yoga Skrevet 12. mars 2010 #421 Del Skrevet 12. mars 2010 Bra økt! Er veldig imponert over skulderpressen din! Det er så morsomt med skulderøvelser foran de store speila; musklene synes ekstra godt! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #422 Del Skrevet 12. mars 2010 Haha ja ikke sant! Takk i lige måde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 13. mars 2010 #423 Del Skrevet 13. mars 2010 DU har vært kjempeflink de siste 6 månedene! Mange som gir opp etter 3-4 måneder tror jeg. Men har trua på at du virkelig har blitt bitt av basillen og ikke kommer til å gi deg med det! Fint med noen mål ja - hjelper når man i perioder føler man ikke har hatt noen fremgang. Heia shamin! Gleder meg til tirsdag jeg - og høre hvordan den konkurransen gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #424 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg hadde aldri fortsatt så lenge om det ikke var for treningsforumet her! Det å vite at noen følger med, og ha andre å følge med på for inspirasjon, motivasjon og å få tips av hjelper masse! Det gleder jeg meg til også Twinkle, lurer veldig på hva som er "normalt" I dag skal jeg ta en rask gåtur, ellers blir det treningsfri. Mye husarbeid og slikt som må gjøres. I morgen blir det styrke med Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #425 Del Skrevet 13. mars 2010 Kommentar Rask gange i bakker Aktiviteter 1) Gåing Varighet: 40 min Distanse: 4000.00 Meter God timing; sol og blå himmel de første 35 minuttene, før det begynte å snø skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #426 Del Skrevet 14. mars 2010 Kommentar 5 min oppvarming. Aktiviteter 1) Vekttrening Varighet: 1 t 30 min Totalt løftet: 4970.0 kg Knebøy 40.0kg x 10.0 50.0kg x 10.0 60.0kg x 6.0 60.0kg x 6.0 60.0kg x 6.0 Markløft 20.0kg x 10.0 40.0kg x 10.0 40.0kg x 12.0 40.0kg x 12.0 Utfall 20.0kg x 10.0 24.0kg x 10.0 24.0kg x 10.0 Benkpress 30.0kg x 25.0 Nordic Hamstrings 0.0kg x 3.0 0.0kg x 3.0 0.0kg x 3.0 Skya måtte bli hjemme idag siden hun har blitt syk, så da ble det "bare" B og meg som vanlig Merka det godt i korsryggen idag, derfor så lette vekter på markløftingen. Tror vi tar for korte pauser mellom settene, må nok bli litt mindre utålmodige.. Skikkelige menssmerter under knebøy, men det gikk over så fort jeg var ferdig, merkelig :klø: Måtte jo prøve en runde med benking pga. konkurransen, og det er morro hvor fort det har gått fremover! Merker at musklene blir vant til å løfte med flere reps.. Første gang klarte jeg 15 (med de siste 3 seige), så 20 (med de siste 3 seige) og idag 25 (med de siste 4 seige). Kanskje jeg får til 30 på tirsdag Jeg skal hvertfall ikke ta meg helt ut i overkroppsøkta i morgen, tror jeg kjører skråbenk med litt mindre belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 14. mars 2010 #427 Del Skrevet 14. mars 2010 Ordentlig bra økt! Lykke til videre fremover mot konkurransen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. mars 2010 #428 Del Skrevet 14. mars 2010 Bare å utnytte farten i kroppen så mye som mulig på den benkpresskonkurransen. Overfør energien fra å "slippe" stangen ned mot brystet til å slenge den opp igjen, da tipper jeg du klarer 20 av de 30 du helt sikkert får til uten å bruke så mye krefter. Håper ryggen slutter å ruske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #429 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Takk Yoga! Spennende, selvom det er en bitteliten konkurranse Takk for tips Lucy! Det skal jeg huske på! Og takk for det Jeg merker ikke noe til det til vanlig (eller nå etter trening) er bare akkuratt mens jeg holder på, så jeg tror det er mye pga. korte pauser. Film på bloggen av dagens mislykka nordic hamstring set Altfor sliten og for mye kramper idag, så jeg kom nesten ikke ned i det hele tatt Endret 14. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 14. mars 2010 #430 Del Skrevet 14. mars 2010 Skyndtet meg inn på bloggen for å se Ikke dårlig til å være 3. set og du i tillegg har gjort så mange øvelser i forkant! Det du gjorde der var bedre enn jeg klarte på friske bein og første set... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #431 Del Skrevet 14. mars 2010 Takk Twinkle! Det løsna plutselig for meg for en ukes tid siden, det skjer nok for deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #432 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Uke 10: 5 økter - 7t 33 min Godt fornøyd med det, jeg teller med gåturene mine så lenge målet ved turen er å bli svett og på pulsen opp.. Plan uke 11: Mandag: Styrke overkropp Tirsdag: Morgenkardio + benkekonkurranse Onsdag: Styrke underkropp Torsdag: Jogging Fredag: Styrke overkropp Lørdag: Morgenkardio Søndag: Styrke underkropp Endret 14. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. mars 2010 #433 Del Skrevet 15. mars 2010 Et lite tips: ikke kjør styrke på overkroppen dagen før benkekonkurransen Legg heller økta til den samme dagen. Først konkurranse, så vanlig trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #434 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Heh ja jeg tenkte på det, men det er veeldig lite fristende å kjøre en vanlig økt i morgen etter konkurransen, når medlemmenes dag = masse masse folk der. Men vi diskuterer det litt nå, liker bare ikke å gjøre om på hele ukesplanen for et sett med 30kg :gjeiper: God morgen forresten, tid for havregrøt! Endret 15. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #435 Del Skrevet 15. mars 2010 B ville ikke trene idag alikevell, siden han er lat.. Men Skya, hvis du blir frisk og vil ha selskap så blir jeg gjerne med fordet, og heller bare skravler og gjør litt random ting. Plan uke 11: Mandag: Morgenkardio Tirsdag: Morgenkardio + benkekonkurranse + Styrke overkropp Onsdag: Styrke underkropp Torsdag: Jogging Fredag: Styrke overkropp Lørdag: Morgenkardio Søndag: Styrke underkropp Da blir det trening 4 dager på rad, men det burde gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #436 Del Skrevet 15. mars 2010 Kommentar Rask gange i bakker før frokost Aktiviteter 1) Gåing Varighet: 40 min Distanse: 4000.00 Meter Og masse snømåking! Litt kjedelig at hver gang fortauet blir brøytet så hives all snøen opp i trappa opp til oss, så vi må hoppe/skli ned, for så å måke fram trappa igjen Nå; dusj, så; havregrøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #437 Del Skrevet 15. mars 2010 Kom til å tenke litt på dette med benkpress teknikk, etter å ha lest litt i Yoga sin dagbok.. Jeg har jo svai og "tight" korsrygg når jeg løfter, men jeg har langt fra det oppspennet som så mange av dere jentene bruker. Er dette "nødvendig"? Burde jeg begynne å jobbe inn mere oppspenn eller er det greit å fortsette sånn som jeg gjør nå? Jeg er veldig fornøyd og komfortabel sånn som jeg gjør nå, men hvis det er store fordeler ved å kjøre med skikkelig "bro" så burde jeg jo det.. Kanskje et litt dumt spørsmål men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. mars 2010 #438 Del Skrevet 15. mars 2010 Broen gjør at man får kortere løftebane, og for en styrkeløfter er det mye å hente på det. Det er også lønnsomt å kjøre skulderbladene ned og bak, slik at man får brukt ryggen mer i løftet. Enda et par kg å hente, og man skåner skuldrene i større grad. En annen måte å skåne skuldrene på, er å ikke løfte med å bredt grep, men det er individuelt. Det er ikke et dumt spm. Benk blir bare vanskeligere og vanskeligere, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #439 Del Skrevet 15. mars 2010 Hmm ok! Jeg passer på det med skulderbladene (føler jeg hvertfall), og har justert grepet en del for å ikke holde for bredt (holder nå en 2-3cm smalere enn ringen på hver side). Haha ja, plutselig er det mye å huske på Heldigvis kommer pustinga naturlig, så det er jo én mindre ting å tenke på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #440 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Nå har vi stekt opp (og av-fetet) 800g kjøttdeig m.tacokrydder, kokt litt fullkornspasta, kokt egg og dampet brokkoli i et forsøk på å legge inn et sunnere (og bedre) etter-trenings måltid! Vanligvis blir det bare brødskiver, og B spiser ikke annet enn brød (og middag) i løpet av hele dagen. Han går lei, og trenger mere mat. Så nå skal det bli salat (kinakål,brokkoli,mais,agurk,rødløk,paprika) m. kjøttdeig/egg/tunfisk og fullkornspasta når vi kommer hjem fra trening Skal bli deilig med noe nytt! Endret 15. mars 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg