Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du er ordentlig flink som har kommet i gang med så gode treningsrutiner som det du har. Du er knallflink og knallsterk! Gleder meg veldig til å hilse på deg i mars. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Gratulerer med pers! :5:

Det er ikke oss du skal si unnskyld til ;) Husk å følge kroppens signaler, og husk at litt lavere intensitet og fokus på kvalitet er mer langsiktig tenking. Det er ikke så lett for oss å vite om repsene du tar er på grensen til failure eller om du alltid har mer å gi, så det må du føle på selv. Men trener man mye mengde kan ikke alt være med maksimal innsats, da vil det i de fleste tilfeller være en nedbrytende og ikke oppbyggende prosess i det lange løp.

God helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to! Gleder meg til å möte dere alle sammen i mars, spennende! :) Jeg kan sikkert plukke opp en del tips og triks også hvis jeg passer på :lur:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk SportyShorty! :nigo: Har du lyst til å være med på Muscle Women mötet forresten? Hadde vært koslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aah skjønner! :)

Deeilig økt idag! Vi ville ikke ut av huset, men dro nå ned og selvom jeg gjespet meg gjennom hele økta (som jeg alltid gjør :gjeiper:) så ble det jommen bra! Lave vekter, mange reps, sliiiten i arma!

Aktiviteter

5 min oppvarming. Jogging, 8,7 km/t gjennomsnitt.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 35 min

Totalt løftet: 10028.0 kg

Knebøy

40.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Shrugs/Skuldertrekk (Frivekter)

36.0kg x 12.0

36.0kg x 12.0

Markløft

50.0kg x 10.0

50.0kg x 10.0

50.0kg x 10.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Triceps nedpress

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

17.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Bicepscurl stående

16.0kg x 10.0

Roing sittende m/smalt grep

40.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Merka det godt i skuldra etter Icere¨s disco-move og shrugs, men det var egentlig veldig fint! Må prøve å få inn disse øvelsene on a regular basis. Ellers merka jeg noe rart på utfall idag, er det noe som tilsier at man får verre mens-smerter under utfall? :gjeiper: Skikkelig vondt et par ganger, lurte på om det har noe med bekkenet å gjøre eller noe, ,men jeg vet ikke jeg. Gikk over når jeg var ferdig med utfall hvertfall.

Morro morro :nigo: Nå skal jeg kose meg med te og tv; The Holiday i kveld! :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen ang. skulder og jernmangel, og tja. Jeg hadde visst bare 15 min. så hun var veldig kjapp og hastet gjennom det jeg lurte på. Sjekka ikke skulderen min, bare hørte på "knekken" og sa at det var vanlig at ledd knakk, og det kan ikke gjøres noe med med mindre det gjorde vondt eller hemmet meg på noen måte. Det gjør det jo ikke, så da fikk jeg bare la det være. Så da fortsetter jeg med de forskjellige skulderøvelsene, og så blir det forhåpentligvis bedre med tid. Jeg har jo innbilt meg at det blir bedre veldig sakte, så får håpe på det!

Så skulle jeg ta blodprøve, noe jeg aldri har hatt problemer med før. Jeg sitter vanligvis og ser på og syns det er interesant, men idag gikk det plutselig ikke så bra :gjeiper: Hun fylte ett "glass" og satt på et til, og da kom det ikke mer. Så da begynte hun å "grave" med nåla, inn og ut og fram og tilbake og bytta vinkler etc, og det føltes skikkelig creepy. Jeg ble kjapt kvalm, og var veldig glad når hun gav opp.

Da ble jeg plutselig kjempesvimmel, det svartna et sekund og jeg lurte på om jeg kom til å kaste opp, morro! Men det gikk over etter litt vann, og hun fikk tatt det siste glasset på den andre armen. De ville ikke la meg gå uten å hvile meg på venterommet først, men det gikk over veldig kjapt og jeg har ikke merket noe siden. Var glad for at jeg tok med meg et eple! Jaja, koslig ikke-treningsrelatert historie! :fnise:

Hadde planer om trening etter legebesøk, men jeg dropper det pga. svimmelheten etc. Tar fridag idag, rydder heller huset og tar klesvask etc, og trener i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Leger er det like stor forskjell på som alt annet, og når hun ikke tar deg seriøst (for det synes jeg virkelig ikke, og tro meg, jeg har 12 års ufrivillig erfaring...), synes jeg du burde gå til en annen. Evt. få deg time direkte hos fysio/kiro/naprapat/osteopat eller whatever, via anbefalinger. Jeg kan anbefale i Oslo og Tromsø, men ellers ikke dessverre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, ukeoversikt!

Uke 6:

Mandag: Fri

Tirsdag: 40 min rask gange i bakker.

Onsdag: 1t 45 min styrke helkropp.

Torsdag: 4x4 intervall-løping

Fredag: 1t styrke

Lørdag: 20 min rask gange i bakker.

Søndag: 1t 35min styrke, helkropp.

Sum: 5t 48 min.

Helt greit egentlig! Skulle fått til en kardioøkt til og lengre gåturer, men har vært sliten og tror jeg hadde godt av litt fri :)

Plan uke 7:

(Siste uke på helkroppsprogram)

Mandag: Fri, legebesøk.

Tirsdag: Enten styrkeøkt på morgenen eller jogging.

Onsdag: Rask gåtur på morgenen eller styrke.

Torsdag: 4x4 intervall-jogging.

Fredag: Styrke

Lørdag: Rask gåtur på morgenen.

Søndag: Styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk Icere! Ja jeg lurte på det samme selv.. Jeg tror jeg skal få en time hos fysio når vi flytter midlertidig "hjem" i sommer, for der har mamma og pappa mye efaring. Da blir det jo ikke før om 3 måneder, men jeg går selvfølgelig før om det gjør vondt eller jeg merker annet ubehag. Men jeg spurte henne om hun trodde jeg kunne gjøre den verre på noen måte, og det sa hun nei til. Hun sa også at jeg burde fortsette med styrketrening. Så da stoler jeg på det at jeg ikke kan gjøre det verre med vanlig trening og slikt hvertfall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke treningsrelatert snakk du, se på bloggen min, der er det jo ikke trening i det hele tatt om dagen....Så det går nok fint:)

Er enig med andre her, den legen tok deg ikke mye seriøst - er for ille at en lege skal sette av 15 minutter også skal det gå så fort bare fordi hun skal rekke neste pasient. Sånn skal det da ikke være :kjefte: pasienten skal da få tiden og anledningen til å bli sjekket ordentlig. Det vanlige var vel 30 min trodde jeg? Er hvertfall litt mer tid enn 15 minutter, som går veldig fort når legen sitter og skriver tregt som bare det på pcn... huff.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du er syk, du har lov ;) Hihi.

Ja jeg visste ikke om det i det hele tatt, hadde bestilt time for sjekking av jern, resept på prevansjon og sjekking av skulder. Når jeg kom inn lurte hun på hva jeg var der for, jeg begynte å "liste opp" og det var da hun sa at vi bare hadde 15 min. så jeg måtte kjappe meg litt. Men men, jeg fikk jo sjekka jern og såvidt skulder, så da.

Nå koser jeg meg med kaffe etter å ha gjort litt husarbeid, mmm :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! I dag prøvde vi for første gang å stå opp tidlig for å trene før B skulle på skolen. Det gikk overasskende greit! Absolutt ingen på styrkerommet, morro. B var sliten og ikke helt entusiastisk til å reise på skolen etterpå, men men :gjeiper: Vi kuttet alle de store øvelsene, for vi hadde såvidt en time på oss til oppvarming, løfting og tøying, men jeg syns det ble en bra økt.

Aktiviteter

Oppvarming: 5 min sykling.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 3043.0 kg

YTWL (5 rep på hver bokstav)

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

Disco-move (med litt hoftevrikking fordi vi var alene, haha!)

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Skulderpress m/frivekter

12.0kg x 10.0

12.0kg x 10.0

10.0kg x 10.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep m. 10 sec iso hold pr. rep.

43.0kg x 3.0

38.0kg x 3.0

Armhevinger

0.0kg x 15.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0 (scapular)

Nordic Hamstrings Eksentriske.

0.0kg x 5.0

0.0kg x 5.0

God og sliten i skuldre og armer! Chins er jo like demotiverende hver gang, så idag holdt jeg i 10 sec på toppen for å ha noe å "skylde på" når jeg ikke klarte mange reps :gjeiper:

Nå er det te, så dusj, lunsj, støvsuging, kattedo-vask, klesbretting (wow rart ord) og mere maat. Med litt KG pauser :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Jeg tror vi må filme at vi står på rekke og gjør det altså.. Selvom det nok blir for flaut å poste filmen noe sted :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! som står opp tidlig og trener. som det b menensket jeg er, hadde jeg aldri klart det selvom jeg ser fordelene av det! Du får sikkert en kjempe start på dagen etter en tidlig trening, samtidig som du får senteret alene! Stå på:)

klesbretting ja, guuuuud så kjedlig!!!!! Finnes virkelig ikke noe kjedligere enn det gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg stoler ikke mye på leger når det kommer til muskel og ledd-smerter som ikke er relatert til ting som revmatisme eller andre mer alvorlige ting. Jeg har blant annet en kollega som gikk til legen med kjempesmerter i korsryggen og fikk beskjed om at det var lumbago, og at han bare måtte ligge stille og hvile til det ble bra. OG at det var noe som nesten alle menn som trener styrke opplever.. Ingenting om forebygging eller å se på muligheten for å endre i rutiner slik at det ikke skjer igjen :roll: Det er virkelig ikke bra!

Jeg var hos legen med nakken min på anbefaling fra fysio etter at jeg slo hodet hardt i bakken under kiting, hun kjente ikke på nakken engang, bare skrev ut masse Voltaren.. Den legen skiftet jeg ut temmelig fort!

Man skal ikke bare akseptere at ledd "klikker litt", så jeg syns det høres lurt ut at du får noen til å se på det som tar det alvorlig :) Og pass på å holde deg under smertegrensen når det gjelder treningen.

Ellers hørte det guffent ut med den blodprøven, huff, graving med nåler.. *hutre* :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Matvraket, skikkelig B menneske. Sto alltid opp kjempetidlig før, men nå trenger jeg 9+ timer om natta. Det får jeg jo aldri, så derfor går jeg konstant og gjesper og er sliten, morro :fnise: Men så fort jeg får svar ang. jernmangel av legene så skal jeg prøve noen flere tabletter, hadde vært utrolig deilig om jeg tilbake litt energi!

Ser den Lucy! Jeg skal gjøre det. Og smertegrensen har jeg enda ikke vært over på trening, der er jeg veldig påpasselig.. :) Før har jeg alltid tenkt at det gjør jo ikke noe om det gjør vondt, det er bare å kjøre på så lenge jeg kan etc. Men mamma snakka litt fornuft i meg for noen år tilbake, ved å forklare litt ang. fibromyalgien som går i familien, og hvordan smerter over tid kan utløse det etc. Jeg er den eldste jenta i familien som ikke har det nå (med 4 som har det) og selvom mange fortsatt sier fibromyalgi ikke er en reell sykdom etc så tar ikke jeg noen sjanser. Ikke siden jeg har vokst opp med ufør mamma i sterke smerter ganske konstant. Ja det var en digresjon :gjeiper:

Nå sitter jeg med havregrøt m. cottage cheese og rosiner etter en 40 min rask gåtur før frokost. Tok den sjansen til å handle inn litt findus produkter på nærmeste ICA :biggrin:

Gleder meg til neste styrkeøkt, men jeg får vel gjennomføre en 4x4 i morgen først, det er så kjedeliiig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...