Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange :fnise: Jeg klarer akkuratt å stappe i meg 3 av de små! Det er godt og lettvint, føles som skikkelig helgemat! Burde egentlig begynne å ha karbonadedeig eller noe på de for litt mer proteiner men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*annen utålmodig sjel*

Der vi kjøpte vektene til hjemmegymmen har de små rosa plastikkmanualer som veier 0,5kg :Hehe: Hadde skikkelig lyst til å kjøpe de, og låne de til de jentene som ser på hjemmegymmen og sier "Jeg kan ikke trene sånn jeg, da får jeg så maskuline muskuløse armer."

Du har ikke seriøst fått høre den? Da skal du ikke "låne" de manualene til jentene, du kan dælje litt vett inn i huet deres med dem. ;)

(Tok den her for ikke å kuppe boka til mim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, flere ganger faktisk! Dette er jenter som ikke har det spor synlige muskler i armene, de er evt. litt store pga. litt mye fett.. Så kommer de til meg og klager, jeg foreslår vektløfting og så sier de at de får så veldig muskuløse maskuline armer etter et par uker, så da vil de ikke. Siste gang det skjedde var for litt over en uke siden, da var det ei som sa til meg at "se så maskuline armene mine er, de har altfor mye muskler!", og jeg kunne ikke se noen.. Føler litt for å spørre hva de da synes om mine armer, som faktisk har litt muskler, men jeg har latt det være.. :Hehe:

Det er jo ikke stort å gjøre med heller, for det går like mye på smak og oppfatning av egen kropp tror jeg.. Dette er oftest jenter som har dårlig selvtillit, og gjerne vil være på størrelse med catwalk modeller. Som synes muskler er klompete og stykt uansett hvem det er på, og som helst bare vil være syltynn uten muskler. Så da kan jo ikke jeg komme og si at muskler er fint og man ser sterk og sunn ut uten å bli maskulin, for det synes jo ikke de.

Hun som sa dette sist vet jo selv at det ikke er sunt å se ut sånn som hun vil se ut, men sier selv at hun "ikke klarer" å forandre tankemønster. Sier seg selv at det har vært litt spiseforstyrrelser inne i bildet her ja..

Haha det ble en lang og ganske alvorlig rant fra en humoristisk kommentar.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

RYP. Uke 4. Dag 12.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6800.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

37.5kg x 10.0

67.5kg x 8.0

67.5kg x 8.0

67.5kg x 8.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

47.5kg x 8.0

47.5kg x 8.0

47.5kg x 6.0

Stående roing (stang)

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Smalbenk

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Fremoverlent sidehev

7.0kg x 8.0 (S)

7.0kg x 8.0 (S)

Rotator cuff

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

Bicepscurl stående

10.0kg x 8.0

10.0kg x 8.0

+ squat to stand, tøying.

Klarte å få feil løftebane på 7 rep'en i benk idag, kjipt at første failure i programmet blir på vekter som jeg klarte fint forrige gang.. :roll: Ellers gikk alt greit, knebøyen er tung nå!

4 reps neste gang!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2. Fredag.

Trening: RYP. Uke 4, dag 12.

Mål: 2300kcal.

Frokost:

150g Skyr

1 Glass appelsinjuice

1 Proteinshake m. melk

1 stort grovt knekkebrød m. gulost og agurk.

10 mandler

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

1 Banan

Proteinshake m. melk

Havregrøt lagd på 40g havregryn, 1dl melk og vann.

1. Eple.

100g Skyr

Middag:

Pastasalat m. kylling. 150g kylling, 100g fullkornspasta.

M. 200g brokkoli, sopp, tomat, agurk, kinakål.

Totalt: 2266kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg bare traff litt feil nede på brystet, og så ble det unormalt vanskelig å få den opp igjen. Det skjer innimellom at jeg bommer sånn på løftebanen, kommer for langt ned eller opp og så tar løftet mye mere styrke enn det vanligvis gjør.. :)

Takk! :trene: Du har jo nettopp begynt, bare vent (og tren og spis og sov :fnise: ) så løfter du tungt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda hvertfall! Det er jo så mange smaker, tar alltid en av hver (uten aspartam) :fnise: Så da blir det pære, blåbær, jordbær, fersken, og noen ganger vanilje eller mango!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah god enkel mat i dag! Woket tynnskjærte skiver kyllingfilet, puttet oppi sopp og brokkoli, kokte litt fullkornspasta (jeg justerte ned pastaen tidligere i dag så jeg kunne ta meg en av "Børges søtpotet" muffins :fnise: ), skjærte opp masse tomat og brukte godt med pepper oppå. Nam ble det!

I morgen har jeg en prøve i statistikk midt på dagen, så skal jeg farge håret knallrødt, krølle det og pynte meg i yndlingskjolen om dagen for så å reise på bursdagsfeiring! Gleder meg til å pynte meg, blir lenge mellom hver gang. Godt å føle seg litt feminin også, ikke bare tøff og sterk :ler:

Kanskje jeg tilogmed drar bildebølgen litt lenger og poster bilde av meg i kjolen, jeg syns nemlig den var så fin til å ha kostet 50kr :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldebatten går her og ser eg...eller,vi er joalleskjønt einige så noen stordebatt blir det ikkje.Og bare å kuppa boka mi anytime, Enigma, eg likar besøk! :goodbye:

No er du sterk Kongulo! Du har virkelig framskritt. Og du gjør ein skikkelig bra reklame for RYP.

Kos deg i bursdag. Er herlig å pynta seg ordentlig av og til! Eg synst ofte jenter bare blir meir og meir feminine av styrketreninga- bedre sjøltillit, holdning og noe som kanskje kan kallast girl power??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja blir ikke stort til debatt når vi alle er enige :fnise:

Takk for det! :) Jeg føler meg sterk også, hvertfall så lenge jeg holder meg unna styrkeløfterdagbøker, eller hvertfall klarer å unnskylde hvorfor jeg er svakere :ler: Gleder meg masse til neste uke, blir første gang jeg har arbeidssett på så få reps, skal bli godt! Er veeldig lei av "mange" (8-12) reps nå!

Det skal jeg! Tror jeg, kjenner 2 av 18 av gjestene, så det kan jo hvertfall bli interessant! Ja jeg er egentlig enig :) Men jeg føler meg ikke veldig feminin når jeg daffer rundt i treningsbukse og joggesko liksom, da er det godt med litt pynting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2. Lørdag.

Trening: Ingen

Mål: 2000kcal.

Frokost:

1 Glass Appelsinjuice

1 Proteinshake m. melk

1 stort grovt knekkebrød m. gulost og agurk

200g Skyr

10 Mandler

Tran

Vitaminbjørner

Lunsj:

Havregrøt lagd på 40g havregryn, 1dl melk og vann.

1 Eple

200g Skyr

Middag:

100g karbonadedeig m. tacokrydder

200g ovnsbakte potetskiver (hjemmelaget)

Salat m. kinakål, 100g brokkoli, tomat, agurk.

Maisolje til steking.

1 Eple (dessert)

Totalt: 2061.

Vi skal jo på bursdagsfeiring i kveld, B skal drikke gin&tonic men jeg tror jeg holder meg unna alkohol i kveld.. Det kommer til å bli en kjempefest på halloween neste helg, og jeg har egentlig ikke veldig lyst til å ødelegge den gode rutinen jeg har nå på mat og slikt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sint :sur: Jeg var veldig forberedt til denne prøven, jeg kunne regne ut alt vi hadde om, hadde ingen problemer med noen av delene.. Så får vi en 10 spørsmåls prøve, hvert spørsmål er 10%, og så er det ingen spørsmål som går ut på å regne ut noe. Bare "lure" spørsmål, hvor alle alternativene virker veldig riktig, og du kan velge en, "alle", eller "ingen".. Så de klarte å lure meg på to spørsmål.. Så istedenfor å få 9/10 som jeg hadde håpet (fordi jeg er så sikker på dette!) så får jeg kanskje 8, fordi jeg misforsto to alternativ.. yay.

Så nå er jeg lei meg, jeg skulle jo bruke denne prøven til å få bedre karakter enn forrige gang (fikk 8 da også), fordi 2/3 prøver utgjør 30% av karakteren.. 8 er greit nok det altså, men det er fortsatt kjipt når jeg føler jeg kan stoffet så godt..

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som ein merkelig metode å testa kunnskap på.

Før hadde ein tilsvarande snålt opplegg på teoretisk førarprøve, med mange alternativer der fleire egentlig var rett, men et var endå meir rett enn dei andre...upedagogisk og etter min forstand bare ute etter å,ja, lura eleven. Det motiverer i alle fall ikkje til å villa læra noe, bare pugga formuleringar.

Blei litt irritert på dine vegne. Håper du klarer å rista det av deg og eventuelt levera ein klage (så dropper dei kanskje denna metoden til neste gang) .

Håper du kan kosa deg i kveld likavel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkuratt sånn jeg tenker også, hva er vitsen med å kunne regne ut alt vi skal kunne regne ut, når vi bare blir spurt om teorien med rare formuleringer? Og de har ikke blitt brukt i boka/forelesninger heller, så det kom litt ut av det blå.. Neste gang skal jeg være forberedt!

Takk, jeg skal prøve på det! :) Jeg har en uvane med å stenge helt av når noe sånt skjer, bare bli i skikkelig dårlig humør, avlyse alle avtaler den dagen og bare sitte hjemme(konstruktivt ja :roll: ), men isteden bakte jeg sjokoladekake til bursdagsbarnet, og skal etterhvert pynte meg.. Kan ikke la det ødelegge kvelden ;)

Jeg er forresten skikkelig støl på innside lår og på rumpa, sånn går det med tung knebøy :fnise:

Håper alle har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Håper du får en kjempefin kveld i bursdag! :Hehe: Skjønner veldig godt hva du mener med å ikke ødelegge den gode rutinen.

Så utrolig teit med den prøven. Har hatt noen sånne før jeg også, og det er så utrolig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kongulo! Nå har jeg lest litt om framgangen din med RYP-programmet. Snuser litt på det selv og tenker å begynne snart ;)

Du er utrolig flink med dietten! :dåne: :ler:

Flotte bilder også :)

I'll be back :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...