen min fra februar/april, og da var jeg ikke klar for så tunge vekter så teknikken ble ikke helt bra.. Har derfor holdt meg unna, men når jeg kjente på vektene i går og så det ikke kom til å bli noe problem så måtte jeg bare prøve :nigo: Håper på å komme meg til 90 i pers i løpet av året, og det ser lyst ut nå!

Utrolig deilig (sier jeg nå, etter en økt der) med eget treningsrom! Bare det å slippe å dra seg ut døra er spesielt godt :gjeiper: Det eneste "negative" nå er at jeg har lyst på et program hvor jeg kan trene flere ganger i uka enn 3 :fnise: Får se om ikke jeg gjør det etter første eller andre runde med RYP. Nå har ikke jeg verken barn eller volvo, så her kom treningsrommet først :lol:

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer inn dette fra tidligere i boka, så jeg holder fokus litt ;)

Dette vil jeg oppnå før 2011:

Knebøy: 80kg x 4

Markløft: 85 x 4

Benkpress: 55 x 4

Jeg husker ikke om jeg sjekket RYP før jeg skrev dette, men det er litt morsomt for dette er akkuratt hva jeg kommer til å ligge på om jeg følger progresjonen i programmet. Akkuratt nå virker det overasskende mulig, så jeg får holde på positiviteten :nigo: Poenget er vel ikke at jeg skal klare det i starten av programmet, får jo håpe jeg øker litt på de neste par ukene også :trene:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg skal også skaffe meg treningsrom når jeg får mann, barn, hus og volvo! Foreløpig mangler jeg bare mann, barn, hus og volvo.

Så bra med konkrete mål! De klarer du vel lekende lett etter noen uker med RYP :jepp:

Hatt en fin dag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...