Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Haha og jeg er så støl! I hele magen og opp på begge sidene til under armene, merkelig! Jeg trente jo ikke mage i går, men regner med at det er mye pga. at jeg økte så mye i skulderpress (merker det i siden når jeg gjør den bevegelsen hvertfall) og at jeg stabiliserte mye under pushups og slikt. Selvom jeg vanligvis ikke merker det. Morro hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å være støl :D Det kan jo være du kjenner latissimus etter Chins'n fordi du utførte den litt annerledes enn du pleier med isometriske hold... ??

Jeg måtte søke på youtube for å finne ut hva YTWL var. Jeg har aldri sett den før, men den fikk jeg sansen for og skal absolutt prøve neste gang det blir styrke overkropp! Tar du alle bokstavene og deretter pause? Før du igjen tar 5 reps på hver bokstav og så pause. Ligger du på benk eller ball?

Hva er forresten disco move? Det fant jeg ikke ut av på youtube, altfor mye annet som dukka opp.

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan nok hende! Noe annerledes har jeg gjort hvertfall^^

Ja jeg tar 5 på hver bokstav etter hverandre, tar så en pause (her tar jeg ofte disco move, for å spare tid) og så gjør jeg det samme igjen. Jeg ligger på benk, ikke fordi det var et bevisst valg, men fordi ballene er en etasje ned fra styrkeavdelingen :gjeiper:

Disco move er noe Icere har spredd rundt :lol: Hun har lagt ut en video av det på bloggen sin, så du kan jo spørre henne etter link? Morsom og effektiv øvelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt dårlig formulering av meg kanskje, ikke på dagboken hennes her på KG, men en blogg hun har ved siden av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag! :) En lang gåtur og en kortere. Ekstrem godteri-craving nå på kvelden, men vi kjøpte litt pistasjnøtter m. skallet på og det var goodt! :sikle:

I morgen skal jeg ned og løpe, og jeg har ikke lyyyst. Wow det er kjedelig og løpe på mølle.. Veldig fristende og heller gå den 4km lange turen i bakker som jeg går på fridagene, men det føles litt som "juks" og ikke som trening.

Alternativ 1:

4km rask gåtur før frokost i bakker, rett utenfor huset.

Alternativ 2:

Spise frokost, pakke, ta 30 min buss+gåing til senter. Løpe. 30 min buss+gåing hjem. pakke ut.

Her prøver man og overbevise seg selv om at en gåtur er like bra ja.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YTWL (5 rep på hver bokstav)

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

:fnise: måtte inn og sjekke hvor mange kilo du tar på YTWL- øvelsen. Jeg ble nemlig veldig usikker på hva jeg skulle legge meg på. Jeg syntes 3kg var litt tungt å begynne med og fant selvfølgelig ikke 2kg manualene, så da ble det bare 1kg manualer... Jaja, fikk iallfall kjent på øvelsen. Likte den godt :)

Har du trapper? Da kan du isåfall kombinere gåturen med litt trening i trapper.... Skjønner at du får lyst til å gå for alternativ 1... Men du er så flink og inne i en så utrolig god driv, så jeg tviler ikke på at du kommer til å ende opp med å gå for alternativ 2!

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag! :) En lang gåtur og en kortere. Ekstrem godteri-craving nå på kvelden, men vi kjøpte litt pistasjnøtter m. skallet på og det var goodt! :sikle:

I morgen skal jeg ned og løpe, og jeg har ikke lyyyst. Wow det er kjedelig og løpe på mølle.. Veldig fristende og heller gå den 4km lange turen i bakker som jeg går på fridagene, men det føles litt som "juks" og ikke som trening.

Alternativ 1:

4km rask gåtur før frokost i bakker, rett utenfor huset.

Alternativ 2:

Spise frokost, pakke, ta 30 min buss+gåing til senter. Løpe. 30 min buss+gåing hjem. pakke ut.

Her prøver man og overbevise seg selv om at en gåtur er like bra ja.. :fnise:

Det virker litt enklere med førstevalget ja :fnise: Blir bra med vår, så kan man løpe ute igjen! :jepp: Det er gruelig kjedelig med mølle, kommer jo ingensteder. :fnise:

Men en gåtur i bakker er jo veldig god trim det da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Jeg var så utrolig trøtt idag at jeg bestemte meg for å sove littegrann lenger, og våkna nå kl. 11 :fnise:

Haha ja Twinkle, jeg starta med 5 jeg og fant fort ut at det ikke gikk :gjeiper: Men om jeg har skjønt det riktig så har det ikke så mye å si om du har tunge vekter, det er mere det og aktivere alle musklene i skuldrene etc.

Hei Nefer! Ja jeg vil ha vår! Det er så kjedelig å skulle ta buss og gå såpass lenge for å komme til senteret, for å løpe på mølle som er så kjedelig..

Jeg spurte B om han ville være med og løpe etter skolen, men han har for mye å lese så han kunne ikke :( Lurer på om jeg bare skal gå en tur jeg altså, og håpe jeg ikke får for dårlig samvittighet.. :roll:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en tur jeg! Ble 6km, på litt under 1t. Masse bakker og nå er jeg skikkelig sliten og svett :lol:

6km er jo mer enn det jeg hadde løpt om jeg tok intervaller, men det blir jo ikke samme effekten på kondisjonen da. Men men!

Nå blir det dusj og så grønn te, mmm :nigo:

Håper alle har en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forhåpetnligvis også av å ta masse masse knebøy med tunge vekter :fnise:

Jeg har egentlig gitt opp hele fin rumpe greia, siden "alt" fettet mitt ligger på rumpe og lår. Regner med jeg må veeldig langt ned i fettprosent før det blir bra der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forhåpetnligvis også av å ta masse masse knebøy med tunge vekter :fnise:

Mulig det er mer effektivt :) Men du har nå iallfall forbrent noen kalorier :fnise:

Jeg har egentlig gitt opp hele fin rumpe greia, siden "alt" fettet mitt ligger på rumpe og lår. Regner med jeg må veeldig langt ned i fettprosent før det blir bra der :lol:

Jeg vet hvordan det er... Det er der det legger seg hos meg og. Men en dag kommer vi dit vi vil :nigo:

Det begynner å bli noen uker siden du målte fettprosenten nå? Jeg har en sterk følelse for at du har hatt en stor fremgang!! Når skal du måle igjen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Ja det føles som om jeg har hatt fremgang! Jeg målte 15 januar, og tenkte jeg skulle vente litt med å måle igjen, mest pga. økonomien :gjeiper: Men jeg tenkte å måle igjen i slutten av april eller i slutten av mai. Tror kanskje vi er litt optatte i slutten av mai med flytting etc, men jeg må jo finne tid til å trene så 15 min. ekstra på en test burde jeg få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte 50kg i benkpress! :bolledeig:

Aktiviteter

5 min jogging på mølle.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6167.5 kg

Knebøy

40.0kg x 10.0

60.0kg x 6.0

60.0kg x 6.0

60.0kg x 6.0

60.0kg x 6.0

YTWL

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

40.0kg x 6.0

50.0kg x 1.0

50.0kg x 1.0

42.5kg x 6.0

42.5kg x 5.0

40.0kg x 6.0

Triceps nedpress

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

15.0kg x 12.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Roing sittende m/smalt grep

40.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

5 x 2 eksentriske nordic hamstrings på slutten.

Ooh jeg er så glad for at det gikk! Jeg ble skikkelig overasket for det fløy nesten rett opp første rep'en! Jeg fant ut at det måtte filmes, så jeg ba en mann der om å spotte meg mens B filmet andre forsøket. Ble litt forfjamset når han holdt rundt stanga på vei opp, men han var ikke borti og hjalp ikke til, så det gikk bra! Film kommer på bloggen når jeg får sendt den fra en mobil til den andre og så til pcen :gjeiper:

:bolledeig:

Nå blir det spennende og se om Skya gjør det samme! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis!! :blomst:

Prøvde ikke på 50 engang jeg, orker ikke å bli skuffa. Men klarte 47,5 ganske lett og det var bra. Målet er å klare 50 kg før bursdagen min så da skal jeg stå på og trene frem til da så den går rett opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...