yoga Skrevet 2. oktober 2010 #1061 Del Skrevet 2. oktober 2010 Så veldig lurt med egne oppvarmingsøvelser! Når jeg trener styrke pleier jeg kun å ta et ekstra sett i benk m/hantler på ca 60% slik at musklene blir litt varme, og innbiller meg da at overkroppsmuskulaturen er gjennomvarm og klar for en støyt. Itillegg til 10 min. på sykkelen eller tredemølla da, såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1062 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har kuttet helt ut oppvarming på tredemølle/sykkel jeg Mye fordi jeg syns det er skikkelig kjedelig, men også fordi jeg føler jeg blir god og varm med disse oppvarmingsøvelsene, + spesifike oppvarmingsset for benk/bøy osv, som du nevner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. oktober 2010 #1063 Del Skrevet 2. oktober 2010 Heftige skuldre! Misunneliiiig:) Kjør på vidare med RYP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #1064 Del Skrevet 2. oktober 2010 Tusen takk madam_mim! Åh det er så koslig med sånne kommentarer Ble en ca. 5km gåtur i kveld; planen var å levere en bok på biblioteket men vi kom jammen hjem med litt godteri og planer om hjemmelaget pizza Slikt skjer! Så her skal vi kose oss i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 2. oktober 2010 #1065 Del Skrevet 2. oktober 2010 Åh, høres ut som en perfekt lørdagskveld!! Kos dere maks : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1066 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hm, er det noen av dere som har en god oppskrift på grovt brød? Er det noe jeg er misfornøyd med her på Island (annet enn hvor dyrt det ofte er og reise til/fra) så er det brødet.. Får ikke grovt brød i butikkene, alt er lyst og ferdig oppskjært. Så jeg tenkte å prøve meg på baking, før jeg evt. begynner å kjøpe hos bakerier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1067 Del Skrevet 3. oktober 2010 1) Jogging Varighet: 35 min Distanse: 4500.00 Meter 4x4, m. 6 min oppvarming og et par minutter nedtrapping på vei hjem. Jeg sjekket over ca. kcal inntaket i går, og jeg lå nok ca. 200 kcal over vedlikehold ja.. Nå ligger jeg jo 4-600 kcal under vedlikehold flesteparten av dagene, og jeg kan ikke huske sist jeg var over Eller, vedlikeholdsnivået som mylog og tn.no tror jeg har hvertfall! Går like greit etter det nå, og ser hva som skjer etterhvert. Deilig å løpe igjen! Det tok hele 2 uker før lysten til å løpe kom tilbake, ikke dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 3. oktober 2010 #1068 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kjempebra med intervalltrening! Hehe, tok ikke lange tiden før du fikk lyst å jogge igjen, nei! Så bra Med både pizza og godteri synes jeg det var bra gjort å kun havne 200 kcal over vedlikehold! Jeg kaster fort i meg 500 g smågodt når jeg først er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1069 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg pleier vanligvis å ta under 100g smågodt når jeg først spiser det, fordi jeg egentlig vet med meg selv at jeg er fornøyd med 1-2 pr. "type" smågodt. Men i går ble det 180g. Ble vel litt revet med fordi de hadde 50% avslag på alt godteri på lørdager.. Flere her som prøver å få de til å ha 50% avslag på all frukt og grønt i tillegg/i steden, det hadde vært flott! Prøvde meg på et havrebrød m. grovere mel, det ble skikkelig godt! Jeg spiser jo vanligvis ikke brød (blir vel 1-2 skiver i uka eller noe), men måtte jo smake når det var nystekt Dette blir nok en vane, så slipper B (som spiser masse brød) å spise bare kjipt kjøpebrød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. oktober 2010 #1070 Del Skrevet 3. oktober 2010 Se der ja, der var løpemotivasjonen tilbake. Så bra! Ser at du tar utgangspunkt i det tallet mylog oppgir som kaloriehov i døgnet, så da tenker du at deres beregning er til å stole på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. oktober 2010 #1071 Del Skrevet 3. oktober 2010 *nam nam* Oppskrift på brødet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1072 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nja.. Jeg syns det ser veldig høyt ut. Mylog sier at med treningen min nå om dagen (som er mye mindre enn tidligere) så er den daglige forbrenningen min 2700kcal. Slik at jeg kan spise rundt 2200 om dagen og fortsatt gå ned i vekt. Tn.no sier jeg har vedlikehold på 2400kcal om dagen. Så jeg har vel lagt meg et sted midt i mellom, spiser rundt 2000kcal om dagen, litt mer på treningsdager. Har heller intet behov for å gå ned fort, så det gjør meg ingenting om det går sakte men sikkert nedover.. Hm, burde nesten sjekke om mylog bruker den oppgitte fettprosenten når den kalkulerer kcalforbuk. For hvis den også tenker på muskelmasse i forhold til fett og ikke bare vekt så burde den jo være mer nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1073 Del Skrevet 3. oktober 2010 Oppskrift på havrebrød!: 1 brød (oppskriften var egentlig til to, men jeg ville prøve ett for å se om det ble godt). 25g gjær 5dl kaldt vann 1/2 ss salt 2 1/2dl havregryn 9-10dl hvetemel (her tok jeg 6dl grovere mel) Varm vannet, rør ut gjæren (i fingervarmt vann) og rør inn alt det tørre. Kna deigen og la den heve i 2 timer. Kna så deigen godt, før du legger den i form og strør mel over (for hardere skorpe). Etterhev i 1 time. Skjer snitt i brødet til slutt. Stek det først i 10 min. på 275 grader, og så i 20min. på 200 grader. (Jeg smurte formen såvidt med solsikkeolje, det kan jo ha hatt litt innvirkning på smak og skorpe, men jeg vet ikke hvor mye). Ble overassket over hvor lett det gikk, jeg har på en eller annen måte alltid klart å lage det for hardt/bløtt el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. oktober 2010 #1074 Del Skrevet 3. oktober 2010 Takk for oppskrift- den skal prøves! Jeg har lenge lurt på hva mylog tar utgangspunkt i når de regner ut kcal-behovet. Det eneste jeg har oppgitt av verdier der er egen kroppsvekt og treninger... For egen del tar jeg det tallet med en klype salt, for jeg erfarer stadig vekk at jeg bør ligge noe over for å ha det optimalt, og jeg legger ikke på meg ved å ligge noe over heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1075 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ah såpass! Jeg som har tenkt at det er altfor høyt. Jeg får kanskje eksperimentere med å legge meg litt og litt høyere i vinter, og se hvor jeg går ned/står stille/går opp. Det hadde jo tatt vekk mye usikkerhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 3. oktober 2010 #1076 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis du vil bli biff må du vel ligga litt i overskudd, eller? Men ut fra bildene går det jo veien Dansk rugbrød er det beste brødet eg veit, har ingen oppskrift akkurat no men det finst ein i huset. Du må laga ein surdeig først som du har liggande.Litt fascinerande, vi har ein sånn deig i kjøleskapet, den "lever" og holder i årevis...(men må jo tilføras litt ny deig inninmellom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #1077 Del Skrevet 3. oktober 2010 Joa, jeg vil jo helst bli kvitt det overflødige fettet på hofter og rumpe først.. Men så langt har jeg kunnet gjøre begge, både bygge muskler og gå ned i fettprosent. Så vi får se.. Men må jeg velge så blir det nok litt "bulking" over vinteren, for så å gå ned på kcal til våren, helt typisk Ja de er veldig glade i slikt brød her på Island faktisk! Men har aldri tenkt på lage det selv, det hadde vært spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. oktober 2010 #1078 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det kan jo henda atdersom du fortsetter som no vil du etter kvert se det resultatet du vil ha på nedre del av kroppen og. Det spørst jo kor slank du faktisk vil bli. Som eg husker ut fra et formbilde fra gamledagar (før sommaren)var det ikkje snakk om noe lass med fett akkurat!! Skal se om eg finn oppskrifta. Men det er kanskje lettast å kjøpa eit hos bakaren for å testa føsrt, er ikkje alle som liker surt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #1079 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kanskje ikke et lass, men det syns nå godt enda, spesielt siden det begynner å bli litt mindre på resten av kroppen :gjeiper: Men vi får se. Jeg tror nok jeg prøver meg sakte fram med å øke inntaket, og heller veie meg en gang i uka igjen, og så se hva som skjer. Må bare vente til vi får tak i vekt først! Du trenger ikke stresse med det for min skyld altså, jeg kan jo også finne på nettet Og vi har spist slikt brød ved siden av middag flere ganger (de bruker de nesten alltid til fisk her i landet) så jeg vet det er godt Ny dag og ny uke! Blir styrke i dag og på onsdag kommer pappa og søster til landet på besøk Håper vi får til to økter mens de er her også, kan jo ikke kutte programmet halveis i andre uka! Får vi vektene til hjemmegymmen i dag eller i morgen så blir det jo ikke noe problem, så vi får håpe på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #1080 Del Skrevet 4. oktober 2010 Aktiviteter RYP. Uke 2. Dag 4. 1) Vekttrening Varighet: 1 t 15 min Totalt løftet: 6250.0 kg YTWL 2.0kg x 20.0 2.0kg x 20.0 Disco-move 10.0kg x 20.0 10.0kg x 20.0 Knebøy 20.0kg x 10.0 55.0kg x 8.0 55.0kg x 8.0 55.0kg x 8.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 40.0kg x 8.0 40.0kg x 8.0 40.0kg x 8.0 Smalbenk 30.0kg x 8.0 30.0kg x 8.0 30.0kg x 8.0 Foroverlent roing 14.0kg x 8.0 14.0kg x 8.0 14.0kg x 8.0 Sidehev (To armer om gangen) 7.0kg x 8.0 7.0kg x 8.0 Bicepscurl stående 8.0kg x 8.0 8.0kg x 8.0 Rotator cuff 6.0kg x 12.0 6.0kg x 12.0 7.0kg x 15.0 Mage maskin 30.0kg x 12.0 30.0kg x 12.0 + mageøvelser, tøying, squat to stand. Deilig! Lett og fint i dag. Surra litt og tok et sett for mye i smalbenk, den var kjedelig lett i dag :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg