yoga Skrevet 22. mars 2010 #501 Del Skrevet 22. mars 2010 Bra økt! Jeg ser at noen av dere jentene her inne kjører "sittende roing". Klarer ikke helt å plassere den øvelsen, og tror ikke den er et alternativ der jeg trener. Hva går den ut på; lyst til å fortelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 22. mars 2010 #502 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg har egentlig ikke prøvd så mange forskjellige vinkler, men jeg sitter nok en del mer oppreist (rundt 50 grader i ryggen, kanskje?). Siden jeg har begynt å kjøre hantelpress (flat benk) ganske ofte nå, føler jeg at ryggen på skråbenkøvelsen min bør være ganske bratt. Men det at man kan variere belastningen ut fra sittestilling er jo det som er så fint med den øvelsen Endret 22. mars 2010 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #503 Del Skrevet 22. mars 2010 Takk yoga! Sittende roing gjør jeg i kabelapparat, slik; Bare at det er satt opp en benk til å sitte på etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #504 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg så ikke at du kom mellom jeg fragment. Skjønner! Jeg leste bare litt om det før vi prøvde (det her er vel tredje gangen vi kjører skråbenk), og da fant jeg at man "burde" ligge på mellom 30 og 45 grader. Men greia er vel bare at man tar mer på skuldre jo mere rett man sitter, så feil blir det jo ikke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 22. mars 2010 #505 Del Skrevet 22. mars 2010 Øvelsen går mer på skuldre desto brattere ryggen blir, ja. Jeg måtte google litt, og ser at man på iform.no blant annet skriver at ryggen skal stilles inn på 20-30 grader. I mitt hode blir det veldig flatt, og for "likt" hantelpress. Jeg er "opplært" til å gjøre det slik. Men som du skriver blir det uansett ikke feil, siden belastningen bare blir litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 22. mars 2010 #506 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg sitter også ganske bratt, kanskje hakket under det bildet til fragment viser. Føler som fragment at noe lavere blir for likt hantel/benkpress. Faktisk så har jeg en video av hvordan jeg sitter, i bloggen min, nesten nederst på videosiden. (Og en video av sittende roing yoga, hehe.) Ellers er 16 kg kjempebra Shamim! Ang. proteinshake så blir den bedre hvis den får stå noen minutter etter at du har blandet den, så prøv gjerne det neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #507 Del Skrevet 22. mars 2010 Ah! Jeg kjører ikke hantelpress i det programmet jeg har nå, så da passer det ganske greit med vanlig benk + skulderpress en dag, og skråbenk med hantler en annen. Takker! Det skal jeg prøve neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #508 Del Skrevet 22. mars 2010 tset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #509 Del Skrevet 22. mars 2010 tset :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #510 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Ny dag, mere mat Frokost: Havregrøt etc, som i går. = ca 498 Lunsj: Knekkebrød m. leverpostei og agurk. = ca 209 Stor lunsj: Kjøttdeig med salat etc. = ca 305 Middag: Grovere pannekaker m. blåbærsyltetøy. = ca 510 Kveldsmat: 2 grove brødskiver m. gulost. 1 glass lettmelk. = ca 320 Til sammen: = ca 1842 kcal. Litt rosiner til kaffen så ligger jeg på rundt 1900, og det er nok helt greit på en dag uten trening. Jeg tar meg en dag fri, har vondt i ankelen etter mye gåing i bratte bakker og det blir jo tre dager styrke på rad resten av uka Nå skal jeg hoppe i dusjen og så lage havregrøt. Håper alle får en fin dag Endret 23. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #511 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg får tilbake 7300kr på skatten Blir spennende å se hvor mye B får tilbake! Åh nå drømmer jeg om nye klær til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skybert Skrevet 23. mars 2010 #512 Del Skrevet 23. mars 2010 Flink du er til å trene, blir helt matt hver gang jeg er inne her. Skal si du står på. Regner du med at pengene går til regninger, eller blir det pulsklokka du har ønsket deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #513 Del Skrevet 23. mars 2010 Tusen takk Skybert! De går til regninger desverre, pulsklokka må vente til sommeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #514 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Morn! Meh, hele kvelden i går merka jeg ubehag i korsryggen, mye som når jeg har gått og stått mye en dag og ryggen blir sliten pga. svai, så nå er jeg usikker på om jeg burde trene underkroppen i dag i det hele tatt.. Jeg har jo merket det litt i korsryggen på knebøy i det siste, så jeg burde vel egentlig bare ta en dag til fri. Jeg får nok bare vente med underkropp til jeg ikke merker det i korsryggen lengre, og gå ned på vektene (igjen). Planen var jo underkropp idag, overkropp i morgen og underkropp på fredagen igjen (med knebøy idag og markløft på fredag), men nå er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg vil helst gi ryggen fri fram til fredag, og ta overkropp i morgen alikevell, men det føles litt teit å ta overkropp på mandag og torsdag uten underkropp mellom.. Ellers kan jeg jo satse på å ta underkropp i morgen da, det burde gå. Jeg merker ikke ryggen stort nå, bare litt "stølhet/sliten" følelse når jeg bøyer meg. Enten så er bare ryggen veldig svak og tåler ikke selv såpass lave vekter som jeg brukte forrige gang (ganske plausible, for jeg har aldri trent mye rygg), eller så er teknikken min feil. Alle jeg har bedt sett på den sier den er bra, så isåfall er det at jeg svaier for mye som er problemet.. Det virker ganske plausible (jeg kommer ikke på det norske ordet ) også, siden jeg alltid har hatt problemer med for svai rygg når vi f.eks har vært turister og gått mye i løpet av dagen, da får jeg samme slitne følelse i korsryggen som jeg merker mere til om jeg svaier eDkstra for å strekke el. Det er jo rart om jeg plutselig får ubehag to dager etter siste markløft-økt, så det kan jo også være at jeg sitter feil i løpet av dagen. Blir mye sofa-sitting eller foroverbøyd-sitting når jeg først sitter. Ææh jeg liker ikke å ikke vite. Det ble mye tekst for lite :gjeiper: Så da blir det vel til at jeg utsetter underkroppsøkt til i morgen eller fredag, og tar lavere vekter og prøver å fokusere litt mer på om jeg kan være rettere, uten å krumme under markløftingen. Jeg ville ikke ha en dag til uten trening Endret 24. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 24. mars 2010 #515 Del Skrevet 24. mars 2010 Høres ut som en fornuftig plan å la ryggen få hvile litt, ja! En har bare en rygg, og det å få en trøblete korsrygg er så fryktelig vondt! Håper den gir seg med å være kranglete etterhvert slik at du får trent som du ønsker! Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #516 Del Skrevet 24. mars 2010 Tusen takk yoga Jeg regner med det går over bare jeg lar den være litt i fred, er bare ikke så veldig tålmodig av meg Kommentar Hjemmetrening, derfor veldig lette vekter og flere reps. Aktiviteter 1) Vekttrening Varighet: 50 min Totalt løftet: 880.0 kg Utfall 4.0kg x 10.0 4.0kg x 10.0 4.0kg x 10.0 4.0kg x 10.0 Knebøy 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 Glute Bridge 0.0kg x 20.0 + 20 sec hold 0.0kg x 20.0 + 20 sec hold 0.0kg x 20.0 + 20 sec hold Markløft m/strake ben 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 4.0kg x 20.0 Planken m. gåing 0.0kg x 40.0 0.0kg x 40.0 Skrå situps m. bein 0.0kg x 40.0 0.0kg x 40.0 Jeg ble så rastløs og prøvde meg på litt hjemmetrening! Merker ikke noe (negativt) til korsryggen, så jeg fikk holdt på litt og ble god og svett Ikke like effektivt som trening på senteret akkuratt, men jeg fikk nå rørt litt på meg og tok heller mange seige reps for å merke det skikkelig i rumpe og lår! Der ble dagen jommen litt bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. mars 2010 #517 Del Skrevet 24. mars 2010 Godt du fikk rørt litt på deg i det minste, det gjør gjerne underverker for humøret! God bedring med ryggen. Utrolig kjedelig når den krangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 24. mars 2010 #518 Del Skrevet 24. mars 2010 Planken m. gåing 0.0kg x 40.0 0.0kg x 40.0 Hmm... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #519 Del Skrevet 24. mars 2010 Takk Enigma! Haha fragment, dårlig forklaring av meg. Altså 40 sec med planken, mens jeg går på stedet med beina for at det skal bli tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. mars 2010 #520 Del Skrevet 24. mars 2010 50 min hjemme, ikke verst det! Og du finner sikkert ut av ryggen etterhvert... ta hensyn iallfall, og terp teknikk selv om du begynner å få erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg