Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Ååh, jeg hadde ikke nok kylling eller brokkoli eller potet til at måltidet ble stort nok (god planlegging ja :fnise: ) så nå sitter jeg med sjokoladeis! Det er lenge siden det! Koos :nigo:

Edit: Haha, jeg ser at det var en god prioritering og heller spise litt sjokoladeis enn å ta et knekkebrød, men men! :ler:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var så utrolig "etter-trening" sulten i går kveld, følte at hele kroppen bare skrek etter mat, så det ble hjemmebakt grovbrød til kvelds alikevel! En del kcal over planen, men det får bare være! Skal ut og gå masse i dag i tillegg til trening, så det burde gå greit.. Den uka her har ikke vært helt 100% alikevell pga. drikkingen forrige helg, så da.

Uke 4. Lørdag.

Trening: Ombestemte meg, hviledag!

Mål: 2100kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

2 små grove brødskiver m. gulost og agurk

5 Mandler

Tran

Vitaminbjørner

Lunsj:

Havregrøt laget på 40g havregryn, 1dl melk og vann

150g Skyr

1 Eple

Middag:

3 stk små polarbrødpizzaer

(kokt skinke, karbonadedeig, pepperoni, ketchup, ost)

Totalt: 2117kcal.

Vekta har jo stått nesten stille de siste to ukene, altså etter at jeg begynte å løpe i tillegg til å trene styrke (og justerte opp med 100kcal om dagen). Jeg ser jo at jeg får i meg totalt mindre kcal de dagene jeg trener enn de dagene jeg har fri, hvertfall i følge pulsklokka og mylog og slikt, så det kan jo være en forklaring på hvorfor jeg står stille. Gir ikke opp hvertfall, øker igjen på mandag. Håper jeg ikke har nådd vedlikehold enda, for det er jo rart at jeg skal gå ned "masse" på 2000/2300, men stå helt stille på 2100/2400. :klø:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Det går ikke alltid an å forklare kroppens finurligheter, hehe. Håper du finner ut av det etterhvert hvertfall!

Merker du på kroppen at den ikke kan yte maksimalt pga drikking forrige helg? Har ikke drukket siden jeg begynte å trene, så bare lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok med tid! Må bare ikke overanalysere og være utålmodig.. Lettere sagt enn gjort :gjeiper:

Nja, egentlig ikke! Jeg tenkte mer på alle kcaloriene som kom ekstra pga. all drikkingen :)

Ombestemte meg og tar en hviledag i dag! Blir mange km gåing senere i dag uansett, så jeg føler det blir bedre med hvile fram til da. Justerte ned maten så jeg lander på rundt 2100 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker du bakt et brød for noen uker tilbake med havregryn i.. Jeg finner ikke tilbake til oppskriften, så kan du poste den på ny? :) Er litt lysten på å bake brød i dag, ser du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker 2stk havrebrød pr. uke nå, så har B til alle måltider gjennom uka! Mye bedre enn kjøpebrød syns vi :nigo:

Oppskrift på havrebrød!:

2 brød

50g gjær

1l kaldt vann

1 ss salt

5dl havregryn

18-20dl mel (har brukt både 50/50 fint/grovt, 1/3 rug, 1/3 fint og 1/3 grovt og 1/1 fint, godt alt sammen!)

Varm vannet, rør ut gjæren (i fingervarmt vann) og rør inn alt det tørre. Kna deigen og la den heve i 2 timer. Kna så deigen godt, før du legger den i form og strør mel over (for hardere skorpe). Etterhev i 1 time. Skjer snitt i brødet til slutt.

Stek det først i 10 min. på 275 grader, og så i 20min. på 200 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med oppskrift! Sjelden jeg baker brød altså, syns mine ikke blir det helt store. Da er jeg flinkere på rundstykker og sånt syns jeg. Men skal absolutt prøves :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kónguló!

Man blir utrolig sulten av å trene...! hjemmelaget brød hørtes perfekt ut for å stille den verste sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri til brød helt heller, men denne oppskriften funket bra så da holder jeg meg til den inntil videre :fnise:

Hei Aurelia, koslig! :)

Hviledag i dag, gått en tur til butikken (ca 5km), men ellers blir det bare studier :)

Uke 4. Søndag.

Trening: Ingen

Mål: 2100kcal.

Frokost:

2 små grove brødskiver med kokt skinke, ost og agurk.

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

5 Mandler

Tran

Vitaminbjørner

Lunsj:

Havregrøt laget på 40g havregryn, 1dl melk og vann.

1 Eple

200g Skyr

Middag:

Fullkornspagetti (150g) m. karbonadedeig (150g)

200g Brokkoli. 100g tomat.

Litt ost.

Olje til steking.

Totalt: 2130kcal.

Jeg synes fortsatt det er så stas å handle mat jeg! :ler:

F.eks i dag handlet vi:

600g svinekjøttdeig (deles i 100g poser og fryses)

300g strimlet svinekjøtt

600g laks (deles i 300g poser og fryses)

1,5kg brokkoli

Frosne gulerøtter, mais og erter.

Tunfisk i boks.

Kokt skinke, pepperoni.

Masse tomater, bananer, epler, agurk, noen klementiner.

Løk, sopp.

Grovt mel.

Lettmelk, surmelk, ost, skyr, smør.

Fullkornsnudler, couscous og brun ris.

1 uke med mat, og bare fargerike og sunne ting i handlekurven; blir nesten litt stolt jeg :fnise:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har riktig så god kontrollet på kostholdet! Er digg å spise masse sunne freshe grønnsaker og mat laget fra bunn av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Flinking!

Ja, man føler seg såå flink når man tusler rundt i butikken med kun sunne matvarer :Hehe: Går liksom rett forbi godterihyllene uten så mye som et blikk på alle godsakene (nei, jeg gjør ikke dette altså. Bare later som ovenfor de andre i butikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Aurelia, fornøyd selv! :nigo: Haha ja Sarah, viktig å "keep up appearances" :fnise:

Jeg syns det er så moro at så mange jenter her har hevet seg på RYP bølgen! Det virker som så få jenter tørr å trene med frivekter og løfte tungt, men nå har vi jommen startet en god trend her synes jeg! Så moro med liv i treningsdagbøkene! :trene:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Nå lette jeg fælt etter en liker-knapp. Er det den nederst til høyre med + 1 ? Aldri lagt merke til den før!

Moro med liv i bøkene, men jeg får jo fader meg ikke lest skolepensum. Kan jo ikke gå glipp av noe her :fnise:

Endret av -Sarah-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, fikk ingen beskjed, men har nå "Rykte: 2. Nøytral" inne på profilen min, regner med at jeg da har fått 2 plusser.Kan man få minus? :klø: . Litt kjedelig at man ikke får se fra hvem og hvor man fikk plussen.

Haha ja, sitter med pensum selv, men prøver å bruke KG som belønning etter X antall sider :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt til sunn du er kongulo! :ler: Tipper kassadama tenkte det samme, haha! Men det var jo mye godt og! Veldig mye godt! Blir missunnelig på den skyr`en... tipper den kommer i større pakninger og er billigere der oppe? Jeg har egentlig gitt den opp nå... pga pris :( Enn så lenge ivertfall.

Det var jo forresten ikke noe bob-bob på lista di jo? Er det virkelig sant?! :ler:

Og forresten, du handler inn for hele uka på en søndag du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Skyren koster 240isk (12kr med dagens valuta) for 500g :) Ikke verst, selv med islandske penger. Og det var faktisk ikke noe bob-bob på lista :ler: Vi har vært flinke siste måneden, var først på fredag at vi skeia ut med litt is som var i fryseren fra en fest for lenge siden :fnise:

Vi handler inn en gang i uka, enten søndag, mandag eller tirsdag, kommer helt ann på når det passer best (vi må gå til/fra drassende på poser), og om vi er tomme for noe. Funker veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...