Gå til innhold

30 days slankepiller


Torbpete

Anbefalte innlegg

Jeg antar at vi da har forskjellige erfaringer.

Jeg spiser 6 ganger om dagen. frokost, mellommåltid, lunch, mellommåltid, middag, og bittelite til kvelds. Er aldri sulten. Jeg spiser litt av alt, kutter ikke ned på karber, eller proteiner eller fett.

Det jeg mente med at det kanskje ikke passer for TS, er siden hun ikke er så motivert til å gjøre det akkurat nå og vil heller prøve piller, og for å kjøre lavkarbo må man jo ha motivasjon til å ha overblikk på hvor mye karber man har fått i seg hver dag, og hva man kan ha istedet for brød eller potetet etc. Er fullt klar over at man ikke trenger poteter,ris og brød men dette kan være vanskelig for folk å klare seg igjennom. Min egen erfaring med lavkarbo er også at JEG var trøtt og konstant sulten, men det er jo rake motsetning fra deg igjen :)

Diskusjon om dette kan man for øvrig føre i andre tråder her inne, der det diskuteres støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå ned i vekt er uansett forbundet med forsakelser. Å kutte ned på drittmat er en ting. Det må man uansett gjøre. Men jeg har selv erfart at det er enklere å kutte ut brød, pasta, ris, poteter og sukker, enn å slanke meg ved å følge kosthold som sier lite fett og små porsjoner. Sulten hele tiden og veldig misfornøyd. Det er utallige ting man kan spise i stedet for poteter. Det virker og det er bra for helsa å følge et kosthold med lite karbohydrater.

Dette kunne ikke ha vært mer feil. Så feil at det var avsluttende eksamensoppgave i fjor, og vi fikk kun lov til å argumentere hvorfor ved å bruke de siste 30 års forskning som materiale. Atkins eller noen i samme gate kom ikke særlig godt ut, for å si det mildt.....

Det er ikke karohydrater som er problemet, det er KVALITETEN og MENGDEN vi stapper i oss (sammen med sofaliv, pubrunder, søppelmat og null trim) som er problemet. Lance hadde noen gode poeng ang dette og rensekurer/piller. Jeg ville heller ha kjøpt meg et sett vekter, ankelvekter og en stabilitetsvball (eller gitt pengene til veldedighet) enn å bruke det på den mest useriøse bransjen i helseverdenen; piller, dietter og kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lill_*

Slankeindustrien tjener enorme summer på slankepiller og fancy dietter. saken er den at du ikke ønsker gå på piller eller diett resten av livet, dermed vil mange raskt gå tilbake til der de var.

Jeg vet det er tungt å motivere seg. Men sunt kosthold, droppe junk og usunne mellommåltider. Spis lite om gangen, men kanskje opp mot 5 måltider om dagen. Sunne karbohydrater er viktig for å kunne trene - noe som er superviktig om du skal ned i vekt.

Trening er vanskelig å motivere seg til, men det blir lettere å lettere. Finn noe som du liker å gjøre som trener kondisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne ikke ha vært mer feil. Så feil at det var avsluttende eksamensoppgave i fjor, og vi fikk kun lov til å argumentere hvorfor ved å bruke de siste 30 års forskning som materiale. Atkins eller noen i samme gate kom ikke særlig godt ut, for å si det mildt.....

Det er ikke karohydrater som er problemet, det er KVALITETEN og MENGDEN vi stapper i oss (sammen med sofaliv, pubrunder, søppelmat og null trim) som er problemet. Lance hadde noen gode poeng ang dette og rensekurer/piller. Jeg ville heller ha kjøpt meg et sett vekter, ankelvekter og en stabilitetsvball (eller gitt pengene til veldedighet) enn å bruke det på den mest useriøse bransjen i helseverdenen; piller, dietter og kosttilskudd.

Og her strides de lærde, for å si det sånn. Lurer på hvordan folk overlevde før, uten brød, ris, pasta, poteter og sukker. De spiste derimot kjøtt, fisk, nøtter, bær, egg etc.

Det har aldri vært så mye overvekt og så mange som lider av sykdommer relatert til livsstil, som det har blitt etter at vi har begynt å spise sånn som vi gjør i dag.

Ren mat = sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her strides de lærde, for å si det sånn. Lurer på hvordan folk overlevde før, uten brød, ris, pasta, poteter og sukker. De spiste derimot kjøtt, fisk, nøtter, bær, egg etc.

Det har aldri vært så mye overvekt og så mange som lider av sykdommer relatert til livsstil, som det har blitt etter at vi har begynt å spise sånn som vi gjør i dag.

Ren mat = sunn mat.

Nei, de gjør ikke det. Et enkelt søk med de rette kriteria via PubMed, Google Scholar, Web of Knowledge/Science vil gi deg mer enn nok info tilå forstå at det er de siste tre tiår at kostholdet vårt har endret seg så dramatisk. Ofg det til dødelige proprosjoner. Men det nesten alle glemmer er at VI BEVEGER OSS KNAPT NÅ. Hvis du tror at bønder og skipsbyggere levde av olivenolje og pestofylt laks så tar du feil. Men de jobbet knallhardt 10-12-14 timer per dag, og de spiste hva sesongene ofret, ikke hva kebabsjappa og flyfrakt fra Kina tilbyr.

Moderat-trening flere ganger i uka "eliminerer" effekten av mye rart kostholdsmessig, men du kan være slank som en sylfide og likevel få hjerteinfarkt. Vekt er ikke svaret alene, men det gir en god pekepinn. Trening og fornuftig sunt kosthold derimot - ja da snakker vi eureka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned i vekt er uansett forbundet med forsakelser. Å kutte ned på drittmat er en ting. Det må man uansett gjøre. Men jeg har selv erfart at det er enklere å kutte ut brød, pasta, ris, poteter og sukker, enn å slanke meg ved å følge kosthold som sier lite fett og små porsjoner. Sulten hele tiden og veldig misfornøyd. Det er utallige ting man kan spise i stedet for poteter. Det virker og det er bra for helsa å følge et kosthold med lite karbohydrater.

Gå 60-70 år tilbake i tiden... da besto hovedandelen av kosten av poteter, kålrabi, gulrot, kål, bygg, rug, havre, og meieriprodukter... kjøtt på søndager og som helligdagsmat, og fisk ellers i uken. Frukt og bær ble høstet om høsten, og kokt/hermetisert.

Et karbohydratrikt kosthold, vil du ikke si det?

Relativt fettrikt var det også (det fantes ikke lettmelk og plantemargarin på den tiden)

De bakte også brød, ikke hvetebrød, det var festmat, men surdeigsbrød av rug var vanlig.

Det samme var flatbrød av rug.

Men likevel var det lite fedme på den tiden, hvorfor det?

Jo, fordi de brukte mindre av de raske karbohydratene (hvete og sukker), og var mer aktive.

Problemet med argumentasjonen din er at du ikke skiller på karbohydratene.

De raske karbohydratene er ikke nødvendige eller bra, men andre karbohydtater er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå 60-70 år tilbake i tiden... da besto hovedandelen av kosten av poteter, kålrabi, gulrot, kål, bygg, rug, havre, og meieriprodukter... kjøtt på søndager og som helligdagsmat, og fisk ellers i uken. Frukt og bær ble høstet om høsten, og kokt/hermetisert.

Et karbohydratrikt kosthold, vil du ikke si det?

Relativt fettrikt var det også (det fantes ikke lettmelk og plantemargarin på den tiden)

De bakte også brød, ikke hvetebrød, det var festmat, men surdeigsbrød av rug var vanlig.

Det samme var flatbrød av rug.

Men likevel var det lite fedme på den tiden, hvorfor det?

Jo, fordi de brukte mindre av de raske karbohydratene (hvete og sukker), og var mer aktive.

Problemet med argumentasjonen din er at du ikke skiller på karbohydratene.

De raske karbohydratene er ikke nødvendige eller bra, men andre karbohydtater er bra.

Nå snakker ikke jeg om hva folk spiste for 60-70 år siden, men det kan være det samme.

Det nytter ikke diskutere dette med mennesker som har bestemt seg for at et lavkarbo-kosthold er skadelig. Derfor lar jeg være, fordi poenget var at TS lurte på hvordan hun kunne gå kjapt ned i vekt - og et tips som funker har hun herved fått av meg.

Men jeg lurer litt på hvordan det kan fastslås at kjøtt, fisk, grønnsaker, egg, etc er usunt. DET lurer jeg virkelig på. Takk for meg i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker ikke jeg om hva folk spiste for 60-70 år siden, men det kan være det samme.

Det nytter ikke diskutere dette med mennesker som har bestemt seg for at et lavkarbo-kosthold er skadelig. Derfor lar jeg være, fordi poenget var at TS lurte på hvordan hun kunne gå kjapt ned i vekt - og et tips som funker har hun herved fått av meg.

Men jeg lurer litt på hvordan det kan fastslås at kjøtt, fisk, grønnsaker, egg, etc er usunt. DET lurer jeg virkelig på. Takk for meg i denne diskusjonen.

Jeg er ikke lavkarbomotstander, tvert i mot mener jeg det kan være den rette framgangsmåten for mange, men jeg er uenig i mange av påstandene dine likevel.

Jeg mener ikke at lavkarbo kost er skadelig, men jeg tror heller ikke at en gitt mengde av de rette karbohydratene er skadelig.

Jeg er tilhenger av en balansert fordeling

Jeg sier ikke at kjøtt, fisk, grønnsaker, egg osv er usunt, for disse produktene er sunne og en del av et balansert kosthold.

Jeg har flere ganger her inne reagert på at det er alt eller ingenting!

Nyanser finnes visst ikke hos enkelte...

Jeg har tro på et balansert kosthold, det vil si litt av alt.

Om noen velger å ha hovedtyngden på proteiner eller fett, og mindre karbohydrater, så er det greit... men det er en stor forskjell på å innta f.eks 20 % karbohydtater, 30 % proteiner, og 50 % fett (som er en balansert fordeling), og å innta < 1 % karbohydrater, 30% proteiner, og > 69 % fett (ja, noen inntar så lite som 2,5 g karbohydrater pr dag, det tilsvarer 10 kcal, og utgjør mindre enn 1 % av energiinntaket pr dag ...)

Kroppen trenger karbohydrater, hvor mye den trenger er individuelt, men den trenger noe, av de riktige karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lavkarbomotstander, tvert i mot mener jeg det kan være den rette framgangsmåten for mange, men jeg er uenig i mange av påstandene dine likevel.

Jeg mener ikke at lavkarbo kost er skadelig, men jeg tror heller ikke at en gitt mengde av de rette karbohydratene er skadelig.

Jeg er tilhenger av en balansert fordeling

Jeg sier ikke at kjøtt, fisk, grønnsaker, egg osv er usunt, for disse produktene er sunne og en del av et balansert kosthold.

Jeg har flere ganger her inne reagert på at det er alt eller ingenting!

Nyanser finnes visst ikke hos enkelte...

Jeg har tro på et balansert kosthold, det vil si litt av alt.

Om noen velger å ha hovedtyngden på proteiner eller fett, og mindre karbohydrater, så er det greit... men det er en stor forskjell på å innta f.eks 20 % karbohydtater, 30 % proteiner, og 50 % fett (som er en balansert fordeling), og å innta < 1 % karbohydrater, 30% proteiner, og > 69 % fett (ja, noen inntar så lite som 2,5 g karbohydrater pr dag, det tilsvarer 10 kcal, og utgjør mindre enn 1 % av energiinntaket pr dag ...)

Kroppen trenger karbohydrater, hvor mye den trenger er individuelt, men den trenger noe, av de riktige karbohydratene.

Jeg sa takk for meg, men jeg klarer likevel ikke la være å svare. Har jeg skrevet noe sted at lavkarbo er det samme som nullkarbo? Jeg skrev bare at et lavkarbokosthold er sunt og at man går ned i vekt av det. Man får karbohydrater i et lavkarbokosthold også - ved å spise mye grønnsaker blandt annet. Jeg snakker om at man ikke trenger karbohydratene som man får fra brød, pasta, ris, poteter osv. Det betyr jo ikke at man ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt.

Poenget mitt er at hvis man kutter ut disse tingene + sukker og alt som er halv- og helfabrikata, så vil man få bedre helse OG gå ned i vekt.

Jeg er absolutt ingen fantatiker. Jeg elsker karbohydrater og sukker er en av de tingene som er vanskeligst å holde seg unna.

Likevel vet jeg at det er lurt å holde seg unna og jeg har bare positive erfaringer med den type kosthold.

Ønskedrømmen er vel at man kunne spise alt det gode som er å få - uten at man ble feit og uten at det var skadelig. Det hadde vært no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen velger å ha hovedtyngden på proteiner eller fett, og mindre karbohydrater, så er det greit... men det er en stor forskjell på å innta f.eks 20 % karbohydtater, 30 % proteiner, og 50 % fett (som er en balansert fordeling), og å innta < 1 % karbohydrater, 30% proteiner, og > 69 % fett (ja, noen inntar så lite som 2,5 g karbohydrater pr dag, det tilsvarer 10 kcal, og utgjør mindre enn 1 % av energiinntaket pr dag ...)

Kroppen trenger karbohydrater, hvor mye den trenger er individuelt, men den trenger noe, av de riktige karbohydratene.

Her håper jeg inderlig at du har skrevet feil for ikke et kosthold i verden bør bestå av halvparten FETT! Cecilie Skog er en av de få som kunne ha spist av det på vei over Antarktis, men alle andre bør aldri følge den oppskriften. Et optimalt kosthold bør bestå av ca 55 % CHO, ca 20 % protein og resten fett (hvorav min 90 % bør komme fra umettet og flerumettet fett).

CHO intake ranges of 5 to 7 g/kg/day for general training needs and 7 to 10 g/kg/day for the increased needs of endurance athletes are suggested.

Kilde: Sports Medicine, Volume 31, Number 4, 2001 , pp. 267-299(33) (dette er en veldig bra artikkel som alle bør lese)

Kroppen trenger ikke litt CHO, den trenger masse. Men det er opp til oss å velge de rette typene og mengden, og det er der mennesker gjør dust hele tiden. Det er jo ikke karbohyfratene sin feil, men likevel ser alle på karbo som de store stygge.....explain anyone :sukk:

Endret av bergans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her håper jeg inderlig at du har skrevet feil for ikke et kosthold i verden bør bestå av halvparten FETT! Cecilie Skog er en av de få som kunne ha spist av det på vei over Antarktis, men alle andre bør aldri følge den oppskriften.

Nei, jeg skrev ikke feil, jeg prøvde å vise at 20 % karbo, 30 % proteiner, og 50 % fett er et mer balansert kosthold (og helsemessig forsvarlig) enn det opplegget mange kjører, med mindre enn 1 % karbohydrater, 30 % proteiner, og mer enn 69 % fett.

Mitt kosthold består av ca 55 % karbohydrater, ca 15-30 % proteiner og ca 25-30 % fett, altså følger jeg statlige anbefalinger. Jeg har ikke insulinresistens, og for meg er dette kostholdet bra.

Andre har ikke godt av så mye karbohydrater i sitt kosthold (f.eks insulinresistente), og de må da redusere karbohydratinntaket sitt for å ha en god helse.

Det fleste oppnår ønsket effekt ved å redusere karbohydratinntaket til 40 %, andre må helt ned i 20 % for å få effekt av "behandlingen".

Proteiner fører til en ekstra belastning på nyrene, og bør derfor ikke overstige 30 % av kostholdet, og resterende av energiinntaket må da komme fra fett (fortrinnsvis umettet fett).

Jeg må legge til at 20 % karbohydrater er akkurat innenfor minimumsgrensen for anbefalt inntak av karbohydrater (100 g), gitt at det daglige energiinntaket er 2 000 kcal pr dag.

Er det daglige energiinntaket mindre enn 2000 kcal pr dag, blir 20 % karbohydrater litt lite.

Det er altså langt fra å leve på minimumsgrensen på anbefalt karbohydratinntak (100 g), og ned til mindre enn 1 % (2,5), som de mest ekstreme lavkarbotilhengerne praktiserer.

Det er nyansene jeg prøver å få fram her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Nym

Tror trådstarter vil og kanskje trenger å høre at

30 days kan være en mirakelkur. Jeg var noen kilo for meget og prøvde denne kuren. Noen "vann"kilo letter og en del komplementer rikere så var jeg straks motivert til gjøre det enda bedre. Små grep som foruftig mat, bevege seg, ta trappen og deilig frukt.

Ønsker trådstarter lykke til med sitt valg og vil helt på tampen si at du trenger ikke å bli helt fanatsisk når det gjelder å telle % karb/prot og antall lodderogn du har i kosten, spis fornuftig.

You go girl!

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg lever på langt under "minimumsgrensen" for anbefalt karbohydratinntak. Merkelig at jeg er i live, gitt. ;)

Jeg får i meg mellom 20 og 70 gram karbohydrater pr dag, avhengig av hva jeg har lyst til å spise. Spiser stooore mengder med deilig, mettende, sunt, mettet fett. Meierismør, bacon, kremfløte... :yvonne:

And guess what: Jeg har blitt tynnere, sunnere (jepp, har tatt tester hos legen ;) ), fått mer energi under treningsøktene, og FØLER meg langt bedre enn da jeg spiste kornprodukter, poteter og andre karbohydratholdige matvarer! :enig:

Det er lett å merke at dette kostholdet er langt mer hensiktsmessig enn såkalt vanlig norsk mat.

Se på folkeslag som lever mer opprinnelig og naturlig: masaiene eller eskimoene for eksempel, hvordan de spiste før de kom i for nær kontakt med oss fuck ups fra vesten. :) Mye fett, lite karbohydrater - Mange sunne og slanke mennesker, praktisk talt ingen med kreft, diabetes osv... Tilfeldig? Selvsagt ikke.

Mennesket har meget dårlige forutsetninger for å spise store mengder karbohydrater, stappe i seg slankepiller, føre et stillesittende liv, drikke alkohol, røyke, osv. Det er ikke rart så mange her i vår del av verden får sykdommer på grunn av livsstilen sin - vi lever utrolig unaturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg lever på langt under "minimumsgrensen" for anbefalt karbohydratinntak. Merkelig at jeg er i live, gitt. ;)

Da er det vel for deg merkelig at jeg er i live også da, som har et kosthold hvor mesteparten av energien kommer fra karbohydrater. Enda merkeligere er det vel at jeg er sunn (har attest fra legen ;)) og slank (bmi på 20), og at jeg alltid har vært det.

Mennesket har meget dårlige forutsetninger for å spise store mengder karbohydrater, stappe i seg slankepiller, føre et stillesittende liv, drikke alkohol, røyke, osv. Det er ikke rart så mange her i vår del av verden får sykdommer på grunn av livsstilen sin - vi lever utrolig unaturlig!

Det er vel ikke karbohydratene i seg selv som er den store stygge ulven i dette regnestykket. Raske karbohydrater er ikke bra i store mengder, men det er da sannelig ikke alt fett som er bra heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som mange andre har jeg forsøkt alle dietter og ingenting fungerte lenger holder

Kjør med Helsingør pillen og noe som kalles Topinulin i en måned nå og det har fungert overraskende bra, har vært litt livlig til tider, men ingen større fare.

Vet ikke hva den inneholder, men det fungerer for meg i alle fall, og at Topinulin gjorde mitt ballong mage forsvant i løpet av få dager og at jeg ikke lenger lyst på søtsaker og sjokolade.

Selve kombinasjonen er ganske billig sammenliknet med Reductil som jeg brugt forbi, Helsingørpillen koster SEK 900 for 3 flasker og Topinulin som koster 200 SEK for 2 bokser.

Du finner dem på forskjellige

www.helsingorspiller.se eller www.aktivsyn.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...