Gå til innhold

Trening er gøy!

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Så bra økt! Hehe, 35 minutter ja!! Tenk å klare det a.

Men 35 sekunder er ikke verst det heller, men bedre skal det bli! :Hehe:

God lørdag, Aurelia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dautrøtt etter trening idag! :roll: og bittelitt grinete.. :sukk:

Lyst å legge meg.. men littttt tidlig på en lørdag kanskje? :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt en grense her; det er ikke "lov" å legge seg før kl. 21. :fnise: Begge er til tider altfor glad i å sove. Så; hvis du ikke har lagt deg enda, så synes jeg ikke det er for tidlig, nei. :) Og; en god natts søvn med nok timer kan utgjøre mirakler ift på fysikk og psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks yoga.. sambo var skuffa at jeg skulle legge meg så tidlig, drøyde den til rett etter 21.. (han kom forøvrig ikke å la seg før etter 02 00!!) :natti:

tidig i seng, tidlig oppe.. gjorde godt!

Håper jeg ikke overtrente, dagene med kondis og styrke er tøff. Trenger mye søvn. Kanskje jeg skulle hvilt meg 1-2 time etter trening? Trøblet med å sove, lå og vrei meg og verka i kroppen... har gjerne det slik når jeg har trent hardt. Noen tips? (brukte spikermatta senere på natta, da sovna jeg raskt tungt!)

Og lurer på om jeg burde spist bittelitt mer.. Lå like under anbefalt nivå.

Idag er det hviledag.. skal bake scones, og kanskje kino i kveld! :rope:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spikermatta.. ikke ekte spiker, men gummipigger.

Jeg bruker den når jeg skal sove, legger meg på den (nakke/rygg). Litt ubehagelig i starten (litt skarpt, huden blir varm og begynner å prikke), men etter ganske kort tid går dette bort. Og blir rent behagelig avslappende... for meg!

jeg blir sykt avslappa, alle spenninger osv forsvinner! Tvinger deg til å ligge tungt (!) og slappe av. Da får du jevn belastning og mindre ubehag. Fjerner matten etter 15-20 min, sover altså ikke på denne natta gjennom!

Sover såå tungt og godt, og sover tungt hele natta gjennom. utmerket ved alle former for anspenthet, for meg iallfall. Super sovemedisin.

Vet ikke helt om den anbefales for GRAVIDE ?! :danser:

*smiler lurt*

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt flere som har stor glede av den spikermatta, men har aldri prøvd den selv...

"Gravide"....? :lur: Nå ble jeg ikke lite nysgjerrig..-hehe-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKEPLAN UKE 2

Mandag ---hviledag

Tirsdag ---RYP kondis, RYP styrke

Onsdag ---hviledag

Torsdag ---RYP styrke

Fredag ---Hviledag

Lørdag ---RYP kondis, RYP styrke

Søndag ---Hviledag

:trene::digge:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 2 DAG 1

RYP kondisjon

4 x 4 intervaller

5% stigning, 8,3 km/t, 8,3 km/t, 8,5 km/t, 8,5 km/t

Begynner å få teken nå! :gjeiper:

RYP styrke

Knebøy

38 kg X 8

38 kg X 8

38 kg X 8

Skråbenk

6 kg x 8 (for lett)

7 kg x 8

7 kg x 8

Roing

26 kg X 8

26 kg X 8

26 kg X 8

Arnoldpress

6 kg X 8

7 kg X 8

7 kg X 4

Bicepscurl

6 kg X 8

6 kg X 8

Triceps bytte ut manual med stang. gikk opp i vekt da, og kjente det myyye bedre i tricepsen

10 kg X 8

10 kg X 8

Mage

skippa mage idag.. for alle matter osv var opptatt, og jeg ville hjem.... :sjenert:

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Ikke helt pumpa i formen heller, heiv inn på yt resitusjonsdrikk rett etter trening, og middag rett etter dujs. Feeling good - godsliten og varm i kroppen! :enig:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stasjer opp med siste maten idag.. litt skyr frukt mango.

har jo "bare" hatt to YT før idag, før og etter trening. Tror den restitusjonsdrikken hjalp veldig etterpå, digg å fylle opp med karbohydrater. Ikke vondt i hodet og helt uvel idag, for å si det slikt!:trene::popcorn:

Har begynt å telle kalorier på mylog, og har litt dårlig "samvittighet" :sjenert: tenker det er uheldig/usunt etc.. at jeg kan bli hekta og at jeg ikke burde. Men ER kanskje litt hekta allerede, gir meg så godt bilde. Pluss jeg synes det er lærerikt, særlig å finne ut om fordelinga på KH, protein og fett, og kunne jobbe for å tilpasse kostholdet enda bedre til den livsstilen man lever (og den vekta man ønsker å ha)

Hva synes dere om kaloritelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt satt ut av den spikermatte kommentaren din over her Aurelia ;)

Begynte å lure på om det var noe jeg hadde gått glipp av her. Men etter litt detektiv arbeid fant jeg ut av det.

Må si du er flink med detta`n RYP programmet ditt!

Virker som det virkelig har gitt deg motivasjonen tilbake.. nå trener du jo som bare det! Synes du er kjempeflink!

Har forresten sånn spikermatte jeg også.. som jeg ikke kan bruke... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå teller jo jeg kalorier selv, så jeg er kanskje ikke veldig objektiv! Men jeg synes at så lenge man ikke er avhengig av å vite nøyaktig hva som er i alt man spiser hver dag, så er det ikke farlig. Så lenge man klarer å ha et avslappet forhold til det, og ikke unngår å spise hos venner eller ute på cafe/restaurant fordi du ikke vet kcal-innholdet i retten f.eks.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har uka vært Aurelia?

Angående å telle kalorier så synes jeg det er nyttig for en periode for å bli litt mer bevisst. Gjorde det en liten stund selv og det var ganske lærerikt. Men merket at jeg måtte passe meg litt for å ikke gå for mye opp i det og få dårlig samvittighet for alle kaloriene når jeg skulle ut og spise med jentene eller kose meg med litt ekstra godis.

Men absolutt fint å bli mer bevist at man får i seg nok riktig fett og se litt på sammensettingen av det man spiser også. Ikke bare teller kaloriene.

God helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hatt en god uke ;) Og nå er det helg, det er så diggbare disse helgene som stadig dukker opp. hva skulle vi gjort uten?

Igår var jeg ute på byen... :tunge1: så jeg skippa trening idag. Ikke fordi jeg ikke makter, er i fin form. men fordi jeg tror jeg vil yte bedre i morgen. Skal ha en hard økt med styrke og kondis, må jo være uthvilt og opplagt uten giftstoffer i kroppen...

Nå skal jeg :sminkedokke: litt og gå en tur på byen.. Se om jeg finner noe adventssting, julegaver etc.

PS: Gjennomførte RYP styrke som planlagt torsdag, har bare ikke gadda å oppdatere... en good økt, føler at jeg nesten kan ta i mer. :trene: Kjekt å bli sterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...