Kónguló Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #1141 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja egentlig! Vi har også lyst på noen strikker, noen matter til å ha på gulvet og litt sånne småting, men da har vi alt vi trenger! Fikk også et stort fint speil fra Ikea som passer fint der inne Haha ja! Jeg har blitt veldig vant til det selv, passer veldig fint med periodisk faste, for da blir middagen seneste måltidet den dagen, og frokosten heller litt tidligere. Men ja ser den, godt med et skikkelig måltid litt sånn midt i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. oktober 2010 #1142 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) God dag! Åh, treningsrommet deres blir jo helt perfekt!! Hva er dagens treningsplaner? Har lest så mye positivt om periodisk faste i dag at jeg tror jaggu jeg må prøve det ut snart. Men hvordan vil det fungere når jeg trener 06.30? Tar en liten proteinshake etter trening ca 07.30, og så vente med stor frokost til ca 11-12? Og så 'lunsj' i 16-tiden, og middag i 19-tiden? Men det blir feil, får da faster jeg jo ikke noe mer enn jeg gjør nå. Leste et sted nå at om jeg trener på morgenen må jeg faste fra ca kl 16 til 07.30. Tviler sterkt på at jeg ikke blir utsulta i løpet av de timene der! Vanskelig! Jeg går jo rundt og er sulten (tror det er sultfølelse hvertfall..) hele tiden, selv på 1800 kcal. Så må jo finne en løsning, blir gal!! (sorry for spam ) Endret 13. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1143 Del Skrevet 13. oktober 2010 Morn du! Dagens trening hadde jeg tenkt at skulle være intervaller, men med en skikkelig vond hals og hoste så tror jeg det blir droppet Får bli frisk først! Hm, har du lest denne?: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html For hadde du ikke tatt den proteinshaken etter trening så faster du jo allerede i 17t, noe som er mye for en jente! Jeg fastet også 18t i hele sommer pga. jobb, men er mer komfortabelt med 14-16t som jeg ligger på nå. Bare å spamme i vei det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1144 Del Skrevet 13. oktober 2010 Uke 1. Dag 3. Trening: Ingen. Evt. en gåtur som ikke teller. Mål: 2000kcal. Frokost: 1 stort knekkebrød m. gulost og agurk 1 glass juice 200g Skyr 1 Proteinshake m. lettmelk 14g valnøtter Tran Vitaminbjørner (Fikk fra Norge, yay ) Lunsj: Havregrøt lagd med 40g havregryn og 1dl melk + vann. 1 Eple 200g Skyr 1 Banan Middag: 2 pølser i brød m. ketchup. (B's yndlingsmat, så da må jeg tåle en usunn dag innimellom.. ) Totalt: 2000kcal. Yupyup. Planen i dag er skolearbeid, klesvask og en gåtur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. oktober 2010 #1145 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg kan spise siste måltid kl 20:00, trene 06:30 neste morgen og ikke spise før 11:30... funker helt fint for meg! Men da sørger jeg for å få i meg innholdsrik lunsj (ikke så stor, faktisk) og en ordentlig middag med mye bra mat når jeg først får mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. oktober 2010 #1146 Del Skrevet 13. oktober 2010 Håper du har blitt litt bedre utover dagen! Pølser er jo såååå godt! Og på Island har man jo all toppingen under pølsa Genialt. Anniken, skulle gjerne gjort som deg. Men har lest så mye om at kroppen trenger proteiner innen en halvtime etter trening, så da vil jeg helst gjøre det Men de neste dagene skal jeg kutte ned på antall måltider og spise mye når jeg først spiser. Håper at det kan hjelpe på sultfølelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1147 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det ble forandring i planen i dag også, et vennepar ringte og spurte om vi ville komme på middag, en middag vi har prøvd å planlegge i 3 uker nå, uten at noen av oss har hatt tid Så da blir det hjemmelaget lasagne i kveld istedenfor! Selv om jeg ikke kommer til å veie maten der så regner jeg med at jeg holder meg greit til skjema Da går vi også til og fra de, og det er ikke lang men det blir jo et par km da. Gleder meg til trening i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1148 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Bleh, dobbeltpost! Endret 13. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. oktober 2010 #1149 Del Skrevet 13. oktober 2010 Anniken, skulle gjerne gjort som deg. Men har lest så mye om at kroppen trenger proteiner innen en halvtime etter trening, så da vil jeg helst gjøre det Men de neste dagene skal jeg kutte ned på antall måltider og spise mye når jeg først spiser. Håper at det kan hjelpe på sultfølelsen! Nja, jeg lurer nå på om dette er et stunt laget at proteinpulverprodusenter Altså det kan godt være at de som virkelig vil bygge bør tilføre kroppen proteiner rett etterpå, men for meg som bare er interessert i å få lavere fettprosent og litt mer markerte muskler bør det vel holde at kroppen får i seg proteinene på en daglig basis. Maten må jo uansett ned i magen, fordøyes, og så tas opp i tarmen, og denne prosessen er vel ikke gjort på en-to-tre heller. Men, her er det jo bra man kan følge sin egen magefølelse, og vil du spise etter trening og føler at det er bra, så skal du selvsagt gjøre det Selv trives jeg med monstermiddagen min (Som aldri blir noe særlig monster likevel, føler jeg overspiste mer før, egentlig...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. oktober 2010 #1150 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nja, jeg lurer nå på om dette er et stunt laget at proteinpulverprodusenter Dette blir sagt av de aller fleste, altså, ikke folk som skal pushe proteinpulver. Man skal helst ha i seg et balansert måltid innen en halvtimes tid etter trening, med karbohydrater og proteiner for snarest mulig å sette i gang restitusjon og fylle opp energilagrene. Ta et kjapt søk på mat etter trening og du får blant annet opp artikler fra ernæringsfysiologer fra NIH, Olympiatoppen etc. etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. oktober 2010 #1151 Del Skrevet 13. oktober 2010 Eg trur på det at ein bør ha i seg mat så fort som råd etter trening. Men at det må væra ein shake er nok pulverprodusentane sin ide... For meg passer det utmerka med littmat etter trening- er ganske tom då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 14. oktober 2010 #1152 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg lever også i den tro at man bør få i seg noe protein og karbohydrater rett etter trening, og enig med madam_min at det behøver absolutt ikke å være proteinshake. Men det er jo veldig lettvint å innta det Og så spiser jeg frokost 1-2 timer senere. Hehe, ble litt avsporing i boken din Kónguló! Hadde dere det fint på vennemiddag? Lasagne er jo såå godt! Ble det noe godsaker i tillegg? Skjønner at du gleder deg til trening! Føler at jeg har blitt litt hekta, skulle gjerne ha trent i dag også. Men føler meg ganske mørbanka i bena, så må ha treningsfri i dag. Så da MÅ jeg lese hele dagen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1153 Del Skrevet 14. oktober 2010 Avsporing er bare bra! Kjempefint at flere kommer med tips og innspill, ikke bare meg Vennekveld var veldig koslig! Jeg la inn rom i dagsplanen min for 1 sjokolademuffins med bær (selv-bakt) så da ble det jommen litt godis også! Men jeg drakk bare vann (de andre drakk cola), var den eneste som spiste grønnsaker, og tok bare en muffins. Uke 1. Dag 4. Trening: RYP. Dag 9. Morgenvekt: 72,6 (-1,0) Haha, regner med jeg holdt mye vann på mandag, etter salt snacks på kino og dårlig spising i helga ) Mål: 2300kcal. Frokost: 1 Proteinshake m. melk 200g Skyr 1 glass juice 3 små grove knekkebrød m. gulost og agurk 14g valnøtter Vitaminbjørner Tran Lunsj: (etter trening) 1 Proteinshake m. melk Havregrøt lagd på 40g havregryn, 1dl lettmelk og vann. 1 Eple 200g Skyr 1 Banan Middag: 2 Pølser i brød m. litt ketchup. Totalt: 2275kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1154 Del Skrevet 14. oktober 2010 Aktiviteter RYP: Uke 3. Dag 8. 1) Vekttrening Varighet: 1 t 30 min Totalt løftet: 5588.0 kg YTWL 4.0kg x 20.0 2.0kg x 20.0 Disco-move 10.0kg x 20.0 10.0kg x 20.0 Sumo Markløft 65.0kg x 8.0 65.0kg x 8.0 65.0kg x 8.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 42.5kg x 8.0 42.5kg x 8.0 42.5kg x 8.0 Stående roing (stang) 37.5kg x 8.0 37.5kg x 8.0 40.0kg x 8.0 Smalbenk 37.5kg x 8.0 37.5kg x 8.0 Sidehev (To armer om gangen) 7.5kg x 8.0 (S) 7.5kg x 8.0 (S) Rotator cuff 7.5kg x 8.0 (S) 7.5kg x 8.0 (S) Bicepscurl stående 9.0kg x 8.0 9.0kg x 8.0 + squat to stand, tøying. Alt greit og fint! Sumo er en veldig behagelig måte å løfte på syns jeg! Økta ble en del lengre enn logget fordi vi hadde en kompis på besøk og dette var hans første trening med vekter. Derfor ble det en del ekstra reps for å vise teknikk, og det tok selvfølgelig lengre tid med 3 stk som trener samtidig. Men det var koslig, og nå skal jeg kalkulere RYP for han og så starter han på mandag Nå har jeg ingen unnskyldning for å ikke lese fag resten av dagen..! Har blitt veldig lite gjort siden besøket reiste hjem, vanskelig for å finne tilbake til de gode vanene. Men det er prøve i morgen, så det må jo bare leses! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 14. oktober 2010 #1155 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Bra økt! Vi rekrutterer folk til RYP ja ;P En venninne og hennes kjæreste har også hengt seg på RYP-bølgen! Skal kameraten deres trene hos dere da eller? Kan dere gjøre ulike øvelser samtidig, eller må alle vente på alle? Håper du har vært flink med lesing i dag! Jeg har bare tatt frem boken, og så ligget på sofaen og sett på tv i hele dag :slår: Lykke til på prøven! Endret 14. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1156 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Haha ja^^ Greit med noe så rett frem og enkelt, spesielt når man aldri har løftet før! Han kommer til å trene her (får se hvor lenge han gidder :gjeiper: ), enten på samme tid som oss eller at han bare kommer når det passer for han. Vi bor veldig nære hverandre, så en joggetur fra han til oss er fin oppvarming. Vi kan gjøre hantler øvelser samtidig som øvelser med stang, men vi har jo bare en stang så det blir litt begrenset! Må finne en effektiv måte å sette det opp på Haha tja.. Jeg har lest over alle powerpoint'ene fra forelesningene, og jeg leste alle kapittlene til prøven i går, men så har læreren skrevet en e-bok om stoffet på Islandsk, hvor det egentlig ikke står noen ting, bare masse tull og vanskelig ord. Den leser jeg nå, og jeg sitter helt seriøst og dupper av.. Veldig kjedelig! Spesielt om jeg får dårlig karakter pga. en bok på islandsk som læreren skrev og jeg ikke skjønte nok av til å forstå Det virker bare som gjentagelser av det som står i det engelskspåkelige bøkene våre, men han drar også inn ord og uttrykk som er helt ukjente for meg.. Så jeg håper vi får minst mulig av det på prøven i morgen. Vi får heller ikke en engelsk prøve, men vi får lov til å ha med oss ordbok.. Takk for det! Endret 14. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1157 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Uke 1. Dag 5. Trening: Ingen. Mål: 2000kcal. Frokost: 1 Proteinshake m. melk 1 Glass juice 3 små grove knekkebrød m. ost og agurk 200g Skyr 14g valnøtter Tran Vitaminbjørner Lunsj: Havregrøt lagd på 40g havregryn, 1dl melk og vann. 1 Eple 200g Skyr Middag: 100g karbonadedeig m. tacokrydder 1 egg 200g ovnsbakte poteter Salat m. mais, agurk, tomat, kinakål, sopp og brokkoli. Smør og olje til steking/ovnsbaking. Totalt: 1986kcal. Jeg er fortsatt ikke frisk, sikkert fordi jeg har trent to dager mens jeg har vært skikkelig forkjøla ( :gjeiper: ), så da blir det ingen løping i dag heller.. Har uansett ikke altfor mye tid, blir forelesning og prøve og litt mer lesing! Skal bli godt å bli ferdig med denne "usikkerprøven", er mye mer trygg på de to andre "vanskelige" fagene.. Endret 15. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. oktober 2010 #1158 Del Skrevet 15. oktober 2010 Er nok veldig lurt å ta helt treningsfri med lumske basillusker i kroppen! Har du noen reaksjoner på fysikken eller i psyken nå som du har begynt matprosjektet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1159 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hm, ikke egentlig! Trening i går gikk veldig fint, så det kan jo være fordi jeg har spist mer, men det kan jeg ikke si sikkert. Jeg er også i godt humør om dagen, men er fortsatt trøtt og sliten selv med nok søvn, så det er vanskelig å si om det er en reel forandring eller bare innbilning :gjeiper: Har helt ærlig ikke sett stort på fysikken siste uka, helt glemt det bort jeg.. Tenkte jeg skulle ta noen bilder fra trening i morgen, kan jo det uten å få dumme blikk nå, siden vi trener hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. oktober 2010 #1160 Del Skrevet 15. oktober 2010 Du skal ikke se bort i fra at et høyere matinntak kan gi deg både bedre treningsprogresjon, mer energi og gjør at du har det mye bedre med deg selv og hverdagen din. Det å gå rundt å være halvveis underernært har mange ulike konsekvenser. Håper du legger ut bildene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg