Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Sarah, eg har kjøpt det på Myrevolution sine nettsider. Trur det er den billegaste plassen (men det er eit dyrt pulver uansett).

Det eg har no kan eg advara mot: Maximize sin 100% whey, smaker noe sinnsvakt kunstig!! Men sjokoladesmaken veier opp mot mye så eg eter det likavel. Alt går i grisen ;)

Gler meg til å sjå kor mykje framgang du får! Sjøl har eg gått over til eit anna program med mindre benk, bøy og mark, men etter det er ferdig tenker eg å snusa på RYP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for advarsel! Er så vanskelig å finne noen gode, man må liksom ta sjangsen på en hel dunk vanligvis, og stole på anbefalinger fra folk som kanskje har helt annen smak enn seg selv :gjeiper:

Jeg er også veldig spent på om jeg får til progresjonen programmet vil, jeg tviler, men hadde jo vært veldig morsomt om det gikk!

Aktiviteter

RYP. Uke 1. Dag 2.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 15 min

Totalt løftet: 6710.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Markløft

52.5kg x 12.0

52.5kg x 12.0

52.5kg x 12.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

35.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

Foroverlent roing

12.0kg x 12.0

12.0kg x 12.0

Smalbenk

25.0kg x 12.0

25.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

Bicepscurl stående

8.0kg x 12.0

8.0kg x 12.0

Rotator cuff

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

Mage maskin

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

25.0kg x 12.0

+ tøying, squat-to-stand osv.

Alt var lett og fint, untatt bicepscurlen som begynner å bli tung, må nok justere ned der etterhvert ja :lol: Markløft i dag, siden vi vil ha med mark en gang i uka. Så istedenfor å ta bøy og mark på samme dag så hopper vi over den midterste dagen i bøy, og tar mark i steden. Blir jo ikke samme progresjon i mark, men tror det blir det beste nå.. :) Lett og fin mark også, selv om grepet blir vondt med så mange reps. Deilig! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Ser at du har økt i kg på noen øvelser, og det er jo kjempebra! Regner med at det blir skikkelig vanskelig å følge progresjonen i programmet, men må jo gi det en sjanse hvertfall :)

Tenker du noe på maten du spiser, eller konsentrerer du deg mest om treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på programmet at jeg klarer progresjonen fram til uke 5, for de vektene som er fram til da har jeg løftet før. Etter det blir det spennende å se om jeg har økt ;)

Jeg tenker på hva jeg spiser, blir veldig sjeldent brus og godter og kjeks og slikt, og mest knekkebrød, rent kjøtt, islandsk skyr, grønnsaker og fullkorns -pasta/ris. Mye vann, en proteinshake etter trening og evt. et glass juice til frokost. Tar tran/fiskeolje og vitamintilskudd. Bra nok syns jeg! :) Spiser også etter periodisk faste, men det merker jeg ikke så mye til lenger. Bare færre men store og gode måltider! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt rundt i boken nå, og ser at du har islandsk kjæreste. Så morsomt! Jeg er halvt islandsk :)

Kanskje du kan legge ut noen måltidstips? Jeg spiser veldig mye av det samme. Lite kreativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så morsomt! Bor på Island nå om dagen, og har nettopp startet utdanning her :)

Hm, nå om dagen er ikke jeg spesielt kreativ heller. Men jeg kan jo skrive ned typiske middagsmåltider for oss:

Kyllingstrimler m. salat,paprika, mais, tomat, agurk, brokkoli osv.

Karbonadedeig m. tacokrydder og salat osv.

Fullkornspasta m. skinke/kylling/laks/sopp/bacon el.

Omelett m. grønnsaker og skinke

Svinekjøtt m. stekte poteter/fullkornsris m. salat osv.

Kyllingfilet m. stekte poteter/fullkornsris m. salat osv.

Går oftest i variasjoner av dette! Sjeldent sauser og slikt til maten, utenom en sjelden gang. Evt. Hamburgere eller hjemmelaget pizza om vi skal kose oss skikkelig!

Sto litt stille her hos meg nå, så ble ikke mange måltidene, men håper du kanskje fikk ett tips eller to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag!

Takk for middagstips :) Må prøve å variere litt mer. Men for tiden blir jeg kvalm av å tenke på middag, så det eneste som funker er karbonadedeig med div saker til :sjenert:

Oi, ble litt sjokkert over videoen! Det er jo et sykt press på å se perfekt ut, uten at jeg tenker så mye over den skjulte reklamen. Har en venninne som er anorektisk, og det er helt grusomt å se henne slite sånn.

Har du forresten lært deg islandsk?

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Ja det er skummelt med alt dette presset.. Jeg leste ofte blogger om kosthold og trening på blogg.no, men holder meg nå unna fordi det er så mange pro-ana blogger der som jeg bare får vondt inni meg av å lese..

Tja! Jeg skjønner det folk sier, og jeg kan prate nok til å gjøre meg forstått. Jeg må bare komme over det at jeg høres skikkelig teit ut når jeg prater.. :fnise: Snakker du islandsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, de bloggene. Jeg får så vondt inni meg av å se vandrende skjeletter som oppmuntrer hverandre til å gå enda mer ned i vekt, grusomt!

Jeg snakker islandsk ja :) Så kult at du har lært det! Ja, ikke tenk på at det kanskje høres teit ut, for folk syns det bare er stas at du kan språket! Er jo ikke såå mange som kan det :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over denne på en islandsk nettavis, og syns den burde deles! :)

Huff, fikk tårer i øynene av den, jeg. Har en datter :)

Og en sønn, de slipper ikke nødvendigvis helt unna de heller.

Veldig fin kropp på det bildet ditt asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh takk! :nigo: Morsomt å "plutselig" legge merke til sånne ting.

Uff nei, de slipper ikke helt unna de heller.. Og hva skal man liksom gjøre for å motvirke "trenden".. :sukk:

Nå skal jeg straks til prøve, og så blir det trening etterpå. Siste økta i uke 1, heldigvis! 12 reps bleh.. :gjeiper:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aktiviteter

RYP. Uke 1. Dag 3.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 10 min

Totalt løftet: 6922.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

52.5kg x 12.0

52.5kg x 12.0

52.5kg x 12.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

37.5kg x 12.0

37.5kg x 12.0

Smalbenk

27.5kg x 12.0

27.5kg x 12.0

Foroverlent roing

14.0kg x 12.0

14.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0 (S)

6.0kg x 12.0 (S)

Rotator cuff

6.0kg x 12.0 (S)

6.0kg x 12.0 (S)

Bicepscurl stående

8.0kg x 12.0

8.0kg x 12.0

Mage maskin

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

Glute Bridge

10.0kg x 12.0

10.0kg x 12.0

+ litt mageøvelser, squat to stand, ett-bens glute bridge og tøying.

Da var uke en ferdig! Koser meg skikkelig på trening om dagen, ser muskler og føler meg bra! :) Knebøyen er småtung med så mange reps, men resten er lett og fint. Gleder meg til å finne ut når benken blir tung! :trene:

Nå har jeg kost med meg proteinshaken min, så nå skal jeg sette poteter i ovnen og så hoppe i dusjen før det blir middag. God helg alle! :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du å bli imponerende sterk, synes jeg! :biggrin:

Hvor dypt går du ned i knebøy?

Hvilke muskler bruker du i YTWL og Disco-move?

Ha en riktig fin helg, du også! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Sarah og yoga! :nigo:

I knebøy går jeg ass to grass; jeg får B til å sjekke med jevne mellomrom eller når det blir tungt at jeg går godt under paralell :) Syns liksom ikke det er like imponerende å se folk lesse på med vekter og så bare såvidt bøye knæra (selv om jeg ser poenget med kvartbøy innimellom, og derfor prøver å ikke dømme :fnise: ).

YTWL og Disco-move bruker jeg som aktiveringsøvelser for skuldre, som oppvarming før benkpress og andre overkroppsøvelser.. :)

Dette er hva jeg kaller disco-move: http://www.youtube.com/user/sanaincorpore#p/u/42/KfpcxJMG9AA

Og dette er YTWL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...