Gå til innhold
Kvinneguiden Forum

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Takk for innspill mim, du har nok helt rett :) Jeg har jo nevnt det för, men det er godt å höre at andre spiser like mye/mer enn meg, for da virker det ikke lenger så urealistisk. Jeg kan jo sette opp kcal spist og kcal forbrent til sammen på slutten av uka, eller gjennomsnitt som du sier, og se hvordan jeg ligger ann da i tillegg :)

Ellers må jeg nevne hvor fornöyd jeg er hittil med PF! Er småsulten innimellom fortsatt (för spisingen begynner), men jeg regner med at det går over. Det er vel förste gang jeg har klart å spise over 2000kcal flere dager på rad, og det uten å spise 7+ måltider om dagen. Deilig! Jeg trenger ikke lenger å kjappe meg om morgenen for å få i meg frokost (som jeg ikke har lyst på) fordi jeg må ha tid til å spise minst X-antall måltider för middag for å få i meg nok kcals. Håper jeg kan fortsette å spise som det her :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Icere

Så bra at du trives med PF! Morsomt å lese! :biggrin:

Jeg er så lite innom kg for tiden, men jeg følger med dere. Liiiitt lei av logging og forum for tiden. Også er jeg superglad for å slippe veiing av mat og kcaltelling. Det funker en stund for sitt formål, men anbefales ikke i lengden. Etter hvert lærer man seg hvor mye en porsjon er og hva de ulike matvarene inneholder.

Håper dere har hatt en fin helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at mange små måltider er beste løysing ser jo ut til å mista fotfeste. Leser stadig artiklar der det står at dette er bare sprøyt. Så lenge du et nok i løpet av dagen er det ikkje så viktig om det er seks små eller tre store måltider. Personlig blir eg bare sur dersom eg aldri får eta meg mett, men går og småspiser heile dagen. :)

La du inn link til periodisk faste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Icere, så koslig at du fortsatt fölger med :) Håper du får tilbake logg-lysten etterhvert! :trene: Jeg teller fortsatt kcalorier jeg da, men jeg veier ikke maten lenger, og bruker ikke mer enn et par minutter på det hver dag, ikke noe som plager meg på noen måte :)

Nei Madam_mim, det gjorde jeg ikke! Her er to linker;

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,43484.0.html

http://leangains.com/

Inntaket i går ble på ca. 2300, med 750 forbrent i fölge pulsklokka. Ellers merker jeg det på formen at det har blitt litt smågodt og litt pepsi max (begge medberegnet i inntaket selvfölgelig). Egentlig veldig fint at jeg merker det såpass godt (ikke like tydelige ruter om morgenen etc) for da har jeg hvertfall en god grunn til å unngå det :gjeiper:

I dag blir det husarbeid, så dag 2 på RYP, så joggetur/gåtur hjem fra senteret mens gutta spiller fotball.

Men först må det litt :kaffekopp: til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 03 min

Totalt løftet: 5388.0 kg

YTWL

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

Disco-move

5.0kg x 20.0

5.0kg x 20.0

Knebøy

45.0kg x 12.0

45.0kg x 12.0

45.0kg x 12.0

Benkpress

30.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

Roing, sittende, bredt grep

34.0kg x 12.0

34.0kg x 12.0

Bicepscurl stående m/stang

15.0kg x 12.0

15.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

5.0kg x 12.0

5.0kg x 12.0

Triceps nedpress

18.0kg x 12.0

18.0kg x 12.0

Mage maskin

22.0kg x 20.0

22.0kg x 20.0

+ 2x 1min planken.

Fat burn improving.

3:00:03:08

2:00:11:10

1:00:43:08

AH: 63%

MH: 90%

393kcal, 37% fat.

1) Gåing

Varighet: 1 t 13 min

Distanse: 8000.00 Meter

Fat burn improving.

3:00:00:25

2:00:01:52

1:01:09:44

AH: 61%

MH: 81%

410kcal, 44%.

Fin trening, fin tur hjem :) Litt langt etter joggingen i går, så derfor ble det bare gåing istedenfor jogging hjem i dag. Hviledag i morgen! Merker styrken kommer tilbake igjen nå - heldigvis- settene er ikke lenger tunge :trene:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

I går endte inntaket på 2270kcal, siste måltid ferdig kl. 21.30. Trente vekk ca. 803kcal, så da endte jeg på nesten 1500, noe som er for lite! Så da må det spises i dag, på hviledagen :nigo: Sitter en lite sperre i hodet om å spise mye når jeg ikke trener, men jeg må bare tenke på at det jevner seg jo ut, kroppen holder ikke regnskap hver kveld og så legger på seg/går ned ettersom hva jeg har spist og gjort siste 24t.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) Det har jeg gjort, bare vært på besök hos familie og kost meg. Eneste trening var litt eyetoy dansing :fnise: Inntak, 2240kcals.

Jogg i morgen, styrke på torsdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Husk at du ikke kan trekke 800kcal rett fra normalforbrenning. Du forbrenner jo uten å trene også, og det er inkludert i det klokken beregner. Så sett at du har en normalforbrenning uten trening på 2300kcal. 2300/24= 95kcal i timen. Runder det opp til 100kcal i timen. Det betyr at hvis du har brukt 2t på å forbrenne 800kcal i følge klokken er det egentlig 600kcal du skal legge til/trekke ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey sant! Det har jeg ikke tenkt på, takk for det :) Da skal jeg huske på det videre. Da ligger jeg nok veldig riktig nå. Det føles sånn hvertfall, og i dag var linjer og ruter tilbake :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hey sant! Det har jeg ikke tenkt på, takk for det :) Da skal jeg huske på det videre. Da ligger jeg nok veldig riktig nå. Det føles sånn hvertfall, og i dag var linjer og ruter tilbake :nigo:

Nice :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp gåtur i bratte bakker i dag, mest for å se om jeg kunne finne hvor veien begynner og hvor bratt den var. Er en altfor lang tur til at jeg ville gå den før mat i dag, spesielt siden jeg ikke visste hvor den begynte. Men nå vet jeg det, så da blir det en lang tur en helgedag :)

Ca. 4,5km tur, give or take, 37min. 270kcal. Ikke store trimmen, men men! I morgen blir det styrke og en 8km gåtur hjem så :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens inntak endte på 2000kcal, minus ca. 200 for gåturen. Litt lite kanskje, men helt greit siden jeg ikke har trent noe styrke verken i dag eller i går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt random om hvordan jeg spiser om dagen! :)

3 måltider om dagen, hvor to er ganske fastsatt og et er "middag".

Det förste måltidet er ofte:

2 kokte egg.

2 husman knekkebröd m. lett Norvegia.

1 stort eple i to ss. mager kesam.

Sukkererter

Tomater.

1 glass appelsinjuice.

(Evt. Rosiner og mandler)

Måltid nummer 3:

1dl havregryn.

1dl ekstra-lett melk.

1 stort eple.

2 ss. cottage cheese

(Evt. 30g proteinpulver iblandet)

Middagsmåltidet:

Fullkornspasta m. karbonadedeig/skinke/magre pölser/sopp + salat

Grove pannekaker m. mager kesam og lettsyltetöy.

Fullkornslasagne m. karbonadedeig. + salat

Hjemmelaget grov pizza m. karbonadedeig + salat

Kyllingfilet m.potet/fullkornspasta/salat/grove wraps/grov ris + salat

Magert svinekjött m. potet/fullkornspasta/salat/grove wraps/grov ris + salat

Egg og bacon og bönner.

Omelett m. skinke/bacon/sopp/kylling + salat

Proteinshake/banan etter trening.

Så legger jeg til mandler/rosiner/protein/egg/knekkebröd hvis jeg ser det blir for lite mat. Evt. en litt större porsjon med havregröt.

Dagens random!

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Ser bra ut, men kanskje litt lite fett? Litt mer nøtter, fisk, avokado, .. tar du tran? Syns ellers du er superflink nå! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo:

Jeg tar selolje istedenfor tran, men er nok alt for dårlig på fisk ellers. Jeg skulle pröve meg på avokado to ganger, men de var dårlige, jeg må lære meg å dömme modenhet :gjeiper: Ellers går det i mandler en gang om dagen, men det er ikke mer enn en håndfull da. Jeg skal gjöre ett nytt forsök på avocado jeg! Tusen takk for innspill!

Styrketrening + 8km gåtur/joggetur unnagjort, logging kommer når menna kommer hjem med bag'en min! Nå skal jeg lage potetskiver til svinekotelettene etterpå! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 5342.0 kg

YTWL

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

Disco-move

5.0kg x 20.0

5.0kg x 20.0

Knebøy

47.5kg x 12.0

47.5kg x 12.0

47.5kg x 12.0

Benkpress

37.5kg x 12.0

37.5kg x 12.0

Roing, sittende, bredt grep

40.0kg x 12.0

40.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

Bicepscurl stående m/stang

12.0kg x 12.0

15.0kg x 12.0

Triceps nedpress

20.0kg x 12.0

20.0kg x 12.0

Mage maskin

20.0kg x 12.0

20.0kg x 12.0

Planken

0.0kg x 60.0

0.0kg x 60.0

8km gåing - 1t 5min.

Tilsammen ca. 1000kcal i fölge pulsklokka, minus de to timene jeg brukte = 800kcal forbrent i dag. Spiste nesten 2300kcal, og endte derfor på 1500. Tjaaa. Hviledag i morgen, så får spise mere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du er sterk og flink!! :) Også syns jeg det virker som både humør og motivasjon har en topp for tiden. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! :) Tja, innimellom :fnise: Motivasjon er egentlig på topp, men merker jeg har mest lyst til å gi opp siden det skal være så veldig vanskelig å få lov til å trene flere ganger i uka.. Men jeg håper vi får det til! Humöret er i bölgedaler, er jo tilbake på et sted jeg håpet jeg aldri trengte å flytte tilbake til, med mange mennesker som bare har gjort negative ting mot meg i mange år og steder jeg har mange vonde minner ved, men jeg er bestemt på å gjöre det beste av det og ha en bra sommer til tross! :) (haha det ble en lang setning!)

I morgen skal jeg först til frisör ( :nigo: ) så til Oslo! B skal til Trondheim i morgen og jeg skal bo hos et vennepar, og på lördag skal vi grille/feste alle sammen! Gleder meg helt utrolig til å pynte meg og være sosial igjen. Har ikke vært på skikkelig fest siden.. Halloween. Så nå er det på tide :nigo: Blir ikke mye trening, kanskje en gåtur/joggetur på lördagen, men jeg vil ikke pushe noe siden jeg allerede blir sett på som treningsnarkoman.. :lol:

Ha en god helg alle! :sol:

Edit: haha Smiley-overdose!

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Shamim. :)

Hvordan går det å følge RYP? Har du den progresjonen som programmet "sier du skal ha"?

Ha en supderduper dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...