Kónguló Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #1241 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hey LineGourmet! Koslig med nye fjes Det er bare å slenge seg på RYP, da får du hvertfall fin erfaring med frivekter på et program som funker Takk for det! Syns det er litt rart å få skryt for det, for det kommer så veldig naturlig. Jeg planlegger om morgenen, og så spiser jeg bare utover dagen liksom Hadde min første skikkelige utfordring i går, siden jeg startet på kcal-prosjektet! Jeg tok et bittelite stykke sjokoladekake for å smake, men holdt meg unna stykke nummer 2+, alkohol, godteri, sjokolade, brus, chips og nattmat! Jeg drakk litt kaffe og ellers masse vann, for jeg slapp jo ikke unna drikkeleker selv om jeg var edru Veldig mange graviditetsspøker og spørsmål, jeg syns det er litt teit at man ikke kan få drikke mindre/være edru på en fest innimellom uten at det måå være en stor grunn for det egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #1242 Del Skrevet 24. oktober 2010 Uke 2. Søndag. Trening: Ingen. Mål: 2000kcal Frokost: 1 Glass proteinshake m. melk 1 Glass appelsinjuice 2 skiver hjemmelaget grovbrød m. ost og agurk 200g Skyr Vitaminbjørner Tran Lunsj: Havregrøt laget på 40g havregryn, 1dl melk og vann. 1 Eple 150g Skyr 1 Banan Middag: Wok: 100g kyllingfilet 50g fullkornsris 200g brokkoli 50g babygulrøtter 100g grønnsaksblanding (mais, sukkererter osv). Litt olje til steking. 1 eple til dessert. Totalt: 1953kcal. Grei totalsum siden jeg regner med jeg datt littegrann over målet i går pga. smakebiten av sjokoladekake.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 24. oktober 2010 #1243 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du klarte deg jo kjempebra i bursdag! Neimen ikke lett å holde fingrene av kakefatet, og ikke mindt godteriskålen! Bra jobba! Helt enig angående alkoholen. Hvorfor skal det være et problem for andre om du ikke vil drikke? Folk må alltid bry seg sånn. Det har ofte hendt at jeg ikke har hatt lyst på alkohol og da blir jeg nesten angrepet og tvunget til å drikke. Merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 24. oktober 2010 #1244 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ja der var du knallhard! Når eg er i festlig lag må eg som regel velga å eta ein god del eller å ikkje eta noe som helst.Kroppen min er litt som dynamitt og tenner eg lunta med ein liten sjokoladebit så smeller det Øver meg på å motverka denna svart/kvitt-tankegangen. Har du noen tips? Signerer alkohol-frustrasjonane. Har sjøl noen kvite veker, mest pga dette programmet eg vil gjennomføra best mulig,men og fordi eg har lyst å testa meg sjøl på å takla sosialt uten å vera påvirka. Ikkje alle som forstår det, men har god støtte fra fleire venner heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #1245 Del Skrevet 24. oktober 2010 Takk for det! Det hjalp å tenke at jeg skal på fest neste helg altså Halloween har vært planlagt lenge, så den dropper jeg ikke.. Ingen gode tips desverre, annet enn å bare være bestemt på det fra så lenge i forveien du kan, jeg bestemte meg tidligere i uka at jeg ikke skulle drikke, og heller ikke spise godteri. Så kom jeg på festen og begynte å tenke at jeg kunne jo bare ta liiitt godteri, eller en øl eller to, men da måtte jeg bare tenke at jeg hadde bestemt meg, og kunne ikke ombestemme meg så sent.. Ang. alkoholfrustrasjonene; jeg ser jo de andre sitt synspunkt også, det er jo ikke noe morsomt å drikke og kose seg og slå seg litt løs hvis det sitter en som er edru og ser ned på deg, syns du ser dum ut og evt. tar bilder for å vise hva slags teite ting du gjorde.. Det er kjipt med sånne edru mennesker på fest. Men flesteparten er jo ikke sånn, jeg er ikke sånn og jeg tror ingen merket forskjell heller, hadde jeg drukket sprite med isbiter og blanda på kjøkkenet tror jeg alle hadde trodd jeg drakk. Ikke fordi jeg er veldig utagerende, men fordi jeg ikke trenger alkohol for å le og være med på festen.. Merkelig at man skal behøve å kommentere så negativt på det hvertfall. Og så blir man alltid tilbudt noe å drikke/mer å drikke. "Tok du ikke med mer du a? Ta litt av vodkaen min/ta en øl fra meg/jeg har litt gammel brennevin liggende" osv. Jeg lot jo ikke vær å ta med drikke bare for å bli spandert på Har blitt ett lite frustrasjonsmoment dette, mye fordi det er en veeeldig drikkekultur her, både her i landet og blandt vennegjengen hjemme, det er ikke akseptabelt å ikke drikke.. Vi var ikke med den "vanlige" vennegjengen i går, derfor det gikk såpass greit, har nemlig drukket mindre en kveld med de en gang og det blir så veldig slitsomt siden alle maser hele tiden på at jeg må drikke opp, drikke fortere, ta en øl til, ta en øl av en venn hvis jeg er tom, stikke og kjøpe mer osv osv. Jeg vil jo ikke drikke mer jo, jeg koser meg med ølen min Føler at vi er 16 og må drikke oss drita for å ha det gøy liksom. Jeg syns jo det er veldig morsomt å drikke med venner en gang i blandt, men å bli full en gang i måneden holder lenge for min del, bare synd det ikke deles med resten av gjengen. Haha, kveldsramble. Kom plutselig på at jeg var tom for knekkebrød, så da står det et brett i ovnen nuh! Første gang jeg prøver å bake selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. oktober 2010 #1246 Del Skrevet 25. oktober 2010 God morgen! Wow, spennende med hjemmelaget knekkebrød. Du er så husmor Jeg er så enig i det du skriver. Jeg har det nesten like gøy selvom jeg ikke drikker, og folk kan tro at jeg har drukket selvom jeg er edru. Veldig lurt å bare drikke lettbrus da! Når jeg vet at det blir mas på neste fest skal jeg gjøre det for å slippe unna, haha! 4 reps på deg denne uken, woho!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #1247 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Morn! Takk for det Haha jupp! Vekt: Start, 11.10: 73,6kg 15.10: 72,6kg (-1,0) 18.10: 72kg (-0,6) 21.10: 72kg (0,0) 25.10: 71,8kg (-0,2) Haha, nå er jeg ikke en del av overvektsstatistikken lenger! Ny uke, opp 100kcal! Uke 3. Mandag. Trening: RYP. Uke 5. Dag 13. Mål: 2400kcal Frokost: 1 Proteinshake m. melk 1 glass juice 200g Skyr 1 stort grovt hjemmelaget knekkebrød m. ost og agurk Tran Vitaminbjørner Lunsj: 1 Proteinshake m. melk Havregrøt laget på 50g havregryn, 2dl melk og vann. 1 Eple 1 Banan 200g Skyr Middag: Wok: 200g storfekjøtt i strimler En porsjon fullkornsnudler 200g brokkoli 100g grønnsakblanding Olje til steking Eple til dessert. Banan til dessert. Totalt: 2396 kcal. Haha, store problemer med å fylle kcal målet i dag når fullkornsnudlene har såpass små prosjoner og ikke er så fulle av kcal Endret 25. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. oktober 2010 #1248 Del Skrevet 25. oktober 2010 Grattis med fin fremgang Ser ut til at du har funnet oppskriften nå - You strong ladies out there: Look out for Kongulo!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #1249 Del Skrevet 25. oktober 2010 Haha, takk Ripsy! Aktiviteter RYP. Uke 5. Dag 13. 1) Vekttrening Varighet: 1 t 40 min Totalt løftet: 4600.0 kg YTWL 2.0kg x 20.0 2.0kg x 20.0 Disco-move 10.0kg x 20.0 10.0kg x 20.0 Knebøy 20.0kg x 10.0 40.0kg x 8.0 75.0kg x 4.0 Ny rep pers! 75.0kg x 4.0 75.0kg x 4.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 40.0kg x 5.0 52.5kg x 4.0 Ny pers! 52.5kg x 4.0 52.5kg x 4.0 Foroverlent roing 17.0kg x 4.0 17.0kg x 4.0 17.0kg x 4.0 Smalbenk 42.5kg x 4.0 45.0kg x 4.0 Sidehev (To armer om gangen) 10.0kg x 4.0 (S) 10.0kg x 4.0 (S) 10.0kg x 4.0 (S) Rotator cuff 10.0kg x 8.0 (S) 10.0kg x 8.0 (S) 10.0kg x 8.0 (S) Bicepscurl stående 12.0kg x 4.0 12.0kg x 4.0 Phew! Nå er knebøyen tung! Er nesten så det stopper på vei opp nå på siste rep'en, men det går! Har mine tvil om 80kg x 4 men, vi får se Benken har jeg litt å gå på, den var ikke noe problem! Tidligere 1RM i benk: 50kg. Ny 4RM: 52,5kg! Tidligere 1RM i bøy: 75kg. Ny 4RM: 75kg! Smalbenken var veldig lett, må justere opp mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 25. oktober 2010 #1250 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Wow, jeg bøyer meg i støvet! Fy så sterk du begynner å bli! Jeg kjenner nesten at det kribler litt i styrkehjertet mitt her jeg sitter, og lysten til og snart ta en økt igjen er tilstede. I morgen, i morgen. Endret 25. oktober 2010 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. oktober 2010 #1251 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fy flate så flink!! Jeg har troa på 80 kg x 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #1252 Del Skrevet 25. oktober 2010 Takk begge! Bare bra om det får deg til å ville løfte litt yoga! Tviler på den 80kg'en altså.. 5kg er jo ikke så altfor mye når det er en så stor øvelse, men det var skikkelig tungt i dag. Kan jo håpe jeg blir sterkere frem til da (på hele 1 1/2 uke!) eller at i dag var en dårlig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. oktober 2010 #1253 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hehey sterka! Det er litt av noen vekt-skiver du løfter, er veldig imponert :dåne: Nå er jeg snart i gang. Antagelig om 1 uke Noen spørsmål: Har du endret noen av styrkeøvelsene. F.eks, i grunnprogrammet jeg har, står det skråbenk m/manualer - kan man endre det til å ta vanlig benkpress med stang? Tror du det er ok å legge til markløft? Syns det ser litt ensomt ut med bare knebøy på bein.. Syns du progresjonen i programmet har vært realistisk og mulig og nå? Lett/vanskelig? Hadde du trent styrke før du begynte? Sorry, men jeg har ikke lest igjennom alle sidene dine, so please forgive me Jeg har trent bare styrke i sal (utholdende styrke) og har ikke peiling på hva som blir mine 10 RM... Hva var ditt utgangspunkt? Ellers noen nybegynner-tips? Ha en alldeles nydelig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #1254 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei igjen du! Jeg endret skråbenk m. manualer til vanlig benk m. stang, mest pga. en skuldersvakhet men også fordi jeg liker den bedre, av samme grunn byttet jeg ut skulderpress m. sidehev. Har også lagt til markløft, men siden knebøy og markløft er for tunge til å ha på samme dag så kjører jeg: Dag 1, bøy. Dag 2. mark. Dag 3. bøy. Da blir det ikke så mye markløft, men nok til å vedlikeholde og få trent det litt. Ellers kan du se på tn.no sine sider hvilke øvelser de foreslår å bytte ut de originale øvelsene med, hvis det er noen du ikke kan gjøre. Tja, progresjonen er veldig vanskelig. Det er visst like vanlig å ikke klare det som å klare det.. Jeg ville tippet på at nybegynnere oftest er de som klarer det, fordi de starter på lavere vekter og ikke er så nærme potensiale, får mye ekstra når de lærer riktig teknikk osv, mens de mer viderekomne sliter med å øke så mye som progresjonen i programmet tilsier. Det er uansett veldig individuelt! I desember har jeg trent styrke m. frivekter i ett år, så jeg hadde trent i litt over et halvt år før jeg begynte på RYP, men det var ikke veldig effektiv trening, pga. skade i nevnte skulder og en sommer uten tilgang på frivekter.. Men jeg hadde uansett kjenskap til øvelsene, og hadde teknikken inne. Hvis du har trent styrke i sal så har du jo også en fordel på teknikk, det hjalp meg veldig når jeg startet. Trente styrke i sal fra august - desember før jeg startet med frivekter, og det var godt å "kjenne igjen" øvelsene. Ble liksom ikke like skummelt Jeg hadde nok ganske høye 10RM'er for å være jente og såpass "nybegynner" som jeg er, mine var: Knebøy: 57,5kg Benkpress: 40kg Roing m. manualer: 15kg Sidehev: 7kg Bicepscurl: 9kg Smalbenk: 30kg Markløft: 60kg Hm, spis og hvil nok, det trengs! Ellers er det vel bare å ikke være flau over å være i frivektsavdelingen, de aller aller fleste syns bare du er tøff Endret 25. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #1255 Del Skrevet 26. oktober 2010 Uke 3. Tirsdag. Trening: 4x4 intervaller Mål: 2400kcal. Frokost: 1 Proteinshake m. melk 1 Glass juice 1 stort grovt hjemmelaget knekkebrød m. ost og agurk 200g Skyr Vitaminbjørner Tran Lunsj: 200g Skyr Havregrøt laget på 30g havregryn, 1dl melk og vann 1 Eple 1 Proteinshake m. melk 1 Banan Middag: Fullkornspasta m. karbonadedeig. Litt ost og ketchup på toppen. Sopp stekt i litt smør. Olje til steking. Total: 2385kcal. Haha, det føles som om noe mangler når det ikke er brokkoli med i planen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #1256 Del Skrevet 26. oktober 2010 Aktiviteter 4x4 Intervaller + 6min oppvarming. 1) Jogging/Løping Varighet: 34 min Distanse: 4500.00 Meter Godt å få løst opp litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #1257 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hm, lurer litt på hvordan jeg skal trene etter RYP er ferdig! Gleder meg til friuka nå, og å kunne trene litt andre øvelser igjen, men vil jo gjerne trene etter noe som funker og et satt program. Har jo lurt på et mengdeprogram for nybegynnere fra styrkeloft.no, har også tenkt på et program ala. det Enigma har, som ser veldig bra ut, også snust litt på westside barbell.. Må nok tenke litt til, og kanskje få litt tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 26. oktober 2010 #1258 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan gikk det med den kontakten du har med styrkeløftklubben? Et tips er jo å snakke med klubbtreneren, og få han eller hun til å lage et personlig program til deg! Jeg merker jeg er veldig ivrig på dine vegne nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #1259 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har ikke hørt noe mer fra dem! Vi har også diskutert litt, og med dagens studentbudsjett tåler vi ikke månedsprisene deres hvis vi bare skal trene der innimellom nå i starten..Vi har jo netopp investert i hjemmegym, så å betale månedspris x2 og busskort x2 for å trene hos dem innimellom blir vanskelig. Så vi har ikke kommet fram til noe endelig enda, men jeg tror kanskje vi ender opp med å vente litt.. Moro at du er ivrig da, selv om du kanskje må vente litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. oktober 2010 #1260 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ser at vi spiste det samme til middag! Jeg hermet ikke asså Hm, ja hva skal man finne på etter RYP! Du får lete litt rundt. Du vil begi deg ut på splitt? Eller fortsette med helkroppsprogram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg