Gå til innhold

Kan man bli nektet å gå i lite klær


Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Hei. Jeg har nettopp skrevet kontrakt med et treningsenter i oppland.

Min venninner går også der, og hun sa at de som jobbet der sa at det ikke var lovt til å gå med treningstopper eller singletter på treningsstudioet fordi det var så mange eldre som trente der. (ett eller annet)

Er det virkelig lovt å nekte noen å gå normale treningstopper?

Man må ha noe som dekker mage og bryst???

Fikk helt hakeslep jeg.... :overrasket:

Jeg som hadde tenkt å kjøpe meg en søt treningstopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LonelyAngel

Hei. Jeg har nettopp skrevet kontrakt med et treningsenter i oppland.

Min venninner går også der, og hun sa at de som jobbet der sa at det ikke var lovt til å gå med treningstopper eller singletter på treningsstudioet fordi det var så mange eldre som trente der. (ett eller annet)

Er det virkelig lovt å nekte noen å gå med normale treningstopper?

Man må ha noe som dekker mage og bryst???

Fikk helt hakeslep jeg.... icon_eek.gif

Jeg som hadde tenkt å kjøpe meg en søt treningstopp... :sukk:

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trene i en liten topp? Så folk skal kunne se på deg? ;)

Det skader vel ikke å gå til innkjøp av en singlet vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel
Hvorfor trene i en liten topp? Så folk skal kunne se på deg? ;)

Det skader vel ikke å gå til innkjøp av en singlet vel.

Nei, men det er lett og herlig å trene i. F.eks en slik topp som hun i "Slik får du et slankere liv" artikkelen. :)

Men det var ikke lovt å gå med singlett heller som jeg forstå. måtte ha t-sjorte.. Harregud, er vi i 1930 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trene i en liten topp? Så folk skal kunne se på deg? ;)

Det skader vel ikke å gå til innkjøp av en singlet vel.

Fordi hun er jente og jenter skal gå kledd sånn. Altså med lite klær eller naken.

Hvis du blir nektet så gi dem fingeren og gjør det for det. Få med deg en gjeng som kan gjøre det samme. Ei jente skal kle seg slik hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulitzer

Hva?

Ikke lov med treningstopp? Er de redde for at kåte, gamle mannfolk skal krepere fordi de ser ei lekker snelle med treningstopp? :fnise:

Neida, det er vel fordi gamlingene kan bli støtt må vite :fy_fy:

Jeg hadde ikke lagt igjen mine penger der, man må da få lov å gå i hvilke plagg man vil når man skal trene?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

Mange treningssentre har en regel om styrer minimumsbekledning. Det kan for eksempel være at man skal ha en t-skjorte eller tilsvarende, samt vanlig shorts eller lengre. Årsaken er gjerne at man ønsker at alle skal føle seg vel og velkomne på senteret, og at det ikke skal være et for stort kroppsfokus. Synes det er helt greit med en sånn regel, og har heller ikke hørt andre reagere på det. Har heller hørt reaksjoner der det ikke er en slik regel, der enkelte nærmest sprader rundt i "bikini".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, er det vanlig at det ikke er lov å trene i singlet. Det er vel fordi man ikke skal svette ned apparater osv (man svetter jo mer under armeneog på rygg). Jeg synes det er en bra regel.

Hvis du med "treningstopp" mener en slik bh-greie som denne damen har, så synes jeg det er greit at det ikke er lov av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret hvor jeg trener er dette en av trivselsreglene:

"I styrkerommet er det kun tillatt å trene i t-skjorte eller mer dekkende plagg på overkroppen. Det er ikke tillat å trene i singlet i styrkerommet".

Mener dette er begrunnet i hygeniske hensyn. Medfører ikke noe problem for meg personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med svanungen.

Forresten så er det ikke nødvendig å lage to helt like tråder om samme tema. De fleste andre klarer seg med én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjest som over her. Er enig med svanungen, jeg synes det er bra at treningsstudioet er et sted hvor det ikke fokuseres så mye på kropp, og tror det er noe studioene selv har som mål. Da føler alle seg mer bekvemme med å gå dit. Men jeg har nå ennå til gode å se noen bli bortvist pga. lite klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Når ein nattklubb har lov å nekte folk inngang pga kleskode, så har kanskje treningsenter lov til å gjøre akkurat det samme. Så ulovlig er det nok ikkje. Men nå er eg ingen advokat, så eg veit ikkje heilt sikkert ;)

Om den treningstoppen ho på bildet i den artikkelen har er normal, er vel heller eit definisjonsspørsmål. For mange er normalen heller i t-skjorte eller ein singlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel
Samme gjest som over her. Er enig med svanungen, jeg synes det er bra at treningsstudioet er et sted hvor det ikke fokuseres så mye på kropp, og tror det er noe studioene selv har som mål. Da føler alle seg mer bekvemme med å gå dit. Men jeg har nå ennå til gode å se noen bli bortvist pga. lite klær.

Dere ønsker det ikke er så mye kroppsfikisering på treningssenter? Altså et treningssenter er kroppsfikisert. Er jo kroppen man skal forandre på?

Og en annen ting er at det er mennesker med små plagg over alt. På klubber, musikk videoer, filmer, reklamer, på skolen osv.. så er det ikke godtatt på et trenings senter? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med en personlig trener på et treningsenter en gang om dette og de har to grunner.

1) det er forferdelig uhygenisk ettersom folk ofte svetter mye (spesielt gutter på ryggen) og dette er da ganske ekkelt for andre som skal bruke apparatene

2) De ønsker ikke økt fokus på kropp og fasong. Dette gjelder guttene like mye som jentene, da gutter som trener i singlet ofte er overfokusert på muskler og da blir det ofte et usunt miljø som gir grobunn for steroider og andre usunne hjelpemidler.

Derfor har de regler for å slippe dette fokuset, og for å unngå at apparater som mange skal bruke ikke blir utsvettet og ekle på kort tid. Helt topp syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Åja! Hygiene kom jeg ikke på. Trodde det var fordi det var så mange eldre som kunne finne det frastøtende eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært på et treningstudio hvor det var lov med topper og singleter ville jeg faktisk heller vært skeptisk.. Er ufattelig kjedelig og hele tiden måtte gå over og vaske apparetene før man bruker de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spinell

Er det virkelig lovt å nekte noen å gå normale treningstopper?

Ja, det har de lov til. Senteret bestemmer reglene innenfor sine lokaler. Det er ingen som tvinger deg til å trene der, og du aksepterer reglene når du skriver kontrakt. Sånn er det. Finn deg i det, eller tren et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel
Ja, det har de lov til. Senteret bestemmer reglene innenfor sine lokaler. Det er ingen som tvinger deg til å trene der, og du aksepterer reglene når du skriver kontrakt. Sånn er det. Finn deg i det, eller tren et annet sted.

Hissig?

Når jeg skrev kontrakt sa de ingenting om dette til meg..

Og jeg leste nå på kontrakten min, og det står ingenting om hvilke regler dem har.

Burde nesten fått lovt til å meld meg ut av kontrakten gratis, når de ikke opplyste meg om det først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?

Ikke lov med treningstopp? Er de redde for at kåte, gamle mannfolk skal krepere fordi de ser ei lekker snelle med treningstopp? :fnise:

Neida, det er vel fordi gamlingene kan bli støtt må vite :fy_fy:

Jeg hadde ikke lagt igjen mine penger der, man må da få lov å gå i hvilke plagg man vil når man skal trene?!

Man må kunne kle seg som man vil på treningssenter. Man må likevel være forskånet fra uønskede blikk fra gamle (og unge) menn. Dette må løses ved at menn som forulemper kvinner ved at de ikke klarer å la være å kikke på dem, vises bort fra lokalet og nektes adgang så lenge det er kvinner til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...