Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Haha ja! :nigo:

Jeg er jo så glad i faste rutiner -kanskje spesielt når det kommer til mat og trening- og jeg har gledet meg i et halvt år nå til å innføre ekte islandsk skyr med proteinpulver, nøtter, frukt og rosiner som et måltid! :sikle:

Men nå som det nærmer seg så begynner jeg også å bli smånervøs da. Jeg har jo ikke fysisk gått på universitet før (bare tatt årsstudium over nett), og dette er i tillegg i et annet land med undervisning på et annet språk. Og så vet jeg at både pappa og mamma og søster gjerne vil at jeg skal bli her, så da har jeg i tillegg litt dårlig samvittighet :gjeiper: Men ikke noe alvorlig (enda hvertfall!), gleder meg mest!

Fint vær her i dag! Så da blir det morgentur så fort pappa våkner og så en lavpuls jogg senere i dag, før vi skal på stranda med noen venner etter jobb :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aktiviteter

1) Jogging

Varighet: 47 min

Distanse: 6000.00 Meter

2) Gåing

Varighet: 37 min

Distanse: 4000.00 Meter

Shubaduu. Nå intas frokosten min, havregrøt m. alt godt, så skal man på stranda :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakkar du islandsk? Imponerande!

Har bare smakt skyr naturell som finst her, er den "opprinnelige" islandske veldig forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok til å klare meg hvertfall! Er bare litt sjenert :fnise: Men forstår alt når noen snakker, så regner med det ikke blir noe problem..

Ja den norske blir så syrlig og "fake", selv om jeg ikke har smakt den naturelle. Kanskje den er bedre? Og på island har de skyr i alle mulige smaker (uten at det blir unaturlig), min favoritt er pære, smaker som pæreis! :nigo:

Jeg spiste bringebær og jordbær med vanilijekesam på stranda i dag, og følte meg flink! Og så kom jeg hjem og spiste en liten skål med is.. :fnise: Bada har jeg og, i 16+/- grader! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å bytte navn, og så begynne ny dagbok når vi har flyttet.. :) Dette navnet er et jeg har brukt overalt på nettet i mange år, og det er veldig gjenkjennelig, så det var på tide med noe nytt!

Random info of the day! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jogging

Varighet: 50 min

Distanse: 6000.00 Meter

Mere sone 2 fylling! Nå koser jeg meg med litt fullkornsblanding, grønn te og eple til "dessert" :nigo:

Nå har jeg søtt navn og avatar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Nå ser det ut som om det begynner å bli litt mer liv i dagbøkene igjen. Vært stille en god stund nå!

Kult navn du har byttet til. Hva betyr det egentlig?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det begge to! :) Det er islandsk og betyr edderkopp :fnise: Super-oppfinsomt!

Morgenturen er gått, etter kaffen skal det jogges og når B kommer hjem fra jobb skal vi trene styrke! I kveld blir det taco og Predator og huset for oss selv :nigo: Også skal jeg "bake" superawesomegode kaka i kveld for grillkveld i morgen; halvt ostekake, halvt hvit sjokolade m. bringebær i! Denne gangen skal jeg prøve å legge i litt smeltet mørk sjokolade også for litt variasjon og pent mønster :sikle:

Jeg er glad det er litt aktivitet her igjen! Har følt meg litt ensom (og kanskje litt kjip :fnise: ) som sitter på treningsdagbøkene på KG i sommerferien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Gåing

Varighet: 37 min

Distanse: 4000.00 Meter

2) Jogging

Varighet: 34 min

Distanse: 4500.00 Meter

4x4 var tungt i dag! Vi prøvde en ny løype siden vår "vanlige" blir brukt i et sykkelløp, og den nye vi prøvde var utrolig bratt hele veien! Jeg kunne gå i normalt tempo og fortsatt være i sone 3 liksom :lol: Så da ble det ikke så langt, men veldig effektive intervaller uansett!

Nå til dagens første måltid, havregrøøøt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logger du 4X4 som jogging? Det såg så lenge ut, på min 4X4 var det alltid 28 minutter (4min løp tre min pauseX4). Eller tar du med oppvarminga og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med oppvarming også, 6 min :) Gidder ikke å logge det ved siden av, og her skal all trening telle med :fnise:

Jogger 4x4 to ganger i uka nå, og lavpuls 2-3 ganger.. Er ikke like flink på å si hva som er hva ser jeg :gjeiper:

Men så baila vi fra styrketrening da.. :sjenert: Jeg er skikkelig sliten, så vi tok oss fri. Jaja, styrke på søndag isteden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jogging

Varighet: 20 min

Distanse: 3000.00 Meter

Kort rolig jogg for å fylle opp sone 2, ferdig! :lol:

Nå er det kaffe og sjokolade til frokost, supersunt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å ikke være fyllasjuk og sliten etter en lang natt på fest :lol:

Jeg har bestemt meg for å finne kcalori behovet mitt etter vi har flyttet til Island. Jeg er så lei av å ikke vite hvor jeg skal legge meg på inntak, for jeg har jo ikke noe problem med å begrense meg eller øke litt, men jeg har jo ikke peiling på hvor jeg burde ligge! Nå har jeg jo ligget på 1000, 1600, 1800, 2000 og 2200, og jeg har ikke sett noe forskjell på vekta. Jeg har ingen tro på at jeg bygger masse muskler, så jeg kan ikke ha truffet riktig enda (selv om noe selvfølgelig har skjedd det siste året)..

Jeg gleder meg ikke akkuratt, for da må jeg kunne gå opp litt, og bruke noen uker på å finne riktig balanse, men bare jeg klarer det så slipper jeg alt dette styret fram og tilbake.. Jeg lurer litt på hvor jeg skal legge meg, om jeg skal ta i og legge meg på 3000, bare for å være sikker på at jeg går opp så jeg kan justere ned, eller hva.. *sigh* Jeg er så lei av dette. Jeg burde jo ha sett en vektnedgang på alle de ukene jeg lå på 1600 og 1800 og 2000, men jeg har jo ikke gått ned noe. Jeg kan ikke tro at jeg må ned lavere, for da ligger jeg laaangt under alle anbefalinger og kalkulatorer. Men det høres også helt feil ut at jeg må spise mer for å gå ned, det er jo ikke veldig logisk.

:grine::murvegg: :slåss:

Det var ukas lange rant.. Hvis jeg hadde kjøpt et diett-opplegg hos Eirik Sandvik eller Børge Fagerli (eller noen andre om noen har tips), hadde de hatt peiling på dette og kunne hjulpet, eller måtte jeg gjort akkuratt det samme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne http://www.thedietdiary.com/diet/nutrition/NASdietPlan.html skal jeg ligge på 1600, ifølge Mifflin's skal jeg ligge på 1800, i følge iform og mylog skal jeg ligge på 2500+..

Det er jo rart om jeg skal trenge så veldig mange flere kalorier enn den "vanlige" 73kg jenta, så jeg lurer jo på å legge meg på 1600 om dagen en stund og se hva som skjer da.. Men så er jeg også redd for å spise alt for lite, og derfor merke det på energi og styrke. Hmf.

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert, men siden du trener såpass mye og du ønsker å bygge muskler, så ville jeg lagt meg på 2500 +, var jeg deg. Ihvertfall til å begynne med. I underskudd bygger du ikke muskler, og itillegg trenger du godt med energi for å møte studenttilværelsen på best mulig måte.

Kanskje du kan begynne på det, og hvis du ser at du ikke behøver så mye er det jo bare å legge seg på noe mindre etterhvert..?

Hvis jeg hadde ligget på 1600 i døgnet hadde jeg neppe fungert veldig godt, tror jeg.

Du skriver "den vanlige jenta" på 73 kg; trener ikke du litt mer enn gjenomsnittet, tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er veldig usikker så ville eg lagt meg midt i mellom (ca 2000-2500) og avventa.

Disse ekspertane kan kanskje hjelpa deg, har sikkert lassevis av erfaring med andre folk med liknande utgangspunkt som deg. Men uten å ha testa deg ordentlig veit dei jo ikkje ka akkurat du treng av kalorier...? No veit eg ikkje ein gang korleis dei tester slikt, så eg kjenner meg ganske på jordet. Den beste måten er jo å kjenna etter sjøl,men forstår jo at det ikkje har fungert for deg.

Kanskje kroppen din bruker veldig lang tid på åreagera, sånn at du må holda deg på eit nivå ganske lenge før du merker forskjell?

BTW: Vi veier omtrent det samme og eg treng minst 2000 dersom eg i det heile tatt skal orka å gjennomføra dagen. Då ligg eg i underskudd, og går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Yoga! :) Jo det er sant, jeg trener jo mer en gjennomsnittet. Det høres jo mest logisk ut at jeg legger meg på 2500 el. og så heller justerer ned hvis jeg går opp. Men det er skummelt med så mye mat.. :fnise: Men det er jo egentlig bare å prøve!

Jeg gleder meg så veldig til å komme tilbake til hverdagsrutiner, tung trening og sunn mat! Det er så vanskelig om dagen med mye reising rundt omkring, ingen tunge vekter og masse "fellesspising" (masse unnskyldninger ja, men men).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom du mellom madam_mim! Ja jeg har også tenkt litt på det med tid, at kanskje det tar lang tid før kroppen "tørr" å slippe når jeg har justert opp/ned.. Jeg vet heller ikke om de kan teste og isåfall hvordan de gjør det, derfor jeg er litt skeptisk til å bruke masse penger på det.. Men det er jo noe jeg burde klare å finne selv, med litt eksperimentering. Jeg har jo ligget såvidt på 2200 i et par uker i sommer, men det var med dårlig kosthold og mye mere aktivitet enn vanlig (tung fysisk jobb + ekstra løping) så det har nok gått litt opp-i-opp..

Tusen takk for innspill dere, også info om hvor (sånn ca.) dere ligger! Det er godt å se noen som ligger på litt mer enn 1600 om dagen, som man ser mest av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- kjenner litt igjen tankene dine, ja. Synes også det kan være skummelt med masse mat, men det hjelper jo på at mat er veldig godt. ;)

Det som er veldig greit, men også veldig lett å glemme, er at det tar ganske så lang tid å legge på seg. Det er jo ikke slik at vi spiser masse en dag eller to for deretter å våkne opp 10 kg. tyngre, selv om en innimellom kan frykte det.

Selv har jeg erfart at når kroppen min får tilført det den trenger, 2000-3000+ kcal (varierer litt i.f.t aktivitet) har både kropp og sinn det veldig bra. Mye bedre enn hvis jeg prøver å holde igjen på inntaket. Jeg trives rett og slett mye bedre med meg selv og hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...