Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Syns fortsatt det er halvflaut å poste tid når den er så mye dårligere enn det jeg løp på før, men jeg regner med at dette blir mye bedre på sikt enn å løpe noen minutter fortere på superhøy puls :) Må svelge stoltheten litt bare.. :gjeiper: Det hørtes rart ut, jeg vet ikke om man kan si det på norsk jeg.. :lol:

Forstår deg godt jeg, synes det er fælt selv når jeg forsøker å holde lavere puls, og ser at det går mye tregere, men du får huske på det at den treninga du gjør nå tross alt er bedre for deg og mer hensiktsmessig enn å kjøre på i høy puls hele tiden. Da bryter du bare ned kroppen ettersom å kjøre på så høy puls krever lengre restitusjonstid. Det er heller ingen her som ser ned på deg fordi du nå bruker lengre tid, vi vet jo hva du er i stand til, og vi vet hvorfor det går tregere. :)

Det viktigste er faktisk at du er ute og jogger/løper, denne artiklen her er også fin. Den fokuserer riktignok mye på vekttap, men sier også litt om treningseffekt, blant annet treningseffekt over lang tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra du kjenner forbedring! :) Det er godt å få betaling for det en jobber for.

Jo, en kan si det på norsk også. Det er noe som heter "å svelge stoltheten", selv om jeg må si meg enig med deg i at akkurat nå så klang det litt merkelig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lese artikkelen senere jeg Enigma! :)

Ææsj, jeg løp, tok en dusj, og så slo migrenen til :( Problemer med synet, "blind flekk", tåkesyn, og vondt i hodet. Kjiipt. Jeg spiste, drakk masse og tok noen smertestillende, og la meg på sofaen. Synet er nesten helt bra nå heldigvis, men tror ikke smertene går vekk med det første..

Nå skal jeg vel ikke klage, siden jeg før/under puberteten hadde migreneanfall "ofte", et par ganger i måneden, mens det nå er et par ganger i halvåret. *Krysser fingrene for at det går over kjapt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Huff da :(:troest:

Har du forresten noen gang prøvd å behandle migrene med triggerpunktsbehandling på hals og nakke? Det er anslått å være utrolig mange som er diagnosert med migrene og kun behandler med medisinering som kunne vært helt bra hvis dette hadde blitt testet ut.

Jeg leser denne boken nå, som er veldig interessant:

http://www.triggerpointbook.com/headache.htm

Denne ser også ut til å gå litt mer spesifikt inn på akkurat migrene:

http://www.triggerpointrelief.com/headache/index.html

Håper du blir raskt bedre! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Yoga! :klem:

Takk Lucy! :klem: Jeg har jo hørt såvidt om triggerpunktsbehandling, ofte i sammenheng med egenmassasje, men aldri satt meg inn i det. Det høres jo veldig interesant ut da! Har bokmerket boka om migrene, og det ender nok med at jeg bestiller den så fort vi har litt inntekt i sommer! :)

Ellers ser det ut som at jeg var heldig i dag! Har blitt ganske flink til å kjenne at det kommer, og har skjønt at jeg bare må få i meg mat, drikke, smertestillende og så legge meg nedpå. Nå har hele synet kommet tilbake, og det er bare såvidt murringer i hodet. Yay! :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring fra meg og!

Veit du kvifor du får færre anfall no enn før? Kanskje trening har positiv innvirkning.:) Eg kan absolutt ingenting om migrene, alt eg har hørt er at ein skal legga seg i eit mørkt rom.

Håper du er på farta igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Er helt fin igjen i dag, heldigvis. Mim, de hyppige anfallene var for flere år siden, og det virker som jeg vokste det av meg under puberteten :) Var verst på barneskolen og første årene på ungomdskolen, og etter det har det vært mye skjeldnere. Det ser ut til å ha en sammenheng med lite søvn, menstruasjon og noen mattyper, men jeg har ikke vært flink nok til å logge mat og slikt til at jeg har kunnet finne akkuratt årsak. Kanskje boka som Lucy linket kan hjelpe til med det :)

I dag blir det en hviledag, skikkelig støl etter trening på tirsdag (fortsatt!), og vi skal ned til byen og kjøpe flytteesker, og begynne å pakke ting. Merkelig at vi snart skal flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkepakkepakkepakke! Nå er hele stua full av esker og rot, vaskemaskinen står på hele tiden og det er fortsatt maasse å gjøre. Må ned til byen og hente depositum fra banken og avslutte kontoen til B, men vi er veldig usikre på om vi skal ta oss tid til trening.. Trener vi ikke i dag så blir det pause fram til tirsdag eller torsdag, men det er kanskje like greit å ha en liten hvilepause mens vi pakker og flytter. Ikke veldig motivert til å trene heller, så vi heller nok mest mot å bare kjappe oss i banken og så pakke og vaske mer ja.

Ha en fin dag alle :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med flyttinga! :) Kan tenke meg at dere er spente på tiden fremover nå ja :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nigo:

Da har vi flyttet! Tok 14 timer å kjøre hit, altså hele gårdsdagen, men nå er vi framme. Ikke helt ferdig pakket ut, men det haster ikke. Vi har også fått mere jobb, så da blir det litt penger også :lol:

Ellers. Dårlige åpningstider i "hallen", hvor treningsromet er, men vi er fast bestemte på å klare 3 ganger i uka. Blir nok også en overnattingstur på vidda, og en dagstur til gaustatoppen :nigo:

Også har jeg lest mye i det siste, og er på min første dag i periodisk fasting i dag :nigo: Etter å ha hatt fult fokus på at jeg må spise x-antall måltider, må huske å spise rett etter at jeg står opp for å ha tid til å ha nok måltider osv, har jeg funnet ut at dette hadde passet så utrolig mye bedre. Jeg håper kroppen tar vel til det, sulten blir jeg jo ikke før langt utpå ettermiddagen, så problemet blir isåfall om jeg klarer å spise nok i 8t vinduet. Jeg får utvide magesekken litt :fnise: Skal hvertfall holde dere oppdatert!

Jeg må også få handlet inn sukrin, sukrinmelis, mandelmel osv, og slenge meg (litt for sent) på muffins- og bakebølgen :sikle:

Håper alle har en fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lucy! :nigo: Veldig deilig.. Nå er pengeproblemene over også, siden pappa er spandabel og kjøper inn mat til oss. Merker det godt at man har bekymret seg mye over økonomi, selv om man ikke alltid er klar over det.

Ellers liker jeg denne måten å spise på! Ble små-dårlig i går, før jeg begynte å spise, men jeg klarte helt greit å komme over 2000kcal på 3 måltider :nigo: I dag skal jeg trene litt, med et lite måltid før trening, og så store etterpå. Har ikke tilgang til vekter i dag, så det blir jogging og så litt trening med kroppsvekt etterpå. Skal bli godt å røre på seg! :)

I dag er første gangen på.. nesten 3 år hvor jeg har en natt alene, B er på vei til trondheim for å ta eksamen så da er det bare meg og kattene, merkeliiig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med ferdig flytting!

Ja, det er merkelig. Men jeg skal love deg at det er veeeeldig vant til å ha noen i senga når man har sovet alene i flere måneder også... alt man ikke er vant til blir uvant. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Annikken! Heh ja det vet jo du alt om! :) Vi ble enige etter de første månedene med langdistanse at det skulle vi for all del unngå neste gang, så da har det blitt til litt mye flytting og flying istedenfor.

Kjapp trening, merker at det er uvant med så lenge mellom måltidene, men jeg har heldigvis ingen problemer enda. :) Spiste litt frukt, litt kesam og en FiberRik før trening, og etterpå blir første store måltid med kylling, masse salat og noen FiberRik, gleder meg :nigo:

10min jogg - 2km. 122kcal. 95% max heartrate, 84% average heartrate.

23min styrke - 210kcal, 89% max heartrate, 72% average heartrate.

- pushups, spiderman pushup, knebøy, ytwl, disco move, dips og planken.

Ikke noe spennende, bare for å være litt i aktivitet! :)

Edit: *insert ramble om å måtte kjøpe en ekstra flybillett til B pga. surr som ikke var vår feil*

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Men det ordner seg heldigvis..

Nå har jeg vært ute og gått en tur, deilig! Ble rundt 5km, 42 min, 322kcals.

Nå skal det spises! Fullkornspagetti, mager svinekjøttdeig og ketchup :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...