pusilus Skrevet 26. mai 2010 #761 Del Skrevet 26. mai 2010 31 uker Det blir nok stas når pjokken kommer Jeg har akkurat vært på besøk til en av de små nydelige, han er bare til å spise opp :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #762 Del Skrevet 26. mai 2010 31 veker alt! :dåne: Du kan vere mamma om 6-7 veker du Eg håpar egentlig at han held seg der inne til heilt i starten av august. Har ikkje lyst til å få avkorta permisjonen noko særlig. Men då må han gjerne helsa på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #763 Del Skrevet 26. mai 2010 31 uker Det blir nok stas når pjokken kommer Jeg har akkurat vært på besøk til en av de små nydelige, han er bare til å spise opp :rødme: Eg gleder meg sånn til å møta han. :rødme: Så koselig med besøk til ein liten, nydelig ein. Og eg gleder meg veldig til du kan vera den som tar imot slike besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. mai 2010 #764 Del Skrevet 26. mai 2010 Eg gleder meg sånn til å møta han. :rødme: Så koselig med besøk til ein liten, nydelig ein. Og eg gleder meg veldig til du kan vera den som tar imot slike besøk. Kan tenke meg at dere er spent nå ja , nå er det virkelig ikke lenge til dere har han i armene :rødme: Håper det blir min tur en gang også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #765 Del Skrevet 26. mai 2010 Kan tenke meg at dere er spent nå ja , nå er det virkelig ikke lenge til dere har han i armene :rødme: Håper det blir min tur en gang også Enn det, då. Det hadde eg virkelig ikkje trudd for eit år sidan. :rødme: Håpar det blir din tur fortare enn du tør å håpa på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. mai 2010 #766 Del Skrevet 27. mai 2010 Da får vi prøve å guide oss selv den dagen da det skjer 31 uker, snart er han her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. mai 2010 #767 Del Skrevet 27. mai 2010 Melder seg som guide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. mai 2010 #768 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei Dreia! Tenk, over 31 uker allerede! Nå nærmer det seg virkelig ja. Så koselig! :rødme: Men forstår jo godt at du vil holde han der inne til august, man vil jo ha all permisjon man kan få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #769 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Icing, pusilus og honning: pusilus: Ein eigen, personlig guide hadde ikkje akkurat gjort noko. Endret 28. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #770 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Nå sit eg her og funderer på barnevognfargar. Me har vel egentlig bestemt oss for Emmaljunga City Cross med City Bag. Ingen av oss har fått den store barnevogndilla, og etter å ha tatt nokre korte rundar i eit par butikkar og kikka i produktkatalogen til Emmaljunga, har mannen nå bestemt seg for City Cross. Trulig litt påvirka av meg, som har snakka om Simo og Emmaljunga City Cross og Edge Duo tidligare. Men nå er han iallfall ikkje til å rikka, for "me har jo bestemt oss". Men så var det fargar. Og med leveringstidene på barnevogner, er det vel fare for at me er lovlig seint ute allerede, så eg burde vel egentlig få bestilt, eller i det minste sjekka med butikken, allerede i dag. Akkurat nå har eg mest trua på City Bag i dark beige eller sand (men sand er utsolgt frå Emmaljunga), slik at det ikkje blir så varmt inni vogna, og sjølve vogna (sportsdelen) i enten navy, offroad, dark grey eller pro forest. Eller kanskje ein City Bag i ein av dei fargane også? Eg er så vingle-petter at eg aldri kjem til å klara å bestemma meg, og mannen har ikkje tid til å bli med på barnevognbutikken. Ikkje har me sett fargane "live" heller, berre i produktkatalog og på nett, og det gjer ikkje akkurat valget enklare... Endret 28. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mai 2010 #771 Del Skrevet 28. mai 2010 Forstår at dere har andre krav enn vi hadde... Vi bestemte vogn, og så fant vi et tilbud på rett modell. Og da var det bare å kontakte butikken og spørre om hvilke farger de hadde igjen i den modellen. Kontaktet to butikker, og endte med at det var to av fargene som var aktuelle. Og den ene litt mer spennende enn den andre, så da fikk vi holdt av den til vi kom og hentet. Jeg tror farge er den minst viktige egenskapen på vogna. Skal ha samme vogn denne gangen da, så nå slipper vi å tenke på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #772 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Det var vel ikkje akkurat fargane som var avgjerande i vognvalget vårt. Men me vil begge ha ei stabil vogn me kan kjøra på grusvegar og ikkje vil ha problemer med å ta inn/ut av buss og opp/ned av fortauskantar. (Kravet mitt var firhjuling utan svingbare hjul.) Kor lett den er å svinga innpå eit kjøpesenter er av mindre interesse. Og mykje av grunnen til at me trulig endar opp på Emmaljunga City Cross, er nok at det er eit kjent (og respektert) merke og me er litt for late eller lite interesserte til å setja oss inn i den store barnevognjungelen. Egentlig er ikkje fargen så viktig, men eg vil helst ikkje ha noko veldig spesielt som ein lett går lei. Skarpe fargar og prangande mønster er ikkje heilt meg - og mannen likar det heller ikkje. Heller ein enkel farge på vogna som me kan sprita opp med fargerike teppe. Kanskje eg berre skal ta turen ned på butikken og høyra kva dei har inne? Sikkert ikkje dumt å sjå vognfargane i virkeligheten heller. Endret 28. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. mai 2010 #773 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg kommer til å kjøpe vogn brukt. Siden vi får i november har jeg funnet ut at det beste er å velge en vanlig bagvogn, og den regner jeg med vi bare bruker til sommeren. Så for min del er det uaktuelt å bruke mange tusen på noe jeg bare skal ha i noen måneder Dermed, her blir det valgt farge utfra hva som er tilgjengelig på markedet... Slipper slike problemer som du har. Er ellers enig med deg i lyse farger, og de blir ikke like lett solblekede heller. Regner med de har stoffprøver liggende på butikken? Du får ta en tur på en eller annen og sjekke? Ser mange som velger den vognen du/dere har bestemt deg for, sikkert fordi den har fått gode omtaler. Hjelpe meg, han er her jo snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. mai 2010 #774 Del Skrevet 28. mai 2010 Me berre gjekk til den lokale barnebutikken, såg på vogner og kjøpte den me likte best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 29. mai 2010 #775 Del Skrevet 29. mai 2010 Vognjungelen ja, den er overveldende... Du får gi beskjed om du blir fornøyd eller ikke med den du ser på, aner ikke hva jeg skal gå for enda. Men har litt samme tanker som deg om hvordan vogna bør være. Vi har jo litt bedre tid til å bestemme oss for hva vi trenger... Og tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. mai 2010 #776 Del Skrevet 29. mai 2010 Ikke lett å velge i den store jungelen med vogner nei Men liker den dere skal kjøpe Ha en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #777 Del Skrevet 30. mai 2010 O'hara: Akkurat vogn har me (les: eg) lyst til å kjøpa ny. Ei venninne kjøpte brukt vogn, og den holdt knapt til første ungen. Målet er jo å kjøpa ei vogn som er så bra og som me er så fornøyde med at ho kan brukast til fleire ungar. Spent på om denne vogna tilfredsstiller krava våre, då. Det er faktisk ikkje så lenge til han kjem, berre ca. 2 mnd igjen. Så eg fann ut at det var på tide å sjekka ut vogn litt nøyare, særlig sidan me egentlig hadde bestemt oss allerede. imli: Det enkle er ofte det beste. spinnvil: Eg skal gi beskjed om me likar vogna eller ikkje. Tips har eg vel ikkje så mange av. Eg er berre glad for at me endelig har bestemt oss og slepp å tenka meir på det. Lucky?: Eg synst også City Cross'en er fin. Og sikkert praktisk også. God helg til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #778 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) På fredag bestilte eg vogn. Og nesten heilt utan å masa på mannen om fargar. Han var skikkelig overraska og imponert. Dei i butikken kunne ikkje garantera at eg fekk nøyaktig det eg ville ha (pga. lagerstatus, leveringstider og sommarferie hos Emmaljunga), men mest sannsynlig går det i boks. (Det får dei vita i morgon.) Det var iallfall bra at eg stakk innom butikken i går, for neste veke kunne fort ha blitt litt i seinaste laget om me ville hatt vogna i tide. Så nå ser det ut til å bli Emmaljunga City Cross i dark grey (med søøøøøte sauer på innsida - vesleguten må bli vant til sauer med fleire sauebønder i familien ), og med City Bag i dark beige (med froskar på innsida). Vogna i dark grey er eg garantert, men vognbaggen i dark beige er ikkje heilt spikra. Om det ikkje skulle gå i boks, blir det vel dark grey, offroad eller pro forest i den. Det var iallfall mulig å få til. Vogna er mest sannsynlig henteklar i løpet av veke 25. Ein månad før termin. Så nå har guten det med å halda seg der inne så lenge, altså. *fornøyd* Endret 30. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #779 Del Skrevet 30. mai 2010 I går var me på loppemarked og kjøpte litt klær til vesleguten. Fleire bodyar, eit par gensarar, ei bukse, to huer og ein vinterdress for den nette sum av 75 kroner. Eg hadde håpa det var litt meir barneutstyr der enn berre klær (og eit par vogner), men eg får heller halda utkikk på Finn for å finna litt møbler og diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 30. mai 2010 #780 Del Skrevet 30. mai 2010 Hørtes bare så herlig ut det sauetrekket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå