Gå til innhold

Delt fra "Tenner samboer...."


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med bianca i denne diskusjonen. Tenner man på folk under den seksuelle lavalder og selv er over er man rett og slett grisete og kvalm i mine øyne

Da er de fleste menn grisete og kvalme i dine øyne. Men det plager oss ikke. Vi synes du er en snerpete bitch. (For å unngå misforståelser vil jeg presisere at de færreste menn ville hatt sex eller noe som helst annet med noen under seksuell lavalder (eller under "sin egen" alder), men det forhindrer ikke at vi kan se noe vi tenner på innemellom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket ikke om så gammelt som 15 16

Jeg er klar over det, og jeg tror de fleste er enige om at det er pedofili å tenne på de i 10-11 årsalderen, men sånn jeg har forstått det så var det ikke så unge jenter trådstarter i det hele tatt pratet om! Ergo blir det feil å hyle ut om at ts sin samboer er pedofil.

Endret av LaFemme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erectus

Avlys kristendommen :kjefte: Noen hadde "samkvem" med Maria, enten det var Gud eller Josef, så var vedkommende PEDOFIL. Maria var bare rundt 12-13 år. En jente i fertil alder, men likevel et barn.

:sarkasme:

Jeg er lei alle hobbypsykologene på KG som sprer om seg med diagnoser de ikke har greie på. Enten det er pedofili, mangel på empati eller psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jeg er klar over det, og jeg tror de fleste er enige om at det er pedofili å tenne på de i 10-11 årsalderen, men sånn jeg har forstått det så var det ikke så unge jenter trådstarter i det hele tatt pratet om! Ergo blir det feil å hyle ut om at ts sin samboer er pedofil.

Om han tenner på jenter som er tretten år og som han VET er tretten år, så vet han at han tenner på barn. Dermer er han pedofil og da er sannsynligheten stor for at han liker mindre jenter også. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Bianca, vær så snill. Slutt å trolle.

Trolle? Det er de som forsvarer at voksne menn vil ha sex med 13 åringer som troller her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han tenner på jenter som er tretten år og som han VET er tretten år, så vet han at han tenner på barn. Dermer er han pedofil og da er sannsynligheten stor for at han liker mindre jenter også. Det er min mening.
Du kan ikke MENE noe som helst når det er snakk om psykiatriske diagnoser og betegnelser, og liker man en jente i puberteten er man ikke pedofil, samme hva du måtte mene. HERREGUD. Krangle med folks meninger til du blir blå i trynet, men å krangle med fakta er rimelig idiotisk gjort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han tenner på jenter som er tretten år og som han VET er tretten år, så vet han at han tenner på barn. Dermer er han pedofil og da er sannsynligheten stor for at han liker mindre jenter også. Det er min mening.

Ingen av jentene i Thirteen var 13 da den ble laget, og jeg kan ikke huske å sett snakk om noen andre "13-åringer" i denne tråden. Så jeg vet ikke lenger hva du prater om og sier meg dermed ferdig i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Ingen av jentene i Thirteen var 13 da den ble laget, og jeg kan ikke huske å sett snakk om noen andre "13-åringer" i denne tråden. Så jeg vet ikke lenger hva du prater om og sier meg dermed ferdig i denne diskusjonen.

Det var jo ikke bare snakk om filmen thirteen var det vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianca, hva du enn måtte mene om menn som tenner på barn i puberteten, så forandrer ikke det faktum: De er ikke pedofile, de er HEBEfile.

Pedofile tenner på barn som helt tydelig ikke har kommet i puberteten enda, det være seg om barnet er 10, 11, 12 eller 13 år. Hebefile tenner på barn som er i puberteten, selv om dette barnet skulle være 9 år gammelt. Det har altså ikke med alder å gjøre, men hvor langt barnet har kommet i sin fysiske utvikling. Og da mener jeg "fysiske" som bryst, kjønnshår, etc., kanskje kombinert med ansiktstrekk.

Du kan ikke "omkategorisere" hebefil til pedofil, bare fordi du mener det burde være sånn. Verden fungerer ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Bianca, hva du enn måtte mene om menn som tenner på barn i puberteten, så forandrer ikke det faktum: De er ikke pedofile, de er HEBEfile.

Pedofile tenner på barn som helt tydelig ikke har kommet i puberteten enda, det være seg om barnet er 10, 11, 12 eller 13 år. Hebefile tenner på barn som er i puberteten, selv om dette barnet skulle være 9 år gammelt. Det har altså ikke med alder å gjøre, men hvor langt barnet har kommet i sin fysiske utvikling. Og da mener jeg "fysiske" som bryst, kjønnshår, etc., kanskje kombinert med ansiktstrekk.

Du kan ikke "omkategorisere" hebefil til pedofil, bare fordi du mener det burde være sånn. Verden fungerer ikke sånn.

Spiller det noen rolle hva det heter da? Galt og ulovlig er det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat der tvilstilfellet i denne saken ligger. Er jentene såpass utviklet at de fremstår som over den seksuelle lavalderen, eller ikke? Er de det, er det gjerne den unge kvinne-kroppen kombinert med uskylden mannen til TS liker (tenner på?) så godt. Er de åpenbart tidlig i puberteten, kan han være hebefil, selv om det ikke nødvendigvis trenger være det heller. Men om disse jentene på bildet, og i filmen, åpenbart ikke har kommet i puberteten enda, er det plutselig langt mindre rom for tvil.

Om de iallefall har kommet i puberteten, kan det lett være at det er utseendet "tidlig pubertet" som tenner ham. Ikke at det nødvendigvis er den tidlige puberteten i seg selv, slik det, etter det jeg forstår, er for hebefile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, legger du igjen øynene dine når du er ute og går? Eller kanskje du bare ikke ser det, fordi de ikke ser ut som de er.. ja.. 10? MANGE unger nå til dags ser mye eldre ut enn de er, ofte pga. sminke og klær! Og mange voksne ser mye yngre ut enn de er. Alle pretenåringer ser ikke ut som barn, nei. Noen er faktisk tidlig ute med puberteten, tro det eller ei.

Da vil jeg si at man ser det man ønsker å se, og ikke sannheten. Det at de er tidlig utviklet, sminker seg osv. gir ikke voksne rett til å behandle de som eldre enn de er ift. seksualitet. Det er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han tenner på jenter som er tretten år og som han VET er tretten år, så vet han at han tenner på barn. Dermer er han pedofil og da er sannsynligheten stor for at han liker mindre jenter også. Det er min mening.

Jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianca, hva du enn måtte mene om menn som tenner på barn i puberteten, så forandrer ikke det faktum: De er ikke pedofile, de er HEBEfile.

Pedofile tenner på barn som helt tydelig ikke har kommet i puberteten enda, det være seg om barnet er 10, 11, 12 eller 13 år. Hebefile tenner på barn som er i puberteten, selv om dette barnet skulle være 9 år gammelt. Det har altså ikke med alder å gjøre, men hvor langt barnet har kommet i sin fysiske utvikling. Og da mener jeg "fysiske" som bryst, kjønnshår, etc., kanskje kombinert med ansiktstrekk.

Du kan ikke "omkategorisere" hebefil til pedofil, bare fordi du mener det burde være sånn. Verden fungerer ikke sånn.

Dette er heller ikke riktig. En rask googling henter fram følgende fra wikipedia

"I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen, brukes begrepet pedofil også hverdagslig om voksne som er seksuelt tiltrukket til barn eller tenåringer under den lokale seksuelle lavalderen[2], og om personer som har forgrepet seg seksuelt på et barn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wikipedia er ikke en plausibel kilde, og folk må slutte å innbille seg det! At folk folkelig nok bruker det feil gjør det ikke mer riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wikipedia er ikke en plausibel kilde, og folk må slutte å innbille seg det! At folk folkelig nok bruker det feil gjør det ikke mer riktig!

Det er ikke sikkert at det du mener er riktig, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Wikipedia er ikke en plausibel kilde, og folk må slutte å innbille seg det! At folk folkelig nok bruker det feil gjør det ikke mer riktig!

Media bruker terminologien pedofili uansett om barnet er før eller i puberteten. Har aldri hørt noen annen terminologi. Hva betyr den der andre da hva nå det hette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men her er det ikke snakk om noe jeg mener, det er snakk om fakta.

Store Norske Leksikon: Pedofili

Sexologi.no: Pedofili

og siden du liker wikipedia så godt:

Pedofili er en parafili der personen er seksuelt tiltrukket primært eller utelukkende til prepubertale eller peripubertale barn. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse av standard diagnosehåndbøker som DSM IV og ICD-10. En person med denne tiltrekningen kalles pedofi

I tillegg kan du lese litt om "definisjoner" nedover i artikkelen du siterer bruddent fra.

Hebefili, eller ephebophili, er en seksuell tilstand der en voksen tiltrekkes hovedsakelig eller utelukkende av unge mennesker i puberteten, det vil si mellom 11 og 16 år. Dette er et lite utbredt begrep, og mange hebefile blir feilaktig omtalt under det mer utbredte begrepet pedofile som beskriver tiltrekning til mennesker som er pre-pubertale, altså ca. før de er 11-12 år, men som gjerne blir brukt for alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Nei, men her er det ikke snakk om noe jeg mener, det er snakk om fakta.

Store Norske Leksikon: Pedofili

Sexologi.no: Pedofili

og siden du liker wikipedia så godt:

I tillegg kan du lese litt om "definisjoner" nedover i artikkelen du siterer bruddent fra.

Hebefili, eller ephebophili, er en seksuell tilstand der en voksen tiltrekkes hovedsakelig eller utelukkende av unge mennesker i puberteten, det vil si mellom 11 og 16 år. Dette er et lite utbredt begrep, og mange hebefile blir feilaktig omtalt under det mer utbredte begrepet pedofile som beskriver tiltrekning til mennesker som er pre-pubertale, altså ca. før de er 11-12 år, men som gjerne blir brukt for alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder.

men siden det begrepet ikke er så viden kjent da skjønner ikke jeg hvorfor folk her skal bli så irritert på folk som aldri har hørt om det. Jeg trodde det het pedofili når menn tente på barn likegyldig om de var i puberteten eller ikke. Og når jeg sier det så klikker folk i vinkel, Forstår ikke vitsen med det når hebefili er like galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...