Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Hei Twinkle, koslig å høre fra deg! :)

Ja jeg er veldig fornøyd med klokka! Tror det blir enda bedre etterhvert som jeg blir mer vant til det, og ser forbedring.

Takk i lige måde! :sol:

Aktiviteter

1) Gåing

Varighet: 56 min

Distanse: 7200.00 Meter

Fat burn and fitness improving.

3:00:00:00

2:00:14:03

1:00:42:00

AH: 66%

MH: 77%

401kcal, 37%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da fikk jeg nettopp telefon fra Sats, og i morgen kl 15.00 skal jeg ta kroppsanalysen :bond: Spennende! Kjipt at man ikke skal spise 2 timer på forhånd og ikke trene rett før, for da må jeg komme til senteret sulten og så trene etterpå. Så jeg får bare ta med meg en proteinbar eller noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal visst stå på torget og dele ut gratis klemmer (www.freehugscampaign.org) sammen med flere couchsurfers på lørdag, moro! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka skjer på kroppsanalysen? Høres avansert ut.

Eg pleier ofte ha med meg mandler og tørka frukt dersom eg ikkje rekk å eta før trening. Får litt sukkerkick av proteinbarer, på den måten at eg gjerne vil ha fem stykker til, så eg måtte finna et alternativ... Funker som bare det! (egentlig litt rart at eg ikkje får samme kicket av tørka frukt, men men...)

Du får klemma forsiktig du som er blitt så sterk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en inbody test( http://www.bodyanalyse.no/ ). Ikke super nøyaktig kanskje, men jeg bruker den for å se sånn ca. hvordan jeg ligger ann, hvor jeg har mest muskler og hvilke muskelgrupper jeg burde fokusere litt mer på etc. Jeg tok en i januar og skal ta min andre i dag, så da kan jeg også se forbedringer (forhåpentligvis)! Mindre fettprosent, høyere muskelmasse etc.. :)

Ja kanskje jeg skal ta med litt mandler og rosiner, det er godt og enkelt! :)

Haha takk, skal huske på det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sigh*

I dag er første dagen siden jeg startet alt dette i september, at jeg helt seriøst hadde lyst til å slutte, gi opp, og legge meg på sofaen med en øl. Det har (stort sett) gått over nå, men humøret er vel ikke helt på topp heller.

Jeg har da gått OPP både i fettprosent og fettmasse, og NED i muskelmasse. Flott. Første tanken min var at noe må være feil på maskinen, siden jeg tross alt "plutselig" passet inn i to gamle bukser, har fått ruter på magen og fått mange kommentarer på at jeg har blitt mindre. Men det var fortsatt litt sånn; :grine::sur: . Hun som tok den trodde (uten å vite hvordan jeg trener) at jeg spiser for lite, løper for mye og trener for lite/feil styrke. Og det kan jo være noe i det, selv om jeg nekter å tro at jeg har fått mere fett på kroppen de siste 4 månedene.. Men jeg tørr ikke være så arrogant at jeg antar at hele testen er feil heller, så da må noe gjøres.

Så nå blir det forandring i planene.. Kroppen responderer ikke stort på 12-reps (som jeg kan se/føle) så jeg går ned til 8 reps. Styrke to ganger i uka virker litt for lite, så jeg går opp til 3 økter (kan ikke stort mer så mye som buss koster om dagen..). 2 løpeturer, og resten hvile. Jeg kommer til å justere ned pulsklokka igjen, siden jeg må få inn litt hvile. Jeg får også prøve å spise enda litt mer, selv om jeg alt har problemer med å komme opp på 2k kcal om dagen. Blir vel til at jeg legger inn en proteinshake, selv de dagene jeg ikke trener.

Så prøvde vi litt trening, men jeg var sulten, ble kjempekvalm (tror mandlene var dårlige) og klarte såvidt og karre meg hjem etterpå. Så da ble jeg i enda verre humør.. Så da blir det nye trening på fredag, med nytt program.

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal legge opp ting for å trene tre ganger i uka? Burde jeg gå for en 2-splitt som jeg trener ABA(uke1) BAB(uke2) osv? Det er det som frister mest, men jeg vet ikke om det blir nok heller.

Nå får jeg prøve å få i meg litt mat..

Edit: Jeg så forresten plutselig idag at det ikke er en inbody maskin, men en tanita maskin. Ikke det at det gjør så mye forskjell.

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg skjønner det sikkert var litt nedtur med de resultatene, så er det jo egentlig bare et tegn på at du må gjøre noen justeringer slik at du kommer i mål og for at kroppen din skal ha det best mulig. :klemmer:

Nå er jeg, som du vet, virkelig ikke noe dreven i dette, men jeg kjører et helkroppsprogram 3 ganger i uken, og synes per nu at det fungerer bra.

edit: feil uttrykksikon

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Så lenge du selv ser på din egen kropp at det har skjedd forandringer til det bedre, så betyr vel ikke resultatet av kroppsanalysen all verdens? Skjønner uansett at det er demotiverende akkurat nå, siden du hadde forventet noen andre resultater... Men hadde det vært meg hadde jeg droppet å bruke penger på mer eller mindre pålitelige kroppsanalyser, og heller målt resultatene mine i økning på styrkeøvelsene og ikke minst det du ser i speilet. Men det er bare min mening, da :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge :klem:

Ja jeg legger jo mere vekt på hva jeg ser, økning i styrkeøvelsene, hva andre sier, bukser etc, men det er vanskelig å bare late som at testen tok helt feil. Da føles det som om jeg bare ikke vil innse at jeg gjør noe feil, og jeg blir veldig usikker på det jeg driver med :sukk:

Men nei jeg skal hvertfall ikke bruke mer penger på slike tester, bortkasta penger.. :roll:

Ja helkropp 3 ganger i uka funker for deg yoga? Jeg er veldig usikker på om jeg klarer det tre ganger i uka, jeg bruker tross alt nesten 2t pr. økt, og bruker lang tid på å hente meg inn igjen etterpå.. Men det kan jo hende at jeg rett og slett har sliti ut kroppen i det siste pga. all løpingen sammen med styrken, uten at jeg har merket det/skjønt at det var grunnen. Æsj, jeg vet jo at jeg kjenner kroppen min best, og jeg har lest og leser utrolig mye info om styrketrening, løping og kosthold, men jeg tviler konstant på om jeg kan ta de riktige valgene, dumme usikkerhet :sukk:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje jeg skal gå rett på treningsprogrammet for nybegynnere fra Norges Styrkeløfter Forbund? Jeg hadde jo tenkt å kanskje kjøre det i høst, men det er jo egentlig ingen grunn til å vente.. Det har jo 3 økter i uka, er fastsatt og bra. Tenke tenke.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helkropp 3 ganger i uka funker for deg yoga? Jeg er veldig usikker på om jeg klarer det tre ganger i uka, jeg bruker tross alt nesten 2t pr. økt, og bruker lang tid på å hente meg inn igjen etterpå.. Men det kan jo hende at jeg rett og slett har sliti ut kroppen i det siste pga. all løpingen sammen med styrken, uten at jeg har merket det/skjønt at det var grunnen. Æsj, jeg vet jo at jeg kjenner kroppen min best, og jeg har lest og leser utrolig mye info om styrketrening, løping og kosthold, men jeg tviler konstant på om jeg kan ta de riktige valgene, dumme usikkerhet :sukk:

Ja, jeg syns det fungerer for meg, og har grei progresjon på det også. Vet ikke om RYP-programmet kan være et program for deg? Link: https://www.tn.no/ryp Jeg synes ihvertfall det gir en grei pekepinn på hva som kan være basisøvelser i øktene.

Kjenner igjen det du skriver om usikkerheten. Det er veldig vanskelig å finne ut hva en skal forholde seg til i den jungelen av informasjon som finnes der ute. I siste instans så handler det nok om å finne det som passer best for en selv, uavhengig av hva alle andre gjør og mener. Jeg for min del, har en tendens til å glemme at jeg faktisk ikke trener for "å redde verden eller bli best i noe". Og idet så glemmer jeg også at jeg trener, og fyller på næring til, en kropp som jeg skal ha resten av livet, og ikke bare for oppnå treningsmålene for denne og neste uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant?

Ja jeg har sett litt på RYP, skal ta en titt på det igjen jeg! :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hvis du har planer om å trene styrke tre ganger i uka, kunne du kanskje kjørt hovedøvelsene i helkroppsprogrammet ditt to dager, og mindre øvelser/isolasjonsøvelser den tredje dagen? Da vil du i alle fall spare litt tid, selv om du sånn sett går glipp av en dag med hovedøvelser. Selv klarer jeg ikke helkroppsprogram for tiden - hodet mitt har bare ikke lyst til det etter jobb.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir sterkere og mindre og så mener maskinen at du blir feitere og svakere? Pøh! Det tror jeg faktisk ingenting på gitt. Tror nok maskinen blingsa her!

Var det store forskjeller eller? Altså sånn siffermessig eller kan det være innenfor en godkjent feilmargin?

For dette kan jo ikke stemme så flink som du er for tida.

Kjenner nå at jeg begynner å grue meg til min neste test. For selv om man kjenner seg bedre og føler seg sterkere så er det rart hva disse tallene gjør med psyken altså!

:klem:

Og forresten, har du tatt en makspulstest? I og med at du ligger så høyt så kan det jo hende at makspulsen din er høyere enn den du har lagt inn.

Kjenner forresten godt til problemene med å ligge i Sone 2, har lagt inn egne lette ellipseøkter for å få fyllt opp denne jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant fragment! Jeg er litt usikker på helkroppsprogram selv.. Men jeg er veldig fristet til å starte med NSF's nybegynnerprogram!

Takk Skya! :klem: Det er godt at det er flere enn oss som syns det høres merkelig ut. Det var ikke store forskjellene, 0,5kg ned, 0,5% fett opp, 1kg muskel ned, 1kg fett opp. Men det kjipe var jo at jeg hadde sett for meg et par % ned i fett, siden jeg har sett såpass forandirnger. Men jeg velger å late som jeg aldri tok den testen, gjør litt om på programmet og fortsetter med bra kosthold og trening. Så får det bare være! :)

Jupp jeg tok en makspulstest første dagen jeg prøvde klokka, om enn ikke like seriøs som jeg burde. Jeg kom først 99% men ikke over, og etter det har jeg nådd 100% men ikke over. Jeg justerte fortsatt makspulsen opp med 5 poeng, siden jeg nådde så lett opp. Så det virker riktigere nå. Jeg får vel gjøre det jeg også, og heller ta det som halveis restitusjonstrening inntil videre :fnise:

Ellers er det godt humør her nå, vi tok en øl og har spist egg, bønner og bacon til middag, og på fredag er det på'n med nytt program. Det skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så dårlig gjort av det senteret å måla deg på ei maskin som åpenbart ikkje fungerer! Og så var det ikkje samme typen heller...? Det blir jo akkurat som å veia seg på to heilt forskjellige vekter der den eine viser fem kilo meir. Lika feil og uendelig deprimerande og surt! Og så tar dei betalt og? Fytti katta for noen svinepelsar.

Nei, stol på speilet du...men eg forstår deg godt, reagerer på akkurat samme måte når eg ser tallenes tale- sjøl når dei åpenbart er unøyaktig sprøyt.

Men på den positive sida får du no ny giv til å trø til! Håper du finner noe som passar.

Sjøl brukte eg rutine 1 av dei foreslått her før eg gikk over til min noverande 2-splitt. Eg holdt bare på tre-fira veker så resultatene klan eg ikkje si så mykje om. At det var artig derimot er eg sikker på, ikkje minst fordi det er få og tunge øvelsar:

http://www.stumptuous.com/workout-3

Men den er bare "intermediate" då...du er kanskje viderekommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk mim! :) Skal sjekke mer på den også.

Ja dyr var den også, men jeg burde jo egentlig ha visst bedre fra før.. :fnise:

Morn alle :kaffekopp:

Fridag i dag. Kanskje i morgen også. Jeg er skikkelig sliten og lei, har småvondt i hofta og har ingen motivasjon til å ned og trene igjen. Så da tar jeg littt fri før jeg begynner "nå nytt". Det verste er vel at jeg er skikkelig lei av å spise nå :gjeiper: Jeg syns jeg bare spiser og spiser og spiser, og enda så spiser jeg for lite! Jeg detter godt under antatt hvileforbrenning hver eneste dag (etter trening), og det er jo visstnok ikke lurt. Men men, jeg får vel tilbake lysten på mat også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får tilbake motivasjonen til å både trena og eta etter fridagane. Kjempelurt å ta litt fri når kroppen trenger det, då blir den som regel glad.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, gjør det du sjøl føler for! Jeg kan liksom ikke forstå vitsen med å sitte og trøkke i seg mat når man egentlig ikke orker mer... mange reps er vel egentlig ikke det ultimate for muskelbygging, og det er vel muskelbygging du må ha mat for? Og er det virkelig noe som heter å "løpe for mye"? Hmm, ville tatt alt den maskinen sa deg med en klype salt ;)

Ta deg en pause og tenk gjennom ting du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...