Kónguló Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #181 Del Skrevet 30. januar 2010 Takk Aurelia, koslig med besök! Jeg begynte först med styrketrening m. frivekter i desember, (om enn etter å ha lest masse om det i noen måneder) så jeg er ikke så veldig erfaren jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. januar 2010 #182 Del Skrevet 30. januar 2010 Takk Aurelia, koslig med besök! Jeg begynte först med styrketrening m. frivekter i desember, (om enn etter å ha lest masse om det i noen måneder) så jeg er ikke så veldig erfaren jeg heller DA er det iallfall imponerende at du løfter og står i! Knallbra.. håper jeg også kan la meg inspirere til å meg et eget opplegg snart.. Men nå er det og bok på gang.. Leser om Belle de Jours intime betroelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #183 Del Skrevet 30. januar 2010 og bok må til! Satt nettopp og tenkte på at jeg burde koke mer kaffe og hente boka mi, men er litt for lat og blir liksom bare sittende og surfe Egentlig skal jeg jo ut og gå tur også, merkelig hvordan det ikke frister i kulden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 30. januar 2010 #184 Del Skrevet 30. januar 2010 Skulderen er heldigvis ikke treningsrelatert, og plager meg ikke under trening (legger egentlig bare merke til det når jeg rydder og gjör husarbeid, og den klikker når jeg setter ting på plass etc), men dere har rett i at kneet mitt har vært rart i det siste. Nå har jeg byttet på mellom få reps-tungt og mange reps-lett og en mellomting med pyramide og slikt, og jeg merker ikke noen forskjell på formen etter de forskjellige öktene. Kramper ikke skulderen opp når du løper da? :klø: Ellers, på så kort tid er det ikke sikkert at man merker noe, men når først smellen kommer, så kan den komme kraftig. Flere av kroppsbyggerne/fitnessfolkene fra i fjor fortalte om tidligere økter der de hadde prøvd å makse feks, og endt opp med ikke å kunne trene noe på over et halvt år. Jeg begynte först med styrketrening m. frivekter i desember, (om enn etter å ha lest masse om det i noen måneder) så jeg er ikke så veldig erfaren jeg heller Under to mnd erfaring med frivekter er for kort grunnlag, vil jeg si, til å trene så harde økter som du gjør. Håper du ikke føler at jeg kritiserer deg nå, men jeg har gått mye skadet selv (om enn av andre grunner), og vet hvor utrolig kjipt det er. Du er så entusiastisk og flink, og det hadde vært kjempesynd om du skadet deg! *passe på* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 30. januar 2010 Heh joda, den andre skulderen. Men det har den jo gjort i alle år jeg har trent, og jeg merker ikke noe til det under löfting. Meh, jeg vet jo du mener det godt, og takk for det! Men hva skal jeg gjöre? Ikke pushe, ikke makse, bare kjöre mange reps med lave vekter? Jeg löfter jo aldri når jeg merker teknikken kanskje blir feil, om jeg er for sliten til å kunne fokusere 100% på teknikk osv. Det at jeg ser at jeg kan löfte mer er jo motivasjonen min om dagen, siden jeg ikke får til en god måte å måle på, verken med bukser, målebånd eller vekt. Fettprosent funker jo, men jeg har jo absolutt ikke råd til å sjekke den en gang i måneden heller. Derfor har jeg de siste ukene tatt fokuset vekk fra vektnedgang/kropp og heller sett hvor morro det er å bli sterkere. Jeg vet at jeg har lite erfaring, og jeg har jo nesten daglig spörsmål til dere her ang. både kosthold og trening, fordi jeg alltid setter spörsmålstegn ved det jeg gjör. Gjör jeg for lite? For mye? Spiser for lite? For mye? etc. Dette tar opp så utrolig mye av tiden og tankene mine om dagen siden jeg ikke har stort annet å gjöre.. Mener ikke å virke utakknemmelig altså Icere, jeg bare vet ikke helt hva jeg isåfall skal gjöre.. Jeg er vel såpass "utålmodig" at det å kutte ned på trening fordi jeg kanskje kan skade meg virker kjedelig, selvom jeg jo hörer at det höres fornufig ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 30. januar 2010 #186 Del Skrevet 30. januar 2010 Du trenger ikke å kjøre høyrepstrening, men kanskje ha 6-8 som minimum på de vanlige øktene? De årene jeg har trent har jeg ligget på 12-15 reps stort sett, og de gangene jeg har senket antallet til 4-6, har jeg kjent det ganske raskt. Ellers ser man ofte at de gangene folk går på en smell, er når de pusher hardt på svært få reps. Nå trenger ikke dette å gjelde deg, men det kan være greit å ha i bakhodet. Mange reps i startfasen bedrer teknikken, og er også med å trene opp de små musklene (støttemusklaturen). Da jeg vurderte å begynne på 5x5 i fjor, fikk jeg streng beskjed fra PT-bror til kjæresten om minst å kjøre et åtteukersprogram med 10-12 reps, fordi han mente at jeg ikke hadde godt nok grunnlag til å trene så hardt med så få reps. Synes ikke at du virker utakknemlig, så det skal du ikke tenke på! Håper dere har en fin helg så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 30. januar 2010 #187 Del Skrevet 30. januar 2010 Og husk nå at hvis du føler at du kjører et opplegg nå som passer deg bra, så fortsetter du med det. Jeg blir ikke fornærmet om du ikke følger rådene mine, for du kjenner jo din egen kropp best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Ja kanskje jeg skal begynne med det. Da blir det jo ingen maksing i benk, mark og böy (som er de eneste jeg har gått under 6 reps med), men det kan jo egentlig vente. Burde den planlagte maksehelgen 20 februar utgå, eller burde det gå greit siden det da er såpass lenge til uten at jeg pröver i mellomtiden? Du også, håper du og Lucy koser dere ikveld Edit: Der så jeg den siste posten din! Ja jeg må huske på det, at dere her på forumet ikke er synske og kan föle hvordan kroppen min har det over nettet, for det er veldig lett for meg og bare akseptere det dere sier uten å tenke over hva som passer kroppen min best. Bra at du isåfall ikke blir fornærmet Endret 30. januar 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 30. januar 2010 #189 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis man har god nok teknikk og erfaring, er det ikke noe i veien for å kjøre makseøkter. Men man bør være (minst!) 100% sikker på hva man gjør, da dette er enormt belastende for kroppen. Én glipp i teknikken kan sørge for at man ligger lenge. Personlig ville jeg ikke forsøkt å kjøre en slik makseøkt så tidlig, men det må du vurdere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #190 Del Skrevet 30. januar 2010 Hmm ok. Da setter jeg et lite spörsmålstegn ved den helga, og så ser jeg hva jeg föler for og hvordan kroppen er når den tiden kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. januar 2010 #191 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja det er derfor jeg kjörer marklöft 1-2 ganger i uken, og helst så langt mellom som mulig... Nå tok jeg marklöft i går, derfor venter jeg til tirsdag f.eks för jeg gjör det igjen, og da heller flere reps/set m. lave vekter siden jeg löftet tungt i går. Jeg klarer ikke mange reps på hvert sett uansett, da bare glipper det! Så jeg har måttet ta 5-10 reps og heller flere set, med mindre jeg löfter under 40kg. God helg Lucy! Så bra Personlig syns jeg det er vanskelig å kjenne at kroppen trenger restitusjon fra markløft før det er for sent og jeg allerede har kjørt litt for hardt på, men jeg prøver å være veldig streng med meg selv Dette mer grepet kommer til å komme seg etter hvert, jeg sleit voldsomt med det i begynnelsen og husker at jeg måtte ha omvendt grep på 40 kg for litt under et år siden. Nå kjører jeg 85 kg med normalt grep, så det har virkelig kommet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #192 Del Skrevet 31. januar 2010 Hihi! Da regner jeg med at grepet bedrer seg etterhvert.. Jeg har uansett skikkelig svake hender, klarer sjeldent å åpne flasker folk har skrudd igjen, begynner å blö pga. korkene etc Aktiviteter Oppvarming: 25 min. jogging. 3,73km. 8,9 km/t i gjennomsnitt. 1) Vekttrening Varighet: 1 t 15 min Totalt løftet: 5010.0 kg Knebøy 40.0kg x 10.0 50.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 Utfall 30.0kg x 10.0 30.0kg x 10.0 Benkpress 30.0kg x 10.0 35.0kg x 8.0 35.0kg x 8.0 35.0kg x 6.0 Arnoldpress (skulderpress) 9.0kg x 10.0 9.0kg x 10.0 9.0kg x 10.0 Nedtrekk overhånd bredt grep 40.0kg x 10.0 35.0kg x 10.0 35.0kg x 10.0 Chins/kroppsheving underhåndsgrep -30.0kg x 5.0 -30.0kg x 5.0 Hoftefleksjon 0.0kg x 10.0 Sliten idag! Var fornöyd med löpingen idag altså! Vet det ikke er spesielt fort, men jeg sliter med å löpe "fort" sammenhengende på tredemölla, det går så mye bedre ute! Så jeg er fornöyd så lenge gjennomsnittsfarten går oppover! Etterpå var jeg så sliten og svett, at det var flaut :gjeiper: Skikkelig svetteflekk på treningstoppen osv, hot! Kneböy og utfall var utrolig tungt, jeg ble halv-svimmel etter hver rep og sleit med de få repsene jeg tok. UTfall måtte jeg tilslutt gi opp, bare svimmel og ingen balanse. Benken var vel ok, var tungt som alt det andre men jeg pröver å fokusere på at jeg idag tok flere reps og derfor ikke kom opp i 40kg. Benk, skulderpress og nedtrekk ganske raskt etter hverandre fikk opp en god pump hvertfall! Så sto vi i nesten 30 min og ventet på bussen i -12 med vått hår, woohoo Men når jeg kom hjem så nektet B meg å lage mat, men lagde mat og te til meg mens jeg lå i sofaen med pcen Bortskjemt! Ikke helt topp ökt idag altså, men mye av det er stoltheten min! Jeg skal være supersterk hele tiden så da blir jeg misfornöyd om jeg tror jeg er svak Masse rambling her nå, håper alle har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 31. januar 2010 #193 Del Skrevet 31. januar 2010 Ikke en bra økt?? :klø: Det ser jo ut som en kjempeøkt da Shamim! Forrige økt løftet du 5140, og denne 5010, men så hadde du 20 min lengre joggeøkt. Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 31. januar 2010 #194 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg syns det er flaut hvis jeg IKKE har svette over hele meg etter en økt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 31. januar 2010 #195 Del Skrevet 31. januar 2010 Er det en spesiell grunn til at du løper først? Er det kun med tanke på oppvarming, eller er det kondis/fettforbrenning på gang? Hvis jeg får lov til å komme med et lite tips angående det.. Varm opp musklene direkte med dynamiske tøyeøvelser, kjør styrkeøkta, og om du har lyst til å kjøre en kardioøkt i tillegg, ville jeg tatt den etter styrkeøkta Da brenner du ikke all energien din FØR du skal løfte! Det var det inntrykket jeg satt igjen med nå, at det var det du gjorde! Og forresten! SELOLJE er bra for leddene Jeg får nesten litt gladkristne tendenser når det er snakk om prehab og selolje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #196 Del Skrevet 31. januar 2010 Takk Icere! Bare meg som ikke ser höye tall så da er jeg misfornöyd, regner med at det bedrer seg kjapt ettersom jeg blir vant til det Pluss at som SportyShorty sier, jeg brant nok for mye energi på löpinga för jeg begynte å löfte! Joda Lucy! Men en svær svetteflekk under puppene er liksom ikke så deilig SportyShorty: Nei egentlig ikke! Jeg holder vanligvis kardio og styrke avskilt men det har blitt så liten tid for löping denne uka at jeg ville få inn litt idag. Jeg burde nok löpe etterpå ja.. Det er bare så kjedelig at det er godt å få det unna Dynamisk töying ja, det hadde kanskje vært lurt. Må bare finne ut hvordan det gjöres :gjeiper: Jeg har blitt flinkere til å kjöre YTWL om ikke annet (men ikke idag ). Hm ja, er selolje noe jeg burde ta i tillegg til tran? Hörer jo mye bra om det rundt om kring! Morro når man er så entusiastisk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 31. januar 2010 #197 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg varmer alltid opp på AT først i ca 10-12 min (noen ganger blir det 7 da...), tror det er viktig at man varmer kroppen ordentlig opp før en trening. Dynamisk tøying er sikkert fint det også, men det har jeg ikke noe særlig erfaring med. Her er en omfattende artikkel om sistnevnte: http://www.myrevolution.no/artikkel/dynami...ningsoekter/17/ (Men som sagt så er jeg ikke enig i at jogging eller AT er "lite produktivt" som oppvarming!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 31. januar 2010 Takk for link! Jeg jogger/ror/ellipse/sykler som oppvarming, i rundt 10 min til vanlig og det kutter jeg ikke ut uansett, tenkte men denne töyingen kanskje kunne komme i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 31. januar 2010 #199 Del Skrevet 31. januar 2010 Flink du er som kjører YTWL Blir glaaaaaad i hjertet mitt!! Før benøvelser anbefaler jeg: Blant annet Før overkropp: YTWL, som du er flink til! Torakal rotasjon - stå på knærne, henda bak huet, roter forsiktig til hver side. Skal bli flinkere til å variere oppvarminssettene mine selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #200 Del Skrevet 31. januar 2010 Takk for linker! Det blir lettere å legge inn dette når jeg går tilbake til en 2-splitt, men jeg burde jo klare å legge inn noe nå også! Og så må jeg komme over det å være flau fordi jeg driver med rare övelser i styrkerommet B og jeg får mye rare blikk når vi driver med YTWL med våre bittesmå vekter :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg