Gjest Bianca26 Skrevet 10. januar 2010 #61 Del Skrevet 10. januar 2010 Og der beviste du faktisk at du ikke har noen forståelse for noen av legningene i det hele tatt. Takk for meg. FORKLAR meg det da? Ikke skjønner hjeg at de skal møtes med forståelse uansett. De er uansett onde mennesker som vil barn vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruitness Skrevet 10. januar 2010 #62 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Dette er heller ikke riktig. En rask googling henter fram følgende fra wikipedia "I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen, brukes begrepet pedofil også hverdagslig om voksne som er seksuelt tiltrukket til barn eller tenåringer under den lokale seksuelle lavalderen[2], og om personer som har forgrepet seg seksuelt på et barn." I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen... I MOTSETNING, one more time, motsetning! Ergo; her har begge parter ''rett''. Vi ''hverdagslige'' mennesker vil betegne alle menn/kvinner som tenner på barn under den seksuelle lavalder for pedofile. Men i den medisinske verden har de navn for dette. Nepiofil. Du tiltrekkes unge lenge før puberteten, fra 0 til 3 år. Det er uvanlig at pedofile er tiltrukket så unge. Det som er typisk her er at kjønnstrekk ikke er utviklet. Pedofil. Du tiltrekkes unge før og under puberteten, fra ca. 4 år til 12 år. Det som er typisk her er at den unge har utviklet en personlighet og er selvbevisst, og kan også ha utviklete kroppslige kjønnstrekk. Hebefil. Du tiltrukkes unge under og like etter puberteten, fra ca. 13 år til 16 år. Det som er typisk for denne kategorien er at den unge har klart utviklete kroppslige kjønnstrekk og er kjønnsmoden. http://www.pedofili.info/ Der står alt om pedofili, svart på hvitt. Etter som jeg vet, er det faktisk en pedofil som står bak siden også. Endret 10. januar 2010 av Fruitness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 10. januar 2010 #63 Del Skrevet 10. januar 2010 I motsetning til den generelt aksepterte medisinske definisjonen... I MOTSETNING, one more time, motsetning! Ergo; her har begge parter ''rett''. Vi ''hverdagslige'' mennesker vil betegne alle menn/kvinner som tenner på barn under den seksuelle lavalder for pedofile. Men i den medisinske verden har de navn for dette. Nepiofil. Du tiltrekkes unge lenge før puberteten, fra 0 til 3 år. Det er uvanlig at pedofile er tiltrukket så unge. Det som er typisk her er at kjønnstrekk ikke er utviklet. Pedofil. Du tiltrekkes unge før og under puberteten, fra ca. 4 år til 12 år. Det som er typisk her er at den unge har utviklet en personlighet og er selvbevisst, og kan også ha utviklete kroppslige kjønnstrekk. Hebefil. Du tiltrukkes unge under og like etter puberteten, fra ca. 13 år til 16 år. Det som er typisk for denne kategorien er at den unge har klart utviklete kroppslige kjønnstrekk og er kjønnsmoden. http://www.pedofili.info/ Der står alt om pedofili, svart på hvitt. Etter som jeg vet, er det faktisk en pedofil som står bak siden også. Takk - jeg kan lese - og google . Disse definisjonene er også skrevet tidligere i debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 10. januar 2010 #64 Del Skrevet 10. januar 2010 Du har faktisk klart å misforstå begge legningene totalt. Jeg er delvis imponert, og delvis absolutt ikke overrasket. Jeg kan heller diskutere det med deg når du viser litt bedre innsikt i hvordan en slik fetish/legning fungerer. Nå må du snart bestemme deg for om du synes dette er en legning, fetisj eller en diagnose...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #65 Del Skrevet 11. januar 2010 Du har faktisk klart å misforstå begge legningene totalt. Jeg er delvis imponert, og delvis absolutt ikke overrasket. Jeg kan heller diskutere det med deg når du viser litt bedre innsikt i hvordan en slik fetish/legning fungerer. Siden du er så smart og kan så mye om diagnoser og sånn. Så lurer jeg på om du kan svare meg på dette? Er det forskjell på å banke opp et 8 år gammelt barn kontra et 12 år gammelt barn? Eller kalles det barnemishandling begge delene? bare lurer om det har forskjellig navn i og med at 12 åringen er jo eldre og har utvikla seg mer, er kanskje mer motakelig for å tåle juling osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #66 Del Skrevet 11. januar 2010 Så du tror den seksuelle lavalderen er en magisk grense som ligger i menneskers natur og har gjort det siden vi bodde i huler for mange tusen år siden? Og alle som våger seg å titte to ganger på de som *gisp* kanskje faller et år eller to nedenfor er unormale, ekle monstre? Ja, man må forholde seg til lovene og reglene i dagens samfunn så det er straffbart å ha seksuell omgang med de under 16, men det er ikke unormalt eller ekkelt om en mann kan se skjønnhet i en jente som er 15 eller 16. Og Bianca, ikke alle 13-åringer ser ut som barn i ansiktet. Lillesøsteren til en venninne av meg har sett voksen og utviklet ut siden hun var 13. Jeg har snakket med mang en gutter/menn som har fått hakeslipp av å få vite alderen hennes da de har glant på henne i god tro om at hun er over 16. Så det er ikke alltid lett å se, serru. Jeg sa ikke at det var unormalt eller ekkelt å se skjønnhet i unge jenter på 15 år. Men at det er unormalt å ha lyst til å stappe den inn i en som ikke engang er ferdig på ungdomskolen, ja det er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #67 Del Skrevet 11. januar 2010 Da er de fleste menn grisete og kvalme i dine øyne. Men det plager oss ikke. Vi synes du er en snerpete bitch. (For å unngå misforståelser vil jeg presisere at de færreste menn ville hatt sex eller noe som helst annet med noen under seksuell lavalder (eller under "sin egen" alder), men det forhindrer ikke at vi kan se noe vi tenner på innemellom) Klapp igjen! Jeg syntes ikke at de fleste men er kvalme å grisete nei! men, menn som deg, ja. Du er sikkert en sånn tjukk, liten skalla kar som sitter å sikler over venninne til dattra di! Aldri i mitt liv har jeg møtt noen menn som tenner på jenter tidlig i puperteten. Om de har det så har dem iallefall ikke turt å innrømme/fortelle om det. Og hvorfor skulle de være redd for å si det hvis det er så forbanna normalt som du skal ha det til?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 11. januar 2010 #68 Del Skrevet 11. januar 2010 Og hvorfor skulle de være redd for å si det hvis det er så forbanna normalt som du skal ha det til?? Sikkert fordi de da får stemplet "pedofil" i panna med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 11. januar 2010 #69 Del Skrevet 11. januar 2010 Siden du er så smart og kan så mye om diagnoser og sånn. Så lurer jeg på om du kan svare meg på dette? Er det forskjell på å banke opp et 8 år gammelt barn kontra et 12 år gammelt barn? Eller kalles det barnemishandling begge delene? bare lurer om det har forskjellig navn i og med at 12 åringen er jo eldre og har utvikla seg mer, er kanskje mer motakelig for å tåle juling osv..Begge deler går inn under legemsbeskadigelse, og barnemishandling er noe kun foreldre kan gjøre. Jeg er nitten, og allikevel barnet til moren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #70 Del Skrevet 11. januar 2010 Begge deler går inn under legemsbeskadigelse, og barnemishandling er noe kun foreldre kan gjøre. Jeg er nitten, og allikevel barnet til moren min. Jaha så om en annen voksenperson slår et barn så er det ikke barnemishandling? Hvios .f.eks en lærer gjør det? Lærere har jo ansvar for barn de og selv om det ikke er deres egne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #71 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå må du snart bestemme deg for om du synes dette er en legning, fetisj eller en diagnose...? Herregud tror eplefe at pedofili og hebefili er en fetisj. Hun jobber virkelig hardt for å normalisere disse forferdelige legningene. Skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #72 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg sa ikke at det var unormalt eller ekkelt å se skjønnhet i unge jenter på 15 år. Men at det er unormalt å ha lyst til å stappe den inn i en som ikke engang er ferdig på ungdomskolen, ja det er ekkelt. Ja enig. Det er forskjell på å se skjønnhet i noen og i å ha lyst til å pule noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 11. januar 2010 #73 Del Skrevet 11. januar 2010 Jaha så om en annen voksenperson slår et barn så er det ikke barnemishandling? Hvios .f.eks en lærer gjør det? Lærere har jo ansvar for barn de og selv om det ikke er deres egne.Jeg har egentlig sagt at jeg ikke skal svare deg siden du oppfører deg som en idiot, men tenkte jeg skulle svare på denne. Nei, om en annen voksenperson slår et barn så er det ikke barnemishandling, det er legemsbeskadigelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #74 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har egentlig sagt at jeg ikke skal svare deg siden du oppfører deg som en idiot, men tenkte jeg skulle svare på denne. Nei, om en annen voksenperson slår et barn så er det ikke barnemishandling, det er legemsbeskadigelse. Jeg oppfører meg ikke som en idiot fordi jeg ikke har samme meninger som deg. Og det at jeg ikke forstår legningen er jo fordi du nekter å forklare det. Jeg ser på pedofile og hebefile som onde mennesker fordi de ødelegger barns liv, så om jeg er en idiot for å mene det så får jeg bare være en idiot. Vil heller være idiot enn å vise forståelse for mennesker som skader eller ønsker å skade barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #75 Del Skrevet 11. januar 2010 Barnemishandling er mishandling som blir gjort av omsorgspersoner. Det er ikke alltid bare foreldre. Det kan være lærere, fosterforeldre, ansatte på barnehjem, etc. Er ikke alle barn som har foreldre, eplefe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 11. januar 2010 #76 Del Skrevet 11. januar 2010 Unnskyld, jeg skulle presisert omsorgspersoner. Kjæresten min påpekte òg det etter at jeg hadde postet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 11. januar 2010 #77 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg ser på pedofile og hebefile som onde mennesker fordi de ødelegger barns liv, så om jeg er en idiot for å mene det så får jeg bare være en idiot. Vil heller være idiot enn å vise forståelse for mennesker som skader eller ønsker å skade barn På hvilken måte ødelegger en pedofil et barns liv, hvis h*n ikke gjør noe med lystene sine? Du vet at det finnes mange pedofile/hebefile som ALDRI gjør noe med lystene/tankene sine? På hvilken måte ødelegger de for noen som helst da? Hvorfor er de onde, når de har følelser de ikke kan noe for? Ja, det er forkastelig med mennesker som i det hele tatt vurderer å røre et barn på den måten, men hvis du skal kategorisere alle som har disse følelsene (uten å gjøre noe med det) som onde og ødeleggende så gjør du det VELDIG vanskelig for disse å i det hele tatt få¨hjelp. Du trenger ikke forstå følelsene deres, men båssettingen din er livsfarlig. Og jeg er helt enig med eplefe angående hvilke begreper man skal bruke. Vi er mange "hverdagsfolk" som vet hva pedofili faktisk betyr, og det irriterer meg noe enormt når folk skal kverulere på betydningen, og på den måten ødelegger det som kunne vært en grei diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #78 Del Skrevet 11. januar 2010 Takk, Coarvi. Det var akkurat det jeg tenkte på, og planla å skrive da jeg var ferdig med å lese tråden. Uttrykk som pedofili og lignende er ikke synonymt med overgrep. Legemsbeskadigelse er ikke det samme som barnemishandling selv om den rammede er under 18 år. Bianca er veldig god på å tillegge andre (les; Eplefe) meninger som ikke ligger der. Jeg klarer i alle fall ikke å se det. Dersom du skulle få lyst til å trekke slutningen at jeg er pedofil, eller at jeg ønsker å ha sexuell omgang med mindreårige ut i fra det jeg har skrevet kan jeg berolige deg med at det er ikke tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 12. januar 2010 #79 Del Skrevet 12. januar 2010 På hvilken måte ødelegger en pedofil et barns liv, hvis h*n ikke gjør noe med lystene sine? Du vet at det finnes mange pedofile/hebefile som ALDRI gjør noe med lystene/tankene sine? På hvilken måte ødelegger de for noen som helst da? Hvorfor er de onde, når de har følelser de ikke kan noe for? Ja, det er forkastelig med mennesker som i det hele tatt vurderer å røre et barn på den måten, men hvis du skal kategorisere alle som har disse følelsene (uten å gjøre noe med det) som onde og ødeleggende så gjør du det VELDIG vanskelig for disse å i det hele tatt få¨hjelp. Du trenger ikke forstå følelsene deres, men båssettingen din er livsfarlig. Og jeg er helt enig med eplefe angående hvilke begreper man skal bruke. Vi er mange "hverdagsfolk" som vet hva pedofili faktisk betyr, og det irriterer meg noe enormt når folk skal kverulere på betydningen, og på den måten ødelegger det som kunne vært en grei diskusjon. Er naivt å tro at en pedofil som har tilgang på barn ikke skal utøve lystene sine. Og selv om de ikke gjør det så har de fortsatt lyst. og det er ille nok i seg selv. Dessuten er det en legning og ikke en sykdom. Ergo kan det ikke kureres. KAPP BALLENE AV. Det er eneste metoden som funker, eller hold dem miilelangt unna barn. Provoserer meg at du faktis synes synd på disse svina. Det er ikke synd på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #80 Del Skrevet 14. januar 2010 Er naivt å tro at en pedofil som har tilgang på barn ikke skal utøve lystene sine. Og selv om de ikke gjør det så har de fortsatt lyst. og det er ille nok i seg selv. Er det da også naivt å tro at en heterofil mann med tilgang på kvinner er en potensiell voldtektsmann. Jeg forstår at du er sint og frustrert for et eller annet, men argumentene dine har overhodet ikke rot i virkeligheten. Jeg mener ikke å ta overgrepsmenn i forsvar, men hverken pedofile, eller hebefile er overgripere før de har gjort noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå