Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

B forsov seg idag, så da ble det mye soving og tidlig trening :fnise:

Aktiviteter

5 min oppvarming på mølla.

1) Vekttrening

Varighet: 45 min

Totalt løftet: 3450.0 kg

Knebøy

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Tåhev i maskin (Stående)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Nordic Hamstrings(eksentriske)

0.0kg x 5.0

0.0kg x 5.0

0.0kg x 5.0

Hoftefleksjon

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

Situps i skråbenk

0.0kg x 10.0

Kort og grei økt. Merka det litt i korsryggen under knebøy, så jeg holdt meg på lette vekter og tok veldig kontrollerte saaakte reps. Litt kjedelig når jeg vanligvis løfter mye mer, men jeg vil jo bli frisk! :trene:

Morro med nordic hamstrings nå som jeg ikke var supersliten fra før, ingen kramper og mye mer kontroll hele veien :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin økt :)

Hvordan utfører du nordic hamstrings? Har du en treningspartner som holder fast leggene dine? Eller bruker du ribbevegg eller liknende? Jeg og har lyst til å prøve meg på den! :) Er en typisk øvelse jeg synes det er gøy å se fremgang på!

Håper du har en bra dag Shamin :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første par gangene jeg prøvde så satt B på leggene mine, det så bra ut :fnise: Men i går hekta jeg fast beina under ribbeveggen. Litt ukomfortabelt, men regner med at jeg blir vandt med det. Vil jo klare å gjøre de alene også :gjeiper:

Kjempegod start på dagen hvertfall! Gikk raskt i bakker i 40 min før frokost, i kjempefint vær! Kom hjem, leste litt i treningsdagbøkene, tok en dusj og lagde havregrøt. Ble litt inspirert av boka di Twinkle og bestemte meg for å prøve å ha eplebiter i (er egentlig ikke noe glad i "varmt" eple) og det var kjempegodt :nigo: Så nå sitter jeg her mett og god og med en kopp kaffe!

Ha en fin dag alle som er innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eple er godt oppi. Jeg tar det oppi etter at jeg har tatt havregrøten i skåla, da blir ikke eplebitene så varme :)

Skal prøve meg på nordic hamstrings, men må tenke ut en løsning dersom jeg skal gjøre det når jeg er der alene, for det er nemlig ikke noen ribbevegg der. Får spane terrenget i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv deg på de! :) Kjempemorro når det løsner litt med de!

Bah jeg har sittet og strevd og tukla med bloggen lenge nå for å prøve å finne den på bloglovin, men jeg får det ikke til :bond: Klarer jo å irritere meg over det også da.. :gjeiper: Om noen har noen gode tips så tar jeg de gjerne imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening snart :nigo: Idag skal vi prøve skråbenk for første gang, og jeg har ikke peiling på hvor mye jeg kan forvente å trene med der. Ser alle løfter mye mindre i skråbenk enn vanlig benk, så det blir spennende. Dere som gjør dette til vanlig, bruker dere stang eller manualer? Jeg heller litt mot manualer, men det virker mye "enklere" å bare bruke stanga og skråbenken som står fast der vi gjør benkpress. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening snart :nigo: Idag skal vi prøve skråbenk for første gang, og jeg har ikke peiling på hvor mye jeg kan forvente å trene med der. Ser alle løfter mye mindre i skråbenk enn vanlig benk, så det blir spennende. Dere som gjør dette til vanlig, bruker dere stang eller manualer? Jeg heller litt mot manualer, men det virker mye "enklere" å bare bruke stanga og skråbenken som står fast der vi gjør benkpress. :trene:

Det er manualer ja, det er derfor det er såpass mye "mindre" ;) Det krever litt mer å balansere f.eks 15 kgs manualer i hver hånd, slik jeg tror veldig mange av oss kjører, enn en stang. :) Hos mer er største hinderet rett og slett å få manualene på plass. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah doh. Da falt ting litt på plass :fnise:

Jeg har akkurat det samme problemet, spesielt på skulderpress! Det går helt greit når jeg først får manualene opp i posisjon, men det å få dem opp dit er en utfordring.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

5 min. oppvarming på mølle.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 5635.0 kg

YTWL

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Skråbenk

12.0kg x 10.0

12.0kg x 10.0

14.0kg x 10.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep

53.0kg x 5.0

48.0kg x 5.0

Chins/kroppsheving overhåndsgrep

48.0kg x 5.0

Roing sittende m/smalt grep

40.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Triceps nedpress

20.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

Bicepscurl stående

8.0kg x 10.0

9.0kg x 10.0

8.0kg x 10.0

God følelse i dag! Skikkelig harde "stive" armer, selv om pumpen ikke kom. Liker skråbenk, men bestemte meg for å ikke se hvor tungt jeg kan pushe det helt enda, heller holde meg på litt lavere til jeg har en perfekt løftebane etc. Ble littegranne vinglete med 14 kg'ene merka jeg!

Nå har jeg spist knekkebrød, men har fortsatt så carb-cravings at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å få inn teknikken i skråbenk. :jepp: Det blir mye mer vinglete enn vanlig benk, så det krever litt mer teknikkmessig å finne stødigheten og det er greit å klare å ligge støtt før du pusher, hvis ikke kan du fort skade deg. :)

Er også glad for at Patrick Jane er tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker det i musklene idag at det var mye stabilisering i går! :)

Trodde det bare var meg som likte han jeg. "Alle" sier han er så arrogant og sleip, men jeg syns ikke det, syns bare han er hot jeg :fnise:

Aktiviteter

5 min oppvarming på mølle m. stigende gradient.

1) Vekttrening

Totalt løftet: 3310.0 kg

Frontbøy

40.0kg x 5.0

40.0kg x 10.0

Knebøy

50.0kg x 8.0

60.0kg x 6.0

Markløft m/strake ben

40.0kg x 10.0

50.0kg x 10.0

Markløft

40.0kg x 10.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Nordic Hamstrings (eksentriske)

0.0kg x 5.0

0.0kg x 5.0

Hoftefleksjon

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

Situps i skråbenk

5.0kg x 10.0

Tok det med ro og prøvde meg fram på frontbøy, knebøy og mark idag pga. korsryggen, men jeg merket ikkenoe til den. Var bare bra :nigo: Ble fortsatt ikke spesielt tunge vekter eller mange reps, mest fordi jeg ikke ville plutselig pushe siden den nettopp har blitt bra. Merker det fortsatt i framside lår,rumpe og hamstrings, så det var en fin økt! :trene:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Twinkle! Jeg hadde det hvertfall veldig fint! Var moro å møte alle sammen! Jeg hadde ikke akkuratt stort å komme med med tips og meninger ang. forskjellige teknikker osv, men jeg fikk nå med meg litt tips og slikt :nigo: Kjedelig at jeg måtte gå så tidlig, men vi klarte jommen å bruke noen timer på senteret først. :fnise: Må si jeg misunte dere den maten litt der jeg satt med 3 knekkebrød med gulost en halvtime etterpå :gjeiper:

Nå er vi hjemme igjen, etter en kjempefin helg i Oslo. Ble fest både fredag og lørdag, med få timer søvn og tilhørende alkohol. Ble 3 øl på fredag og 2 på lørdag, så det tok heldigvis ikke helt av :gjeiper:

B har blitt sjuk stakkar, men vil jo helst ikke inrømme det :gjeiper: Jeg håper jeg holder meg frisk, så jeg kan komme rett tilbake til treningsrutiner denne uka :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott å høre at du har hatt en fin helg:) Det er digg å ha slike helger av og til, da har man noe å leve på fremover. Det er lov å kose seg! Forsøke å styre unna sykdom, det er så kjedlig i forhold til sunt kosthold og trening, blir ofte en stopp da.....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om du har hatt en ordentlig herlig helg! :)

Håper du slipper unna basilluskene til din kjære! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Vi sitter med te med honning og Heroes og koser oss :nigo:

Nytt treff hadde vært morro! Kanskje vi til og med kunne blitt enda fler neste gang! :)

Uke 9:

Mandag: 45min styrke, underkropp.

Tirsdag: 40 min rask gange før frokost.

Onsdag: 1t styrke, overkropp

Torsdag: 1t styrke, underkropp.

Fredag: Fri, reisedag

Lørdag: 3t "trening", med kanskje 30 min. godkjent trening ;)

Søndag: Fri, reisedag

Uke 10:

Mandag: Styrke, overkropp

Tirsdag: Morgenkardio

Onsdag: Styrke, underkropp

Torsdag: Jogg el.

Fredag: Styrke overkropp

Lørdag: Morgenkardio

Søndag: Styrke underkropp

Det ser mye ut, men morgenkardio er bare et fint ord for 4km rask gange om morgenen.. :fnise:

Nå blir det nesten 3 uker med vanlige rutiner igjen, før vi får besøk igjen. I påsken skal vi kanskje nedover til fjellet (der jeg vokste opp) og gå masse på ski! Det har jeg ikke gjort på mange mange år, og B har aldri prøvd bortover ski, blir spennende :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

5 min oppvarming på mølle.

1) Vekttrening

Totalt løftet: 5785.0 kg

YTWL

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

30.0kg x 15.0

40.0kg x 6.0

42.5kg x 6.0

40.0kg x 6.0

40.0kg x 6.0

Chins/kroppsheving overhåndsgrep

48.0kg x 5.0

43.0kg x 5.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep

53.0kg x 5.0

48.0kg x 5.0

Roing sittende m/smalt grep

40.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Skulderpress m/frivekter

12.0kg x 10.0

12.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Triceps nedpress

20.0kg x 10.0

17.0kg x 10.0

17.0kg x 10.0

Deilig økt! :trene: Første styrkeøkt uten B, men det gikk fint! Jeg ble tilogmed bedt om å spotte en mann som tok 100kg x 6, det tar jeg som et kompliment :nigo:

Det er en konkurranse på senteret på tirsdag, i benkpress. Jenter skal ta så mange reps som mulig med 30kg, gutta skal ta så mange som mulig med sin egen vekt. Det betyr at B ikke blir med, siden han da hadde klart 1.. :gjeiper: Jeg lurer på om jeg skal bli med for moro skyld, og prøvde derfor et set med 30kg under oppvarmingen. Jeg klarer nok fint 20 reps, men jeg vet jo ikke hva andre klarer. Det kommer nok helt ann på om noen av de mer seriøse jentene stiller opp. Jeg har enda ikke sett en jente ta benkpress her på senteret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...