Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Havregrøt tid! (Ikke sant Ripsy ;) )

Ja :fnise: Tenkte faktisk på deg og Matvraket her om dagen når jeg lagde meg havregrøtfrokost. Har hatt en lang pause fra det, men nå som høsten er kommet frister det veldig :havregrøtsmiley: ;)

Har du forresten sett noe til Matvraket? Savner ho litt jeg, ho skrev så morsomt :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:havregrøtsmiley:! Nei desverre, jeg har vært innom dagboken hennes innimellom men der er det lenge siden det skjedde noe.. Vi får håpe hun kanskje kommer innom (evt. med nytt navn ;) ) etterhvert! Men det er vel sånn det er her, noen detter av, slutter å trene eller slutter å logge eller bare glemmer dagboka, mens nye kommer til! Moro når man blir "kjent" her inne hvertfall :)

Takk i lige måde!

God helg alle :nigo:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chins!! :duskedame: Jeg bøyer meg i støvet for styrken din.

Så godt å lese at korsryggen er noe bedre. Det må være en befrielse?!?

Ha det veldig gøy på festligheter i kveld. Nyt tilværelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

RYP. Uke 5. Dag 15.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 5385.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

40.0kg x 8.0

50.0kg x 8.0

50.0kg x 8.0

50.0kg x 8.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

40.0kg x 6.0

55.0kg x 3.0

52.5kg x 4.0

52.5kg x 4.0

Foroverlent roing

17.0kg x 4.0

17.0kg x 4.0

17.0kg x 4.0

Smalbenk

45.0kg x 4.0

45.0kg x 4.0

30.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

10.0kg x 4.0 (S)

10.0kg x 4.0 (S)

10.0kg x 4.0 (S)

Rotator cuff

10.0kg x 10.0 (S)

10.0kg x 10.0 (S)

10.0kg x 10.0 (S)

Bicepscurl stående

12.0kg x 4.0

12.0kg x 4.0

+ squat to stand, tøying, mageøvelser.

*sukk* Merket det i korsryggen når jeg tok knebøy, så da ble det bare litt surring på lavere vekter. Merker det så godt at hele kroppen er sliten nå, har ingen motivasjon til å trene, alt er tungt og kjipt og jeg vil helst bare slutte midt i treningen og gå "hjem".. Alt er bare tungt. Tror jeg slutter mens leken er god, tar en deload uke nå med lettere treninger og så begynner jeg på nytt program neste uke. Tror ikke kroppen hadde godt av så få reps på så høye vekter, det ble jo ny pers på hver økt siste to ukene. Kjipt å kutte programet når jeg er nesten ferdig, men jeg tror det er best..

Skal bli utrolig deilig med en deload uke nå..!

Øløl! Jeg legger meg på rundt 2000kcal fra mat i dag, med masse proteiner, og så blir det vel nesten 2000kcal til i øl utover natta! :ler:

Håper alle får en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Så bra at du gjør det som føles riktig for kroppen :) Etter en uke med deload så har du nok fått viljen og motivasjonen tilbake! Skal du gjøre grunnprogrammet igjen?

Hvordan var det på Halloweenfest? Ble det mye øl, snacks og dansing på bordene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde ein fin kveld og at dagen i dag ikkje blir altfor verst. :)

Fornuftig å gå på deload! Du har jo uansett hatt kjempebra framgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Nå har vi jo snudd klokka så dere er bare en time forann oss!

Ja jeg tror deload er en god ide, og best for kroppen. Jeg har jo -som du sier madam_mim- hatt god fremgang, om enn ikke nok til å holde progresjonen, noe som kanskje ikke heller er så vanlig når man ikke er helt nybegynner lenger. Sarah, jeg skal starte med et Dietmar mengdeprogram for nybegynnere fra styrkeloft.no. :) Godt med noe nytt synes jeg, selv om jeg har trives godt på RYP!

Kvelden i går var fin! Vi brukte vel 3-4 timer før festen på å dekorere og fikse teatersminke, men det ble til gjengjeld veldig bra! Jeg fikk masse skryt for sårene mine og kulehullet :Hehe: Det var gratis øl hele natta, i tillegg til punsj, men det ble ikke like mye drikke som jeg hadde forventet, faktisk. Ble vel kanskje 6-7 halvlitere fra 5 tiden til 4 tiden på natta, ikke verst!

Ellers må jeg skryte litt av meg selv, når vi hadde vært der og pyntet og styrt på i noen timer så begynte alle å snakke om pizza, og at vi måtte bestille pizza! Så de gjorde de da, 2 store pizzaer til den lille gjengen som var der såpass tidlig. Men jeg var flink, for jeg var jo egentlig ikke sulten men hadde bare veldig lyst på pizza :gjeiper: Så ingen pizza på meg! Og heller ingen kaker, snacks, godteri eller sandwiches som ble servert senere på kvelden, hah!

Veldig koslig med mange venner som vi ikke ser så ofte, og mange nye som det var morsomt å møte! :)Nå sitter jeg her med ikke så verst fyllesjuke og spiser den vanlige frokosten min. I kveld skal vi lage hjemmelaget grov pizza :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gårsdagens outfit, men en kjole som kostet 50kr og som jeg føler meg slank i, så den må nesten vises frem :nigo: Jeg gidder ikke å anonymisere lenger jeg, de fleste har jo vært innom bloggen min tidligere uansett/møtt meg :gjeiper:

post-30647-1288539184,3984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh takk! :sjenert::)

Daffedag i dag ja! Vi har vært innom lokalet og ryddet og vasket, og sagt hadet til kompisen som holdt festen for han reiste tilbake til Norge i dag :gjeiper: Litt morsomt at når vi flyttet tilbake til Island så flyttet han til Norge for å jobbe, blir vel forhåpentligvis ikke så altfor lenge til han flytter tilbake hit igjen.

Gleder meg til å randomtrene en uke for så å begynne på Dietmar mengde jeg! Forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God November!

Vekt:

Start, 11.10: 73,6kg

2000/2300kcal:

15.10: 72,6kg (-1,0)

18.10: 72kg (-0,6)

21.10: 72kg (0,0)

25.10: 71,8kg (-0,2)

2100/2400kcal:

28.10: 72,1kg (+0,3)

01.11: 71,8kg (-0,3) (På lørdag veide jeg 71,4kg, i går veide jeg 71,2kg, tror jeg har valgt dumme veiedager..)

Uke 4. Dag 1.

Trening: Styrkeøkt.

Mål: 2400kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

1 stort knekkebrød m. gulost og agurk

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

1 Proteinshake m. melk

Havregrøt laget på 40g havregryn, 1dl melk + vann.

1 Eple

1 Banan

200g Skyr

Middag:

Wok m. laks

150g Laks

En porsjon fullkornsnudler

200g Brokkoli, 100g babygulerøtter, 100g Wok Classic grønnsaksmiks.

Olje til steking.

1 Eple.

Totalt: 2405kcal.

Takk LineGorumet! :)

Sarah; Dietmar er egentlig et oppkjøringsprogram, for de som skal delta i sitt første stevne. Du plotter inn målene for stevnet (3 måneder frem i tid) og vektene tilpasses etter målene. Det er også oppgitt at man bruker drakter, men programmet har et alternativ hvor du kjører alle øktene uten, så det er det jeg kommer til å følge. 3 økter i uken, med en eller annen version av benkpress, markløft og knebøy hver gang, pluss to støtteøvelser. Støtteøvelsene går i foroverbøyd roing m. stang, lårcurl, en triceps-øvelse, en biceps-øvelse, frontpress (må byttes ut pga. skulder) og pushups/dips. 2 hver økt, forskjellige ettersom hvilken dag det er. Så er det mange sett, rundt 6-8, men med få reps (2-5). Vektene er ikke like tunge som i lav-reps delen til RYP. Blir morsomt å få inn benkpress til kloss, markløft til/fra kloss, knebøy med stopp, nakkeknebøy og andre slike fine varianter!

Småtrøtt nå, og litt skuffet over at jeg alltid veier mer på veiedagene enn i de tidligere dagene :gjeiper: Men men, jeg har ikke hastverk, forhåpentligvis vises det etterhvert på veiedagene også!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aktiviteter

Randomøkt 1.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6897.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

45.0kg x 8.0

55.0kg x 8.0

55.0kg x 8.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

47.5kg x 10.0

45.0kg x 10.0

Omvendt roing

0.0kg x 8.0

0.0kg x 8.0

Smalbenk

30.0kg x 12.0 (S)

30.0kg x 12.0 (S)

Bulgarske utfall

34.0kg x 20.0 (S)

34.0kg x 20.0 (S)

Foroverlent sidehev

7.0kg x 8.0

5.0kg x 12.0 (S)

5.0kg x 12.0 (S)

5.0kg x 12.0 (S)

Rotator cuff

5.0kg x 15.0 (S)

5.0kg x 15.0 (S)

5.0kg x 15.0 (S)

Åh så deilig! Skikkelig god trening, alt stemte og det var lystbetont, woho! :trene: Veldig fornøyd med benken, alt var lett og fint liksom. Ellers koste jeg meg med litt andre øvelser, lettere vekter og flere reps. Foroverlent sidehev er en fin øvelse, tar godt! Bulgarske utfall er det lenge siden jeg har kjørt nå, så fikk tatt noen sett der også. Skjelverumpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah; Dietmar er egentlig et oppkjøringsprogram, for de som skal delta i sitt første stevne. Du plotter inn målene for stevnet (3 måneder frem i tid) og vektene tilpasses etter målene. Det er også oppgitt at man bruker drakter, men programmet har et alternativ hvor du kjører alle øktene uten, så det er det jeg kommer til å følge. 3 økter i uken, med en eller annen version av benkpress, markløft og knebøy hver gang, pluss to støtteøvelser. Støtteøvelsene går i foroverbøyd roing m. stang, lårcurl, en triceps-øvelse, en biceps-øvelse, frontpress (må byttes ut pga. skulder) og pushups/dips. 2 hver økt, forskjellige ettersom hvilken dag det er. Så er det mange sett, rundt 6-8, men med få reps (2-5). Vektene er ikke like tunge som i lav-reps delen til RYP. Blir morsomt å få inn benkpress til kloss, markløft til/fra kloss, knebøy med stopp, nakkeknebøy og andre slike fine varianter!

Må bare supplere litt. Dietmar er ikke et program, men landslagstrener og treningsveileder i Norsk Styrkeløftforbund, Dietmar Wolf er hans fulle navn. Han er en meget dyktig trener og programmerer, og grunnen til at vi sier at vi trener Dietmar, er fordi vi trener etter hans prinsipper. Så det har vel kanskje blitt et begrep innen styrkeløftsporten, men det er ikke begrenset til ett program. Man kan få skreddersydd og man kan følge programmene som ligger på forbundssidene. Regionstreneren i Region Øst har lært seg de samme prinsippene, og programmerer deretter. :)

Har du tenkt å makse på slutten av programmet, Kongulo? Siden du har valgt oppkjøringprogrammet, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har kalt det Dietmar-mengde nybegynnerprogram tidligere i loggen, så det var bare for enkelhetsskyld at jeg - som Sarah - kalte det Dietmar program nå, ser at jeg har vært utydelig på det :) Takk for supplering!

Jeg tenkte å se det ann etter de 12 ukene, føler jeg for det så makser jeg, det hadde selvfølgelig vært moro siden det er så lenge siden sist jeg har prøvd meg på noe nære maks, men det er ikke førsteprioritet heller. Er det andre program for nybegynnere som ikke er ment som oppkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 kg. i bulgarske utfall?? 'auauauauauau* Fy, du er sterk! (lurer på hvor mange ganer jeg har skrevet det her inne nå. :fnise:)

Blir spennende med nytt program, kan jeg tenke meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...